اشرف غنی و کمیته پنج نفری تعیین مقام ها
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۷    ۱۳۹۳/۸/۲۰ کد خبر: 83303 منبع: پرینت

تشکیل کمیته پنج نفره تعیین معیارهای عمومی و تخصصی گزینش مقامات عالیرتبه حکومتی تشکیل شده است.

براساس هدایت رییس جمهور محمد اشرف غنی، کمیته ای برای تعیین معیارهای عمومی و تخصصی گزینش مقام های عالیرتبه حکومتی در ارگ ریاست جمهوری تشکیل شده است.

این کمیته بر سر تعیین معیارهای عمومی و تخصصی گزینش وزرا، معاونان وزارتخانه ها، والی ها، رؤسای ریاست های مستقل، سفرا، سناتوران انتصابی و اعضای دادگاه عالی، کار می کند.

ذبیح الله مجددی (فرزند ارشد حضرت مجددی و منشی عمومی جبهه نجات اسلامی افغانستان)،
سید حامد گیلانی (فرزند ارشد پیر سید احمد گیلانی و منشی عمومی حزب محاذ اسلامی افغانستان)،
داکتر جعفر مهدوی (دبیرکل حزب ملت افغانستان و نماینده مردم کابل در پارلمان)،
شکریه بارکزی (نماینده مردم کابل در پارلمان)
و محمد حلیم فدایی (والی اسبق میدان وردک و از رهبران جرگه فکر و عمل)، پنج عضو این کمیته می باشند.

لازم به ذکر است که داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت، لیستی مرکب از نیمی از اعضای پیشنهادی کابینه را از سوی تیم «اصلاحات و همگرایی» به رییس جمهور اشرف غنی ارایه کرده که مورد پذیرش وی قرار نگرفته است.

رییس جمهور اظهار کرده که باید ابتدا معیارهای روشن و شفاف برای گزینش مقام های عالیرتبه حکومتی درنظر گرفته شده و سپس همه تیم ها لیستی چند برابر ظرفیت پست های عالیرتبه حکومتی ارایه کرده و سپس افراد براساس اصل شایسته سالاری مطابق معیارهای تعیین شده برای احراز پست های حکومتی گزینش شوند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش جناب اشرف غنی خودش به زو لیاقت وشایسته سالاری ریئس جمهور افغانستان میشد که حالا دم از این حرفهای دیپلوماتیک میزند خودش به زور رای های گوسفندی امرخیلی وتقلب بیشتر از رای ونفوس هر ولایت به این کرسی رسیدی انهم با امدن دومرتبه وزیر خارجه امریکا جای بیسار شرم است که جناب ایشان دم از شایسته سالاری میزنند مردم همه عقل دارند مانند شما دین فروش ووطن فروش نیستند که همه تار وپود کشور را به خارجی ها به یک دو بفرشند مردم شریف افغانستان در این 40 سال چه زحماتی که نبود بر شانه ها کشیدند ها جناب شان امده ومیگوید که 10 کرسی برای افغانانن مهاجر داده شود ای کاش که انها مهاجر باشند چرا جناب واضیح نمی گویئ که برای نوکران کشور های غربی واروپائی که در ارام ساختن تیم اصلاحات وهمگرائی دست داشتند وجناب شان را با تقلب های میلونی به کر سی ریاست جمهوری رسانیدند. حالا از همان 50 فیصد که در توافق نامه با تیم اصلاحات وهمگرائی عقد نموده اید حق نوکران خارجی را بدهید در غیر ان 100 فیصد امکان ان میرود که حکومت شما مثل حفیظ الله امین بیشتر از 99 روز دوام نکند . بس است ای نوکر غرب وصهیونیست مردم افغانستان دیگر تاب وتحمل ظلم طالب وپاکستان را ندارد ودیگر احمد شاه مسعودی نیست که در مقابل گروه مزدور طالب داخلی وپاکستانی که از طرف غرب مورد حمایت در طول حیات سیاسی اش قرارگرفته است دوباره بالای این مردم حکومت روائی کنند وباز کشور عزیز مان را به بیراحه بکشانند جناب کرزی در طول 13 سال حکومت خود هرچه دلش خواست همان کرد اما تو کرزی نیستی کرزی لااقل در انتخابات یک بینی خمیری برای خود جور کرد تو انرا هم نتوانیستی جور کنی در افغانستان وخارج از افغانستان بنام تیم تقلب ورای گوسفندی مشهور شده ایئ خود را به کوجه حسن چپ نزد. از این ترفند هایت تیم اصلاحات وهمگرائی وطرفداران این تیم همه میدانند با مجرد شور خوردن وخلاف توافقنامه عمل نمودن مشت کوبنده ای بردهانت میخورد تا قیامت دردش را احساس خواهی کرد.
با احترام حقجو پروانی

