فراغت 35 تن از شاگردان پرورشگاه علاوالدین
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۳/۷/۲۲ کد خبر: 81426 منبع: پرینت

35 تن از شاگردان پرورشگاه علاوالدین از برنامه یک ساله کامپیوتر و ترمیم موبایل فارغ گردیدند.

به گزارش وزارت کار، این برنامه یک ساله آموزش های فنی و حرفوی به کمک مالی سفارت آمریکا و به همکاری تکنیکی موسسه کابل انجینیرینگ به شاگردان پرورشگاه علاوالدین به راه انداخته شده بود که از جمله 40 تن، 35 تن انها این برنامه را به موفقیت به پایان رسانیده و سندهای فراغت شان را بدست آوردند.

محفل که به همین منظور در تالار کنفرانس های پرورشگاهای علاوالدین تدویر یافته بود، آمنه افضلی سرپرست وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان ضمن تبریکی به شاگردان فارغ از مسوولان موسسه کابل انجینیرینگ و سفارت آمریکا بخاطر به راه انداختن این برنامه تشکر نمودند.

محترم افضلی افزود: این برنامه مطابق نیاز بازار کار و به شاگردان بسیار مهم و مفید می باشد که می توانند بعد از فراغت به آسانی صاحب کار و مصدر خدمت به خانواده و جامعه خود گردد، از شاگردان خواستند که بعد از فراغت در مسلک های خود پشت کار داشته باشند، تا به خوبی و بیشتر در مسلک خود وارد کار شوند و از نماینده های حاضر سفارت آمریکا نیز خواستند که به این نوع برنامه های مفید و مهم خود به شاگردان پرورشگاه ها همچنان ادامه دهند.

این برنامه از دو سال به این طرف به شاگردان پرورشگاه ها به راه انداخته می شود که هر سال 40 تن از شاگردان پرورشگاه ها بعد از سپری نمودن امتحان کنکور به این برنامه راه می یابند و مدت یک سال در این بخش های آموزش می بینند.

طبق یک خبر دیگرف آمنه افضلی سرپرست وزارت کار امور اجتماعی، شهدا و معلولان به خاطر تفتیش از کودکستان های مهر و آکادمی علمای کوچک نیز دیدن نمود که در عرصه تعلیم و تربیت بهتر اطفال به مسوولان کودکستان ها هدایت های لازم را نمودند.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است