تذکره الکترونیکی نُقل میدانِ بحث
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82563 منبع: پرینت

تذکره الکترونیکی نُقل میدانِ بحث های اجتماعی، سیاسی شده است.

فهرست درازی از مواردی را می توان تهیه کرد که این شناسنامه ها بر آن ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت. درین میان «انتخابات الکترونیکی» یکی از بحث های است که درین اواخر سر زبان ها افتاده است که توجه به این موضوع نیز ناشی از تجربه تاسفبار انتخابات های گذشته که مملو از تقلب و ناهنجاری ها بودند، است.

اگر چه بیشتر مردم ازین شیوه جدید انتخابات صحبت می نمایند اما کمترین نوشته ای را می توان درین زمینه سراغ کرد. تا هنوز، هم در رسانه های نوشتاری و هم در دیگر رسانه ها معلومات ارزشمندی درین زمینه به چشم نمی خورد.

در این میان، مردم یگانه راه برای برگزاری انتخابات آینده را، همانا؛ برگزاری به شیوه الکترونیکی یا همان «انتخابات الکترونیکی» می پندارند. شاید تا هنوز هیچ بحث ارزشمندی را راجع به مزایای این فناوری برای برگزاری یک انتخابات شفاف شاهد باشید اما راستی این گونه انتخابات چه مزایایِی دارد؟ پاسخ چنین است؛ تضمین مشارکت مردم در انتخابات و حق امنیت رای آنان، سلامت انتخابات در کنار سرعت و امنیت شمارش و امکان سریع اعلام نتایج همگی مواردی اند که اعتماد متقابل مردم و حکومت را در حضور مستقیم مردم در تعیین سرنوشت شان تضمین می کنند.

این کتاب را آغاز کردم تا ببینم درین زمینه ها چه مسایلی را در بر دارد.



ازمری باهر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیگر مردم به انتخابات هیچ باور ندارند هرکاری اگربکنند باز راه تقلب را تقلبیان پیداخواهند کرد
سادات

>>>   بازی به آرای مردم بازی باسرنوشت خوددولت است . انتخابات سه گانه گذشته دولت درفریب خودموفق بودمگرمردم درآرایش نیروی خودموفق بود . یعنی مردم درک کردکه فسادکاردرراس کاردولت قردارد . امابه وجودانتخابات باوجودیگه سراسرتقلب هم باشد خوشحالیم چون فریب هرچه زیادشده برودمردم همانقدرهوشیارشده میروند . بعد نامزدان بانفوذدرصورت ناکامی جبری ، قدرت جانبدارخودرابه نمایش خواهد گذاشت اگرهمچوآزادی میسرنشود مجموع ناراض ها سیل توفان میشود . بنابرین امیدوارم دولت باکلمه دموکراسی بازی نکرده بیزاجتماعی خودرا مدنظرگیرد تابقایش دوام آورد . طالب میگوید من عسکرخداهستم مراخدامقررکرده فقط خدامرابرطرف میکند مخلوق عادی اختیارتعین حکومت و عقل شناخت راندارد. اگرطالب این مفکوره بربریت را تابع دموکراسی میساخت تاحال پیروزمیدان بود . بنابرین طالب بامفکوره عقبگردخودموردحمایت مردم قرار ندارد . اما دولت هم بافریبکاری خودنفرت مردم را کمایی کرده موجب آرایش نیروی دیگری خواهد شد تاهردوراردکند .هوشداربخاطربقای حیات خودباید صداقت کرد ! وطندوست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است