>>>   نظرریس جمهورمعقول است .
وطندوست

>>>   حلیم فدایی وشکریه بارکزی وذبیح الله مجددی این ها کسانی اند که خودشان تحصیلات عالی ندارند واگر اسناد دارند ساختگی است وحلیم فدایی وشکریه بارکزی خصلت قومگرایی را هم دارند چطور همچو اشخاص فاقد تحصیلات عالی که چندان خوش نام جامعه در شایسته سالاری نیستند چطور با درنظر داشت عدالت بیطرفی ودرک درست مردمان چیزفهم وشایسه سالار را جهت گزینش به پست های عالی دولت تشخیص ومعرفی کنند که طرف قبول همه باشد از انتخاب همین اشخاص معلوم است که هدف شایسته سالاری نبوده هدف پنهانی دیگری وجود دارد در غیر ان اشخاص خوش نام عدالت پسند واقع بین که شایستگی ولیاقت را معیار میدانند نه قوم وزبان را در تیم تحول وتداوم وجود دارد که از انها نام برده نشده است بهتر است که از انها استفاده شود تا هدف مورد نظر براورده شود نه چنین اشخاص مذکور همچنان سوال دراینجا است که جناب ریس جمهور در انتخاب شتاب زده شان وتگ نطری شایسته سالاری را در تعین عمر زاخیل وال وامثال که در پوست های مشاوریت وغیره مقرر کرده اند مد نظر گرفته بودند ویا اینکه طبق پیمان قبلی صورت گرفته است .

>>>   از متفکر ؟؟؟دوم دنیا همین لست انتظار میرفت.
صبغت الله فالبین حتی به زلمی رسول پیشنهاد معاونیت پسرش را نموده بود.
گیلانی هم مانند مجددی -نه چیزی کم ونه هم زیاد/ هردو یکرقم.
جعفر مهدوی هم قبلآ رهبری حزبش کریم خلیلی -چپاول خود را نمود.
شکریه بارکزی هم همین اکنون شوهرش متهم در چور کابل بانک همراه با
سه وزیر مالیه سابق یعنی کوچی غنی /احدی و زاخیلوال است.
حلیم فدایی هم ازوالیان چپاولگر کرزی -مانند چهارنفربالایی.
اینها همه از دزدهای ماهر کرزی بشمول خودی کوچی غنی بودند وهستند.
کابینه متخصص؟؟؟؟؟؟

>>>   با كدام معيار ها أفراد اين كميته گزينش شده اند. خود اين كميته مشكل دارد چه رسد به ارزيابى و بررسى كه توسط ان صورت گيرد. اگر قرار باشد كه صلاحيت أفراد براى منصب هاى بالاى حكومتى توسط اعضاى اين كميته ارزيابى گردد از همين اكنون بايد فاتحه حكومت خوانده شود.
ريحانه احمدى

>>>   به لهجه زیبای هزارگی بخوان:
پوست مارا میکنی، یا پست ره تقسیم مینی
بیرارم اشرف غنی، ای بیرارم اشرف غنی!
آسمان آور شده، ، زخم دل ناسور شده!
از بس شیشتم انتظاری ، چشمای مه بور شده!
راستش، این کابینه سرنمی گیرد تا باز « ریش سفید امریکایی» بیاید!
راستش، دو تا پادشاه در یک اقلیم، حتا در افریقا، کاربرد ندارد!
راستش،با این وضع امنیتی ( انتحاری تا داخل اتاق قوماندان امنیه)چه حکومتی، چه کشکی؟

>>>   با بودن شکریه جان ساعت کمیته والا خوب تیر است

>>>   بسیار عالی، امید که در عمل تطبیق شود انشاالله.

>>>   بسيار عالي است

>>>   معیارهای روشن و شفاف برای گزینش مقام های عالیرتبه حکومتی بسیار امر لازمی است

>>>   خداکند آقای احمدزی به قول وگفتارش عمل کند واز دغل بازی دست بکشد که دیگر ملت ومردم را به قهقرا نبرد .

