مخالفت بی بی گل غنی با استفاده از برقع
اگر کسی می‌خواهد از روسری، لباس‌های بلند که تا مچ دست و پا را می‌پوشاند، استفاده کند مسلما انگیزه‌های مذهبی دارد و این به هیچ وجه زننده و آزاردهنده نیست 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۳/۸/۹ کد خبر: 82613 منبع: ابنا پرینت

رولا سعاده غنی یا "بی بی گل غنی"، بانوی اول کشور طی سخنانی قانون منع استفاده از نقاب یا برقع را در اماکن عمومی که مجمع ملی فرانسه تصویب کرده است، تایید اما از پوشش‌های اسلامی رایج شامل روسری دفاع کرد.

همسر محمد اشرف غنی یا "رییس جمهور احمدزی"، تاکید کرد من با سیاست فرانسه که استفاده از نقاب یا برقع را در اماکن عمومی منع کرده است، کاملا موافق هستم چرا که معتقدم این دو نوع پوشش شبیه چشم بند هستند.

نقاب و برقع که رسانه‌های غربی از آن به عنوان پوشش کامل یاد می‌کنند، صورت فرد را به طور کامل پنهان می‌کند. در قانون مصوب مجمع ملی فرانسه در سال ۲۰۱۰ تصریح شده است هیچ کس حق ندارد در اماکن عمومی چهره خود را بپوشاند و اگر این قانون را نقض کند به پرداخت جریمه ۱۵۰ یورویی محکوم خواهد و در مواردی نیز مجبور خواهد شد یک دوره آشنایی با حقوق و وظایف شهروندی را سپری کند. مجمع ملی فرانسه همچنین در سال ۲۰۱۴ قانونی تصویب کرد که به موجب آن استفاده از حجاب در مدارس و موسسات تحصیلی این کشور ممنوع است.

بانوی اول کشور با تاکید بر اینکه با حجاب معمول که شامل روسری می‌شود و میلیون‌ها زن افغانستانی نیز از آن برای پوشاندن موهای خود استفاده می‌کنند، مخالف نیست، اظهار داشت: یادم هست تمام دختران جوانی که در آن زمان در کلاس‌های درس دانشگاه آمریکایی بیروت شرکت می‌کردند، روسری داشتند و این مساله برای هیچکس تعجب آور نبود.

همسر رییس جمهور افزود: زمانی که بحث بر سر پوشش اسلامی در فرانسه شروع شد، کمی متعجب شدم. به نظر می‌رسد خیلی‌ها حافظه قویی ندارند. در پاریس که غالب اوقات هوایی بارانی دارد، زنان از روسری استفاده می‌کردند و این نوع پوشش مد شده بود.

بی بی گل غنی همچنین گفت: اگر کسی می‌خواهد از روسری، لباس‌های بلند که تا مچ دست و پا را می‌پوشاند، استفاده کند مسلما انگیزه‌های مذهبی دارد و این به هیچ وجه زننده و آزاردهنده نیست.

درباره محترمه بی بی گل باید گفت: خانم رولا سعاده غنی که نامش بار هویتی لبنانی، مسیحی، عربی داشت، پس از بانوی اول شدن افغانستان نام خود را به بی بی گل که نامی شناخته‌شده و رایج در میان افغانستانی‌ها است و بار هویتی دینی دارد، تغییر داد تا خود را مانند همسرش اشرف غنی طرفدار ادغام هویت‌های قومی و فرهنگی در فرهنگ بزرگ‌تری به نام "افغان" نشان دهد.

هرچند هنوز گفتگویی که از ایشان نشر شده که در آن گفته بود "به اعتقاد من بانوان افغانستان تحت فشار به دین اسلام گرویده اند چون راه دومی نداشته اند. اگر آیین مسیحیت به خوبی برای آنان تشریح شود، شک ندارم بیش از نیمی از آنان به این دین خواهند گروید"، جای شک و تردید درباره ی تفکرات این بانو را زیاد می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد بی بی گل!!!

