افتتاح موسسه بایزید روشان به زبان پشتو در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۳/۷/۳۰ کد خبر: 81980 منبع: پرینت

موسسه مسلکی بایزید روشان با ابتکار وزارت امور سرحدات و قبایل و با همکاری معاونت تکنیکی وزارت معارف در تعمیر لیسه رحمان بابا افتتاح گردید.

محفل با تلاوت آیات متبرکه قرآن عظیم الشان و پخش سرود ملی و با اشتراک عبدالمالک صدیقی معاون مسلکی الحاج محمد یعقوب احمدزی معاون جرگه ها و امور قبایل و داکتر سیداحمد حقبین معاون مالی و اداری این وزارت و محمد آصف ننگ معاون تکنیکی وزارت معارف، وکلای مجلس نمایندگان، روسا و جمع کثیری از شاگردان و محصلان این موسسه درصحن لیسه رحمان بابا دایر گردید.

در ابتدا محترم عبدالمالک صدیقی معاون مسلکی این وزارت تشریف آوری مهمانان را خیر مقدم گفت و افزود: وزارت امور سرحدات و قبایل با درنظرداشت پالیسی جمهوری اسلامی افغانستان و اهداف استراتژیک این وزارت همواره در زمینه رشد و ارتقای سویه تعلیمی شاگردان ولایات سرحدی و مناطق ناامن کشور فعالیت های مثمری را انجام داده است که مقام این وزارت در این اواخر غرض رشد و ارتقای سویه عالی تعلیمی فارغ التحصیلان سه لیسه مربوطه این وزارت وشاگردان مناطق ناامن موسسه عالی مسلکی بایزید روشان را با همکاری معاونت وزارت معارف ایجاد نموده است که امروز خوشبختانه ما شاهد افتتاح این موسسه به زبان پشتو می باشیم و امیدواریم که شاگردان این موسسه از فرصت ها و امکانات خوب تدریسی و اعاشه و اباته که برایشان طور لیلیه آماده گردیده بهره کافی ببرند.

متعاقبا محمد آصف ننگ معاون تکنیکی وزارت تعلیم و تربیت گفت: از زحمات مقام وزارت سرحدات و ریاست تعلیم و تربیت این وزارت که در زمینه ایجاد این موسسه از خود تبارز داده اند اظهار قدردانی می نمایم افتتاح این موسسه در ولایت کابل به زبان پشتو جای بسی افتخار بوده و امیدوار هستیم که در سایر ولایات کشور نیز همچون موسسه های مسلکی و حرفه ای با همکاری این وزارت و وزارت تعلیم و تربیت و پشیتبانی وکلای کشور ایجاد گردد.

وزارت تعلیم و تربیت در زمینه تشکیل و نصاب تعلیمی و مواد درسی برای این موسسه آماده بوده و ما خواهان تغییرات اساسی در نظام تعلیم شاگردان هستیم و در آینده خواهان رشته بندی و مسلکی سازی شاگردان از صنوف هفتم هستیم متعاقباً هریک نادرخان کتوازی، وږمه صافی وحبیبه سادات اعضای ولسی جرگه به نوبه سخنرانی نمودند واز ابتکار وزارت امورسرحدات وقبایل در زمینه ایجاد موسسه بایزید روشان اظهار قدردانی نمودند و از محصلان وشاگردان خواستند تا از اوقات شان غرض فراگیری تحصیل به وجه احسن استفاده بهتر بدارند تا درآینده این محصلان در قطار اول نخبگان کشور ما قرار گیرند و از دولت خواستار توجه مزید به وضع زندگی استادان کشور گردیدند.

در آخر محمد نبی شهاب رییس تعلیم و تربیت این وزارت به سوالات مطروحه وکلای مجلس نمایندگان جواب ارایه نمود و گفت: این موسسه امسال به ظرفیت 250 شاگرد ایجاد گردیده است و در سال 1394 ظرفیت آن به 800 شاگرد ارتقا خواهد نمود و همچنان استاد همکار یک قطعه شعری که به مناسبت افتتاح این موسسه سروده بودند به خوانش گرفت و موسسه با قطع نوار توسط معاونان وزارت امورسرحدات و قبایل و وزارت معارف و اعضای پارلمان و روسای این وزارت افتتاح گردید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند قدمش نیک کند
فضل

>>>   فاشیست های پشتون برنامه فارسی زدای درپیش دارند
امیری

>>>   به نظر من باید یک زبان به عنوان زبان رسمی کشور انتخاب شود تا اینهمه آشفتگی ایجاد نشود

>>>   دوستم بايست در اين موسسه درس پشتو مشتو مشتو فرا گيرد!

>>>   موشک‌های بالستیک که در خارج جو پرواز می‌کنند، به علت عدم کارایی سطوح آیرودینامیکی خارجی در جو رقیق، از سیستم‌های کنترل بردار پیشران thrust vector control (T.V.C.)استفاده می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های T.V.C.استفاده از نازل‌های متحرک است. مفصل انعطاف‌پذير پركاربردترين نوع سيستم كنترل بردار پیشران در حامل‌هاي ماهواره‌ و موشك‌هاي هدايت‌شونده بر پاية سوخت جامد است.
متداول‌ترين نوع مواد به‌كاررفته در صفحات انعطاف‌پذير، انواع لاستيك‌ها، به‌خصوص لاستيك طبيعي است كه نيازمند فرآيند‌هاي آماده‌سازي و پخت خاص است. هدف از این پژوهش، معرفی فرآیندی است که تا حد زیادی تولید را ساده می‌کند. با مبنا قراردادن طراحی مفصل انعطاف‌پذیر بوستر جامد موشک MV ژاپن، در اين مقاله، يك نوع الاستومر بر پاية رزين پلي‌اورتان كه به صورت مايع و دوجزئي بوده و به سهولت قابل استفاده است، به عنوان جایگزین لاستیک پلی‌ایزوپرن بررسي و به‌كارگرفته شده است. ‌آزمایش‌هاي مختلف شامل آزمایش آب‌بندي با هوا در فشار 8 بار، آزمایش هيدرواستاتيك در فشار 70 بار و آزمایش گرم بر روي مفصل انعطاف‌پذير اجرا و نتايج آن مثبت ارزيابي شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است