دومین دلیل سفر اردوغان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۳/۷/۲۸ کد خبر: 81831 منبع: پرینت

دومین دلیلی که برخی‌ها برای سفر آقای اردوغان به کابل در این مقطع زمانی یادآوری می‌کنند، حمایت از تیم تحول و تداوم است.

در دوره کمپاین‌های انتخاباتی شایعاتی وجود داشت مبنی بر این‌که تیم تحول و تداوم از حمایت ترکیه و عربستان سعودی برخوردار است. گفته می‌شود که دولت ترکیه حتی در ایجاد تیم تحول و تداوم و ایستادگی جنرال دوستم در کنار اشرف‌غنی و مقاطعه‌اش با تیم اصلاحات و همگرایی نقش داشته است.

آگاهان بدین عقیده‌اند که تیم تحول و تداوم از حمایت ترکیه و عربستان سعودی و تیم اصلاحات و همگرایی از حمایت ایران برخوردار بودند.

اگر این حدس و گمانه‌ها را اساس ارزیابی قرار دهیم می‌توان گفت که عمده‌ترین علت سفر اردوغان به کابل اعلام حمایت از اشرف‌غنی احمدزی و تقویت جایگاه تیم تحول و تداوم در حکومت وحدت ملی و تضعیف جایگاه ایران در معاملات سیاسی افغانستان می‌باشد. او می‌خواهد کاری را که غرب در دوره کرزی نتوانست انجام دهد ترکیه در دوره احمدزی انجام دهد.

غرب در دوره کرزی بسیار تلاش کرد تا روابط افغانستان را با ایران تیره و تار سازد اما رییس جمهور پیشین این زیرکی را داشت که حتی در حضور جورج بوش از ایران دفاع نماید.

یادم می‌آید که کرزی باری در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با جورج بوش داشت هرگونه نقش تخریبی ایران در افغانستان را رد کرد و از کمک‌های آن کشور سپاس‌گزاری نمود.


ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دلیل سوم ای است که اردوغان بدبخت خیال می کند ترکیه هم داخل آدم شده!! [یادم هست 2 سال قبل نماینده قطر در سازمان ملل نماینده روسیه را تهدید کرد!! و نماینده روسیه به او گفت که تو به اتکای امریکا گپ میزنی و اگر بار دیگر این گپ را تکرار کنی در مدت نیمساعت دیگر قطری وجود نخواهد داشت که تو نماینده آن باشی!]حالا حکایت این غلام بدبخت امریکا یعنی اردوغان ترکی است.ترکیه مستعمره امریکاست و امریکا و هزاران سرباز و طیاره های جنگی امریکا و متحدانش در خاک ترکیه (در پایگاه اینجرلیک Incerlik در جنوب ترکیه ) مستقر هستند.امریکا حتی در این پایگاه بم های اتمی ذخیره کرده برای انداختن بالای شهرهای مسلمین و ترکیه بدبخت چه کاره است که بخواهد کدام اعتراضی بکند.فعلا امریکا با غلامان خود (یعنی عربستان + قطر + اردن+ ترکیه ) مصروف تربیه تروریست وهابی و مسلمان کشی است. فعلا هم دیوانه ای به نام اردوغان ترکی همچو ... دم خود ره برای امریکا می جنباند.چون امریکا ارباب ترکیه است و اردوغان غلام اوباما.
[ Incerlik صحیح است نه Ingerlik.چون در خط ترکی استانبولی که یادگاری از خائن بدبخت ساده لوحی به نام "کمال آتاتورک" است حرف C صدای "ج" میدهد]

>>>   کوشش نمائید تا برابر افغانستان گپ بزنید. چطور میشود وطن را آباد کرد. ملیت پرستی را از مغز خود دور کنید. حالا محترم جنرال صاحب دوستم معاون اول رئیس جمهور است. یک کمی با ادب باشید.
محمدامید (ترکمن) از جوزجان

>>>   ترکیه درانتشار ٬ تمویل و تجهیز طالبان والقاعده از مجرای پاکستان به افغانستان نقش به سزائی داشت و این بار با آمدن اردوغان در انتشار داعش ازمسیر پاکستان به این کشور نقش بازی میکند که شعار های زنده باد داعش در دانشگاه کابل ودیگر قسمت های شهر بیان این حقیقت ودست آورد بزرگ سفرآقای اردوغان به افغانستان میباشد۰
خلیل وردک

>>>   به جواب شخص بی نام که به نوشتهٔ بنده انتقاد کردند:
باتأئید حرفهای آقای خلیل وردک ، ترکیه ازطریق مکاتب پاک ـ ترک (پاکستان ـ ترکیه) که بعداً شاخهٔ آن بنام افغان ـ ترک وارد کشور ما افغانستان گردید ؛ مرکز تمویل وتجهیز طالبان و گروه القاعده وزمینه ساز انتقال این گروه های آدمکش ، خائین ، بیفرهنگ و ... گردید که پروژهٔ جدید ارسال گروه.... وبی فرهنگ دیگر بنام داعش باآمدن آقای اردوغان به کابل است ۰
عبدالله راستگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است