وضعیت آینده حجاب در افغانستان چه می شود؟
انگلیس: مادامي که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامي باشد، ما نمي‌توانيم سيادت و آقايي خود را داشته باشيم. بايد قرآن را بسوزانيم، کعبه را از بين ببريم و عفّت و حجاب را از بانوان مسلمان بگيريم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۳/۸/۲ کد خبر: 82114 منبع: پرینت

وضعیت حجاب زنان در کشورهای اسلامی همیشه یکی از مسایلی بوده که دشمنان آن را مورد هدف قرار دادند تا از آن طریق اوضاع مناطق تحت سلطه خود را تحت کنترل بگیرند.

لذا در این مطالب نگاهی داریم به اهمیت حجاب در اسلام و توطئه غربیها در این زمینه در افغانستان:

رکن، اساس و پايه‌اي که بانوان مسلمان در جهان به آن ممتاز هستند و کرامت و شرافتي که به آن افتخار مي‌نمايند، رکن قويم و اصيل حجاب است؛ همان اصلي كه دشمنان اسلام به اهميت آن تا آنجا پي‌برده‌اند كه يکي از نخست‌وزيران اسبق انگلستان در نطقي به صراحت مي‌گويد: "مادامي که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامي باشد، ما نمي‌توانيم سيادت و آقايي خود را داشته باشيم. بايد قرآن را بسوزانيم، کعبه را از بين ببريم (که وهابيت براي رسيدن به همين هدف در عربستان مستقر شد) و عفّت و حجاب را از بانوان مسلمان بگيريم".

از همين رو امان ‌الله خان را در افغانستان آوردند که مردم افغانستان مجالي براي پياده‌کردن نقشه‌هاي استعماري به وي ندادند. کمال آتاتورک در ترکيه روي کار آمد که منجر به حکومتي سکولار شد و در ايران نيز رضاخان را علم کردند تا ريشه دين را از جوامع اسلامي بخشکاند.

اما پس از يک‌صد و پنجاه سال، تلاش سياست‌هاي استعماري در حجاب‌زدايي ناکام ماند و با اين‌که در کشورهايي مثل ترکيه، افغانستان و ايران، عوامل مزدور و بي‌سواد و فاقد غيرت، مثل رضاخان و مصطفي کمال و امان ‌الله ‌خان را برانگيختند و به قوه قهر و کشتار و حبس و زور و ارتکاب جنايات بسيار، به ميدان جنگ با حجاب اسلام آمدند، در برابر استقامت مسلمانان شکست خوردند و خودشان از صفحه‌هاي ظلم و جنايت به آن جهان شتافتند.

قوّت ايمان مسلمانان و التزام آنها به سنن اسلامي و حجاب، در کمال استحکام متجلي گرديد. در افغانستان که از روز اول امان ‌الله خان را خلع نمودند. در ایران به واسطه انقلاب اسلامی حجاب و عفاف در جايگاه رفيع خود قرار گرفت. در کشور ترکيه، بازگشت به حجاب، روز به روز بيشتر و مقامات عالي اين کشور در اعاده اين هويت پيشقدم مي‌باشند. الحمدلله شجره طيبه حجاب در شرايط فعلي و بيداري اسلامي هر روز شاداب‌تر مي‌شود.

هرچند دشمنان اسلام، دست از معارضه با آن بر نمي‌دارند و با زنان محجبه مسلمان در داخل کشورهاي خود جنگ دارند و با جعل قوانين ضد انساني، و حتي جريمه و ممنوعيت‌هايي، فضا را بر مسلمانان تنگ مي‌کنند، امّا با مقاومت و استقامت و اعتراضات قانوني آنها مواجه مي‌شوند.

با اين همه، مساله حجاب در ميان چالش‌هاي سياسي و سياست اسلام‌زدايي استکباري حفظ شده است و مسلمانان حتي در کشورهاي مسيحي از بعض کشورهاي اسلامي بيشتر متعهدند که روي‌پوش مناسب داشته باشند که جا دارد در همین جا از بانوان فاضل و شجاعی که در ميان سياست‌های کشورهاي غربي، شخصيت اسلامي خود را با حجاب کامل حفظ می کنند، تحسین نثار کنیم.