>>>   پروژه های یهودی به کمک این نوع افراد، بی بی، کو کوگل و....تانک گل دارد فعالیت میکند، این فعالیت های سکولار ی دارد اشتباه امان الله خان را تکرار می‌کند
پشتونگل فارس ذاده

>>>   محترمه خانم رولاغنی شاید به اطراف سفرنکرده باشند . من دریک مقاله محلی خودتصویرزنی را به نشرسپردم که پیش داکترمرد ولادت میکرد . سوال گذاشتم زنان ما تاچه وقت پیش داکترمرد ولادت کنند؟ تحصیل دختران را عیب ندانند تا ازطبقه اناث داکترطب شودوحریم ما محفوظ بماند .مدتها زیر بارملامتی ملاها قرار داشتم . مگرباوجودتبلیغات مکررهنوزتعلیم دختران را بعدازصنف 12 مانع میشوند .اینکه خانم رولا حجاب رادررسمیات لازم نمیدانند گپ معمول است و این دستوراکثراازقبل عملی است گپ تازه نیست .مگردرمحلات هنوزهم تارسمیات و مکتب زیر چادری میروند. تغیراین مفکوره فقط ازراه انکشاف تعلیمات عمومی امکانپذیراست محلات هنوزتحمل این گپ را ندارند . کاش محترمه رولا تصورکنند که یک دهقان بچه بیسوادیک دخترتعلیم یافته خوش لباس را بی حجاب ببیند چقدراشتیاق و چقدرهوس خواهد کرد تاروزی مرتکب جنایتی شود بخصوص یک طالب بچه مسلح آنرا ببیند چه تصوروچه اقدامی میکنند ؟فکرمیکنم همچونظریات اززبان محترمه رولاغنی موجب تشدیدآشوب کشورخواهد شد بهتراست همچونظریات را طبقه پایین اناث تبلیغ نمایند تابسادگی تحول صورت گیرد .
وطندوست

>>>   زنکه خب معلومه مسیحی هستش با این حرفی که زده
اگه مسلمون بود که هیچ وقت همچین حرفی نمی زد
تازه مگه مسیحیت چه برتری ای نسبت به اسلام در حقوق زنان داره؟
توی مسیحیت که زن واقعا مظلوم هستش.
از اول اسلام زن حق رأی داشته و علی بن ابیطالب در خلافت خودش با زن ها هم بیعت کردند
به ایشان رو اسلام واقعی رو معرفی کنن ، اگه مسلمون نشد مشکل از ایشون هستش که سعادتش رو در مسیحیت تحریف شده می بینه.
البته بگم
اسلام در افغانستان هم توسط مردان به خوبی اجرا نمیشه و به زن ها خیلی فشار میاره. خیلی از فشار هایی که الان هست و حکم هایی که میشه اشتباه هستن و با اسلام واقعی حتی گاهی میشه گفت متضاد هستش.

>>>   سلفی ها ، افراطیت و عقبگرل ها هربار مانع میشوند تا افغانستان از قرون هجر نبراید. برقع یعنی ستم علیه ازادی، شما زنان پیشتاز اسلام را نام برید که برقع پوش باشند.
ویس

>>>   اول- آن گپ مشهور خانم رولای یهودی از یاد ما نی رود. تا وقتی او علیه اسلام و مسلمین اقدامی نمی کند هرچه خواهد بگوید.باد می برد.
دوم- (مجمع ملی فرانسه همچنین در سال ۲۰۱۴ قانونی تصویب کرد که به موجب آن استفاده از حجاب در مدارس و موسسات تحصیلی این کشور ممنوع است.)
عشاق غربزده مگر نمی گفتند که در هر کشور ( بخصوص در افغانستان) هرکس باید آزاد باشد هرقسم که خوش دارد لباس بپوشد و نباید حجاب اجباری باشد؟ پس بفهمید در فرانسه که "قبله" شماست از ای خبرها نیست و هرکس نمی تواند (هر لباس که خواست) بپوشد و برای لباس پوشیدن در غرب "باید و نباید" و قانون هست و آزادی لباس پوشیدن در غرب نیست و بعضی لباس ها "ممنوع" است. البته در غرب میشود نیمه عریان همچو حیوانات در سرک رفت و لابد این نشان پیشرفت !! است. حالا جرئت دارید به فرانسه اعتراض کنید و بگویید به لباس آدمها چی کار دارید؟ یا در مقابل فرانسوی احساس حقارت و عجز دارید و لال استید؟

>>>   ما از این تصمیم خانم غنی حمایت می کنیم، پوشش برقع خلاف انسانیت است.
تنها مسلمان در افغانستان و قسمتی هم از پاکستان و چند نفر وهابی هستند، این یک ملیارد و سه صد ملیون مسلمان دیگر، آیا مسلمان نیستند.
شهروند مریخی...

