افغانها باعث کم آبی در ایران؟!
مهاجران افغانستانی که بیش از سه دهه در ایران زندگی کرده اند و بیشتر نسل امروز مهاجران در همین کشور متولد شده اند و با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور عجین شده اند، شایسته است که هر روز مورد تهدید و تهمت و استرس های برخی از مسوولان اجرایی نا آگاه دولتی ایران قرار بگیرند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۳/۷/۱۵ کد خبر: 80998 منبع: پرینت

همانگونه که در افغانستان تمامی مشکلات و معصلات را بر دوش دیگران می اندازیم، در ایران هم به هر مشکلی که بر می خورند اولین راه حلی که به نظرشان می رسد، اخراج مهاجران افغانستانی مقیم این کشور است.
تا کنون در ایران اتهام های نا روا بر مهاجران افغانستانی روا داشته شده و بعضا اقدامات اجرایی و برخوردهای فیزیکی نیز بهانه این اتهام بوده است.

ایران ادعا دارد در زمینه های مختلف و متفاوت بهترین قوانین را حاکم ساخته و بهترین وضعیت را برای مردم خود فراهم آورده است، هنوز در زمینه قانون مهاجرت لنگ می زند و هیچ قانون و یا دستورالعمل روشنی در زمینه ندارد.

مهاجران افغانستانی که بیش از سه دهه در ایران زندگی کرده اند و بیشتر نسل امروز مهاجران در همین کشور متولد شده اند و با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور عجین شده اند، شایسته است که هر روز مورد تهدید و تهمت و استرس های برخی از مسوولان اجرایی نا آگاه دولتی ایران قرار بگیرند؟

مسوولان اجرایی نا آکاه ایرانی! لطفا کمی بخود آیید و زحمات برخی دیگر از دلسوزان ایرانی و متعهد را پایمال نکنید. به این فکر کنید که فردای قیامت باید جوابگوی حرف های نسنجیده ای باشید که امروز بدون تحقیق و بررسی برزبان آورده اید.
شما با حرف های نسنجیده تان زمینه درگیری میان مهاجران و میزبانان ایرانی را فراهم می آورید و در دوستان انصار ما در مقابل مهاجران عقده تولید می کنید.
از خدا بترسید و مراقب گفته های نسنجیده که عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت، باشید.
بگذریم و به این گزارش توجه کنید!

در حالی که مقامات دولتی در روزهای اخیر مشکل کم آبی را ناشی از اتلاف آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی و همچنین مصرف بیش از اندازه ثروتمندان برای پر کردن استخرها و آبیاری باغات و تفریحگاه ها اعلام کرده اند، یک نماینده مجلس به سایت اصلاح طلب سلام نو گفته مقصر اصلی کم آبی در کشور، مهاجران افغان هستند.
در راستای همین دیدگاه، هفته گذشته همزمان با ممنوعیت ورود افغانستانی ها به کرمان، نماینده رفسنجان در مجلس نیز آنها را به همکاری با داعش متهم کرد.
در مشهد نیز وزیر داخله ایران از "معضل بی آبی" گفت و فرمانده نیروی انتظامی از "معضل افغانستانی ها در مشهد" خبر داد.

