برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در هرات+تصویر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۳/۷/۳۰ کد خبر: 81975 منبع: پرینت

با حضور مقامات محلی هرات و شماری از بازرگانان ایرانی و افغانستانی، نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان وابسته به شرکت های ایرانی در هرات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری پامیرپرس (pamirpress.ent)، برگزار کنندگان این نمایشگاه می گویند که 25 کارخانه تولیدی ایران، کالاهای تخصصی که شامل مواد خام ساختمانی می شود را به مدت 4 روز در تالار بزرگ مولانا در مرکز شهر هرات به نمایش خواهند گذاشت.

محمد مهدی جوانمرد قصاب، رایزن تجارتی سفارت ایران در کابل گفت: برای نخستین بار در جریان سال جاری و بنا به درخواست مقامات محلی هرات، نمایشگاه صنعت و ساختمان با همکاری 21 شرکت تولیدی صنعتی ایران، تولیدات خود را به منظور بازاریابی به نمایش گذاشتند که به مدت چهار روز دوام خواهد داشت.

در این نمایشگاه، شماری از شرکت های افغانستان نیز تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

سید فضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات با اشاره به پیشنیه تجارتی دو ملت اظهار داشت: تقویت مبادلات تجارتی و انتقال تجربات و فنون کاری یکی از خواسته های حاکمیت محلی هرات بوده و این ولایت آرزومند است که سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان در بخش های مختلف به منظور رشد و تقویت اقتصاد خود و دیگران سرمایه گذاری کنند.

حمیدالله خادم، رییس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات معتقد است: در صورتی که در کنار کار، انتقال تجربیات صنعتی، وارد کردن مواد خام صنعتی و جذب سرمایه گذاری هم صورت بگیرد، این گونه نمایشگاه ها می تواند سبب احیا و انکشاف کارخانه های تولیدی در هرات و شماری از ولایات همجوار گردد.

هرات در غرب افغانستان در جریان 13 سال اخیر، میزبان ده ها نمایشگاه اختصاصی ایران در بخش های مختلف تولیدی بوده است که به باور آگاهان اقتصادی، در زمینه رشد بازار و تقویت کارخانه جات تولیدی داخلی در هرات تاثیرگذار بوده است.

کد (12)

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201410/201410220608074575.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا از ایران نمی خواهیم یک نیروگاه برق اتمی 350 مگاواتی برای افغانستان اعمار کند؟ (حتی 100 مگاواتی) ما بجای پول می توانیم به ایران سنگ اورانیوم بدهیم.بالاخره یکروزی باید مشکل برق شهرها و قریه های افغانستان حل شود.به امریکا که امیدی نیست.امریکا اگر می خواست میتوانست در این 13 سال همه جای افغانستان را برق 24 ساعته بدهد ولی نداد. ما معادن اورانیوم داریم.بجای اینکه امریکا و انگلیس شیاد این معادن را غارت کنند میتوانیم با معاوضه این معادن صاحب نیروگاه برق اتمی بشویم.ولی کو آدم دلسوز و وطندار؟ کو عقل؟

>>>   ايران در چند سال گذشته کارخانه جات وسيعی را در سنگال، زيمباوه، سودان، ونزوئلا، مالزی، روسيه ی سفيد، سوريه و ده ها کشور ديگر ساخت و من خيلی دوست داشتم افغانستان را صنعتی می کرد که همسايه ی خودمان هست. کارخانه ی فولاد می ساخت، پتروشيمی و سيمان، خودرو، تراکتورسازی و ...
هم بخش خصوصی و هم دولتی ايران به سرمايه گذاری علاقه دارند. معرفی ظرفيت افغانستان به سرمايه گذاران ايرانی مسلماً به نفع دو کشور خواهد بود.

>>>   ايران معادن آلومينيم مرغوبی نداره و بيشترش را از عراق و بقيه ی کشورها وارد می کنه. اگر افغانستان معادن آلومينيم داره می تونه به ايران صادرات خوبی داشته باشه.

>>>   دستگاههای تولید برق اتمی به مقایسه برق آبی، بادی، آفتابی و حرارتی زمینی، بسیار خطرناک و قیمت است. مشکل عمده در دستگاههای برق اتمی، ناپایداری آنها و خطر انفجار و پخش تشعشعات مهلک رادیو اکتیف آن است، سانحه اتمی چرنوبل و جاپان مثالهای خوبی برای این ادعاست. مواد فاضله رادیو اکتیف این دستگاهها باید درست جابجا شوند، این مواد فاضله هنوز هم برای هزار ها سال دیگر رادیو اکتیف هستند و محیط زیست را آلوده میسازند که میتوانند آب آشامیدنی، نباتات و حیواناتی را که منابع غذایی ما را تشکیل میدهند آلوده سازند و باعث ایجاد مریضی های مهلک و کشنده شوند.
اما بدون شک همکاری های کشورهای منطقه به نفع همه ما خواهد بود اگر کشورهای همسایه ما واقعآ خواهان همکاری با همدیگر بجای رقابت نادرست و تزویر باشند.