اما سزاوار نيست و دور از انتظار است که بانوي مسلمان، در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامي آن‌گونه در برابر فشارهاي دولت‌هاي آنها مقاومت کند، ولى در کشور اسلامي عزيز ما افغانستان، ترک حجاب رايج شود و بعضي از خواهران بدون پوشش مناسب باشند! آنجا ايستادگي و قدرت ايمان و شجاعت و خودباوري باشد و اينجا گرايش به قهقرا و ترک سنّت‌ها و شعارهاي مقدس اسلام ـ العياذ بالله ـ رايج شود!

وضعي که متاسفانه فعلاً متعارف شده ـ که بانوان بر ناخوشايندبودن کشف وجه توجه ندارند و با مردان بيگانه به طور مستمر، مثل مرد با مرد، يا زن با زن معاشرت و همکاري دارند و آن را عادت و رسم قرار داده‌اند و در معابر و خيابان‌ها و مجالس ظاهر مي‌شوند ـ با مجموع تعاليم اسلامي ‌و جهاتي که اسلام در آن، حفظ کرامت والاي زن را در نظر گرفته، منطبق نمي‌شود.

هر نوع و هر وضعي که با آن دل‌ مردان و زنان پاکتر بماند، آن مطلوب است. امروز هم، هر چه لباس با شرم و حيا بيشتر رعايت شود، لباس اسلامي‌تر است. البته غرض ما اعلام حرمت برخی از لباس‌ها مثل مانتو و کت دامن که متداول شده، نيست؛ چون به هر حال آن را ساتر عورت و پوشش بشره مي‌دانند؛ ولي با حياي اسلامي همسو نيست و بعض صور آن تا حد حرام هم مي‌رسد.

هر مسلمانی باید استقلال و شخصيّت اسلامي خود را در لباس پوشیدن ظاهر نماید و حتي در بعض مراسم و اعطاي امتيازات و جوايز از بيگانگان تقلید ننماید. ولی با هزار تاسف پوشش‌هاي فعلي که روز به روز در جامعه مسلمانان بر اثر تقليد از بيگانگان، رايج و هويّت اسلامي ما را خدشه‌دار مي‌نمايد و پوشش‌هايي که وضع اندام را در معرض ديد ديگران قرار مي‌دهد، لباس حيا نيست و مسلمان با حيا، در پوشيدن آن شرم مي‌کند.

البته فرهنگ‌هاي غربي ـ که حتي روابط نامشروع زن و مرد را عيب نمي‌گيرند يا مهم نمي‌شمارند و شنايع ديگری مثل همجنس بازی را مجاز و قانوني کرده‌اند ـ بسياري از سنن و اخلاقيات زن مسلمان را در حفظ عفّت و شرف خود، خلاف آزادي او مي‌دانند؛ امّا زن مسلمان و تعليمات اسلامي، ‌آن فرهنگ را محکوم و مبتذل و دون شان زن و انسان مي‌دانند. شخصيت زن مسلمان را نمي‌توان با اين نگرش‌هاي حيواني زير سوال برد.

با این توضیحات خطاب به همه زنان و بانوان مسلمان کشور اسلامی افغانستان عزیز می گوییم: خواهران عزیز از سیاست شوم غرب به ویژه آمریکا و انگلیس براي تغيير هويت اسلامي ‌بانوان و در نتيجه تغيير هويت اسلامي‌ کل جامعه، آگاه باشید و با تعهد خود به سنن اسلامي، ‌بيش از پيش در برابر تبلیغات سوء دشمن استقامت نموده و پایه های دینی جامعه را استحکام بخشید.

به هر حال امیدواریم دولت جدید که بانوی اولش یک بانوی مسیحی محجبه است، به این اصل اسلامی توجه ویژه ای داشته باشد تا شبهات موجوده درباره برخی مسایل، حل و فصل گردد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در هر کشوری تا همجنسبازی قانونی نشود آن کشور دیموکراتیک نیست! به همی قسم در افغانستان باید همجنسبازی قانونی شود تا افغانستان دیموکراتیک محسوب شود!
مفتی BBC !