افغانستانی ها اما تا کنون به مشترک پرمصرف آب بودن متهم نشده بودند که روز گذشته سایت "سلام نو" که به تشکیلات تازه تاسیس صادق خرازی به نام "ندا" (نسل دوم اصلاح طلبان) وابسته است، به نقل ازحبیب برومند داشقاپو، یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اسلامی آنها را متهم به مصرف بیش از حد آب در ایران هم کرد و نوشت: اکنون به نقطه حساسی رسیده‌ایم. رودخانه ارس و بسیاری از چشمه‌ها خشک شده است و مردم باید با این بی‌آبی بسازند. مادامی که کانال‌های خاکی به کانال‌های بتنی تبدیل نکردیم، مادامی که لوله‌های آب شهری را مرمت نکرده و نوسازی نکرده‌ایم هدر رفت آب ما بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد خواهد بود... مقداری هم خارجی‌هایی که در مملکت ما ساکن هستند و در هیچ بخشی از مصارف صرفه جویی نمی‌کنند از جمله افغانی هایی که غیر قانونی در کشور هستند باعث هدر رفتن بی‌رویه آب می‌شوند. این‌ها دلشان برای آب نمی‌سوزد. در نتیجه باید به فکر ترمیم لوله‌ها، بتنه کردن کانال‌ها، اخراج افغانی‌های غیر مجاز و... باشیم وبا این اقدامات آب را ساماندهی کنیم.
این نماینده در حالی خواستار اخراج مهاجران افغانستانی از ایران شده که اعتبار نامه او در مجلس تا کنون دو بار به دلیل انجام قتل عمد بر سر آب در روستای محل تولد اش، مورد مناقشه بوده و حتی منجر به عدم راه یابی او به مجلس چهارم شده است.

به تازگی موج جدیدی از افغان ستیزی در سطح مقامات رسمی حکومت ایران از والی تا نماینده مجلس و شهرداری بالا گرفته و حتی دو هفته قبل افغانستانی های مقیم کرمان متهم به همکاری با داعش شدند.

در همین حال، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان هم به ایسنا گفت: با حضور وزیر کشور در جلسه شورای تأمین استان مقرر شد طرح جامع ممنوعیت کامل حضور افاغنه در استان کرمان با درنظر گرفتن مسایل اجتماعی، امنیتی و بین‌المللی تدوین گردد و براین اساس تصمیم‌گیری شود.

افغان ستیزی مقامات دولت اصلاحات در ایران در حالی طی روزهای گذشته تشدید شده که این مهاجران از جمله کم درآمدترین اقشار جامعه ایران به حساب می آیند و اتهام مصرف آب زیاد از سوی آنها در حالی است که مسوولان شرکت آبفا، مشترکان پرمصرف را چنین توصیف کرده اند: "این مشترکین از آب شرب جهت شستشوی ماشین، فرش، پرکردن استخر و مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند".

به تازگی و همزمان با سفر داکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران به شهر مشهد هم، اظهارات مقام های حکومت در سطوح بالا در باره افغانستانی ها هم شنیده شد، به طوری که اسماعیل احمدی مقدم که در مشهد حضور داشت گفت: امروزه معضل خراسان رضوی، بحث مهاجرت افغان‌ها و دیگر شهرستان‌ها به مشهد است که منجر به حاشیه نشینی و ادامه این رویکرد موجب رشد بی‌رویه جمعیت و مسافران در مشهد می‎شود. مشهد علاوه بر موقعیت زیارتی دارای موقعیت مرزی نیز هست؛ این شهر به دلیل داشتن مرزهای طولانی با افغانستان، در جریان تولید مواد مخدر جریان‌های سودا گری مرگ و مهاجرت‌های غیرقانونی نقش بسزایی دارد.
سخنان او در حالی بود که عبدالرضا رحمانی‌فضلی که به همراه روحانی به مشهد سفر کرده بود، گفت: بحران آب در مشهد یکی از معضلاتی بوده که امروز دولت با آن مواجه است.
سخنانی که به دلیل همزمانی اش با اظهارات احمدی مقدم، تداعی گر مقصر بودن افغانستانی ها در بروز بحران کم آبی در خراسان بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم افغانستان نميتوانند تا باعث باران وفراواني آب شوند اگر ايراني ها ميتوانند بسم الله

>>>   این حرفها منطق ندارد یک تهمتست نسبت به مهاجران

>>>   با درود به نویسنده این مقاله و اطلاع رسانی اش؛ هم چنین جا دارد از سایت افغان پیپر باید تشکر کرد کرد بدون ملاحظات بعضی ازرسانه ها، از مهاجرین دفاع به حق می کنند. لازم به یاد آوری است به دوستان ایرانی گفته شود، شمای که حد اقل نصف آب شرب مشهد از افغانستان تامین می شود، نباید زیاد صدایتان را بلند کنید. اگر قبول ندارید، بگزارید ما وضعیت سد "سلما" روشن کینم، آنوقت شما خواهید فهمید که این افغانها چقدر مهربان بوده است.