>>>   این افراد تعین شده اشخاصی اند که از واقعیت های جامعه بدور بوده هرکدام شان وابسته به یک کشور خارجی وتابعیت بیگانگان را دارند. مثلا مجددی صاحبان وگیلانی صاحبان وشکریه بارکزی را که من میشناسم هرسه نفر فوق تابعیت خارجی را دارند. حلیم فدایی هم یک شخص مشکوک است شاید تابعیت دوگانه داشته باشد ورنه با پاکستان خو حتمی است که ارتباط داشته باشد یا افغان ملت باشد.داکتر جعفر مهدوی را نشناختم همین قدر گفته میتوانم که از تیم خود جناب اشرف غنی بوده ووابسته به کریم خلیلی است وجناب خلیلی صاحب هم یک مافیای زمین بود. بناء نفر بیطرفی که در تعین کادر ها واقعا دلسوزانه وبیطرفانه بدون تمایل به یک قوم خاص عمل وقضاوت کند نیست. حقوق همه ملیت هارا درنظر بگیرد نیست. بطور مثال اگر یک تاجک شایستگی وفحصیلات عالی هم داشته باشد یک بهانه برایش ساخته میشود اگر یک پشتون خاین جاسوس وتروریست هم باشد به سویهء نابغه شهرت داده میشود این پلان های انگلیس است. چرا درین پنج نفر یک تاجک هم شامل نیست؟؟؟چهار پشتون یک هز اره . اما ازبک وتاجک هیچ درک ندارد البته تاجک را از قلمرو خود نفی میکنید؟؟؟نمیتوانید که حکومت کنید باین قسم حق تلفی.
عبید.کابل.

>>>   بسیار عالی است . باید انسان های بی لیاقت و دزد کنار زده شوند و در عو ض انسانهای کارفهم و وطن دوست سرکار بیایند. زندباد جناب ریس جمهور افغانستان.

>>>   افغانستان خو ازدست همین افراد کمیته خراب شد اینها چه میدانند به تعین افراد
افغانستان شامل 34 ولایت است که باید از 34 ولایت درکمیته افراد خبره ودلسوز وطادق شامل میبود این کمیته همه افراد ضعیف وبسیار ضعیف هستند که خودشان سواد ندارند چگونه افراد متخصص را بدانند وهمه اعضای کمیته از تیم داکتر صاحب اشرفغنی است که قابل قبول ملت نمیباشد وانتخاب شان 100 فیصد نه بلکه 1000 فیصد غلط خواهد بود وکشور را به طرف بحران میبرند زیرا شکریه جان تاهنوز اسم خاص وعام را نمیداند وبالای کلمه دانشگاه خودرا ریشخند ساخت ویک شخص قوم پرست وملیت پرست است که اعتبار ملی وافغانی ندارد وکسی به گپ اینها ملی را پوست هم نمیکند

>>>   نظرریس جمهورمعقول است .بسیار عالی است . باید انسان های بی لیاقت و دزد کنار زده شوند و در عو ض انسانهای کارفهم و وطن دوست سرکار بیایند. زندباد جناب ریس جمهور افغانستان.
میلاد

>>>   عجب اشخاص را ما در جامعه داریم!
در هیچ کار و عملی راضی نیستند. ویک گپ تیار میکنند که چطور است و چنان.
نزد این کمیته لایحه است که به اساس ان صرف تفکیک و در جه بندی میکنند.ولی صلاحیت بالاتر را رئیس جمهور دارد تا منظور نماید.
مثلا اقای عبدالله سه کاندید به مقام وزارت دفاع داده است- این کمیته انرا درجه بندی میکند وهر ان کی از این سه کاندید شایسته تر بود در صدر جدول قرار خواهد گرفت و به رئیس جمهور تقدیم میدارد که به این اساس شایسته ترین کاندید به مقام احراز خواهد شد.
احمد ولید

>>>   عجیب مغز متفکری است این اشرغ غنی ! آدم قحطی بوده که اینها را انتخاب کرده اند. اینها خود شان صلاحیت برای وزیر شدن و والی شدن و ولسوال شدن ندارد چگونه می توانند وزیر و والی ها با صلاحیت را انتخاب کنند و در مورد آنان نظر بدهند. اشرف باید از شخصیت های دانشمند و دلسوز و ملی برای این کمیسیون افرادی را برمی گزید. شاید او این افراد را نمی شناسد و یا شاید تعمد بر این دارد که اینگونه افراد نالایق را انتخاب کرده است.

