بزرگترین پروژه زنان با نام پرومت رسما افتتاح شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۳/۸/۱۷ کد خبر: 83038 منبع: پرینت

ظرفیت سازی و سرمایه گذاری بر یک دختر، 5 نسل آینده را تغییر می دهد اما ظرفیت سازی و سرمایه گذاری بر یک پسر تنها یک نسل را تغییر می دهد.

اشرف غنی رییس جمهور در همایشی که با حضور مقام های حکومتی و جیمز کانینگهام سفیر آمریکا برگزار شد در اهمیت مقام و جایگاه زن، گفت: ما اول به زنان افغانستان به حیث زن احترام می گذاریم زیرا ثابت شده است که زمانی که ما بر یک دختر سرمایه گذاری و ظرفیت سازی می کنیم، 5 نسل آینده ما تغییر می کند.

در این نشست همچنین بزرگترین پروژه زنان با نام پرومت رسما میان سفیر آمریکا و رییس جمهور کشور با هزینه 216 میلیون دالر به امضا رسید.

جمیز کانینگهام سفیر آمریکا در سخنان خود در این برنامه، یک بار دیگر به دستاوردهای 13 ساله برای پیشرفت زنان اشاره کرد و گفت: هدف از این برنامه ظرفیت سازی 75 هزار تن از زنان 18 تا 30 ساله است تا بتوانند در عرصه های سیاسی، تشبثات، تجارت، جامعه مدنی و سیاست منحیث رهبران ابراز وجود نمایند.

وی افزود: این کار تنها از طریف همکاری و مشارکت خوب دولت افغانستان و آمریکا صورت می گیرد.

از سويی هم ريیس جمهور آمريكا نيز بر تلاش های كشورش برای افزايش مشاركت زنان در بخش های مختلف افغانستان تاكيد کرد.

مقام ها در وزارت زنان مي گويند: برنامه مشترک همكاری آمريكا و افغانستان برای توانمند سازی زنان با هزینه 216 ملیون دالر افتتاح شد که در 4 بخش به مصرف خواهد رسيد.

به گفته آنان،‌ از طريق اين پروژه 73 هزار زن ارتقای ظرفيت خواهند يافت.


کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من یک مسُله را واضح و پوز کنده برایتان میگویم:تا زمانی که تمدن و انقلاب فرهنگی از قریه جات افغانستان آغاز نشود، کار به جایی پیش نمیرود. این پول ها همه مثل پول های کمک شده گذشته حیف و میل و زد و برد و خورد و اختلاس و انواع بورو کراسی ،گم میشوند و هیچ نتیجه یی نمی دهد.
در قرن بیست کم از کم سه مرتبه آزادی زنان در دولت امان الله خان و صدارت داود خان و بعد از انقلاب ثور اعلان شد. اما همه اش در چند شهر محدود، که بالاخره به مخالفت مردم قریه جات مواجه شده و هیچ نتیجه یی نداد.
در قریه جات فقط قرآن ومسجد، کلتور و عنعنات چهارده صد سال پیش حاکم است.آیا شما توان این را دارید که زن های قریه جات را با سواد بسازید و آنها را از چهار دیواری خانه بر خلاف میل شوهران شان بکشید و در ادارات دولتی برایشان وظیفه بسپارید. این کاری بود که توسط دولت شوروی وقت برخلاف رغبت جامعه مرد سالار آسیای مرکزی به جبر و زور تطبیق شد.اما مسُله جبر و زور را اندیشه دموکراسی قرن بیست و یکم رد میکند و همه چیز باید به اساس اراده آزاد مردم صورت بگیرد. اگر درین چهارده صد سال گذشته زندگی مردم افغانستان که به اساس عقاید اسلامی استوار است، کدام تغیری اندکی به سوی تمدن دیده باشید، شاید یک امید واری برای چهارده صد سال بعد وجود داشته باشد. در غیر این صورت شما هیچ وقت امید وار نباشید.

