شوراهایی که به ولایات نرسیدند
انتخاباتی که می بایست در سال 1392 برای تغییرات در شوراهای ولایتی صورت می گرفت با یکسال تاخیر در 16 حمل 1393 رخ داد و هنوز هم همچنان نتایج آن مسکوت مانده است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۹    ۱۳۹۳/۷/۲۱ کد خبر: 81400 منبع: پرینت

با گذشت بیش از 10 روز از آخرین زمان مقرر شده برای اعلام نتیجه نهایی و لیست نامزدهای تایید شده در انتخابات شوراهای ولایتی از سوی کمیسیون های انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی همچنان این پروسه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از ابتدا نیز پنج ساله شدن دوره کاری اعضای شوراهای ولایتی به صلاحدید و مورد نظر بسیاری بزرگان عرصه سیاست نبود اما کمبود بودجه، کمبود مواد و اقلام انتخاباتی و فقدان امنیت از جمله اهم موانع برگزاری جداگانه و به موقع انتخابات شوراهای ولایتی عنوان شد.

بدین ترتیب انتخاباتی که می بایست در سال 1392 برای تغییرات در شوراهای ولایتی صورت می گرفت با یکسال تاخیر در 16 حمل 1393 رخ داد و هنوز هم همچنان نتایج آن مسکوت مانده است.

ولایاتی که همچنان شورا ندارند و یا با شورا های منحل شده روز می گذرانند و نامزدهای برنده یا بازنده اولیه شان یا اختطاف می شوند یا ترور و یا از ادامه رقابت ها انصراف می دهند؛ هرگز نمی توانند کادر اداری مجرب و مطلوبی برای والی هایی که گزینش می شوند باشند.

تاثیرات بسیاری که شوراهای ولایتی کاردان و بومی برای هر منطقه می تواند داشته باشد و نیز تاثیر و تاثر متقابل با هسته مرکزی حکومت، همواره مشهود و محسوس بوده است و اینک نیز در هرج و مرج و ازهم گسیختگی ولایات بیشتر به چشم می آید.

اینک و در همین راستا، اعلام نتیجه نهایی بازشماری انتخابات شوراهای ولایتی و فیصله نهایی فی مابین کمیسیون های مرتبط که قرار بود یک روز قبل از عید سعید قربان اعلام گردد در پیچ و خم 10 روز تاخیر تاب می خورد تا آنجا که...

تا آنجا که اعتراض کمیسیون انتخابات به فیصله نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر اعلام نتایج غیر ماهیتی و بی معنا خوانده شده است و در مقابل کمیسیون انتخابات نیز فیصله ها را ناقص و بازشماری صددرصدی آرا را زمان بر دانسته است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است