>>>   اصالة زن مسلمان عفت اوست كه حجاب مهمترين ركن ان است
حجاب مانع الوده شدن جامعه به فساد است
بي حجابي مانند شاخه أي است بيرون از حصار باغ كه طمع هر رهكزر را به خود جلب ميكند
جوان بامياني

>>>   از توركيه هيچ نگو که جاى بحث نداره اگر به تورکيه رفته باشيد مخصوصا شهر انتاليا در کنار سواحل انتاليا مشاهده ميکنيد که اسلام چيست انسان مسلمان مانند يک کافر خود را لخت عور کرده دارد افتاب مى گيرد
ايران نسبا وضع بهترى به ساير کشورها اسلامى دارد ولى اگر اين موضوع مهم گرفته نشود ايران هم ميتوانند دگرگون شود ولى جاى شکرش باقى است که ايرانيها کلان دارند و اين طور اجازه نمى گيرند
اما افغانستان اگر کشورى ثروتمندى ميبود قطعا وضعيت حجاب بسيار ضعيف مى شد چرا که مسلمان طريقه خود را نمى برنند و خود را مجاب ميکنند که از جوامع اروپايى و امريکايى تقليد کنند.
ولى اگر حکومت ها خود را سازگار با اسلام بدانند اين اتفاقات هرگز نمى افتد و صد البته مردم کشورها خود و راه خود را مشخص ميکنند. و اين موقع است که ميگويند خود کرده را تدبير نيست. حالا چه درست باشد چه نادرست
مسعود يکتا پرست

>>>   باورت نيست که زن حجب و حيا مي خواهد؟
دامني پاک چو گل هاي خدا مي خواهد؟
گوهري که صدفش نيست، شود سرگردان
صيد گردد به کف و توطئه ي دلالان
بي حجابي هنري نيست، شوي بي فرهنگ
عاقبت بر چمن بي هنران بارد ننگ
عاري از جامه بگويد چه کتابي دارد؟
قامت لخت، قيامت چه جوابي دارد؟
سفره ي تن ز چه روباز نمودي اي زن؟
ز چه تقديم نمائي به شغال آن دامن؟
اينکه امروز جواني و کني بد مستي
ته آزاد رهت هست عذاب و پستي
گوهري باش ولي در صدف و پوشيده
زرشناس آيد و جايت بدهد بر ديده
گُل خلقت، شرف خويش به حراج مده
به گرازي که کمين کرده به تاراج مده

>>>   رخت زیبای آسمانی را
خواهرم با غروربر سر کن
نه خجالت بکش نه غمگین باش
چادرت ارزش است باور کن
بوی زهرا و مریم و هاجر
از پر چادرت سرازیر است
بشکند آن قلم که بنویسد:
"دِمُدِه گشت و دست و پا گیر" است
روی بال فرشته ها گویی
تو به هنگام عبور می آیی
حفظ و پوشیده در صدف انگار
ارزش و شأن خویش میدانی
کوری چشمهای بی عفت
مثل یک کوه نور می آیی

>>>   این شنیــدم که شبی بر سر مد دختــری بـــا پـــدرش بود به جنگ
پـدر از روی نصیحـت مـی‌گفت کـــه مـکـن پیـــروی از راه فرنــگ
مــرو از خــانـه بـرون بـی‌چادر بــرتــن خویـش مــکن دامــن تنگ
ای بسا گـرگ که در جامه میش بهـــر صیــد تــو نـــوازد آهنـــگ
نکننــد ایــن دغــلان از دغلی بهــر اغفـــال تــو یـک لحظه درنگ
دختــر از روی تعــرض گفتش آنچــه گویـی بـودم جمله جفنگ
بـاب خــاموش دگـر یــاوه مــگو کــه تــو پیــری و نداری فرهنگ
مــدتی شــد سپری زن جریان تا که یک شب پسری گوش به زنگ
بــا سخنـهای زیبنـدة عشــق بــا بیــانــات دل انگیــز و قشنـگ
همچو آهو به سخن رامش کرد از ره حیلــه چـــو روبـــاه زرنـــگ
گــوهر عفـت او را زد و بــرد کـــرد دامـــان وی آلــوده بـه ننگ
همچنانی که به خود می‌بالیـد زیرلـــب زمـــزمــه کـرد این آهنگ
صید با پای خود افتاد بدام مرغ با پای خود افتاده به چنگ