>>>   من صد در صد باور دارم که غنی بابا کاری را انجام نخواهد داد که به ضرر ملت باشد، چون او یک شخص ملت پرست میباشد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   کابینه ای را که شکریه وپسر گیلانی ومجددی و... انتخاب کند فکر کنید که چه قسم خواهد بود زیرا هرکدام اینها روز سه بوتل را نوش جان میکنند مانند رییس کمیسیون انتخابات 24 غرق نشه هستند خدا خیر این ملت را پیش تیله کند از نظر بنده شکره اولین وزیری را انتخاب میکند که مقبول وپولدار باشد مانند ضرار احمد مقبل وپسر گیلانی هم یک بار زهرا جان نادری را انتخاب کند ومانند آن هرکدام زیبا تر وشیک تر وخوشگل تر وپولدار تر را انتخاب خواهند کرد یا هر کسی که پول بیشتر داد

>>>   اشرفغنی واقعا که دیوانه بوده مردم میگفتند اما ما باور نمیکردیم ولی حالادیدیم که سرنوشت یک ملت را دست 4 نفر لچک وبی بند وبار انداخته که شب وروز غرق نشه هستند نه از اسلام خبردارند ونه از افغانستان عمر شان درکباره ها ی غرب گزشته واز پول جهاد وخیرات مسلمان ها دراروپا قصر ها ساخته اند این ها چه میدانند ازدرد ملت اینها مانند خود چند... را انتخاب میکنند بالاتر ازین عقل شان قد نمیته وشناخت ندارند

>>>   لطفا موصوع را به دقت مطالعه نمائید کمیته یاد شده معیار ها را باید ترتیب نمائیند نه گرینش افراد را
س ر

>>>   از اینکه که میگم افغانم خجالت میکشم

>>>   این یک دروغ محض است
اشرف غنی هیچگاه این تصمیم را نگرفته است
دوستمیار

>>>   غنی زی به تقلب ریس جمهور شد٫ البته به نیرنگ یهود نصارا فعلاً هم تقلب چال نیرنگ در حکومتداری شروع کرده٫ غافل از انکه عمر تقلب و عدم صداقت و عهد شکنی کوتاه است. یعنی بزودی رو به زوال میگردد.
کبیر کابلی

>>>   مابهصداقت وتشخیص این افرادخصوصاآقای دکترجعفرمهدوی فردکاملا مستقل وروشنفکر باورداریم .
سیدحسن شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   ذاخیلوال، دزد و اختلاس گر مشهور و معلوم الحال که ملیونها دالر بیت المال را در کمپاین های انتخاباتی اش مصرف کرد قبلاً مشاور ارشد اقتصادی اش تعیین گردیده۰ سال که نیکو است از بهارش پیداست۰

>>>   درین کمیته نه از داکتر عبدالله نفر است و نه هم از جنرال دوستم و ضیا - صرف یکنفر بلی گوی خلیلی در اقلیت است که مانند خلیلی به کرزی - این آقا هم به کوچی بلی گوی باشد.
کابلی

>>>   شعار که کار به اهل کار سپرده میشود دروغ است واگر باشد بازهم خصلت تبلیغاتی دارد و باور کردنی نیست خداوند همه ما وشما را به راست هدایت فرماید امین

>>>   تا جا يكه من فكر مي كنم يك كا بينه را در مد ت دو ما ه انها جو ر كرده نمي تو انند من فكر مي كنم كه انها حكو مت كرده نمي تو انند
چرا كه هر دو شخص چو كي ها را اشغا ل كردند و در فكر مردم هچ نيستند

>>>   زمستان خوب از بهارش پیدا است یک انتخابات که یک سال به نتیجه نرسید با لاخره این خائنین که با ری این ملت ، خون صدها تن از نیروهای امنیتی و سرنویشت مردم غیور افغانستان معامله نموده و قدرت را مثل میراث پدری شان تقسیم نمود نه از این رئیس جمهور ، نه از این رئیس اجرائی و نه ازکابینه که ازطرف این خائنین انتخاب گردد هیچ امید نیست ..وای بحال این ملت که سرنویشت شان بدست این تشنگان قدرت از خدا بی خبر افتاد ......
(همدرد از کابل )

