ریاست وطنفروش زمان مارشال
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۳/۷/۲۷ کد خبر: 81776 منبع: پرینت

آیاجزو تام های مربوط وزارت دفاع با هزاران تن فلتن لشکر و صدهاتن باجه خانه باندموزیک – وسایط – تجهیزات حربی راکت های سکارد ولونا، دستگاه های اوره گان، راکت های دافع هوا پدافند بی ام چهل – وسایط زرهدار و وسایل و اکمالات مربوط شان در هوا زندگی می نمودند و یا بالای زمین؟ اگر بالای زمین بوده اند، آن همه زمین چه شد.
جواب این سوال را حتماٌ ریاست املاک و موسسات وزارت دفاع بدهد.

مشتی نمونه خروار
از جایدادهای آتی وزارت دفاع که توسط غاصبان از دست ریاست املاک و موسسات این وزارت کشیده شده و کنون به جایداد شخصی تبدیل گردیده، به آن اشاره می نماییم:

زمین ملکیت ریاست وزارت دفاع که اسب های قطعات سواره درآن تربیه و مداوا می شد واقع کاریز میر و حومه آن
زمین ملکیت غند توپچی گارد ملی وقطعه ی سکارد ( فعلاٌ شهرک حاجی نبی ) که قراربود استدیوم بزرگ ورزشی برای منسوبان اردو در اینجا اعمار و تمرینات قطعات کوماندو درآن اجرا شود.

زمین قلعه تاریخی شیرپور (فعلاٌ شیرچور) قراربود در این محل موزیم وسیع ارتش ملی جهت زنده نگه داشتن حماسه وزیر محمد اکبرخان با مکناتن، اعمار و تفنگچه او که از طرف یکی از مجاهدان غلام منش به اجنبی ها تحفه داده و یا فروخته شده بود منجمله در این موزیم با توپ های ساخت فابریکه حربی زمان امیر شیرعلی خان نگهداری شود.

زمین ملکیت مرکز تعلیمی گلزارچهار آسیاب وچاراطراف آن ( فعلاٌ از طرف چند حاجی غاصب ، غصب وشهرک بالای آن اعمارشده)
زمین ملکیت غند24 فرقه 10 مربوط گاردملی (بند قرغه وحومه های آن ) فعلا شهرک ملا عزت
زمین ملکیت غند23 فرقه 10گاردملی واقع قلعه رحمت خان ( فعلاٌ غصب نصرت مینه ی اتحاد اسلامی)
زمین ملکیت غند22 فرقه 10 گارد ملی و فرقه 7 واقع گلباغ ریشخور و باغ شامحمود خان که منحیث شهرک بفروش رسیده است.
زمین قرارگاه فرقه 10 باغ سردارداوود که درخت های سیب و ناک آن قطع بشمول فامیلی های آن غصب شده

قسمتی از زمین فرقه هشت واقع قلعه جواد که غصب شده، درزمان غصب زمینهای فرقه 7 و 8 محترم جنرال بازمحمد احمدی فرمانده فرقه بود. ( فعلاٌ معاون مواد مخدر)

حدود بیست جریب زمین حربی مربوط وزارت دفاع واقع مهتاب قلعه که گویا برآن فاطمیه اعمار می شود ولی صرف بالای نیم جریب آن فاطمیه اعمار شد.
قرار گاه غندنمبر یک ( زمین لیله ی لیسه خوشحال خان مقابل لیسه ی عالی حبیبیه )
زمین مربوط دیپو های سابقه وزارت دفاع ( تپه ی مرنجان ) که فعلاٌ دریک قسمت آن مین پاکی (اومر)جا گرفته است.
زمین غند تانک فرقه 10 گارد ملی واقع کمپنی که از طرف اتحادی ها به فروش رسید.
زمین ملکیت قطعه ی 315واقع خیر خانه
زمین ملکیت لوای 3 گارد ملی واقع باغ شریف و فارم پیله وری کرم ابریشم واقع ده دانا
ملکیت زمین حربی دانشگاه واقع پلچرخی و( زمینهای امواج کوتاه یکه توت–ومتوسط نزدیک محبس)
خلاصه یک قسمتی اززمین های فرقه های 17- 11-14 و فرقه ی دهدادی – قوای 4 زرهدار هرات و سایر جزو تام های مربوط اردو

اینگونه تلقی نگردد که این سوال را چرا قبلاٌ طرح ننمودم ، من زمانی که بحیث ژورنالیست گزارش های تحقیقی در سال 2003 این سوال را مطرح نمودم ولی طوری برایم اذعان شد که گویا سرت بوی قورمه می دهه، حال می دانم که وقتش رسیده است.


