چوکی هایی که پیش فروش شدند
چوکی های شوراهای ولایتی از قبل پیش فروش شده و هریک از نامزدانی که قصد حضور در این پست ها را داشتند می بایست پیش از خرج کردن دالرها، سبیل همیشه تشنه خواص را چرب می نمودند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۹    ۱۳۹۳/۸/۴ کد خبر: 82286 منبع: پرینت

برای انتخابات شوراهای ولایتی که شرایط پیش پا افتاده و قوانین باز و آزادی برای آن درنظر گرفته شده بود در تاریخ 25 سنبله 1392 تعداد 6 میلیون و 979 هزار تن ثبت نام و شرکت کرده بودند که هر یک به میزان توان خود هزینه و زمان صرف چوکی کردند.

غافل از اینکه چوکی های شوراهای ولایتی از قبل پیش فروش شده و هریک از نامزدانی که قصد حضور در این پست ها را داشتند می بایست پیش از خرج کردن دالرها، خود را به مسوولان ارگ نشین نزدیک می کردند و سبیل همیشه تشنه خواص را چرب می نمودند.

اینک با گذشت بیش از یک سال و یک ماه از زمان ثبت نام انتخابات شوراهای ولایتی که به تعداد حداقل 6 میلیون و 979 هزار خانوار را درگیر خود ساخته بود با تاخیر بسیار و بدون شفافیت رسانه ای 458 کرسی میان 458 تن از اقوام و اقارب حکومتی توزیع شد.

درحالی که در ارگ ریاست جمهوری، به علت به نتیجه نرسیدن در انتخابات و احراز تقلب آشکار تیم های تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی، در نهایت پست های تشریفاتی و فرمایشی شکل گرفت و ازدحام حکومت پیشین در دولت وحدت ملی دوچندان شد؛ این روند در...

این روند در شوراهای ولایتی افغانستان که نه امکان افزایش دفتر و کرسی و چوکی و نه ظرفیت تسهیم و تقسیم بندی بیش از این برای ولایات درجه چندم و فعالیت های نه چندان حایز اهمیت دارد منجر به هاله ای از ابهام برای سایر 6 میلیون و 970 هزار نامزد بازمانده شده است.

باطل شدن 746 هزار رای علیرغم تمام زد و بندها و لابی گری های نهان و آشکاری که هر نامزد نامنویسی شده و شرکت کننده در کارزار انتخاباتی بدان دست زده است تا جای پایی در حکومت برای خود باز کند رقم قابل توجهی نیست و حتی مصداق بارز باطل بودن گزینش دموکراتیک افراد است.

مجلس نمایندگان بار دیگر بر بی اعتباری محض کمیسیون های مستقل و سمع شکایات تاکید ورزیده و صحه گذاشته است که انتخاب عمومی و آرای مردم ملکی در رد یا پذیرش 458 تن اعضای شوراهای ولایتی و 6 میلیون و 970 هزار تن دیگر تاثیری نداشته است.

اگر اصلاح قوانین انتخاباتی، اصلاح سیستم انتخاباتی، اصلاح سیستم گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی و نهادهای مرتبط، اصلاح انتخاب ناظران انتخاباتی و نیز اصلاح صلاحیت های اولیه ثبت نام برای انتخابات در رده های مختلف جدی گرفته نشود روند معیوب کنونی همچنان به چرخه حرکت رو به عقب و بیراهه خود ادامه می دهد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این بهترین تجارت برای ادم های پست و دلال پیشه ها است که دایم از تملق چاپلوسی کار گرفته و وجدان خود را پا مال ساخته وهیچ ننگ وغیرت در شان ایشان نیست.این شورای ولایتی شورای چاپلوسان و پارلمان... که هیچ کدام هدف بدون جاسوسی برای استخبارات بیگانه وفروش ننگ وناموس خود دیگر کاری ندارد. باید هیچ اهمیت برایش داده نشود.
میرزا استالف

>>>   اين يك حقيقت است خصوصا در ولايت لوگر تمام كسان شان به رايي تقلبي پرنده شوراي ولايتي شده مثل نفيسه هجران كه ... است حسيب الله استانكزي كه تمام رأي تقلب دارد و ديگرهانش
اكتر گلالي شاه از كلنگار لوگر

>>>   همه این بد بختی ها که امروز بالای مردم افغانستان آمده است کسانیکه درشورای ولایتی رأی بدست آوردند رأی شان غایب شد: مسؤل همه اینها کمیسیون نامستقل انتخابات افغانستان می باشد که قرار ذیل اند:
1- یوسف نورستانی حیف نام یوسف به این بدبخت، بیچاره وطن فروش... این خائن ملی....خداوند ج این را از ریشه وبنیاد تباه نماید .
2- همکاران اینها همه دریک ردیف اند .
3- اینها باید همه به دار آویخته شوند. والسلام

>>>   اینجانب به عنوان مسئول نواندیشان بلخ و با سندفراغت لیسانس وکاملامستقل سال گذشته دربلخ کاندیدنمودم وباتعجب فراوان ردصلاحیت به بهانه کارت رای دهی شدم آنهم درساعات اخیرلکن افرادی پذیرفته شدندکه حتی نام نوشتن بلدنبودند.وکاملا واضح است مافیاهای مختلف باصدهاهزاردالر مصرف مادی چگونه برسریک چوکی کوشش می کنندکه غیرازخدمت مردم شاید ماهانه 25000افغانی عایدندارد.
سیدحسن کاندیداحتمالی ولسی جرگه

>>>   تمام کرسی های دولت امروز به زور پول، واسطه و زور گرفته میشوند نه از نگاه لیاقت و شایسته سالاری . زمانیکه حکام ما فاسد و متقلب باشند پس ما چگونه توقع خدمت گذاری را از اینها داشته باشیم ؟ آیا جای شرم نیست که این آدم های فاسد...در کرسی های بلند حکومتی جای میگیرند و...وطن عزیز ما را گنده می سازند غافل از اینکه روزی دربرابر خدا ( ج) جوابگو هستند . ودرتاریخ به بد نامی یاد خواهند شد . انشاء الله در آینده شرمساری خواهند کشید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است