فراغت 175 تن در بخش های تکنولوژی معلوماتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۳/۷/۲۰ کد خبر: 81318 منبع: پرینت

طی محفلی که با حضور داشت امیر زی سنگین وزیر مخابرات، هیات رهبری این وزارت، هیات مدیره دانشگاه، در هوتل کابل استار دایر گردیده بود، برای 175 تن از دانشجویان دانشگاه رنا سند فراغت در بخش های تکنولوژی معلوماتی توزیع گردید.

به گزارش وزارت مخابرات، محترم امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی که در این محفل صحبت نمود، فراغت آنان را از بخش های مسلکی آی تی تبریک گفت و پیرامون پالیسی وزارت مخابرات در زمینه ارتقای ظرفیت در بخش مخابرات و تکنولوژی معلوماتی سخنان خویش را بیان داشتند. وی گفت که وزارت مخابرات مطابق به پیشرفت های تکنولوژی جدید در سطح جهان و وارد شدن آنها در کشور می خواهد که ظرفیت استفاده از آن را در افغانستان ایجاد نماید تا هموطنان ما بتوانند از تکنولوژی های پیشرفته در جهت بهبود زندگی روزمره و حل مشکلات شان استفاده مفید و موثر نمایند.

محترم سنگین در ادامه گفت که وزارت مخابرات در این عرصه به شکل موازی پیش رفته است یعنی از یک طرف تکنولوژی های جدید را در کشور وارد ساخته و از طرف دیگر در بالا بردن ظرفیت ها کوشیده است. وی افزود که به همین منظور وزارت مخابرات در تمام ولایات مراکز آموزشی تکنولوژی معلوماتی را ایجاد نموده و همچنان آکادمی های سیسکو را نیز به راه انداخته است تا هموطنان ما بتوانند با آموزش در این مراکز و اکادمی ها در جهت استفاده از تکنولوژی معلوماتی پیشقدم باشند.

وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی یاد آورشد که در ادامه تلاش ها برای بالا بردن ظرفیت های مسلکی و تربیت کادرهای متخصص در عرصه تکنولوژی جدید چندی قبل با 4 دانشگاه که یکی از آنها دانشگاه رنا می باشد، قرار دادی را به امضا رسانده بود که بر اساس آن هریک از دانشگاه های یاد شده مکلف بودند تا به تعداد 350 تن راطی دو دوره در بخش های مختلف تکنولوژی معلوماتی مورد آموزش قرار دهند تا از این طریق کادرهای تخصصی ما در بخش های تکنولوژی معلوماتی در کشور بالا برده شود که در نتیجه امروز دانشگاه رنا یک دوره را به پایان رسانده است و 175 تن را در بخش های مختلف آموزش دادند.

باید یاد آورشد، افرادی که در این دور آموزشی اشتراک داشته اند در بخش هایی چون: مدیریت دیتابیس، مدیریت سرور، سایبر سیکیوریتی، مایکروساف تکنولوژی اسپیشلیست، ویب دیزان و سافت اسکیل آموزش دیده اند.

قابل ذکر است در حاشیه محفل یادشده شرکت ها و موسساتی که به افراد مسلکی نیازمند بودند حضور بهم رسانده بودند و فرصت کاریابی نیز برای فارغان و متخصصان ایجاد شده بود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مثلی انجنیر شریف دوزد که ریس اداری و تدارکات است در شرکت مخابراتی افغان تیلی کام فارغ شدن یا فارغین دلسوز به وطن جر ا دولت توجو نمی کند به شرکت مخابراتی جقدر حوصله کنم مام از این افغانستان هستیم
مالی

>>>   ریس صاحب جهمور کار نیک کرد باید یکبار به شرکت لوگر کنر تیلی کام توجو کند در حقیقت به شرکت مخابراتی افغان تیلی کام یک تعداد ریسان که اینجای است دوزدان سر این اشخاص شرف دارد مثلی ریس عمومی شرکات گل احمد رستمن در دوزدی تیل بندی بود و اسطه بدر انجنیر شریف امین از زندان ازاد شد که ریس اداری و تدارکات شرکت است بدر انجنیر شریف یک قاضی بود و ریس دفتر ملاح تربی وزیر عدلیه طالبان بود یکی دوزدان شرکت است صرف قوم خود را در پیست های کلیدی شامل می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است