>>>   امریکا چرا این پول را در بخش های مانند ایجاد فابریکه و کار های مانند این سرمایه گذاری نمی کند این شیطان میخواهد با این پروژه خود فحشا را در کشور ترویج کند و کشور مارا در فساد غرق سازد زنان افغان باید هوشیار باشند و به خداوند متعال توکل نمایند و به هرگونه کمک امریکای خون آشام که سال هاست ملت مارا به نام های مختلف به قتل میرساند نه بگویند و فریب توطئه های خبیثانه امریکا را نخورند

>>>   خدا عاقبت ما را پیشه نماید در حکومت این یهود

>>>   چرا امریکاییها و غربیهای جنایتکار فقط بالای زنهای افغان مخصوصا قشر زنان جوان سرمایه گزاری میکند ؟؟؟
دلیلش این است که امریکا و غربیهای جنایتکار از این طریق به اهداف خود میرسد .
غربیها میخواهند که زنان و دختران افغان مشل زنان اروپای و امریکای به فحشا کشیده شود . و اهسته اهسته فرهنگ فاسد غربی باید در افغانستان رایج شود .
چرا غربیها و امریکاییهای جنایتکار قوای هوای ما را تجهیز نمیکند که بالای زنان افغان سرمایه گزاری میکند ؟؟
چرا اردوی ملی ما را به سلاح سنگین تجهیز نمیکند ؟؟
چرا غربیها طالبان را (چوچه های غربی )را کمک میکند ؟؟
چرا غربیهای جنایتکار مکتب سرگ بند برق کارخانه برای ما نمیسازد ؟؟
چرا جنایتکاران غربی بالای زنهای افغان سرمایه گزاری میلیاردی میکند و از این قشر سو استفاده میکند .
محمد

>>>   این پولها را هم بی بی گل کوچی حیف ومیل میکند و چند نفر را هم گمراه.

>>>   مرگ بادمکراسی گرایا نیکه باافکارپوچ وفرسوده شان پنجه انتقادبالای دین مقدس اسلام وکتاب سر نوشت سازی الهی میگزار ندانهاکه دیگرازاسلام خار ج شده اندبه فکرغرب گرا ی هستندبایدبفهمندکه اسلام ومسلیمین هنوز زند هستندبااین گونه مکروفر یب دشمنان اسلام اجازه نخواهددادندکه دین مقد س شان رابابازی گیرند
¤محمداکرام¤اندیشمند¤

>>>   مانظرات دوبرادرمانکه نظرات شان دریف دوم و سوم قرارداردتایدکرده ازا یشان اظهارتشکری وقدر دانی میکنیم و... باکس میگویم که نظریه پوچ وفرسوده اش در،ردیف اول قراردارد
¤محمداکرام¤اندیشمند¤

>>>   اگر این پروژه توسط امریکا و با پول امریکا تمویل نمیشد، من صد در صد طرافدار آن میبودم. اما چون میدانم که گربه به خاطر رضای خدا موش شکار نمیکند، امریکا نیز هرگز بدون هدف و سود دولت خود به کسی کمک نمیکند. هیمنطوریکه درین 13 سال یک گروه وطنفروش مرد را برای خود تربیه کرد که منافع امریکا را تمویل کند و همه دستجمعی قرارداد قروش افغانستان را امضأ کنند/ کردند، در آینده باید یک تعداد بزرگ زنان را نیز برای تأمین منافع خود تربیه خواهدکرد، تا باشد که منافع استعماریش تا 5 نسل آینده توسط زنان این کشور نیز تضمین شود.

>>>   به گفته آنان،‌ از طريق اين پروژه 73 هزار زن ارتقای ظرفيت خواهند يافت.!!!! ارتقای ظرفیت؟؟؟یعنی احتمالا مثل بانوان هالیوودی زلف های پریشان را دراغوش باد رها کرده گونه های سرخ و گردن های بلوری را آراسته و سینه های فراخ از گریبان بیرون انداخته و ....کجای فرهنگ و تمدن ما با این برادران یانگی هماهنگی دارد که ایشان باید برای زنان ما پروژه انجام دهند اشرف غنی جان؟؟؟؟

>>>   درشرایطی که جوانان مردخانواده ازبیکاری آواره کشورهای خارج شده اینهامی خواهنددختران وزنان جوان رابه بازاربیاورند.البته صنایع دستی متنوع وباعایدات بلندموجوداست اماسیاست اینهاچیز دیگراست .
نواندیشان بلخ.شیوا.کاندیداحتمالی

>>>   واقعا برای این مردم متاسفم که در افکار پوچ و بسته خود غرق هستند و همه مسایل را به اسلام ربط می دهند در حالی که بویی از اسلام نمی برند و هیچ مطالعه ندارند و خدایشان مولوی صاحب های کور و بی سواد است که هر چیزی که به نفعشان بود می گویند اسلام گفته و هر چیزی که به ضررشان می گویند خلاف اسلام است بهتر است چشمهایتان را باز کنید و کمی مطالعه کنید و چیزی برای گفتن داشته باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است