پناهجویان در استرالیا تهدید می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۳/۸/۸ کد خبر: 82562 منبع: پرینت

تعدادی از پناهجویان در اردوگاه پناهندگی نارو به روزنامه فایرفکس و هم‌چنین سناتور سارا هنسون یانگ از حزب سبزهای استرالیا گفته‌اند که ماموران گارد حفاظتی آنان را بارها تهدید به تجاوز و سوء استفاده جنسی کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های استرالیایی، این ماموران به تعدادی از زنان پناهجو گفته‌اند که بعد از رسیدگی به درخواست پناهندگی و آزاد شدن آنان برای زندگی در جامعه نارو، آنها و هم‌چنین نوجوانان مورد تجاوز جنسی قرار خواهند گرفت. در مواردی نیز این ماموران تلاش کرده‌اند که نوجوانان پناهجوی مستقر در اردوگاه را مورد تجاوز جنسی قرار دهند.

سناتور سارا هنسون یانگ در رابطه با این اظهارات کتباً مطالبی را برای اسکار موریسیون، وزیر مهاجرت استرالیا ارسال کرده و از وی خواسته که یک کمیسیون مستقل مسوول رسیدگی به ادعای پناهجویان از جمله فروش مواد مخدر در برابر سوء استفاده جنسی از آنان و همچنین مزاحمت‌های فراوان به هنگام استحمام آنان تشکیل شود.

در حال حاضر 1233 پناهجو در اردوگاه پناهندگان در نارو اسکان داده شده‌اند که تعدادی از آنان را نوجوانان و کودکان خردسال تشکیل می‌دهند. این دسته از پناهجویان از میان گروهای هستند که بعد از 19 جولای 2013 (28 تیر ماه 1392) به‌صورت غیرقانونی و با قایق وارد آب‌های استرالیا شده‌اند.

همچنین به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، هفته گذشته یک نوجوان پانزده ساله در اردوگاه پناهندگان در نارو اقدام به خودکشی کرد که به دنبال آن مسوولان اردوگاه وی را به همراه خانواده‌اش به شفاخانه ای در شهر بریزبن انتقال دادند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.


هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انها که دایما از ایران ایراد می گیرند که چه کرد و چها کرد کجایند که احوال هموطنان خود را در دولت به ظاهر دمکرات استرالیا ببینند واقعا ما افغانها باید از ایران به پاس سر پناه دادن به پناهندگان چه قانونی و چه غیر قانونی تشکر کنیم ولی حیف که ما افغانها دوست و دشمن خود را نمی توانیم تشخیص دهیم.
دایکندی

>>>   خوبست که تهدید شوند چرا وطن خودرا آباد نمیکنند که باردوش دیگران میشوند ؟؟

>>>   جواب نظر دوم:
شما چرا آتش بيار معرکه شدی. در خود ايرانی ها مليون ها نخاله وجود داره و دشمنان ايران در ميان افغانی ها اصلاً به حساب نميان.
دولت ايران هر تلاشی کرد نتوانست مهاجران را وادار به برگشتن به کشورشان کند.
به نظرم بهترين راه حل اين هست که مهاجران به سرعت به يک جامعه ی فرهيخته تبديل کنيم تا همه ی دنيا خواستار استفاده از استعدادهايشان باشند.
در کنار آن بايد تمام محصولات کشاورزی افغانستان را پيش خريد کنيم(به جای خريدن محصولات از ساير کشورها)
گردشگر به افغانستان بفرستيم و صنعتی سازی افغانستان را شروع کنيم تا زودتر همسايمون به ثبات برسه.
تصور می کنم در آينده با آمادگی جامعه، افزايش ظرفيت و رشد اقتصادی ايران و نياز به نيروی کار و جمعيت بيشتر دولت ايران به همه ی مهاجران شناسنامه ی ايرانی خواهد داد و از حالا بايد پيوندهايشان با جامعه را قوی کنيم.
می بينيد که بسياری از افغان ها مانند نظر بالا درک می کنند که "کم با برکت بهتر از زياد بی برکت هست"