>>>   ای رسول زنان مؤمن را بگو تا چشمها و فروج و اندامشان را محفوظ بدارند و زینت و آرایش خود را جز آنچه قهراً ظاهر می شود بر بیگانه آشکار نسازندو باید سینه و دوش خود را با مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران و پدرران شوهر و پسران خود و پسران شوهر و برادران و پسران برادر و خواهران خود و بر زنان آشنا و کنیزان ملکی خویش و اتباع از زن و مرد یا طفلی که هنوز بر عورت ومهارم زنان آگاه نیستند و آن طوری پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود و ای اهل ایمان همه به درگاه خدا توبه کنید باشد که رستگار شوید . ( سوره نور آیه 31)
ای پیامبر با زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند که این کار برای اینکه آنها شناخته نشوند تا از تعرض جسارت آزار نکشند برآنان بسیار بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است (سوره احزاب آیه 59

>>>   هدف از حجاب و پوشش حفظ حرمت، عفت و وقار زن مسلمان و نگهداری او از آزار و اذیت آزمندان بیماردل است چنان که خداوند در قرآن کریم میفرماید: "یا اَیُّها النَّبی قُلْ لاَِزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِسأِ المُؤمِنینَ یُدْنین عَلَیْهِنَّ مِن جَلابیبِهنَّ ذلکَ أدنی أنْ یُعرَفْنَ فَلایُؤَذیْنَ"
«ای پیامبر، به همسران و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر بپوشند که این کار برای آن است که (به عفت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس‏رانان) آزار نکشند.»
در آیه دیگر هدف از پوشش را پرهیز از تبرج و جلوه‏گری خانمها معرفی فرموده است، زیرا خودآرایی و جلوه ‏گری زنان موجب فساد و تباهی جامعه میشود. "وَ لاتَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الجاهِلیَِّْ الأولی"
«مانند دوران جاهلیت پیشین خودآرایی و آرایش نکنید.» درباره همسران پیامبر(ص) دستور داده است که هرگاه از همسران پیامبر متاعی را درخواست میکنید از پس پرده طلب نمایید زیرا حجاب برای آن است که دلهای شما و آنان پاکیزه بماند و این بهتر است/ "فَاسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَرأِ حِجابٍ ذلِکُمْ أطْهَرُ لِقُلُوبِکُم وَ قُلُوبِهِنَّ"از این آیات به دست می آید که هدف از حجاب پاکی دلهاست

>>>   ما مسلمانان از ناحیه نگهداری و ثبات قرانکریم و مکه معظمه تشویش نداریم زیرا الله ج متعهد به حفاظت ان می باشد چنانچه درسوره الم تره کیف ازحفاظت مکه معظمه قبلا ما را اگاهی داده است همچنان الله ج درقرانکریم به مخالفین قرانکریم درساختن یک ایه نیز قبلا چلنج داده است تنها تشویش ما ازناحیه حجاب است متاسفانه علما ازگذشته ها بدینسو نتوانسته اند که فلسفه حجاب را بصورت درست ان توضیح نمایند درین قسمت همیش ازاحساسات کارگرفته شده است تا زمانیکه طبقه اناث ما فلسفه حجاب هضم نکنند تصور میکنم مخالفان دین اسلام ازین سلاح استفاده منفی میکنند امیدوار هستم که علما از افراط کارنگرفته بگذارند تا طبقه اناث ما منحیث زن مسلمان ازهدایات وتعلیمات اسلامی اگاهی پیداکنند

>>>   وضعیت حجاب در آینده از این بدتر می شود زیرا امریکا
می خواهد دیموکراسی عرب را در افغانستان پیاده نماید
و رهبران جهاد و مقاوت از همین رو پیمان را به امریکا امضا نمود

>>>   حجاب است که زن را رفیق یکتای مرد و مرد را رفیق یکتای زن ساخته همین رفاقت است که مردان افغانستانی زن هفتادساله خودرا بعنوان محبوب خود تا آخر عمر عزت میدهد و فرزندان و فامیل متعلق و فادارخودرا دارد .اگرزن ظاهرنمایی کرده زیبایی خودرا دربرابر عام لیلام کند دیگرمتعلق عموم است آن عزت رفاقت را ندارد و منحیث مال التجاره سرمایه داران درایام جوانی چندروزی مورد سوداقرار میگیرد درسن بالا دیگرکسی ضرورتش ندارد وفامیلی تا رفیقی هم ازخودنداشته منفور انسانها و تحقیر جامعه قرار میگیرد . درسنین بزرگسالی بدون فرزند و فامیل محتاج و محتاج خوارو حقیر میشود .
وطندوست