>>>   به نظر من انچه که لازم است رعایت شود حجاب است که دین به ما گفته نه بشتر ونه کمتر. من هم مخالف برقع هستم به خصوص اینکه از ان سوء استفاده های بسیاری می شود چه قدرطالبان متحجر از ان برای هدف های زشتی شان استفاده می کنند. از طرف دیگر با حجاب های کذای که بعضی به نام ازادی دارند نیز مخالفم هم افراط وهم تفریط هردو مشکل ساز است.

>>>   بی بی غنی باید متوجه خود باشد که ازین سخنان نامناسب خود جلوګیری کند ور نه اشرف و نه ببی غنی خواهد ماندږ
انور

>>>   خوب، من هم از پوشیدن نقاب و چادری بدم میآید، اما این موضوع به خود زنان افغانستان مربوط است، نه به رولا غنی!
او اجازه نظر دادن در طرز لباس پوشیدن زنان افغانستان را ندارد، بلکه این خود زنان اند که تعین میکنند، که چه نوع لباس بپوشند. زنان افغانستان خود بهتر میدانند و به بیگانه ها اجازه نمیدهند، در مسایل شخصی شان مداخلت کنند.
ما مردم خیلی مهمان نواز هستیم، اما مهمان هم باید بداند، که نمیتواند پای خود را فراتر از گلیمش دراز کند.

>>>   بسیار با این مساله موافق استم . چرا که در زیر همین چادری ها بسیار طالب بودند که انتحاری کردند ..همچنان حجاب اسلامی نیز باید رعایت شود

>>>   از نظر ما غربزده های خیلی باهوش!! مشکل افغانستان در 2 چیز است:
1-در خط که باید لاتین شود تا پیشرفت کنیم!!
2-در حجاب. اگر زن ها حجاب و چادری را بردارند و مثل زن های اروپا نیمه عریان بشوند هم ما مردها خوش میشویم! و هم افغانستان پیشرفته میشود! به جان تو!
غربزده ذوق زده!

>>>   اول زنده باد بانوی اول چادر چیز خوب است به شرطیکه انتحاری در زیرش بناشد

>>>   افراددرانتخاب نوع پوشش آزادهستندواونمی تواندتفکرشخصی خودرابرمردم وزنان عفیفه تحمیل نماید.
نواندیشان بلخ .شیوا

>>>   سلام. اول اینکه افغانستان یک کشور است که اکثریت جمعیت ان را مسلمانان تشکیل میدهد و حجاب حکمی است که الله متعال بران حکم کرده است و بر زن لازم است که خود را از دید نامحرمان محفوظ نگه دارد دوم اینکه اسلام امد و به زن ارزش داد قبل از اسلام همین یهودی ها و مسیح ها بودند که دخترانشان را زنده به گور میکردن و به زن هیچ ارزشی قائل نبودند و هر گونه ظلمی را بر زن روا می داشتند و از داشتن فرزند دختر احساس شرم و ننگ می کردند اما اسلام امد و به زن ارزش و احترام زیادی داد تا جایی که پپیامبر(ص) می فرماید که بهشت زیر پای مادران است . چه ارزشی بالاتر از این که بهشت را زیر قدمهای زنها قرارداد. و حالا مسیحیها که دینشان با امدن پیامبر منسوخ شده و زنها را برهنه در جامعه روان میکند تا این که بگوید ما به زن ازادی دادیم اما بداندکه این ازادی و ارزش یک زن نیست بلکه این بی ارزشی زنها را در جامعه غرب نشان میدهد که چقدر تاسف بار است و همیشه موردشان تجاوز قرار میگیرد و اسلام زن را همچون گوهری درون صدف قرار داده و چادر و برقع برای زن مثل صدف است که درون ان محفوظ است تا اینکه دست هر نابخرد و چشم چرانی به ان نرسد

>>>   زن های افغان ومسلمان هیچګاه تحت تا ثیر سخنان یک یهودی معلوم الحال قرار نمیګیرند