>>>   در جواب به نظر دهنده اولی
چرا کار سخت انتخاب میکنی؟؟چرا اتمی؟؟؟یک نیروگاه هست که دردسر بین المللی ایجاد میکند و بیسیار ارزان قیمت است و اتفاقا میتواند عامل اصلی توسعه همه جانبه افغانستان و ایجاد اسایش ملت شود و ان چیزی نیست جز نیروگاه تولید برق زغال سنگی.
میدانید که افغانستان دارای معادن زغال سنگ بیسیار زیادی است و از طرف دیگر زغال سنگ هم بیسیار ارزان است و صادراتش دامد چندانی ایجاد نمیکند. اما دو کاربرد بزرگ دارد که یکی در تولید فولاد است و دیگری در تولید برق.
الان این معادن داره توسط چینی ها به قیمت پائین برده میشود که شغل کم و درامد پائین ایجاد کرده.چرا ما به ایرانیها پیشنهاد نمیکنیم صنعت تولید فولاد و نیروگاه تولید برق زغال سنگی در افغانستان اعمار کنن؟؟
جالب است بدانید در طبس که در شمال شرق ایران است معادن بزرگ زغال سنگ است و ایرانیها در انجا در حال اعمار یک نیروگاه بزرگ 1000 مگاواتی هستند که همین یک نیروگاه چند برابر کل تولید برق در افغانستان است.اگر دخالت اجانب نباشد و پیشنهادی به طرف ایرانی داده شود که برای دو طرف سود دار باشد میشود مثل ان را در افغانستان اعمار کرد.
فقط مشکل کسی است که در حکومت قدرت داشته باشد منابع و نیازهای افغانستان را هم بشناسد.فاسد هم نباشد و به اجانب وابسته نباشد تا ای طرح ها اجرا شود.در غیر اینصورت اورانیوم را انگلیس میبرد لیتیوم را امریکا زغال سنگ و مس را هم چین و تا دو ده دیگر با ای حجم غارت اینها هم تمام میشود ای حدقل شغل و درامد پائین هم از بین میرود مثل اتفاقی که الان در افریقا داره می افته.
حالا خود بگوئید در حکومت کابل الان کسی با ای مشخصات است و اگر هست چرا نه منابع بزرگ زغال سنگ افغانستان را میبیند و نه نیروگاه بزرگ زغال سنگی که همسایه ما دارد میسازد و نه غارت بزرگی که چین و امریکا و انگلیس دارن میکنن؟؟!!

>>>   حقیقت این است که بهترین دوست افغانستان همین کشور برادر و هم زبان ایران است.

>>>   می خواستم برای مردم افغانستان بنويسم که چند وقت پيش ايران از صادرات نفت محروم شد و مجبور شد که از معدن آهنی با يک بيستم قيمت فعلی، سنگ آهن خام برداشت کند و به چينی ها بفروشد تا کشورش را بچرخاند.الان هم که ايران تونست نفس بکشه به سرعت اين کار را ممنوع کرد و هرگونه صادرات مواد خام ممنوع هست.می دانيد اين معدن کجا بود؟در مرز ايران و افغانستان. اسم اين معدن سنگان هست و نيمی برای ماست و نيمی برای شما. اين طرف معدن ايرانی ها مشغول به کار هستند و آن طرف معدن کانادايی ها.
خواستم بدانيد کشور ثروتمندی هست و در صورت آگاهی ديگران قادر به سؤاستفاده و غارت ثروت شما نيستند.
پيشنهاد می کنم خارجی ها را مجبور کنيد مواد خام از افغانستان خارج نکنند. مجبورشان کنيد در کنار معادن کارخانه بسازند و توليدات آن را هر کجا خواستند ببرند مانند ايران.بله درست فرموديد. ايران معدن ذغال سنگی در طبس داره که بسياری بی کيفيت هست و وارد کننده ی ذغال سنگ هست. اگر معادن با کيفيتی داريد می تونيد به ايران صادرات خوبی داشته باشيد.مسلماً با توجه به نزديکی جغرافيايی قيمت مناسب تری نسبت به خارجی ها به ايران ذغال سنگ صادر می کنيد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است