بازهم از سفارت افغانستان در تهران بخوانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۹    ۱۳۹۳/۸/۲۳ کد خبر: 83477 منبع: پرینت

طوریکه در سایت محترم شما در رابطه سفارت افغانی مقیم تهران ذکر شده بود می خواهم مطالب ذیر را به توجه خوانندگان و وزیر صاحب خارجه برسانیم:

کارمندان ذیر با استفاده از امکانات سفارت خلاف نورم های دیپلوماسی به اروپا و امریکا فرار نموده اند:
1-رحیم الدین صهیب رحیمی سکرتر سوم، برادر زن محترم مارشال فهیم.
2-حبیب عطائی و رضا عطائی درایور و خانه سامان سفیر.
3-مدار علی خانه سامان دفتر سفیر.
4-عبدالسمع تمنا مسوول آی تی سفارت برادر داکتر فرامرز تمنا رییس مطالعات وزارت امور خارجه.
5-عبدالرزاق محمدی مسوول تلفن خانه سفارت پسر خاله داکتر فرامرز تمنا.
6-تمیم خالی درایور آتشه تجارتی.

کارمندان زیر بیشتر از 3 سال و بالاتر از آن خلاف میعاد معینه در سفارت مصروف کار هستند:
1-عبدالهادی فرهنگ آتشه تجارتی از اقارب استاد محقق تاریخ تقرر 2 ثور 1398 الی اکنون.
2-هوشمند و امیری تاریخ تقرر 7 حمل 1389 الی اکنون.
3-گل مکی بختیاری خواهر نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله از سال 1380 الی 1390 آتشه فرهنگی و از ان تاریخ الی اکنون نماینده افغانستان در موسسه اکو.
4-بختیاری برادر نجیب دانش مسوول نکاحنامه سفارت از سال 1380 الی اکنون.
5-نادمی دیپلومات برطرف شده فعلا قاضی سفارت از سال 1384 الی اکنون.

همچنان سایر امور و بی نظمی هایی که قبلآ انعکاس یافته تا حدود زیاد حقیقت داشته و زمانی برملا می گردد که مراجع مسوول در این رابطه عطف توجه نموده هیات حقیقت یاب را توظیف نمایند.

بااحترام
یک هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هم از کارشان خیلی شکایت میکنند باید یک تغیرات جدی در سفارت تهران اورده شود من هم یک دیپلومات هستم اما بنام از سفیر و دیگر همکارن راضی نیستم در سفارت ما تیم تیم بازی است چهارپلوس سفیر گرد سفیر را معاصره کرده و چشمان اورا کو ر کرده اند وتمام صلاحیت هارا گرفته اند و مانند فرعون بالای کارمندان محلی و باقی دیپلومات ها حکومت میکنند

>>>   آقای هموطن من نه کارمند سفارت هستم ونه از اقارب هیچ یک این کارمندان سفارت ولی چرا این اطلاعات غلط را به خورد مردم می دهید؟
1-عبداهادی فرهنگ از هیچ نسبتی با آقای محقق ندارند.
2- آقای امیری خیلی وقت است که از سفارت رفتند و کسی دیگری جای ایشان آمده است.
آقای هوشمند شش ماه از وقتشان مانده و هنوز ختم وظیفه نشدند.
3- گل مکی در موسسه اکو است چه ربطی به سفارت دارد؟
بختیاری کارمند محلی است و برای کارمند محلی هم کسی نگفته که باید بعد از سه سال سبکدوش بشه.
اما هستند کسانیکه بیشتر از سه سال در سفارت مشغول وظیفه هستند و عملا کاری هم انجام نمی دهند.
1- آقای فروتن اتشه معارف از سال 1389 تا اکنون
2- آقای جمال انصاری مطمنم بیشتر از شش سال است.