>>>   ازبزرگان اسلام ین چنین یک شعر گفته شده
ای زن بتوازفاطمه اینگونه خطاب است
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
اری خواهراه عزیزعفت تو وزینت تو درحجاب تومیباشد شما باوربه خدای واحد ومتعال نمائید حجاب پرده است که وجودت را ازچشم بول هوسان ونا محرم محفوظ میدارد
شما اصلا ازممالک غربی وجوروجفای که به حق زن بیچاره میشود اگاهی ندارید واز زنان مثل یک چیزی پیش پا افتاده نگاه میکند واستفاده میکند شما به بی بی گل بگوئید که درمدارس وپوهنتون های غربی چقدر بی عزت وبی عفت میشود وپرده عصمت چقدرزنان دریده شده وکی پرسان انرا نموده ودرکدام محکمه ان هارامحکوم نموده است این نظر موسونلی یهودی را به مسلمانان تبلیغ نکن وبه دین وائین مسلمانان تعرض مکن
موسونلی دریک نظرخود گفته به مسلمان مگو نماز مخوان به مسلمانان مگو روزه مگیر وبه مسلمانان مگوزکات مده ویه مسلمانان مگوحج مرو بلکه دربین مسلمانان فحشارا رواج کن خودبه خود ازدین میگردند
پس بانوی عزیز به ماقانون فرانسه راتشریخ مکن بلکه به مادرسی ازقران بدهید وازحجاب وعفت سخن بگوئید من مخالف درس وتعلیم نیستم اما مطابق شریعت غرای محمدی طرفدارتعلیم وتربیه هستم شماواقعیت بگوئید که نصف دختران جامعه غربی درمکتب وپوهنتون صاحب طفل نمی شود وچقدرانها سقط جنین میکند

>>>   حجاب وجود داشته باشد نه این شکل که فعلآ وجود دارد زیربرقع یعنی چی

>>>   با احترام. ایشان لبنانی مسیحی و تحت افکار شدید فرانسه هستند و توضیح بیشتری لازم نیست که فرانسه یکی از دشمنان پلید و سرسخت اسلام و مسلمین است.

>>>   رولا غنی ازهمین حالااپخش فکارمسیحی را درذهن مردم شروع کرده است من برای این خانم توصیه می کنم که اینجا فرانسه نیست اینجا افغانستان است وتمام قوانین اسلام معین واضح است حتی امروز طب هم ثابت کرده که حجاب وچادری باعث جلوگیری ازامراض جلدی بخصوص تاثیرات آفتاب می شود ولی فکرمی کنم که نه خود این خانم ونه شوهرش ازسواد کافی برخوردارباشند
سادات

>>>   بروایت بی بی سی زن اشرف غنی ګفته که در فرانسه با منع برقع موافق است کسی نیست که به این اشرف غنیبګوید که سخنان این زن افغانستان را بالایت کوره ی از آتشمیسازد.

>>>   با وجود احترام که به خاطر همسر بودن ریس جمهور دارم خواهشمند در حوزه که تخصص ندارند وارد نشود ، حجاب زنان علماء و شخصیت های دینی روشن می سازد نه شما.
فرهاد

>>>   خطر است خطر است مسلمین را از شر یهود بیدار باشید حجاب را کم کم از بین میبرند این اول راهشان است.

>>>   اول، حجاب به معنای پوشش بدن از نامحرم است نه به معنای پوشیدن صورت. دوم، یکی از دوستان نوشته اند که بی بی گل در مورد زنان افغانستان نظر ندهد. باید توجه داشت که در خبر فوق ایشان در مورد فرانسه صحبت کرده اند نه در مورد زنان افغان. سوم، نمی دانم چرا این سایت با یک خبر تایید نشده به دنبال این است که تبلیغ کند بانوی اول افغانستان بعضی از صحبت ها را به ضد اسلام گفته است. چهارم، بی بی گل در حال حاضر هویت افغانی دارد، بنابراین یک افغان است و می تواند در مورد افغان ها نظر دهد. پنجم، اگر عکس های بی بی سی از دفتر ایشان را مشاهده کرده باشید در اتاق شان قرآن شریف وجود داشت به این معنا که ایشان مسلمان شده اند. ششم، نقاب و روبنده ظلم بزرگی در حق زنان است و در کشور اسلامی دیگر مانند ایران هم چنین رسمی وجود ندارد. آخر، درود بر بانوی اول افغانستان.
بهزاد

>>>   این ... رولا یهودزی به اصطلاح در بخش خیریه کارمیکند/ خدا میداند که چه آرزوهای پلیدی در به بیراه کشاندن زنان مسلمان درکشور دارد با این پخش خیریه اش؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   این شروع زهر پاشی سهیونستهاست که در جامعه اسلامی بکار میگیرند. من بسیار خرسندم که آنعده که به نصب کردن اشرف غنی از طرف امریکا و اسراییل پافشاری میکردند و رای مردم را نادیده گرفت لذتش را خیلی زود خواهند چشید. این بی بی گل یا ترتک گل است امروز عمومی حرف زد روز دیگر در در امور شخصی خواهران تان هم مداخله خواهد کرد و به فساد اخلاقی آنها را تشویق خواهد کرد. فقط کمی صبر کنید بعد ببنید!
علی زاده جاغوری