>>>   من از داکتر اشرف غنی خواهشمندم و تقاضامندم تکلیف مهاجرین را یکسره کنند شیون یک بار مرگ هم یک بار، به خدا قسم اگر اینجا مشکل ما حل شود باز هم عظمت افغانستان است اگر همه افغانها به افغانستان برگردند باز هم افغانستان عظمت پیدا خواهد کرد. کوتاه آمدن و عذرتقصیر همیشه خفت به بار می آورد و در برابر هرچند خوبی و کوتاه بیاییم بیشتر مهاجرین را تحت فشار قرار میدهد از دست اندرکاران میخواهیم حرف ما مهاجرین را به گوش داکتر اشرف غنی برساند.

>>>   شبكه افغان پپر اين برداشت شماست... مقامات ايران كجا گفتند كه افغانيها باعث كم آبي هستند؟ شما برداشت غلط شخصي خودتان را پخش مي كني ؟؟؟؟!!!!!

>>>   ... سالهاست که در ایران اگر باران بیاید سیل راه می افتد و اگر باران نیاید خشکسالی و کم آبی داریم. شش ماه اول سال جیره بندی آب داریم و شش ماه دوم سال سیل و حوادث ناشی از آن! خنده دار است که در قرن بیست و یکم ما هنوز استفاده از سد و ذخیره کردن آب را نیاموخته ایم و مشکلات را به گردن دیگران می اندازیم! واقعا شرم آور است!یادم با این ضرب المثل افتاد:عروس ما رقصیدن بلد نبود، گفت اتاق کج است!
آفتاب

>>>   افغانستانی ها نه باعث کم آبی ایران ونه هم به گروح داعش دست دارند اگر دولتی ایران تمام کارهایش به سر رسیده دیگر نمیخواهد که افغانستانی ها در کشورش باشد لطفآ واضح بگوید که ما محاجرین افغانستانی را نمیخواهیم ازهرگونه تهمت دست بکشند من از رئس جمهور اسلامی افغانستان آقای اشرف غنی احمد زی خواهشانه تقاضا دارم که مردمی جنگ زده وتکلیف دیده افغانستان را ازتمام کشوران جمع آوری نماید تا دیگر هرگونه حرف از هر گرو مردم نشنویم من خوش ندارم که هر کسی بخواهد درباره مردمی شریف وعزیز ودوست داشتنی ما هرگونه حرف بزند
بازم امان الله نادی (فاریاب ) پشتونکوت )

>>>   با تشکر از مقامات محترم ایرانی که سرانجام بعد از دهها سال صدای ملت ایران را دارن میشنوند و شرایط را برای اخراج مزاحمان افغانی فراهم میکنند.4 دهه است که میلیونها نفر تبعه بیگانه را پناه داده ایم اخر هم اب را به روی ملت ایران میبندید و از دادن حق ابه قانونی خودداری میکنید.طرح های شیرین سازی و اوردن اب از دریای عمان و خلیج فارس و دریای خزر در حال اجرا است و طرح بزرگ هوشمند سازی اب کشاورزی هم شروع شده.مساله اب در ایران در اینده حل شده است فقط ما دانستیم چه کسانی نمک می خورند و نمکدان میشکنند.اخراج این سه میلیون نفر مزاحم حداقل چیزی که دارد باعث میشود روزانه میلیونه لیتر کاهش مصرف اب داشته باشیم.
چه دلیلی دارد کشوری که خاکش پایگاه دشمنان ایران است همچنان مورد لطف قرار گیرد.همین مماشات با بیگانگان غیر مجاز باعث شده که برخی از انها دچار توهمات شوند همانطور که در مطالب ادعایی این نویسنده به وضوح قابل دیدن است.
نویسنده محترم هم بهتر است فکری به حال کشور خود بکند و درست و غلط بودن سیاست ایران را هم به ایران و ایرانی واگذارد.جایی برای اتباع غیر قانونی بیگانه در ایران وجود ندارد.