>>>   فضل احمد پنهان برادر زن عبدالرؤف مخلص از افراد خاص حزب جمعيت ، سيزده سال ميشه كه مقرر شده تا به حال به كارش ادامه ميدهد

>>>   بله اقای امیری افغانستان برگشته اند خیلی وقتست.به جایش افسررهبین امده

>>>   آقای عبدالرزاق محمدی هیچگونه نسبت خانوادگی ای با آقای فرامرز تمنا ندارند و مطمئنم هستم جناب تمنا حتی اسمشان را هم نشنیده اند ! چرا دروغ ؟
ضمن اینکه عبدالسمیع تمنا هم از طریق طی مراحل قانونی و شخصی و بدون دخالت سفارت افغانستن بوسیله ی دعوت نامه به کانادا سفر کرده اند.

>>>   اشتباه کردی هموطن عزیز، اقای امیری مسئول فرهنگی سفارت، حدود دو سال قبل تبدیل شده بود.

>>>   این نوشته از نوع دروغ های شاخدار است...خواهش می کنم در سفارت موارد و مشکلات زیادی است که آنها را نشانه بیگرید و راه حل ارایه بدهید و در صفحات مجازی نشر کنید که راه گشا باشد و به مهاجرین موثر تمام شود.
- عبدالهادی فرهنگ کجا تعلق خانوادگی با محقق دارد؟
- هوشمند تا آنجا که من آشنایی دارم دقیق در آخر سال 1390 به سفارت آمده.
- آقای امیری بیشتر از یک سال است دوره وظیفه اش تمام شده و به جای آن رهبین تعیین گردیده است.
- گل مکی بختیاری بعد از پنچ سال اجرای وظیفه در معاونت فرهنگی سفارت به نمایندگی افغانستان در موسسه فرهنگی ایکو جلوس کرد و تا هنوزهم در همان جا انجام وظیفه دارد نه در سفارت. و خواهر دانش بختیاری است نجیب دانش!
- بختیاری بازهم برادر دانش بختیاری است.
- قاضی نادیمی کارمند محلی در سفارت افغانستان است.
- آقای تمنا به تازگی در بخش آی تی سفارت تعیین شده و سر کارش است.
- رحیمی از افغانستان به اروپا رفته نه از ایران، آنهم به گونه قاچاق و چندین ماه در مسکو خواب بود.
- حبیب همین اکنون درایور سفیر است و من دیروز دیدمش.
- تمیم دریور آتشه تجارتی همین اکنون در تهران ورکشاپ دارد. او در گذشته درایور این بخش بوده است. و ...

>>>   من قبلا هم نظر دادم ولی گفتند اینها تهمت میزنند تمام کسانیکه در سفارت ها و کنسلی ها کار میکنند فقط توسط شوهرای ...شان ویا توسط ... که البته کسانیکه پدر دوم دارند (پدر اول شان فوت کرده )ویا کسی یک خواهر دم بخت د ارد ویکی از رهبران معظم میخواهد با آن خانواده وصلت کند فورا در یکی از سفارت خانه ها شامل کار میشود من تحقیق کردم 80درصد این طوری است وباقی بابرادرزاده رهبران وقومندانان وخواهرزاده خانم رهبران وقومندانان محترم خلاصه در آخر شما مردم که به این نسبت ها ربط ندارید بیخودی درس نخوانید تلاش کنید که یا یک خواهر دم بخت پیدا کنید ویا اینکه ........
خلاصه در افغانستان منتظر معجزه نباشید اینهایکه سرقدرت هستند تا که زنده هستند قدرت را رها نمی کنند چون اینها پدرانشان در جهاد بوده و میخواهند از خون پدر بزرگهایشان پاسداری کنند . برادر افغان پپر شاید نشر نکنی اگر نشر کردی که خوب واگر نکردی هم از شما تشکر چون من از این افشاگری شما بسیار لذت میبرم این وجدان بیدار شما شما را از مزدوران جدا میکند موفق باشید

>>>   خبر دروغ راست را قربانی می نماید هادی فرهنگ تاجک از سمنگان است محقق هزاره از چارکین مزار باهم ربطی ندارد و.... نقد درست است باید دقت شود

>>>   دوستان عزیز از شما خواهش می کنم از متهم کردن یک دیگر بپرهیزید خدا وکیل مشکلات سفارت ومشکلات مهاجرین بدبخت کم نیستند مهاجری که از یک گوشه ایران برای کوچکترین کار اداری خود یک هفته الاف میشه توی تهران اونم توی زمستان بیایم مشکلات رو حل کنیم نه اینکه به جان هم بیوفتیم برادر کوچک شما مهدی سپاس