>>>   بی حجابی و بی قیدی ---> بی دینی---> عیاشی و مشروب خوری و رقص و آواز ---> زیرپا شدن غیرت و شرف ---> امضای پیمان با امریکا (یعنی ناموس فروشی)

>>>   هیچکس در نظریات خود نه گفت که ای مردان نگاه خودرا پایین بیاندازید وقتیکه با زنان مواجه میشوید. به نظر بنده فساد جامعه زیاد تر از طرف مردان هست تا زنان.
کارته وال

>>>   سلام و عرض ادب خدمت تمام دس اندرکاران سایت .سلام خدمت زنان مسلمان و با حجاب .
به خاطر کنترول بی حجابی فقط کافی تعداد انگشت شمار از تلویزیون های بی فرهنگ که هدف شان فقط عیاشی و ذهنیت سازی کفری دارند . مورد ژیگرد قانونی و اسلامی قرار گیرند .

>>>   حجاب یک زن مسلمان نشاندهنده فرهنگ بالای اوست ما در کشور های اروپای بارها دیدیم زنان مسلمان در برابر فشار های جوامع غربی بخصوص دولت فرانسه وهالند ایستاده گی کردند و اجازه ندادند که بی حجاب شوند اما در کشور عزیز ما یک تعداد زنان وجود دارند برعکس آن زنان مسلمان غربی در تلاش بی حجاب هستند و این بی حجاب را نمونه متمدن بودن میدانند که واقعاً رنج آور است.
محمد لطف الحق مسلم

>>>   تقصر غربیها نيست تقصر تجاران ماست که لباس های تنک چسپان وارد افغانستان مکند اکر جلوه اين ها کرفته نشود واي به حال افغانستان

>>>   ستا ره افغان در تلويزون طلوع چه وقت شروع مي شود
اين را از كسان پرسان نما يد تا اينكه جهاد و مقاومت كرده اند

>>>   افغاستان هنوز دیموکراتیک نشده

>>>   از اين به بعد قصه حجاب ختم مي شو د ديمو كراسي در وط پياده مي شود

>>>   اگر بی حجابی یا د حجابی نشانه تمدن اشد پس حیوانات متمدن تر از انسان است. ای انسان غافل! تلاش کن در دام غفلت و بی حجابی و بدحجابی نیفتی و خود را ارزان نفروشی .
ناصح

>>>   حجاب زمانی خوب است که محجبه قدرش بداند وگرنه همان بی حجابی بهتر!!

>>>   امان الله خان مزدور غرب نبود، بلکه یک شخص وطندوست بود،کسی بود که فقط به پیشرفت کشورش می اندیشید، او نه خایین بود ونه از غرب دستور می‌گرفت، اویک ابر مرد در تاریخ افغانستان بود، تاریخ گواه است کی مزدور غرب بوده است؟ما همه مدیون امان الله خان هستیم،

>>>   سلام به همه!
دوستان عزیز درست است خانم ها نصف از جامعه اند و در صورت حجاب واقعأ اسلامی شاید نصف از جامعه با حیاء شوند ولی سوال اصلی من این است که چگونه میتوان أقایان این مملکت را هم به حیاء دعوت کنیم که اگر تبصره نشود من در طول امرم که تقریبأ ۳۰ سال عمر دارم هیچ مرد با حیائی ندیدم اما زن با حیاء بسیار زیاد دیدم.از جمله خودم که بسیار تعلیم خوب گرفتم هم تعلیم علمی هم تعلیم فرهنگی و هم تعلیم دینی خیلی خوبی گرفتم اما گاه گاهی من هم به خانم ها خواه با حجام و خواه هم بی حجاب باشند اذیت نموده ام که ازینجا میخواهم عذرخواهی کنم ولی باید أقایان ما نیز از خود خوب مراقبت کنند تا یک جامعه بهتر و آخرت بهتر داشته باشیم.والسلام
سیاستمدار از کابل

>>>   اگر مي خواهيم افغانستان پيشرفت كند بايد آزادي بيان داشته باشيم اگر كسي حجاب را دوست داشت حجاب بگزارد اگر كسي اگر كسي حجاب را دوست نداشت حجاب نگزارد
سعيد از لغمان