>>>   بايداشرف غني كساني كه وطن دوست وخداترس وباتقواهستنددركابينه خودش جادهد

>>>   از انتخاب بدترین وزیران کرزی (اتمر و زاخیلوال ) به صفت مشاور رییس جمهور معلوم میشود که حکومت اشرفغنی صد برابر حکومت کرزی فاسد وخراب خواهد بود زیرا بدترین دزد جهان زاخیل وال را که دردزدی ده ها مرتبه گرفتار وبدنام است به صفت مشاور اقتصادی یادزدی خود انتخاب کرده که هیچ وقت بی پیسه نشود زیرا زاخیلوال دزد مسلکی وماهر است و رییس جمهور تا که زنده است خوار نمیشود من مطمن هستم هر رییس جمهور میخواهد چنین یک مشاور اقتصادی خوب (دزد خوب وماهر) رادرکنار خود داشته باشد تا کم خرچ نشود

>>>   خانواده حضرت صاحب و پیر صاحب حکومت اشرف غنی را با چهار ریسمان به نام چهاریار محکم می بندد که سقوط نکند همانگونه که حکومت چهل ساله ظاهر شاه را بسته بوند و لی داود خان آمد تناب ها پاره کرد و حکومت او را سرنگون نمود.

>>>   قراریکه چهار نفر به جز از مهدوی را در این کمیته میشناسم -هر چهار آنها دزدان ماهر و از پدر -پدر دزد و چپاولگر زاییده شده اند- پس انتظار کابینه دزد دیگر بد تر از دزد های زمان کرزی را داشته باشید.

>>>   ازجناب محترم ريس جمهورمحمداشرف غني تقاضاميكنم عجله نكندادم هاي شايسته سالاروطن دوست كه ازاستعدادبالايي برخوردارباشندوازدين اسلام اگاهي كامل داشته باشندوادم هاي دلسوزوباتقواباشنددركابينه اش شريك بسازندبغيرازاين ديگران فقط سعي ميكنندچكونه مال بيت المال به غارت ببرنددرنتيجه دولت وحدت ملي سعي كندخالصانه بدون تفرقه انگيزي براي مردم مسلمان افغانستان خدمت كنندقطعاباعث ثبات كشورخواهندشد
ميرزايي

>>>   محترم ريس جمهورمحمداشرف غني يك ماه كه ازرياست جمهوري اش ميگذردثابت كرده است كه ادم وطن دوست است سعي ميكندكه مردمي كه درطبقات پايين جامعه هستندشرايط بهتري رابراي انهافراهم كند
محمد

>>>   جناب غیرت خراسانی اولا حرف زدنت را یاد بگیر هیچگاه پرستش هیچ چیزی و کسی غیر از ذات الله رواه نیست پس لطفا به جای ملت پرست ملت دوست را استفاده کن تو هم مثل غنی بابایت که بجای وطن دوست وطنپرست گفته بود از دین بی خبر هستین .
صلاح سلحشور

>>>   مابايداختلافات راكناربزنيم تمام اقوام افغانستان ازرهنمودهاي ريس جمهورمحمداشرف غني حمايت كنندتاكشورمان به ثبات كامل برسدودسيسه هاي بيگانگان كشوركه هرروزكوشش ميكنندتاارامش ازملت افغانستان گرفته بتوانندناميدبسازيم واززيس جمهرمحمداشرف غني تقاضاميكنيم عدالت دراوليت درتمام امورادارات قراردهدوكساني كه مال بيت المال رابه غارت مي برندمجازات سنگين باانهابنمايند

>>>   ماازمسولين دولت وحدت ملي ميخواهيم كه زناني كه بدحجاب دررسانه ها ودرامورادارات دولتي فعاليت ميكنندبرخوردنمايندچون ملت افغانستان مسلمان است واسلام اجازه نداده است كه زنان بي حجاب وبدحجاب ازخانه خارج شوندحجاب كامل زنان سبب ميشودكه امنيت رادرجامعه به باراوردعلتي كه الان خشونت به زنان زيادشده است به خاطرهمين بدحجابي است ومخالفين دولت بخاطرهمين بادولت ميجنگند

>>>   شماميتوانيدسخنراني هاي مولانا مجيبب رحمان انصاري كه دريوتوب يافت ميشودحتمانگاه كنيدفراموش نكنيد

>>>   نظر رئیس جمهو قابل قدر است وتنها حق طلب که مخالف است شاید دزدی وغارت گری شان در خطر باشد زیرا اشخاص متعهد به منافع ملی دیگر اجازه نمیدهند که از بیت المال دزدی صورت گیرند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است