>>>   البته دیگرش نمی دانم وقتی در سفارت حضور پیدا می کنیم بر خورد مسئولین سفارت بسیار بد است که خودم کاری داشتم به سفارت مرجعه نموده بودم عده ای از کار مندان با مراجعین با چوب و چماق حرف می زند و بسیار ناسزا می گفت.
ارزگانی

>>>   جدیدا کارها در سفارت به صورت اینترنتی شده است که همه هموطنان رمز ورود به سایت را ندارند این رمز در اختیار بعضی ها قرار گرفته که از هر ثبتنام پول خوبی به جیب می زنند قطعا افراد زیادی شاهد این ماجرا هستند.

>>>   مشکلات مهاجرین در ایران زیاد است ولی من یک مثال آنرا اینجا می آورم که من هم یک مهاجر افغان هستم که مدت زیادی است در ایران زندگی می کنم. چند سال قبل من رفتم کابل واز مدیریت ترافیک کابل با سپری نمودن امتحان وگذشتن از هفت خوان رستم یک گواهینامه رانندگی بین المللی را گرفتم و وزارت خارجه افغانستان وسفارت ایران درکابل هم آنرا مهر نمود آوردم تهران وسفارت افغانستان درتهران هم آنرا مهر وثبت کتاب نمود. چند روز قبل من تصادف کردم که مرا مقصر شناختند و ماشین طرف که 13 میلیون خسارت دیده بود به دلیل اینکه بیمه گواهینامه مرا قبول نکرد این پول را از جیب خودم پرداختم که دوسه میلیون ماشین خودم را هم اگر درست کنم جمعا شانزده میلیون از خودم مصرف می شود. درحالیکه من گواهینامه اصلی افغانستان را دارم که توسط سه مرجع تائید شده است وماشین من هم بیمه است پس چرا من این پول را ازجیب خودم بدهم؟ وقتی سفارت نتواند از حقوق اتباعش دفاع کند بودنش چه به درد می خورد؟ اگرمسوولین سفارت بخواهند می توانند این مساله را حل کنند واز وزارت کشور افغانستان یک هیات بلند رتبه بیاید تهران این موضوع را باوزارت کشور ایران حل نماید. مثل من صد ها مهاجرین دیگر به همچو قضایا برخورده است وازجیب خودشان خسارت پرداخته اند خواهشمندم یا مشکلات مهاجرین را حل نمائید یا در این سفارت بی کفایت را ببندید که خیال همه ما راحت شود.
جواد از تهران

>>>   بلی درست است الان در سفارت کارهای پاسپورت به صورت اینترنتی شده است بدون افراد شخصا بتواند وارد اینترنت شوند این مسئله زمینه پول خوری را برای برخی کافینت ها و برخی افراد سودجو فراهم ساخته است که بدون هماهنگی با سفارت نیست. من پیشنهاد دارم وقتی امورات را اینترنتی کرده اند جلو این مشکلات را هم بگیرند و زمینه فراهم کنند که افراد خود شان وارد سایت شوند و ثبت نام کنند

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز.جناب آقای صمدی بجای راه اندازی سامانه اینترنتی وبرکردن جیب موتروانهای تاکسی ودیگر...مفت خورخودجنابعالی وکارمندان زیردستتان دل به کاربدهید چهاربرابراین مراجعین مشکلشان حل میشود وهموطنان ماازسرگردانی درسرکها به دنبال دفترکفالت و...خلاص میشود.جنابعالی که اینقدرسنگ این مسلمانهارابه سینه میزنی چرانظرات بیشنهادات این مردم بیچاره راگوش نمی کنید.
جگرسوخته بیچاره ازتهران.

>>>   سلام.جناب آفای سفیر اگر درهفته یک ساعت درمیان این مردم بیچاره حضوریابید به درددل آنها گوش بدهید ونظرات آنهاراگوش کنید چه میشود؟
بازهم جیگرسوخته بیچاره ازتهران.