>>>   حجاب یک از موادات است که در زن مسلمانان یک امر مهم است بسیار مسایل دیگر است که مهم تر از آن است مدیریت های مجازی وجود دارد که بعنوان مدافع حقوق زن در افغانستان فعالیت میکند کسی نیست که از نحوه کار کرد آن بازرسی کند مدیرت های مختلف به نام های مختلف هستند که معنویت زنان مسلمان را دفن میکنند از جمله حقوق بشر آیا شما از استفاده های سو که زنان افغان در مقابل شوهران میکنند خبر دارید؟ مردن افغان شب و روز زحمت میکشند تا مصارف عروسی کمای کند وقتی عروسی کرد بعد از چند ماه یا یکسال به صدها اتهام بالای شوهر می بندد وقتی به حقوق بشر مراجعه کند مردان از جمله بشر حساب نمیشوند
حق جو

>>>   (اگر مي خواهيم افغانستان پيشرفت كند بايد آزادي بيان داشته باشيم اگر كسي حجاب را دوست داشت حجاب بگزارد اگر كسي اگر كسي حجاب را دوست نداشت حجاب نگزارد)کاش در کشورهای اروپایی هم آزادی بود.مثلا" در فرانسه دختر مسلمان 14 ساله را از مکتب بیرون کردند چون حجاب داشت! ولی کسی فرانسه را ضد آزادی نمیداند! در همه جای دنیا باید مطابق "قانون" و "خواست اکثریت" عمل کرد.

>>>   اول اینکه آزادی بیان با حجاب هیچ ربطی ندارد و اینکه حجاب جز از ازادی های فردی است که اگر کسی تمایل به داشتن آنرا داشت به سر خواهد کرد اگر نداشت نخواهد کرد. دوم اینکه اگر قرار باشد خانم ها حجاب اجباری کنند پس مرد ها نیز باید مجبور باشند تا ریش بگذارند در غیر آن بی عدالتی محض خواهد بود. سوم اینکه دها و صد ها مشکل مهم تر و عمیق تر در کشور ما وجود دارد که در آینده مایه نگرانی خواهد بود نه فقد حجاب!
رامین

>>>   اگر در مورد ححاب فکر کنیم، پیشرفت نمی داشته باشیم زیرا خانم ها که نصف جامعة ما را تشکیل می دهند، اصلأ کاری کرده نمی توانند و رول مهم شانرا در جامعة ما ایفا کرده نمی توانند. بیینید در کشور های که حجاب است و خانم ها کار کرده نمی توانند، از جملة کشور های پسرفتة دنیا هستند مانند افغانستان. بیائید مود حجاب را از بین ببریم تا از قدرت و قوت طبقة اناث استفاده کرده و به ترقی برسیم.
بااحترام سهیل

>>>   این همه از ایران آمدند و این طرز لباس و چادر پوشیدن هم از ایرانی ها است متاسفانه بعضی از افغان های ما بسیار به سرعت تقلید مینمایند.
وبه نظر کسانیکه بی حجابی را پیشرفت یک کشور میدانند ، اشتباه بزرگ است.
موسکا

>>>   ګلست زن با قبای پرنیانی
چو بازاری شود آنګه تو دانی
تو ناز نسترن بشنیده باشی
فتون چشم شهلادیده باشی
قدی شمشاد یاسرو فلک تاز
ادا در فطرتش ګنجینه ناز
رخ تابنده همچون ماه خشب
چو بارکزی بهرکاشان هرشب
شقایق ګونه اند اندر حدایق
سمن در ګلشن کاشانه لایق
چو در اسواق ګل سنبل فشاند
کجا در جان و دل تقوی بماند
کنون من حیرتم از باغبانست
که ګل پرور ولی او قلتبانست
ندارد ننګ کان ګلدسته خویش
نهد در منظر خلق بد اندیش
دیوس هرګز نبیند روی جنت
ورا باد از خدا و خلق محنت
دوستان باید در مقابل دسایس سکوت نشود تا نپندارند که رګ غیرت ها بریده شده است.

