امتیازات بی حساب و کتاب و انتخابات سوال برانگیز
مردم با امید پای صندوقهای رای رفتند و تعدادی انگشت شان قطع شد در حالی که مسوولان انتخابات جیب های خود را پر و با پول های آن عیش و نوش کردند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۳/۸/۴ کد خبر: 82285 منبع: پرینت

پس از کشمکش های فراوان انتخابات با وساطت مقام های داخلی و خارجی برای تشکیل وحدت ملی، سرانجام دو تیم انتخاباتی با یکدیگر توافقنامه ای را امضا کردند. انتخابات افغانستان را کسانی گرداندند که امتیازات بالایی از حکومت گرفتند. از سفر اعضای این کمیسیون برای درمان با خانواده هایشان به هند، خریداری موترهای زرهی و یکصد هزار افغانی کرایه خانه تا خریدن هفتاد کیلو میوه خشک برای عید، بخشی از این امتیازات است که سند آن نیز موجود است. کمیسیون انتخابات 9 عضو دارد که حقوق آنها در حدود 56 برابر یک کارمند عادی دولت است. با این وجود اعضای کمیسیون انتخابات یکی از سوال برانگیزترین انتخابات را در کارنامه هایشان ثبت کردند.

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان گفت: انتخابات سال 2014 بدنام ترین انتخابات در سطح دنیا بود. مردم با امید پای صندوقهای رای رفتند، تعدادی انگشتشان قطع شد در حالی که مسوولان انتخابات ما جیب های خود را پر و با پول های آن عیش و نوش کردند. آنها پروسه ی ملی را خدشه دار و انتخابات را بدنام نمودند.

وی افزود: حالا نهادهای عدلی و قضایی باید به این مساله ی مهم رسیدگی کند. اعضای کمیسیون انتخابات با وجود صحت مندی و سلامت جسمی نه تنهاخود بلکه اعضای خانواده را برای مداوا به هند برده و در آنجا به عیش و نوش پرداختند و بر موترهای گرانی که رییس جمهور فرمان آن را امضا کرده بود، نشستند. این کار در شرایطی انجام شده که حکومت دستان خود را برای کمک به سوی ممالک دیگر دراز کرده است. مردم این کشور نان برای خوردن ندارند و جوانانش از فقر و بیکاری و بیچارگی به صفوف دشمن می پیوندند. جناب آقای اشرف غنی باید با این تخلف ها مبارزه کند و کار اعضای کمیسیون و جناب کرزی را روشن نماید تا قانون تطبیق شود.

هاشمی عنوان کرد: جناب داکتر عبدالله در صحبت اولی که در لوی جرگه داشتند و در برابر بی عدالتی ها و تقلب ها اشک ریختند و ما و مردم افغانستان نیز اشک ریختیم. من امیدوار هستم که وی اشک ها و انگشتان قطع شده مردم افغانستان را فراموش نکند. خواهش من از رییس جمهور اشرف غنی هم این است که اول از همه به پرونده ی کمیسیون انتخابات رسیدگی کند نه پرونده ی کابل بانک. به خصوص بر کد 91 نظارت کند که رییس جمهور قبلی به خاطر منافع خود و به ضرر این ملت برای اشخاص، موترهای زره خریده، آنها را به سفرهای خارجی فرستاده و امتیازات زیادی داده است.

به باور نماینده ی مجلس، در طول این 13 سال، شکافی که بین دولت و ملت به وجود آمد باعث بی اعتمادی شد. رییس جمهور فعلی باید کاری کند که فضای بی اعتمادی از بین برود. اعضای کمیسیون انتخابات هم اگر مطابق با قانون اساسی و قانون انتخابات عمل کرده بودند، پاداش بگیرند و اگر غیر آن عمل کرده اند مجازات شوند.

شکیبا هاشمی تصریح کرد: رییس جمهور اگر می خواهد در میان مردم اعتمادسازی کند در مورد این کمیسیون باید به حق، رفتار کند. از یک طرف در مراسم تحلیف، وقتی رییس دادگاه عالی گزارش کاری یکماهه ی خود را ارایه داد با وجود فساد در کارنامه وی اما رییس جمهور، هم استعفای او را قبول و هم مدال امان الله خان را به او تقدیم کرد. این در حالی است که در زمان آقای کرزی در آخرین گزارش ها شنیدیم که بیشترین جنجالها در این حکومت انجام شد. پس حرف های رییس جمهور در انتخابات مبنی بر تطبیق قانون، مبارزه با فساد اداری و مقابله با زورمند توسط قانون، شعار بوده است. نظر شخص من این است که اعضای کمیسیون انتخابات که با سرنوشت این ملت بازی کردند زورمندانی هستند که نه به قانون انتخابات کشور احترام گذاشتند و نه به قانون اساسی افغانستان.

وی اظهار داشت: اگر با همین ترکیب کمیسیون ها به سوی انتخابات پارلمانی برویم، مردم دیگر به پای صندوقهای رای نمی روند. باید کمیسیون تقنین و هجده کمیسیون دیگر باهم کار کنند و مشکلاتی که در انتخابات وجود داشت را بررسی نمایند. با توجه به گفته ی اشرف غنی که از این پس، مصوبه های لوی جرگه را تطبیق می کند، پس انتظار این است که جناب رییس جمهور به این مشکلات توجه داشته باشد.