>>>   مشکلات مهاجرین در سفارت افغانستان درتهران خیلی زیاد است وبرای گرفتن پاسپورت ویا تمدید پاسپورت باید هفته ها را آنجا سپری کنی. یک ماه قبل من می خواستم پاسپورتم را تمدید کنم درحالیکه از استان کرج با پرداخت کرایه گزاف به سفارت می آمدم ولی هیچکس مرا راهنمائی نمی کرد که کجا بروم وپاسپورتم را تمدید کنم. یک هفته گذشت من نتوانستم داخل سفارت بروم ومشکلم را به قونسل بگویم. بعد از یک هفته به هزار مشکل توانستم خودرا داخل سفارت برسانم ومرا به یک خانم نسبتا مسن که خلیلی تخلص می کرد معرفی کردند. این خانم دراول مرا هیچ تحویل نگرفت وگفت بنشین صدایت می کنم ساعت ها نشستم خبری نشد بالاخره نزدیک ساعت سه بعد از ظهر بود خودم رفتم گفتم مرا صدا نزدی گفت تو کی هستی گفتم دوساعت قبل گفتم که پاسپورتم را تمدید می کنم گفتی برو بنشین صدایت می کنم. گفت من وقت ندارم برو فردا بیا. گفتم خانم من یک هفته است که می آیم ومی روم من هم از خود کاروزندگی دارم نان آور خانه هستم اگر دوروز دگه سر کارم نروم مرا از کار برکنار می کنند آنوقت جواب زن وبچه ام را چه بدهم؟. این خانم با بسیار بد رفتاری مرا از اتاق بیرون کرد گفت برو تمدید نمی کنیم. شخصی که آنجا بود به من گفت این خانم بدون رشوه هیچ کاری نمی کند. من سی یورو که از قبل تهیه کرده بودم لای پاسپورت گزاشتم وسر میز خانم خلیلی گزاشتم. وقتی پول را دید گفت تا ساعت چهار کارت تمام می شود. ساعت چهار یک فیش به من داد گفت فردا برو دربانک این پول را واریز کن تا بیائی پاسپورتت آماده می شود. من مجبور شدم فردا پول را دربانک واریز کردم آمدم سفارت سند بانک را به خانم خلیلی دادم نزدیک ساعت 12 بود که پاسپورت مرا تمدید کرد ومن از آنجا بیرون آمدم واز کسانی که آنجا بود پرسیدم که این خانم را کی مقرر کرده است که هم بد رقتاری می کند وهم رشوه می گیرد؟ گفتند که این خانم قبلا درسفارت آشپز بود وبرای کارمندان نان چاشت تهیه می کرد . کدام کسی را واسطه کرد از آشپزی آمددربخش قونسلی واکنون یورو درو می کند وهیچکس هم از او نمی پرسد که چرا؟ شاید مثل من از صده ها مهاجر بیچاره دیگر هم رشوت گرفته باشد ولی کیست که به داد این مردم مظلوم وبیچاره برسد واینها چطور وجدان دارند که پول مهاجر مظلوم را که به هزار خون جگر کار می کنند واز حق زن وفرزند شان می زنند بیایند به این مفت خوران بی وجدان سفارت بدهند وای به حال این مردم بیچاره که کسی درفکر شان نیست.
جواداز کرج

>>>   بنده از مفت خورهای سفارتمان که کاری برای مهاجرین بیچاره انجام نمی دهند متنفرم؛... بهشون.
آزاد افغانی از تهران

>>>   رسول الله (ص) : الراشی و المرتشی کلاهما فی النار
پیامبر خدا فرمودند : رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در آتش اند.
ایرانی

>>>   با سلام
اگر سری به سفارت بزنید طبقه ی پایین بخش مهاجرین و سیل مهاجرینی که برای جواز دفن / نامه ی خروجی و سوالات دیگر به این قسمت مراجعه می کنند تنها جایی که بسیار خوب و با روی باز با همه برخورد می کند به طوری که خستگی ات در می رود جمال انصاری است برادر گواه این حرف این است که به صورت سرزده یکی به این بخش به عنوان یک مراجعه کننده ی عادی مراجعه نماید اگر خلاف این ثابت شد مستند در این باره صحبت کند اما اینکه اگر مسئول با وجدانی هم پیدا شد دور از انصاف و جوانمردی است که همگان را به یک چوب برانیم
خواهش می کنم در همه ی احوال جانب انصاف را رعایت نماییم
با احترام نگار از تهران

