فراغت 350 تن از دو دانشگاه در بخش تکنولوژی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۳/۷/۲۰ کد خبر: 81329 منبع: پرینت

طی دو محفلی جدا گانه با حضور داشت ایمل مرجان معاون تکنولوزی معلوماتی وزارت مخابرات، وهاب الدین سادات معاون اداری وزارت، هیات رهبری این وزارت، هیات مدیره دانشگاه های آپتیک و کاروان در هوتل کانتیننتال و پارک استار دایرگردیده بود برای 175 تن از دانشگاه آپتیک و برای 175 تن دیگر از دانشگاه کاروان سند فراغت در بخش های تکنولوژی معلوماتی توزیع گردید.

به گزارش وزارت مخابرات، محترم ایمل مرجان معاون تکنولوژی معلوماتی وزارت مخابرات که در محافل یاد شده صحبت می نمود فراغت آنان را از بخش های مسلکی آی تی تبریک گفته و پیرامون برنامه های وزارت مخابرات در زمینه ارتقای ظرفیت در بخش مخابرات و تکنولوژی معلوماتی سخنان خویش را بیان داشت. وی گفت که وزارت مخابرات نه تنها در بخش های مخابراتی پیشرفت های چشمگیر نموده است بلکه در قسمت آموزش و ارتقای ظرفیت نیز تلاش های مستمر داشته و این وزارت کوشیده است تا مطابق به پیشرفت های تکنولوژی جدید در سطح جهان و وارد شدن آنها در کشور، ظرفیت استفاده از آن را در افغانستان ایجاد نماید تا هموطنان ما بتوانند از تکنولوژی های پیشرفته در جهت بهبود زندگی روزمره و حل مشکلات شان استفاده مفید و موثر نمایند.

محترم مرجان در ادامه گفت: وزارت مخابرات در این عرصه برنامه های گوناگونی را روی دست داشته و افزود که این برنامه برنامه حکومت داری الکترونیکی بوده و یکی از مهمترین برنامه های وزارت مخابرات در زمینه ارتقای ظرفیت می باشد و دراین برنامه به تعداد 175تن درهریکی از دانشگاه های کاروان، رنا و آپتیک دربخش های مسلکی تکنولوژی معلوماتی آموزش دیدند و همچنان در نظر است تا در آینده نزدیک به تعداد 5000 تن دیگر نیز در بخش های حکومت داری الکترونیکی و سایبر سیکیوریتی از طرف این وزارت مورد آموزش قرار گیرند.

معاون تکنولوژی معلوماتی وزارت مخابرات همچنان درمورد برنامه دیوی که یک برنامه مهم در رابطه به نوآوری در بخش های تکنولوژی معلوماتی می باشد؛ برای حاضران معلومات ارایه نمود و گفت: برنامه دیوی یکی دیگر از برنامه های این وزارت در زمینه ارتقای ظرفیت و نوآوری در زمینه تکنولوژی معلوماتی بوده که از طریق وزارت مخابرات راه اندازی گردیده است.

وی گفت: تمام کسانی که در عرصه تکنولوژی معلوماتی دست به ابتکاراتی می زنند و یا راه حل های تکنولوژیکی برای رفع مشکلات اداری افغانستان ارایه بدارند، مورد تشویق قرار گرفته و انعام نقدی 2 هزار تا 8 هزار دالر از طرف وزارت مخابرات برای آنان اعطا می گردد. وی از فارغان این برنامه خواست تا در برنامه دیوی این وزارت نیز اشتراک نمایند و نظریات و ابتکارات خویش را شریک نمایند.

همچنان روسای دانشگاه های کاروان و آپتیک و محصلینی که سند فراغت به دست آورده بودند از راه اندازی چنین برنامه ها اظهار خرسندی نموده و تلاشهای وزارت مخابرات در زمینه بلند بردن سطح دانش تکنولوژی جدید در کشور را ارزنده و قابل قدر خواند.

ناگفته نباید گذاشت که در حاشیه محافل یادشده شرکت ها و موسساتی که به افراد مسلکی نیازمند بودند حضور بهم رساندند و بخش کاریابی را ایجاد نموده بودند و فرصت کاریابی نیز برای فارغان و متخصصان ایجاد گردیده بود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار کار خوب شد که فراغت کردن
اگر مثلی انجنیر شریف امین ریس اداری و تدارکات شرکت افغان تیلی کام باشد خو درست نیست بخاطریکه در این ریاست پول زیاد است غیر مسلکی کار میکند و تمام امرین را از قوم خود گرفته که از لوگر باشد قرارداد ضرف با دو کمپنی دارد یکی ینام ZTEو دیگر بنام HAWAEچین می باشد یکبار تو جو شود خوب است به افغان تیلی کام وزیر صاحب خو حق خودرا می گیرد مانه از انجنیر گل احمد راستمن ریس شرکت
یک تن از کارمندان

>>>   حقیقت گفتی جناب امرین از لوگر است و جندین ریئس های از لوگرفکر کنم کوشش دارد و گفته است نفر یک از لوگر است دیروز رفته بود با گاو مش هندی بیش نفر یک آخرین نفس شان است
بنده از لوگر کارمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است