>>>   ( اگر در مورد ححاب فکر کنیم، پیشرفت نمی داشته باشیم زیرا خانم ها که نصف جامعة ما را تشکیل می دهند، اصلأ کاری کرده نمی توانند و رول مهم شانرا در جامعة ما ایفا کرده نمی توانند. بیینید در کشور های که حجاب است و خانم ها کار کرده نمی توانند، از جملة کشور های پسرفتة دنیا هستند مانند افغانستان. بیائید مود حجاب را از بین ببریم تا از قدرت و قوت طبقة اناث استفاده کرده و به ترقی برسیم.)
هههههه.مره اول صبح خوش کردی.ای "ترقی" تو مره کشته!
1-در کشور همسایه ما بیشتر از نصف دانشجوهای دانشگاهها دختر استند.
2- کشور همسایه در مسابقات ورزشی آسیایی اینچئون (در کوریای جنوبی) پنجم رتبه و در پاراآسیایی سوم رتبه شد و بیشتر مدال ها را دختران گرفتند.
3-در اخیر در همان کشور یک دختر مدال طلای فیلد را در ریاضی گرفت که در حکم جایزه جهانی نوبل در ریاضیات است.
چرا غربزده های ما گپ مفت می زنند و آبروی خود ره می برند؟! خوب است بگویند غربزده = آدم کم سواد و بی خبر از همه جا؟!

>>>   به سعید لغمانی :
حجاب یک دستور دینی است مگر چطور میشه در موردش تجدید نظر کرد.
اولاً آیا چنین چیزی در ولایت لغمانی امکان دارد؟

>>>   نظرم این است که حجاب نه به ان افراطیت که بعضی ها دارند ونه به ان ازادی زیاد.

>>>   اقای سهیل شما حجاب را به گونه دیگر تعریف نموده اید. حجاب تنها پوشاندن صورت نیست بلکه تمام ستر و اخفای تمام بدن است ولی آنچه مهم است که زنان باید مراعات نماید پوشیدن لباس است که وجود را برجسته نسازد حال شما در شهر وبازار میبنید زنان افغان از لباس های استفاده میکنند که از تصور دور است استفاده از موادات آرایشی آنقدر مهم نیست .اگرچه بی ادبی میشود اما واقعیت ها را باید برملاساخت از تمام خواندگان عفوه میخواهم بیاید یک روز وقت خویش را صرف ارزش های دینی ومعنویات که در اسلام نهفته است بخرج دهیم زنان در لباس های میبینید که آستین از نیم قوله هم بالاتر ،یخن تا قسمت جری سینه ،خود لباس بسار چسپ ،پت های ران و دمبه بشکل بسیار برجسته ،چادر 40فیصد سر را میپوشاند. ودختر خانم ها اکثراً پتلون میپوشند با وجودیکه پت های ران و دمبه را برجسته نشان میدهد از بس که پتلون تنگ وچسپ است حتی آله تناسلی دختر به آسانی مشاهده میشود .تجاران محترم بخاطر بدست آوردن پول همچون لباس های غربی را در کشور ترویج ساخته ولی متوجه نشده است که با این لباس عفت زن افغان را به بازار ارزه کرده معنویات زن مسلمان را تمسخر کرده زن مسلمان را از حقوق و ارزش های اسلامی محروم کرده .ای مادران ای خواهران افغان آگاه باشید بیاموزید وآگاه شوید حقوق و ارزش های خویش را نفروشید تو زن مسلمان افغان مستحق هستی زیر چادر بی بی زهرا باشی تا در روز آخرد از تو به عنوان یک زن حمایت کند حقوق خویش را بشناس ای زن ای مادر ای خواهر مسلمان که تو کی هستی تو آنقدر مقام ولای داری که موجود جز تو دیگر کسی مقام تو را ندارد ای زن بعد از خداوند معبود دوم در دنیا تو هستی یعنی بعد از خدواند تو قابل عبادت هستی .
بااحترام (فروتن)

>>>   اقای سهیل ایا به حرفی که زدی ایمان داریایا کشورهایی که زنانشان حجاب دارند |پسرفته اند پس بهتر است نگاهی به کشور همسایه ات ایران بیندازی وببینی که زنان با وجود حجاب تبدیل به قطب علمی ایران شدند در مسابقات ورزشی این زنان ایرانی بودند که مدال طلا کسب کردند استادان دانشگاه هستند چرا این چیزها را نمی بینی !!! اقایی که گفتی طرز لباس پوشین دختران افغان تقلید از ایرانی هاست شاید این فرهنگ ایرانیها باشد که اینگونه لباس بپوشند ایران از قومیتهای زیادی تشکیل شده چرا دختران ما از زنان ایرانی چیزهای خوبشان مثل علم ودانش مثل اعتماد بنفس ووقار ونجابت وپشتکار را نمی اموزند عیب از خود ما افغانها است برادر.
دانشجو از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است