غربی ها مانع مبارزه با مواد مخدر در کشور
روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای سازمان امنیت جمعی برای مبارزه علیه تروریسم و مواد مخدر افغانستان داوطلب شده بودند اما فرماندهان غربی ناتو در کمال... آن را رد کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۳/۸/۱ کد خبر: 82048 منبع: پرینت

تعداد بالای کشته شدگان و مجروحین نظامی و غیر نظامی که این روزها منتشر و مخابره شده است دل هر انسان آگاه و آزاده ای را به درد می آورد و نیز مکررا بر لزوم و ضرورت رسیدگی به وضعیت امنیتی و امنیت مردم ملکی تاکید می ورزد...

از یک سو، نیروهای ایتلاف بین المللی ناتو اعلام می دارند که هرگونه عملیات نظامی و امنیتی متوجه خود مسوولان و سربازان پولیس و اردوی ملی است و در قبال راکت باران بر سر مرز نشینان کنر و نورستان نیز واکنش متقابل نخواهند داشت.

از دیگر سو، مردم ملکی، نهاد های مدنی، رسانه ها و مطبوعات به ستوه آمده اند و از کشاکش مخالفان مسلح و ناتو و اردوی ملی به اعتیاد و فساد اخلاقی و درمانگاه های روانی پناه آورده اند تا شاید در رقابت ناتمام بر سر معادن و منابع افغانستان کمتر قربانی گردند.

از سوی دیگر روسیه و برخی از کشورهای همسایه و هم مرز با افغانستان از روند خروج پلکانی و مدت دار سربازان بین المللی از خاک افغانستان و از چاله به چاه غلتیدن دوباره کابل ابراز نگرانی کرده و هشدار داده اند.

در مرکز ثقل تمام این سمت و سوهای گریز به بیرون که همگی آماده فرافکنی و برون رفت یک جانبه از گرداب ناامنی و تروریسم در قلب آسیا هستند؛ اعلام آمادگی سازمان امنیت جمعی در تلاش همکاری برای تامین امنیت در افغانستان با مخالفت ناتو روبرو می گردد.

روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای سازمان امنیت جمعی برای مبارزه علیه تروریسم و مواد مخدر افغانستان داوطلب شده بودند اما فرماندهان غربی ناتو که قیم و ولی امنیتی افغانستان هستند در کمال... آن را رد کردند.

تداوم تلفات سنگین سربازان ارتش افغانستان که به رقمی بالغ بر 5 هزار و 700 سرباز در 6 سال گذشته رسیده است سال 1392 را مرگبار ترین سال برای اردوی ملی رقم زد در حالی که تجهیزات نظامی و تعلیمات کافی همراه با حضور موثر سربازان خارجی می تواند بسیاری از تلفات جبران ناپذیر مالی و جانی و روانی را کاهش دهد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غربیها همانگونه که مانع از بین بردن طالبان هستند مانع از بین بردن موادمخدر و هر پدیده ای دیگری که به ضرر کشور ماشد می شود. آنان هرگز نمی خواهند کشور ما سالم و مقتدر و آبرو مند شود. این تصور بسیار خام و پوشالی است که ما امید به آمریکا و دیگر غربیان داشته باشیم. امروز برادر برای برادر خدمت نمی کند و زیر پای آن را می کند تا چه رسد آمریکا و دیگران که بیاید از آن طرف دنیا برای کشور ما آن هم مسلمان خدمت کند. در این چهارده سال چه کار کردند که بعد ازین بکنند؟

>>>   مواد محدر بکۍ از ضزوزت های مافیا ۍ جهانۍ بوده و تمام سر و صدا هاۍ مبارزه بر غلیه مواد مخدر جهت اغوا اذهان ضورت میګېرد . این تاقعت است که کشور هاې شوروې سابق از مواد مخدر افغانستان متضرر انذ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است