فعلا در مسایل سیاسی بحث روی افراد مطرح نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۳/۷/۳۰ کد خبر: 82005 منبع: پرینت

برای تطبیق مفاد توافقنامه سیاسی، دو تیم تشکیل شده است.

فرهاد عظیمی عضو کمیته سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی گفت: برای تطبیق مفاد توافقنامه سیاسی، دو تیم تشکیل شده است. تیم اصلاحات و همگرایی کمیته سیاسی به تعداد 15 تن را تشکیل داد که 5 تن از این افراد مذاکره کنندگان مستقیم با تیم مقابل هستند که مسایلی که به دو رهبر سیاسی مربوط می شود را به عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در سایر موارد تکنیکی بحث و تبادل نظر با تیم مقابل و کمیته ای که آنان تشکیل داده اند در حال جریان است.

وی افزود: عضویت کمیته اصلاحات و همگرایی را جناب ناطقی، عالمی بلخی، ستار مراد، کریاب و شهرانی به عهده دارند و از تیم مقابل نیز بعضی افراد تغییر می کنند به طور مثال ابتدا اتمر حضور داشت ولی بعد فاروق وردک جایگزین وی شد، ذکی، اسدالله سعادتی، داوود شاه صبا از جمله افراد تیم مقابل می باشند.

فرهاد عظیمی اظهار داشت: در حال حاضر بحث روی ساختارها و مسایل تکنیکی است و هنوز بحث روی افراد اصلا مطرح نشده است. زمانی که مسایل در مورد نهادها و ساختارها تثبیت گردید آن زمان در مورد انتخاب اشخاص برای کابینه، دو رهبر صلاحیت بیشتری دارند.

گفتنی است طولانی شدن انتخاب اعضای کابینه و معرفی آنان از سوی دولت بحث ها و گمان هایی را مبنی بر اختلاف دو تیم شریک در قدرت در مورد انتخاب اشخاص بوجود آورده است. هر چند که بنا بر شعارهایی که اشرف غنی و همچنین داکتر عبدالله در دوران تبلیغات ریاست جمهوری به مردم می دادند این امیدواری وجود دارد که اشخاص شایسته و باصلاحیت در کابینه حضور یابند.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در فارسی یک متل است می گویند که قصاب که زیاد شود
گاو مردار می شود حال با شتا اینکه کمیته جور شود
و چندین روز انها ساعت خو د را تیر نمایند و بازبین خود
جو ر بیایند و باز کابینه را جور کنند

>>>   جناب اشر ف غنی خلاف وعده خود اشخاص مفسد و فاسد را به امر خود مقرر نموده است به نپر من همان... وهمان درک است جناب عالی نمیتواند بدون منافع کشور های خارجی وزیران کابینه را معرفی نمایند چون خودش به زور انها ریئس دولت شده است حالا نزد باداران خویش دهن پر اب است هرچه گویند همان میکند. بی غم باشید اشخاص نو که هم معرفی میشود ویا در پست های اساس دولتی به حکم جناب عالی تقرر حاصل میکند به امر باداران خارجی اش است خصوصا کشور همسایه پاکستان لوی حارنوال کشور جاسوس پاکستان است .
با احترام پروانی

>>>   یکی از مفسیدین که در ولایت هرات ناکام شد آقائ داود شاه صبا عضو کمیته گذینیش وزیران شده وای بحال این ملت بیچاره. داود شاه صبا در زاد گاه قریه سیوشان ولسوالی گذره هرات نفوذ نداشت و نتوانست که بچه غلام یحی سیوشان که سید حسین انوری والی سابق هرات آنهارا به کوه بالاکرد از کوه پایئن کند کجا میتواند به سرنوشت یک ملت بازی کند.
سیوشانی از ولایت هرات

>>>   اقای سیوشانی شاید چشم هایت بینا باشد ولی قلب ات کوراست انکشاف وبازسازی که درزمان ولایت اقای داودشاه صبا صورت ګرفت درتاریخ هرات سابقه ندارد ولی خودت شاید باایشان کدام خصومت شخصی داشته باشی
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   750 میلیون دالر پول در زمان داکتر داود شاه صبا به ولایت هرات امد که در طول تاریخ بی مانند بوده است. برای نخستین بار هرات دارای دیدگاه انکشافی 15 ساله شد که رئیس جمهور قول عملی شدن آن را داده است و در طول تاریخ برای نخستین بار شهر هرات داری ماستر پلان شد. این دو هر دو از سوی متخصصین اروپایی و افغان طرح و دیزان گردید. همین ها کافی است برای کسانی که داود شاه صبا را می شناسند.
ویدا هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است