>>>   نویسندگان محترم افغانستانی اگر یک مقدار غیرت دینی دارین از زنی که مسلمان نیست با معذرت او را به عنوان: /بانوی اول کشور/، یاد نکنید زیرا چنین شخصی لیاقت اولین بانو شدن را در سرزمین اسلامی ندارد مگر این اسلام را اختیار کند و حجاب اسلامی هم مراعات نماید و اگر بسیار ضرورت بود فقط بگویید: زن احمدزی.
یک مسلمان

>>>   توقع ما از خانم غنی همین است چون از قبل در مورد عقاید و شخصیت اش اطلاعات کم وبیش داریم.
مسلم

>>>   ازهمان اول کارمعلوم بودکه باروی کارآمدن این تیم گریزازارزشهاٰبوجودمیآید.

>>>   اگر زن ها از فردا با لباس آب بازی (بیکینی) به سرک ها داخل شوند افغانستان از همه بیشتر پیشرفته میشود! البته خواهرم باید صرف با چادری تردد کند!
بی غیرت بیدین

>>>   خانم رولا غنی به عنوان یک زن حق داردتا در رابطه با تمام موضوعات بخصوص موضوعات مربوط زنان اظهار عقیده نمیاید.
من با خانم غنی موافق هستم، واقعن ظلم است که زن را در قرن 21 زیر این برقع نگهدارید، حجاب همان روسری و پوشش درست زنان است نه چادر برقع که زن بیچاره را در 45 درجه حرارت تابستان زیر آن نگه میدارند.
چرا مرد ها چشمان شان را حجاب نمی کنند؟!!
چرا زنها را نگاه می کند از اگر شما مشکل ندارید، وقتی یک زن بیچاره از جاده یا بازار می گذرد، چمشان برخی مرد ها مثل چشمان... که دنبال شکار می گردد، به هر طرف دور می خورد.باید خود را اصلاح کنید نه اینکه بر زن ها ظلم کنیم به نام حجاب سر شان را داخل خریطه کنید.
فرزند افغان...

>>>   ‏‎ ‎مگه حجاب مانع رسیدن به آرزوهاست؟
یهود

>>>   بی بی گل جان بیجا بانگ ندهید بگزارید درین مورد علمای ممتاز کشور ما مانند جناب دکتور نیازی نابغه این سرزمین نظر بدهند مانند شوهرت ... هردوغ خودرا نساز و از طرفی کی ترا بانوی اول ساخته تو کدام حاتم بیگ تو یک خارجی کافر هستی نه یک افغان مسلمان.
نسبت به تو ما از چادری زیاد نفرت داریم مگر این حق رانداری که بیجا بانگ بتی وازنام افغانستان استفاده کنی تادیروز همین شما ها بودید که زیر نام طالب ملیون ها زن ودخترافغان را ازدرس وتعلیم وکار وخارج شدن از خانه محروم ساختید ویک صد هزار طالب را بخاطر نرم ساختن استخوان های زنان ودختران افغان با کیبل های پاکستانی درین سرزمین فرستادید امروز آمده چادر وتنبان شان را از جانشان دور میکنید ؟؟؟ حد خودرا بشناس تو کدام عالم دین نیستی که نظر میتی

>>>   در کدام کشورغربی زن را با سگ جنگی تبادله کردند؟؟
در کدام کشورغربی بینی وگوش زن را با چاقـــو قطع کردند ؟؟
در متن بالا هیچ جای دیده نشد که او گفته باشد برقع بد است انتخاب را به خود زنان گذاشته است

>>>   این زن کافر باید بداند که هرگاه با ارزش های دینی مردم توهین صورت بگیرد مرد توانائی آنرا دارند که بی بی گل کافر را باغنی ازسرحدات بدور بیاندازند این زن کافره با آتش بازی میکند بداند که اول خود او خواهدسوخت
مرگ به کافران

>>>   حجاب اسلامی برای زنان پوشانیدن بدن است ولی روی , دست تا بند و پاه تا بند شامل این پوشش نمیشود .گیرم که زن تمام وجودش را پوشاند ذهن گنده بعضی از مردان را چگونه بپوشانیم
چشم دل را پرده میباید اما از عفاف / صورت پوشیده بنیاد مسلمانی نبود.