عبدالروف لیوال


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدلروف صاحب،
شايد تحقيقات شما درست باشد. اگر بيطرف باشيد لازم بود که در موزد زمنيهای که توسط نظام شاهی غضب گرديده است و به برای خاندان شاهی و با اشخاص ديگر به طور غير عادلانه تقسيم گرديده اند کمی هم تحقيق ميکرديد.

>>>   اقای لیوال باید بدانید که نمیدانید با فوت شخص ولو که دوسیه شدیدترین جرمی ان تحت دوران باشد از دوران ساقط میگردد زیرکه از مرده چه بدست میاید هر اتهام را میتوانید بالای مرده وارد کرد ولی جواب مثبت ومنفی را گرفته نمیتوانید حتی کتمان جرم زمان حیات مرده جرم پنداشته نمیشود زیرا با فوت شخص هر چیز تمام گردیده است غصب زمین های دولتی از شروع حکومت جناب کرزی صاحب واغاز شهرک سازی شدت غیر قابل تصور کسب کرد صاحب صلاحیت عام وتام در حکومت کرزی مارشال فهیم که فعلاًزیر هزاران من خاک است نبود بسیار اشخاص دیگری هم در حکومت کرزی صاحب بالاتر از صلاحیت فهیم را داشتند ولی اقای لیوال با قضاوت یکطرفه وعقده مندانه زبان نقد را بر مرده گشوده وبا بر اندازی همه مسولیت بردوش مرده ی که دیگر مانند شخص زنده اظهار حقایق ودفاع از ان سلب گردیده اشخاص دیگری که مسولیت بیشتر از فهیم را دارند انها را کتمان کرده ودر محکمه اقای لیوال بری الذمه گردیده اند این است عدالت عبدالروف لیوال ونوشته بی طرفانه ان .

>>>   این... آدم بنام لیوال هیچ درگ از واقعیت ها ندارد بجز عقده مندی گیریم که تمام افغانستان را مارشال محمد فهیم خورد پس وظیفه کرزای... چه بود آیا ریس جمهور هیچ مسوولیتی در قبال این جنایت را نداردچرا به دنبال اصل قضیه نمیروید کافران بیدین مشرک پس وزرای کرزی چه ... میکردن در این مدت

>>>   لیوال صاحب تشویش نکن در کنج حویلی شما قرارگاه نظامی امریکایی در آینده نزدیک جور میشود وحق هم نداری که پرسان کنی بی اجازه چرا در خانه و حویلی ما آبادی دارد ، چه خوب میشود که از قضایای بعدی خانه تان در آینده قصه ها وراپور نوشته کنی و مزه بوی مغز سر وقورمه دست پخت خارجی ها را بچشی . عقب کار های مرده ها نگرد ، از زنده ها وآینده ها بحث کن.

>>>   حالی هم دستت خلاص ... برو زمین های که در شمال برای ناقلین توزیع شده یک کتاب نوشته میشه پرسان کو که زمین ملکیت شخصی مردم ره گرفتن به چار تا دمدار توزیع کردند ... هر ... 1000 جریب زمین ره گرفته بنام فلان زی و بسمدان زی .... ..
کلک راستگوی از ملک مولا علی

>>>   مارشال ... فهیم قسیم وبسم الله سقاو چندین مراتب کابل را درزمان جکومت شش ماههء استاد ربانی چور کرد. مارشال...بسم الله سقا ازفرمانده هان جنگجو متعصب... افغانستان را خصوصاً کابل را ویران ویران ساخت کدام کار بد وخیانت که مانده این ها به این ملت وبه این وطن نکرده باشد.
شهروندان

>>>   بد کردی غفور لیوال، اگر مارشال و یا قوماندان بعضی جایداد ها را غصب کرده باشند شما وطن را به پنجابی و عرب فروخته ، قبل از آن معاهده ننگین گندمک را امضا کردید، شوروی را به کشور افغانستان آوردید حالا حنیف اتمر و احمدزی کشور را به گروی داده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است