سعیدی: ما نیازمند مشت آهنین هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81860 منبع: پرینت

احمد سعیدی دیپلومات سابق در پاکستان گفت: ما باید از کشورهای خارجی که در افغانستان حضور دارند بخواهیم که در دفاع از ما در برابر پاکستان کاری انجام دهند زیرا ما توافقنامه ی امنیتی را با آنها امضا کردیم. ما باید این درخواست را در سطح ملی و بین المللی مطرح کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی افزود: وقتی که ما حاضر هستیم با آمریکا پیمان امنیتی امضا کنیم اگر باز هم آمریکا از منافع ما دفاع نکند پس امضای پیمان امنیتی با آمریکا و ناتو غیرمنطقی بوده است.

احمد سعیدی اظهار داشت: تا ما از مشت آهنینی در سطح ملی و بین المللی در قبال پاکستان برخوردار نشویم و پاکستان به این نتیجه نرسد که باید با افغانستان کنار بیاید این بازی ها و این سفرها بین مقام های دو کشور بی معنا است.

این در حالی است که مردم افغانستان سال ها است که قربانی حملات و مداخلات کشور پاکستان بوده اند. متاسفانه حکومت کرزی در این 13 سال نتوانسته است گامی استوار در جهت حل مشکلات دو کشور بردارد. مردم امیدوار بودند که امضای پیمان امنیتی با کشورهای ابرقدرت مانند آمریکا سدی محکم در قبال حملات پاکستان باشد در حالی که تاکنون این انتظار برآورده نشده است.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اکثر ممالک دنیا به فکر مفاد ملی مملکت خود استند پاکستان موفقانه برای مفاد ملی خود مانند امریکا کار می کنند ما نباید به امریکا و پاکستان ګفت که چه باید کرد که به مفاد افغانستان تمام شود ما باید جرعت و غیرت داشته باشیم و برای مفاد ملی خود کار کنیم . مفاد ملی ما با زاری و یا تزرع بدست نمی اید ویا با ګفتار که امریکا و یا پاکستان و دیګر ممالک چه باید کرد که به مفاد ما باشد باید بیدار شویم و از پاکستان و امریکا و دیګران یاد بګریم  و کاری کنیم که به مفاد ملت و مردم ما باشد
بصیر نظری

>>>   جناب نظری درمملکت مانند افغانستان که مردم اش شهروند درجه چند وچند تقسیم شده باشد توسط قوم فاشیست وهمه چیزرا زان خود دانند وبه دیګران بهایی قایل نباشد چطور مشت اهنین ازان ساخت . خداشاهد است که بنده از یک ساحه خیلی محروم استم هرګاه در ولایت ام یک پروژه درساحه من پلان میشود برادران ناراضی دولتی به بهانه های مختلف انرا سبوتاژ میکند بخدا قسم اګر پاکستان حمله کند تا زمانیکه پیش دروازه ام نرسیده حاضربه دفاع هم نمیشوم چرا که هموطنم حتی یک کلنیک ،مکتب را به من وقوم اولادام دیده ندارد میشوددرزاد ګاه هش خونم را بریزم بنام دفاع ازوطن درحالیکه درهمین کنر و ولایت سرحدی قوم ام به جرم فلان قوم بودن توسط شان به شکل فجیع سربریده شده ومسله مسله میشود وبه خانه هایشان اورده میشود .این پاکستان خوب درک کرده هم مزدور میګیرند وهم با راکت میزنه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است