حمله مرگبار به شیعیان پاکستان در آستانه محرم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۳/۸/۲ کد خبر: 82101 منبع: پرینت

حمله مسلحانه روز پنجشنبه گروهی از افراد مسلح به یک دستگاه خودروی حامل شیعیان متعلق به «جامعه هزاره» پاکستان در نزدیکی شهر کویته که در حال بازگشت به خانه بودند، دست کم هشت کشته برجا گذاشت.

این حمله تروریستی علیه جامعه شیعیان پاکستان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم رخ داده و نگرانی هایی را در خصوص امنیت پاکستان به ویژه شیعیان این کشور در ماه محرم ایجاد کرده است.

منطقه هزاره در ایالت بلوچستان پاکستان، منطقه ای شیعه نشین است و گزارش های حاکی است تمام قربانیان این حمله تروریستی، از شیعیان وابسته به «جامعه هزاره» هستند.

به گزارش پولیس، مسافران این خودرو از شهروندان عادی بودند که درحال بازگشت از خرید روزانه به خانه بودند.

پولیس همچنین اعلام کرده است این حمله تروریستی به دلیل آنکه جامعه شیعیان را هدف قرار داده است، می تواند ماهیت فرقه ای داشته باشد.

در روزهای اخیر شخصیت های مختلف سیاسی و دینی پاکستان ضمن هشدار نسبت به وقوع حملات تروریستی در ایام ماه محرم، از دولت و دستگاه های امنیتی پاکستان خواستند تدابیر لازم برای پیش گیری از این حملات اتخاذ شود.

نخست وزیر، رییس جمهوری و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان حمله تروریستی امروز به افراد متعلق به جامعه هزاره را محکوم کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با محکوم کردن چه مشکلی حل می شود؟

>>>   لعنت به این وهابیان. قابل یاد آوریست که این تروریست ها از داخل اتوبوس فقط هزاره هارا شلیک کردند آنهم به سر آنها و به سائر مسافرین کاری نگرفتند که این خود نشان از حدف دادن تنها هزاره که شیعه هستند و از نظر آنها شیعه کافر هستند . یعنی در واقع آنها هیج کسی را قبول ندارند چه سنی و چه شیعه و این بازی سیاسی آی اس آی هست پشت پرده آن کسانی قرار دارند که منافع شان در کشتن مردم بیگناه هست . ما مردم افغانستان چه سنی و چه شیعه هوشیار باشیم که فریب دیگران را نخوریم ما همه برادریم و همدیگر را بهتر درک میکنیم در مشکلات و سختی ها همیشه در کنار هم بودیم
جاوید

>>>   همیشه هزاره های مظلوم کویته و تعدادی پشتون های شیعه ساکن پیشاور را مورد حمله قرار میدهند خدا لعنتشان کند که در دین جعلیشان جز وحشیگری و خشونت چیزی یافت نشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است