هاشمی در پایان گفت: مهم این است حکومت در برابر این خیانت ملی چه می کند. آیا خاموشی اختیار می کند به سبب اینکه خودش رییس جمهور شده است یا در راستای شعارهایی که داده عمل می کند. 65 درصد مردم افغانستان نظرشان این است که کمیسیون های انتخابات باید محاکمه شوند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید خائن ملی یوسف نورستانی همراهانش محاکمه چه که باید اعدام شوند :
خداکند که 70 کیلو گرام کشمش زهر جان همه اینها شود.

>>>   او کلیه خواب برده پارلمان، تو از مصارف وقت معنوی خبر شوی سر نورستانی شکر میکشی، آقای معنی تا حال موتر های زره کمیسیون را پیش خو قید کرده است، در وقت او نتایج انتخابات حتی در محکمه اختصاصی فیصله شد، در وقت او مصارف کشمش نخود تهداب گزاری شد، حالی نو خبر شدی این همه مرداری از ملا معنی 12 پاس، شرم است که تو حالی بیدار شدی، معلوم است که ترا هم ملا معنوی به این چوکی نشانده است که درین مدت یک روز علیه وی نگفتی که چرا وی موتر های زره را قید کرد.
قره از کوته سنگی

>>>   خطاب به قره هزار چهره که در حقیقت این نام ازبکی جعلی را یک فاشیست معتصب مربوط به تیم تحول وتداوم بخود اختساس داده وهدفش تفرقه اندازی بین ملیت بزرگ تاجیک وملیت ازبک میباشد باید گفت که دفاع شما از خاینین ملی که پروسه انتخابات ریاست جمهوری را با پر کردن رای های تقلبی به نفع تیم شما به چالش کشیده بودند وسرانجام با از خود گذری تیم اصلاحات وهمگرایی بخاطر ثبات کشور به توافق سیاسی ختم شد حق دارد که شما از کمیسونهای متقلب انتخاباتی دفاع کنید چون تقلب را به نفع شما انجام داده بودند اینکه کار ساز نشد حرف دیکری است ولی با اینکار پروسه ملی را بد نام کردند وهمچنان در انتخابات شورا های ولایتی نیز دست ناپاک همین کمیسون های متقلب دخیل است که سروصدا ها را بلند کرده است که بیشتر از چندین ماه بطول انجامید اکثریت ملت بشمول نمایندگان ملت در پارالمان خواهان محکمه کمیسون های انتخاباتی هستند خواهی نخواهی کمیسون های متقلب روزی به دادگاه کشانیده خواهند شد لکه بدنامی وخیانت بر چهره های انها حک گردیده به هیچ صورت پاکاری شده نمیتواند .

>>>   خانم شکیبا هاشمی زیادتر درین روز ها در تلویزیون ظاهر میشود.اما من فکر میکنم این خانم مشکل در تحلیل مسایل دارد
1 : تسلسل منطقی در گفتار شان وجود ندارد هر لحظه از موضوعی به موضوعی خیز میزند.
2 :مبتدا وخبر در صحبت هایش به ندرت دیده میشود.
3: توازن صوت در گفتارش وجود ندارد به این میماند که شاگردی برای استادش تقریری جواب بدهد ودر اضطراب باشد.
4: حرکات دست - بدن -چشم وروی او برای استدلال دقیق مسایل بکار نرفته بل برای پیداکردن کلمه تا خلای جمله را پر کند بکار میرود.
5 طرز نشست او در چوکی نمایانگر یک اگاه در امور نیست .

>>>   قره در جواب تو نشنلیست ستمی، مینگارد که تو از کدام اصلاحات و همگرایی حرف میزنی، کدام ریاست جمهوری ...کرزی به شما چی نکرد و شما ... عکس وی را زیر پا کردید، این هویدا است که 70 جهاد در مقابل روس از طرف حزب اسلامی رهبری میشود ولی در عوض یک قومندان شما قهرمان ملی، یک دزد کلان که در جنگهای کابل تمام جاده و سرا شهزاد را چور و بعداً به اتش زد مارشال، رهبر بی کیفایت و بی صلاحیت تان شهید صلح شد، دیگر درین 13 سال چی نبود که به شما نشد، تمام تاسیسات و موتر های وزارت داخله و د فاع در خدمت فامیل های شما حالی باز هم نمک حرامی کردده میگویی خاینین ملی در ریاست جمهوری است، چی سو استفاده از ین امکانات و کمک شما نکردید، که همه آن خیانت ملی و نوکری باداران تان است، فکر کو که عبدالله رئیس جمهور میشد، همین عبدالله و تیمش سزا وار همین کرسی است چند ... خوده اداره کرده نمیتواند؟ از این محقق ملا و آن محمد خان... مردم چی توقع میتوانست، شما اصلا جای خوده نمیشناسید اگر جای خوده بشناسید از گلم تان پای درازی نکیند این وطن جور میشود، هرچی کنی نکنی کسیکه اکثریت است رئیس جمهور میشه باوجودیکه نصف آن هنوز در پروسه سیاسی دخیل نیست و در تضاد با دولت قرار دارند بترس از روزی که امنیت شود و انتخابات سرتاسری باشد، باز میدانی که یک نان چند فتیر است....
قره از کوته سنگی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است