>>>   برای افراد بی اطلاع ولی همچنان منتقددددد!!!
راه اندازی دفاتر کفالت ربطی به آقای صمدی ندارد ......زیر نظر اداره کل اتباع اداره می شوند ...
خواهش می کنم بفهمیییییییییییییییییییین
بعد هم اکثر قریب به اتفاق مراجعه کنندگان در سفارت بیسواد هستند من یک راهکار دیگه ارایه میدم به قول کنفسیوس به جای لعنت به تاریکی شمعی روشن کن:منتقدین هم به جای انتقاد به افراد بیسوادی که به سفارت مراجعه می کنند توصیه می کنم یکی از اعضای خانواده که سواد دارند را باخود ببرند که این مشکلات هم کمتر شود
متشکرم نگار از تهران

>>>   آقای جواد از کرج
برادر جان تمدید پاسپورت هزینه می خواهد اون پول برای تمدید پاسپورت بوده نه رشوه .....خواهش می کنم دررررررررررررکککککککککککککککک کن
ما هم از خانم بختیاری به خاطر تبعیض های نژادی که قایل می شود دل خوشی نداریم به خدا اما انصاف را هم باید مراعات کرد عزیز

>>>   سلام جناب سفیر!
آیا خبر داری که الان بابت ثبتنام برای امور پاسپورت افراد سودجو و سوداگر نفر 5000 تا 10000 تومان می گیرند چرا وقتی امکان این کار ها نیست کار را اینترنیتی کردید؟
خواهش می شود زمینه را مساعد سازید تا افراد شخصا در سایت وارد شوند و ثبت نام کنند راه سو استفاده افراد را بگیرید.

>>>   اما گذشته از بخش مهاجرین و گفته شده کارش خوب است، بیشترین مشکل را مردم در بخش حقوقی دارند، مخصوصا کسانی نکاح خط لازم دارن آقای بختیاری تا جای که بتواند آنهرا تیغ می زند؛ چون ایشان سالها در بخشهای مختلف کار کرده و راه خوردن را خوب بلد است، یعنی جوری بهانه تراشی می کند که ارباب رجوع چاره جز دادن رشوه ندارد، بهانه اش هم این است که کارمند محلی معاش کم دارد.خدا به داد این ملت مظلوم برسد که از طرف هموطن یک جوری ضربه می بیند و از سوی میزبانان جور دیگر. یک زخم خورده.

>>>   باسلام..بنده چندین روز قبل برای گرفتن پاسپورت جدیدبه سفارت رفتم متاسفانه مسئولین بهم گفتن که اول کارتت رو باطل کن وبامدرک تسویه حساب بیاپاسپورت بگیرمنهم چنین کردم ونامه خروجی گرفتم وقتی به سفارت رفتم بارفتار بسیاربدوزننده بهم گفتندکه باید خروجی گذرنامه بیاری وقتی مجددبه اتباع رفتم منومحترمانه بیرونم کردن بازم اومدم سفارت نزدیک بود کتک بخورم هم کارت خودم وخانوادم کلا باطل شد وهم پاسپورتی بهم فقط از سمیم قلبم نفرین کردم ومیکنم کس وکسانی راکه ندانسته وباکمال نادانی این قانون رو گذاشته وحالابهشم عمل نمیکنه.به خدا واگذارت کردم جناب قنسول آقای صمدی وسفیر محترم آقای نور.
ضربه خورده سفارت حکیم تهران.

>>>   سلام مسئله اینترنتی شدن کار ها باید به شکل درست انجام شود اینکه مردم جلو درب کافی نتها صف های طولانی بگیرند و افراد خاص پول های کلان به جیب بزنند. تشکر از سایت افغان پپر که رویکرد افشاسازی دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است