>>>   خانم بی بی گل تو از فرهنگ اسلامی چیزی میدانی . که از حجاب و برقع حرف میزنی . بگذار تا هر زن مومن حجابش را رعایت کند و زندگی شخصی خودش را داشته باشد. کدام کار بهتری بیادت نیامد که به مردم مظلوم ما یاد بدهی ؟

>>>   خانم محترم غنی شخصیت روشن فکر تحصیل کرده است می خواهد طرز لباس پوشیدن درست راکه در گذشته در وطن عزیز ما رایج بوده بار دیگر ترویج کند به زنان افغان نشان دهد قابل تقدیر است درین چند سال متاسفانه فرهنک لباس پوشیدن همسایه بی کلتورهم در افغانستان تاثیر گذار شده خصوصآ ایران و پاکستان بطور مثال شما طرز لباس پوشیدن نطاق های بعضی تلویزون ها خصوصآتلویزون آریانا را مشاهده کنید صد در صد ازایران کاپی میکند مانند اینکه یک خریطه بودنه رادرکله خود کرده جای تاسف است بعضی چپن های سیاه را از ایران وعرب هاکاپی کرده اند بعضی لباس پنجابی را می پوشد شما ببیند درزمان داود خان شهید شخص مسلمان با غیرت بود خانم هاچه نوع لباس می پوشیدن و یا افسران پولیس باید لباس که در آن زمان مردان و زنان می پوشید رایج گردد تقلید ازین لباس همسایه های غرض آلودنادرست است ما از خود تاریخ کلتور و فرهنک داریم . زن مرد و نیرو های امنیتی ماباید جلو گیری از پوشیدن آن کندلباس که قبلآ مورد استفاده بود مرد وزن خصوصآ در دوایررسمی بپوشند.اینکه خدا از کی رازی خدا میداند کارش ما به شخصیت اش احترام داریم وطن خودش است شخصیت قابل افتخار است آرزو موفقیت وخدمت وی را بوطن عزیزش داریم چشم کور دل لان کور باد.
حاجی صبور

>>>   کاشکی مسلمان واقعی میبودی

>>>   حق دارداین حرف هارابزندچون دردامان مسیحیت تربیت یافته ،وازاسلام آگاهی ندارد.

>>>   (در کدام کشورغربی زن را با سگ جنگی تبادله کردند؟؟
در کدام کشورغربی بینی وگوش زن را با چاقـــو قطع کردند ؟؟)
1-در نیویارک امریکا. در نیویارک دختران و زنان را در محلات بخصوصی خرید و فروش می کنند برای روسپی گری. آیا کاری کثیف تر از خرید و فروش ناموس هم در دنیا هست؟
2-از بسیاری از زنان و دختران در فابریکه های خرد امریکا منحیث برده کار می گیرند. برده داری کار خوب است؟ آن هم در قرن 21 ؟
3-کرامت زن در غرب از عکس عریان زنان بر صدها مجله سکسی معلوم است.
4-هر سال میلیونها ساعت فلم پورنو و مستهجن در غرب و بخصوص امریکا جور میشود. با این قسم کثافتکاری های غربی ها موافق استید؟
اما سوال این است که چرا ما خود ره در برابر غربی ذلیل و بدبخت می بینیم؟ قبول که غرب در علم و دانش بسیار پیشرفت کرده ولی در اخلاقیات و فرهنگ چیزی برای ارائه به ما ندارد.
مزدوران غرب چند مورد معدود در جامعه ما را بزرگنمایی می کنند انگار که همه ملت افغانستان وحشی هستند و چشم بر همه جنایات کلان غرب می بندند و غرب را تطهیر می کنند انگار که غرب بهشت است.
اگر تمام جنایاتی را که در 100 سال گذشته در کشورهای اسلامی انجام شده یکجا کنند باز هم از قتل عام اطفال و زنان غزه یا کشتار صبرا و شتیلا یا قانا کم است.این نیرنگ که 3-2 عمل زشت در جوامع اسلامی را بزرگنمایی کنند و باربار آن را تبلیغ کنند شیوه BBC مزدور و رذل است. همه اینها را می شناسند.اینها ابن الشیطان اند.

>>>   همه سخنان بانوی اول حقیقت دارند ، زن انسان است نه بوجی کاه سفید که در جوال انداخته شود . مردم شریف افغانستان با بانوی اول ما موافق اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است