>>>   من در گذشته تصور می کردم بعد از غارت معادن افغانستان، آمريکا و طالبان از اين کشور محو خواهند شد و همسايه ی ما روی آرامش خواهد ديد.
ولی وقتی اين خبر را شنيدم که آمريکا نزديک به يک تريليارد دلار از تجارت ترياک افغانستان درآمد دارد يقين کردم که تا قيام قيامت افغانستان همچون دروازه های جهنم و دامنه ی کوه اتنا خواهد بود.
ايران تاکنون تعداد خيلی ناچيزی را تونسته از خاکش خارج کنه و در عوض صدها هزار نفر جديد همه ساله وارد ايران ميشن.
مهاجران هرگز به کشورشان برنخواهند گشت و با بهبود اوضاع اقتصادی ساکنان ابدی ايران خواهند بود.
وقت آن رسيده که تمام استعدادها و زرنگی ها مهاجران استفاده کنيم و به عنوان عضوی از جامعه ی خودمان بپذيريم.
اگر سياست درستی داشته باشيم مهاجران در جامعه ی ايرانی مستهيل و هضم و جذب و تحليل خواهند شد ولی اگر سياست غلطی داشته باشيم با يک جامعه ی بی وطن، بی مسئوليت، ضد ايرانی و مخرب درون جامعه خود روبرو هستيم.

>>>   دايكندي جان ما با هيچكس جفا نكرديم اين ديگران اند كه حق انسان بودن را ازشما گرفته تا در پارك و چايگاهاي تحصيلي نرويد و پيوسته اعدام شوي

>>>   سلام آقای دایکندی شما از وضعیت محاجرین در ایران چه قدر معلومات دارید که این قدر چاپلوسی کرده نظر میدهید؟

>>>   قاچاق مواد مخدر نکن وتجاوز وخلاف نکن تا تو افغانی اعدام نشوی در ضمن این همه دروغگویی کافیست افغانها در ایران هم به پارک می روند ودر همه جا هستند هم در دانشگاها تحصیل میکنند وضعشان خیلی بهتر از سایر مهاجرین در دیگر کشورهاست مثل همین استرالیا که اگر نبود مثل سریش در ایران چسب نمی شدید واین قدر زبان درازی وگزافه گویی نمی کردیدوبا این کارتان هرگز تابعیت ایران را نخواهید گرفت دولت ایران به دروغگو ونمک نشناس تابعیت نمی دهد.
منظور اقای دایکندی مقایسه وضع مهاجرین در سایر کشورها با ایران بود نمی دانم ایا در ایران به شما تجاوز می شود ویا در کانتینر زندانی هستید یا در کل ایران پخشید مهاجرین غیر قانونی !!!!

>>>   شما حق همسایه را به جا می اوری!!!شما که مثل دزدان از دیوار وغیر قانونی به ایران می ابیی هیچ توقعی نبای داشته باشی تو وامثال تو با این کارت حق دیگر افغانها که قانونی در ایران هستندضایع می کنید. برادر توقع بیجا نداشته باش دولت ایران خیلی هم با شما مدارا می کند مخصوصا دولت افغانستان که در ظاهر دوست ودر باطن ریشه ایران را با تیغ می زند خودتان دولتتان را بهتر می شناسید شما کمی خوب باشید ما با شما خوبیم ولی مشکل اینجاست که شما افغانها دوست و دشمنتان را نمی شناسید ایران هیچ وقت برای کشوری اینچنین دورو دغل باز ودوست امریکا کاری نمی کند از قدیم گفتند برای کسی تب کن که برات بمیره

>>>   به جواب نظر دوم
...! دولت ایران به جای سرمایه گذاری روی پنج میلیون افغانی که اکثرا نمک نشناس هستند باید روی نخالهایی مثل تو فرهنگ سازی کند وتو وامثال تو را فرهیخته کند تا بیخود در چیزی که در تخصص تو نیست نظر ندهی وهموطنانت را نخاله نخوانی!ونظر های کارشناسیت را برای خودت نگه دارافغانها باید به کشور خود برگردند مخصوصا الان که دوست امریکا شدند و پیمان با امریکا امضا کردند ورسما مستعمره امریکا شده اند.افغانعا اول باید برادری خود را ثابت کنند دولت ایران خوشبختانه در امر خارجه مقتدر است
یک ایرانی

>>>   مهاجر نامحترمی که اکاذيب منتشر می کنی قوانين جزايی ايران برای همه يکسان هست. ايرانی ها هم اگر مواد مخدر بفروشند مانند شما اعدام می شوند.
در مورد آموزش هم هر افغانستانی با يک ايرانی فرصت برابر داره. حتی همه ی رشته های بهترين دانشگاه های تهران به صورت کاملاً رايگان و به خرج دولت برای همه ی شهروندان افغانستان آزاده.
در مورد پارک ها هم افسانه بافتی. يک سال سيزده بدر در اصفهان ورود شما به پارک صفه ممنوع شد آن هم به خاطر حوادثی در سال های قبل بود.
خودت هم می دونی زندگی که توی ايران داری را مردم افغانستان حتی توی خواب هم نمی تونن ببينن و خودت بهتر می دونی اگه در حق ملت ايران جفا نمی کرديد جفا نمی ديدید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است