کمیسیون به نام مستقل هر فسادی را انجام داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۳/۸/۱۶ کد خبر: 82996 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان درمورد معرفی اعضای کمیسیون های به دادستانی فیصله کرد، مجلس نمایندگان اعضای کمیسیون های انتخاباتی را به مجلس فراخوانده بود اما روسای کمیسیون های انتخاباتی به مجلس حاضر نشدند. نمایندگان مجلس اعضای کمیسیون های انتخاباتی را به ناکارایی، تقلب و خیانت در روند انتخابات متهم کردند و خواستار معرفی اعضای این کمیسیون ها به دادستانی شدند. پیش از این مجلس سنا خواستار معرفی اعضای این کمیسیونها به دادستانی شده بودند اما در این میان تا هنوز موضع حکومت وحدت ملی درمورد کمیسون های انتخاباتی روشن نیست و اعضای کمیسیون ها با وجود همه ی این اتهامات همچنان به کارهایشان ادامه می دهند. در این کشمکش ها آیا مجلس می تواند درمورد کار کمیسیون های انتخاباتی حساب بگیرد؟

قاضی نذیر احمد حنفی رییس کمیسیون امور تقنین مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ماده 69 قانون اساسی می گوید، رییس جمهور در برابر ملت مطابق با این ماده مسوول می باشد. اعضای دادگاه عالی که به عنوان یک قوه ی مستقل کار می کنند براساس ماده 127 قانون اساسی، مجلس نمایندگان و نه رییس جمهورمی توانند آنها را عزل کنند. کابینه را هم که اعضای حکومت محسوب می شود مجلس نمایندگان و رییس جمهور با هم می توانند عزل کنند. صلاحیت مجلس نمایندگان این است که رییس جمهور نمی تواند یکجا یک اداره را لغو و عزل کند، اما لغو آن در صلاحیت شورای ملی است. حال که این کمیسیون به وظیفه ی خود عمل نکردند و به مجلس نیامدند و حاضر به پاسخ نشدند، نشان دادندکه: دچار تخلف شدند و با نیامدنشان مهر تاییدی بر فساد خود زدند.

وی گفت: استقلال کمیسیون انتخابات به معنی رهایی از قانون نیست. حتی مجلس نمایندگان که حرف آخر را در تشکیل قانون می زند، عزلش در ماده 108 قانون است. وقتی درست کار نکند و دچار تخلف شود عزل می شود. مستقل به این معناست که کمیسیون انتخابات در روند کاری خود به کارهای حکومت و باقی تشکیلات حکومت کاری ندارد و به کارهای خود ادامه می دهد اما این کمیسیون به این نام هر فسادی را انجام دادند و باید مطابق قانون با آنها رفتار شود.

قاضی در جواب این پرسش که مردم می گویند شما مخالف دموکراسی هستید عنوان کرد: من با دموکراتیک مخالف نیستم، بلکه با اسلام موافق هستم، قوانین دموکراسی اگر با اسلام موافق بود، با آن موافقم ولی اگر مخالف اسلام بود مخالف هستم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کمیسیون را پاکستان تعیین نموده بود و از طرف امریکا وانگلیس تایید شده است- بنابرین وقتی میگویند که هیچکس حق سوال و محاکمه را از انها ندارند -حتی مجلس نماینده گان- راست میگویند/ تنها بادار یعنی پاکستان میتواند درموردشان تصمیم بگیرد و تصامیم خود را توسط انگلیس و امریکا در افغانستان عملی سازند.
زور دارید با امریکا و انگلیس مقابله کنید -نه با چند نفر مزدوران آی اس آی که رییس جمهور و وکیل شورای شهر تعیین نموده اند- البته این تعیینات هم به اساس خواست پاکستان بوده .
خواجه دوکوهی