>>>   افغانها یارانه ای دریافت نمیکنند و هزینه قبض ها را ازاد پرداخت میکنند لذا خودشان ناچارند در مصرف اب و غیره صرفه جویی کنند

>>>   ---اگر دولتی ایران تمام کارهایش به سر رسیده دیگر نمیخواهد که افغانستانی ها در کشورش باشد لطفآ واضح بگوید
امان الله نادی (فاریاب ) پشتونکوت )--
دولت ایران که بارها و بارها از اتباع افغانی خواسته ایران را ترک کنند.حتی گاهی دست به اخراج گسترده شما هم زده.که البته به سرعت حاکمان کشورتان به تهران می ایند و درخواست وقت برای بازگردندن اتباعشان را میکنند و بعد که وقت گرفتن دوباره همه چیز یادشان میرود.فقط حواسشان نیست که با تیره کردن روابط این وقت دادنها یک زمانی تمام میشود.
حکایت شما افغانی ها حکایت ان کسی است که نمی خواهد کاری انجام دهد ولی در ظاهر ادعا میکند که قصد انجام ان را دارد ولی کسی او را گرفته و نمیگذارند!!!!!!اگر شما تنها با سخن مقامات ایرانی خارج میشدید الان مشکل بزرگ مرزهای شرقی ما ورود گسترده افغانیها و مواد مخدرشان نبود.

>>>   قافیه اگر تنگ اید شاعر به جفنگ اید.
معمولا اگر درمحیط خانه فقر شدید به وجود اید دعوابین دوبرادر هم به وجود می اید جمهوی اسلامی ایران دردوران طولانی که زیر فشار شدید اقتصادی نبود با دید انسانی وعاطفی برخورد دوستانه با مهاجرین نموده ونسبت به کشور های همسایه افغانستان میزان مناسب خدمت رسانی بخصوص دربعد فرهنگی واموزشی وکارگری داشته است حال که شرایط بسیار خاص وفشار جهانی واقتصادی را تحمل می نماید کاها بعضی اظهار نظز های ناسنجیده شنیده می شود به نظر من مشکل کار درجای دیگر است که به ترتیب اشاره می نمایم
1 بقول یکی ازشخصیتهای محور جمهوری اسلامی که گفت برداشتن یارنه از همه ای اقلام یک باره مثل جراحی خطر ناک است که اگر خونریزی شدید نماید دیگر ضایعه ای جبران ناپذیری به جا خواهد گذاشت که متاسفانه چنین شده است .
2 بقول جناب لاریجانی بنا بود که 30 درصد از درامد یارانه به امور تولید وچرخه ای اقتصاد اختصاص داده شود که نشد و55 درصد به مسکن مهر داده شده است که هنوز پروژه سرمایه بر وناقص درکف دست دولت مانده است .
3 همزمانی چنین تصمیم با بحث هسته ای وتحریم شدید جهانی باعث گشت که ارزش پول سه ونیم برابر پایین امده وسخت بازار را اشفته نماید سنگینی چنین وضعیت بدوش قشر پایین جامعه وبخصوص مهاجرین افتاده است .
4 توقف مذاکره درایستگاه پنجم وین وادامه بهانه گیرانه ای غرب وتوقف 110 ملیارد دلار ایران درخارج وپایین امدن میزان سرمایه گذاری درایران ورکود تولید وصادرات .
5 رشد چند برابر تورم وپاین امدن قدرت خریر مردم ونبود تقاضا.
6 بحران شدید محیط زیست وتغیر هواواستفاده بی رویه از اب وبسیار ازمسائل دیگر باعث بروز مشکلات گردیده است که نه مهجرین افغانی ونه ملت شریف ایران درایجاد ان نقش داشته اند حال اگر تحریم برداشته نشود وتولیدات وصادرات ایران جان نگیرد وچاره ای اساسی برای بحران اب ترتیب داده نشود با اخراج همه ای افغانها مشکل چند برابر نشود بهتر نخواهد شدازسوی دیگر طبق فرمایش رهبری جمعیت ایران باید به 150 ملیون نفر برسد مدیران ارشد باچه فرمولی این تقاضا را حل خواهد نمود ؟ یقینا اگر مدیریت تعداد اندک مهاجر که سخت مشغول کار وابادی هستند سخت باشد مدیریت امار بالاتر محال خواهد بود .شخصا ازملت شریف ایران بعنوان یک مهاجر صمیمانه تشکر می نمایم که درچنین روز مثل مهاجرین فشار اقتصادی را بخواطر دلایل که گفته شد تحمل نموده وبا برادران مسلمان خود برخورد دوستانه داشته اند وهمچنین از ان عده دولت مردان که سعه صدر داشته وبا مهاجرین برخورد منطقی وانسانی نموده اند ما باهم برادر هستیم وداری تاریخ وتمدن مشترک باید تلخی وشیرینی دنیارا تحمل نماییم گرجند که خوشه ای جوهم داشته باشیم .درود برهمه

