بی احترامی به کلمات متبرکه در اداره ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۳/۷/۳۰ کد خبر: 82018 منبع: پرینت

در اداره های دولتی افغانستان روزانه هزارها کارت ملاقات کارمندان دولتی یا بزنس کارت، مکتوب، پیشنهاد، استعلام و سایر اسناد رسمی رد و بدل می شوند.

صدها مکتوب به علت اشتباهات در متن و یا اشتباهات املایی از سوی آمرین قبل از امضا رد، دوباره نویسی و چاپ (پیرنت) می شوند.
صدها مکتوب و یا پیشنهاد بار بار نوشته و چاپ می شوند.
صدها مکتوب به علت باطل بودن به باطله دانی ها فرستاده می شوند.
آیا متوجه شده ایم که در هر سند رسمی دولتی کلمه ی لااله الا الله محمد رسول الله و الله اکبر نوشته شده است؟
آیا متوجه شده ایم که در اکثر کارت های ملاقات یا بزنس کارت کارمندان دولتی این کلمات مبارک نوشته شده اند؟
آیا تمام این مکاتیب و بزنس کارت ها که به این کلمات مقدس مزین اند در جاهای مناسب نگهداری می شوند؟
البته که نه!

ما روزانه صدها نشان رسمی افغانستان را که مزین با این کلمات مقدس اند به باطله دانی های دفتر می فرستیم، بعد باطله دانی به کثافت دانی عمومی اداره تخلیه می شود، بعد کثافات توسط ماموران شهرداری انتقال و با صدها نوع کثافت دیگر یکجا می شوند.

ما نا آگاهانه به این کلمات بی احترامی می کنیم و بعضی از ما زمانی که یک ورق رسمی اداره ی ما باطل و باید به باطله دانی فرستاده شود، صرف جای همان نشان را پاره می کنیم و آن را در رَوک میز خود می گذاریم و رَوک میز بعضی از کارمندان از نشان رسمی کشور پُر شده است و در پی چاره اند!
ولی این راه حل نیست!

پس پیشنهاد می شود که رییس جمهور طی فرمانی طرز استفاده نشان رسمی افغانستان را برای مکاتیب رسمی و بزنس کارت ها بدون موجودیت این کلمات مبارک صادر نماید و در بیرق و یا جاهای که کمتر در معرض بی احترامی ناآگاهانه قرار دارند کما فی السابق این کلمات مبارک ضمیمه نشان و منبر باشند.


نعیم اتارد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فخر رازی صاحب تفسیر کبیر از دانشمندان بزرگ اهل سنت میگوید در فضیلت اهل بیت پیامبر همین بس است که نماز بدون درود بر آنها باطل است باید حرمت اسماء الهی و اسماء پیامبر و ائمه را نگاه داشت.

>>>   دقیق و درست است فرموده های شما
سرادر

>>>   کاش این نام از مکاتبات اداری حذف میشد که دیگه بی احترامی نشود

>>>   بلی همین طور است از این اشتباهات همه روز تکرار میگردد و هیچ کسی متوجه نمیشود از تماما" برادارن و خواهران مومن خویش میخواهم که سخت متوجه این موضوع شوند چون اسم ذات پروردگار ج ، اسم های حضرت رسول اکرم ص و دیگر خلیفه های اسلام ، اصحابه کرام ، و بی بی های ما و شما در آن حتمی درج شده است بخاطر ثواب و حجر و احترام به این ذات های مقدس کوشش کنید که در جمع آوری شان کمک نموده اسم ها را از مکاتیب و استعلام های خویش قیچی ( جدا ) نموده در یک خریطه جابجا کرده هروقت که زیاد شد دریک جای که خود تان میدانید مثلا" در وقت جوش دریا کابل و یا دریا که آب پاک داشته باشد به احترام رها کنید و این موضوع بخاطر رضای خداوند ج و خوشنودی حضرت بهترین عالم ص به دیگران در مجالس عمومی و محفل های خویش یاد آوری فرماید و سلام
الحاج محمد عارف ذکی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است