برگزاری جلسه مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۳/۸/۷ کد خبر: 82463 منبع: پرینت

جلسه کمیسیون عالی مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان تحت ریاست سید یوسف حلیم معاون مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه و به اشتراک نمایندگان وزارت های داخله, کار و امور اجتماعی, معارف, صحت عامه, سرحدات اقوام و قبایل, ارشاد حج و اوقاف, خارجه, نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان, نماینده اداره دادستانی کل, امنیت ملی و نماینده سفارت آمریکا در کابل به روز یکشنبه مورخ 4/8/1393 در تالار وزارت عدلیه برگزار گردید.

سرپرست وزارت عدلیه کارکردهای ربع اول را به تمامی اعضای جلسه تبریک گفت و افزود که پروتوکول قاچاق مهاجران هم در همین روزها توسط حکومت افغانستان به تصویب می رسد تا از این ناحیه نگرانی جامعه جهانی رفع گردد و سپس اشتراک کنندگان جلسه به 5 موضوع ذیل پرداختند.

- چگونگی آغاز بازنگری قانون مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان، فهم و درک ماموران اداره های ذیربط از محتوای قانون مذکور و رفع ابهامات در اصطلاحات و تعاریف

- تدویر کنفرانس جهت توسعه معلومات از جرایم قاچاق انسان، در این قسمت فیصله شد تا کنفرانس مذکور به همکاری مالی جی اس اس پی در آخر ماه دسامبر سال جاری تدویر گردد.

- بحث پیرامون معرفی نمایندگان دولت افغانستان در نشست های بین المللی، در خصوص این موضوع فیصله شد تا اشخاص مسلکی, کار فهم و دارای تجربه مرتبط به موضوع در نشست های بین المللی معرفی گردند.

- بازدید از محلاتی که اشخاص رد مرز شده در جمهوری اسلامی ایران در آن نگهداری می شوند. در این مورد فیصله شد تا با سفیر ایران به همکاری وزارت امور خارجه افغانستان جهت حل مشکل مزبور یک نشست دایر گردد.

در آخر پلان اشتراک اعضای کمیسیون عالی در جلسات کمیسیون های ولایتی، در این قسمت فیصله صورت گرفت تا اعضای کمیسیون جهت برآورده شدن هدف فوق به ولایات سفر نمایند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است