معلمی شغل انبیا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81834 منبع: پرینت

هیات رهبری شورای زنان ایتلاف ملی افغانستان در جلسه روز پنجشنبه خود که به مناسبت روز معلم دایر گردیده بود گفتند: معلمی شغل انبیا است که پیامبران ارتباط انسان ها را با خالق هستی برقرار و راه هدایت را نشان می دهند.

آنان افزودند: راهی که ما را به راستگاری می رساند تلاش برای رستگاری از ما انسان های شایسته تری می سازد و انسان های شایسته تر، جامعه ما را با آرمان های والاتر می آفرینند.

بانوان شورای زنان ایتلا ف ملی می گویند، ما شغل معلمی را انتخاب می کنیم و برای رسیدن به اهداف خویش، پس این بخشی از معانی بلند فرهنگی ماست تا بیاموزانیم و بیاموزیم برای فرزندان این کشور.

به باور این بانوان، اخلاق حمیده و نیکو برای یک معلم ضروری است، چرا که معلم حیثیت رهبر و مربی را دارد.

به گفته آنان، اولین معلم دین مقدس اسلام حضرت محمد(ص) بود که دارای اخلاق حمیده و پسندیده بود که همه عرب و عجم مفتون اخلاق وی بودند.
به باورآنان، در چند دهه اخیر در افغانستان در قسمت معارف مشکلات زیادی وجود داشته، امیداریم که با روی کار آمدن دولت وحدت ملی در کشور این مشکلات مرفوع گردد.

این بانوان به تایید از سخنان رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان داکتر عبدالله عبدالله می گویند: از این بعد حکومت وحدت ملی در خدمت معارف خواهد بود تا با کمک مردم و حکومت بتوانیم شرایط را برای بهتر شدن وضعیت معلمان و متعلمان در سرتاسر افغانستان فراهم سازیم.

در پایان جلسه، اعضای شورای زنان ایتلاف ملی افغانستان تاکید نمود، امیدواریم حکومت وحدت ملی افغانستان برای تمام معلمان در قسمت معاشات و مسکن توجه کنند.

همچنان وعده هایی که رییس جمهور غنی و رییس اجرایی داکتر عبدالله به معلمان داده اند بر آورده ساخته تا در قسمت معاشات و مسکن آنها توجه صورت گیرد.

در آخر جلسه یک باردیگر شورای زنان ایتلاف ملی افغانستان به تمام معلمان کشور ، این روز را تبریک گفته و از بارگاه ایزد منان آرزوی موفقیت و سعادت نمودند.


فرزانه نوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امیدواریم که تما م سهولت های مادی وتخنیکی در اختیار اساتید محترم قرارگیرد ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است