>>>   کمسیون ها ی انتخاباتی بزرګترین خدمت را به ملت کردند در وقت بسیار حساس نتایج انتخابات که به نفع اشرف غنی بود انرا اعلان نکردند و اګر اعلان می شد اقای عبدالله انقلاب می کرد و ارګ را می ګرفت و نتایج انتخابات را باطل اعلان می کرد اما کمسیون ها از این بحران جلوګیری کردند و تیم عبدالله بکمک جان کیری خود را در حکومت به زور داخل کرد. اما کمسیون با حضور نمایندګان عبدالله که در شمارش ارا حضور داشت برنده را اعلان کرد بر خلاف ارزوی عبدالله اما تقلب ها با فشار عبدالله اعلام نشد در بحث سیاسی در تلوزیون طلوع نماینده اشرف غنی با حضور نماینده عبدالله ګفت که بعد از شمارش ارا تیم اشرف غنی ۵۰۰۰۰۰ رای را تقلب کرده و تیم عبدالله ۴۰۰۰۰۰ رای را تقلب نموده و هردو در تقلب شریک بودند . اقای اشرف غنی طرفدار اصلاحات در کمسیون ها است اما طرفدار محکمه انها نیست و می داند که کمسیون کدام ګناهی ندارد اما تیم عبدالله طرفدار محکمه است مانند مجلس نمایندګان که در پارلمان از خاینین پشتیبانی می کند مانند نمایندګان که قاچاق شراب و نفت و ارد و غصب زمین و اختطاف و لت و کوب مردم بی ګناه و قتل و غیره یعنی کور خود بینای مردم . نمایندګان کدام ثبوت راجع به ګناه کمسیون در دست ندارند اګر دارند به محکمه بفرستند و خود حق قضاوت را ندارند اما این نمایندګان رشوت خور نشه قدرت هستند و عقل و منطق خود را از دست داده اید
بصیر نظری

>>>   فسادی که در ریش جناب آقای حنفی می باشد در هیچ جای دیگری نیست

>>>   ملاصاحب برو دریک کنج مسجد ذکر کن ترابه این مسایل چی تاحال هرچه کردی حال وقت ان فرارسیده تاازکارکردهای ناشایسته که درسابق انجام دادی نادم وپشیمان شوی ودرجبران ان باید کوشاباشی درغیران هم دنیاات میرود وهم اخرت تان ازبین میرود درنهایت شرمنده وخجل درروز اخرت باحساب وکتاب مواجه میشوی
سراج الدین سلجوقی از هرات باستان

>>>   قاضی نذیراحمد حنیفی یک دزد درجه یک است و بنده خود بچشم سر شاهد دزدی های قاضی چندین مرتبه بوده ام جناب حنیفی شما که حرف از اسلام میزنید چرا مال و منال مردم را ... دزدی و بنام غنایم جنگی بخانه هایتان برده اید . ایا شما جناب حنیفی صاحب از خانه پدر کلان اینجانب واقع در پل منارهای هرات بزمان جهاد قالین ها و تمامی وسایل خانه را بدزدی نبرده اید ؟؟؟ بنام اسلام ... اسلام را بد نام کرده اید و باز هم مهر اسلام به پیشانی دارید ...

>>>   این قاضی اول در مورد خودپارلمان قضاوت کند از شراب فروشی قاچاق آرد سفرهای خارج غصب زمینها حاضر نشدن به جلسات همه جرم است !
هــــزار دفــــتـــر انـصـاف را ســیــآه کــنـــد
اگـر که مفتی وقاضی شوند سفله و دزد

>>>   قاضى محترم حنفى اميد در توافق كامل با ولسى جرگه بتوانيد نهاد نامستقل انتخابات را به محكمه كشانيد تا باشد مردم عزيز وطن ما از شر اين نهاد خيانت كار كه موجب بزرگترين كناه در تاريخ وطن شده نجات يابند؟
عبدالله ريحان

>>>   دود این همه بد بختی ها از گور کسانی بلند میشود که خودرا مجاهد و جهادی مینامند . اگر این مجاهدین در سال 1371 با هم به تفاهم میرسیدند و ثمره جهاد شان بخاطر خدا و مردم افغانستان میبود و یک حکومت اسلامی را درست تاسیس میکردند و بخاطر قدرت نمیبود حالا افغانستان مرفع و پیشرفته ئی میداشتیم. پس تمام بدبختی ها که بر سرمردم بیچاره و مظلوم میآید تقصیرش همه بر عهده مجاهدین است.
پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است