>>>   راست گفته اند چون اکثر فضای سبز و تمام ملات ها را افغانها می سازند، دیوارها و سقفهای بتونی را آنها آب میدن اگر کار گرایرانی باشد باملات خشک دیوار می چینه دیوارا و سقف ها را هم آب نمی دن.

>>>   سلام برادران افغان.من یک ایرانی هستم تا الان هم از هیچ مسئولی نشنیده ام که افغانی های مهاجر مسئول کم آبی شده باشند.چرا الکی بین همدیگر دعوا درست میکنیم و وحدت شکن میشویم.اسلام با وحدت زنده است درود به همه عزیزان

>>>   از دولت جدید و ریس جمهوری محترم صمیانه درخواست درایم که به مسئله مهاجرین افغانی بصورت جدی توجه نمایید.
مهاجر

>>>   به خدا ایران اصلا بدرد نمی خوره من هفت سال است که در این کشور هستم بغیر از تحقیر افغانی خوبی ایناره مه ندیدم هر کس ایران میاد اشتباه بزرگی می کنن

>>>   دوستان ایرانی من یک افغنی هستم که مدت (3) سال درکشور ایران بودم اگر افغانستانی ها باعث کم آبی کشور ایران هستند آب را به افغانستان نمی آورند به خود اونجا مصرف نموده اند هرمصرف که افغانی ها در کشور ایدان میکنند باعث پیشرفت خود کشور ایران میشود باتشکر از تمام مردم شریف اسلامی ایران
امامن الله (نادری)

>>>   ایران از هزاران سال قبل یک سرزمین خشک و کم آب بوده و همین الان بیش از نیمی از اراضی ایران لم یزرع هست این چه ربطی به مهاجر دارد؟ ضمنا مسوولین ایران میگویند ایران ظرفیت دو برابر جمعیت کنونی را دارد!! فرضا مهاجرین رفتند در همین حال اگر ممالک غربی ده میلیون مهاجر ایرانی را عودت داد چه می‌شود؟! دو میلیون مهاجر کم مصرف خارج شود ده میلیون ایرانی پر مصرف جایگزین شود؟ محاسبات معنوی و برکت دانستن باران و رزاقیت خدا و شعارهای ارزشی به کنار! خب ...دروی کره زمین قشری مظلوم تر و بی‌دفاع تر از مهاجرین وجود دارد؟ صریح قانون اساسی ایران تاکید دارد بر حمایت و دفاع از مستضعفین عالم،چرا مهاجرین استثنا میشود؟؟؟؟!!!!

>>>   من ایرانی ام اصلا مصرف اب شرب در ایران 6 درصد از کل اب مصرفی هست و دلیل کم ابی ایران هدر رفت اب در بخش صنعت و کشاورزیه به مهاجران افغان چه ارتباطی داره؟ واقعا به خاطر اتهامات ناروایی که بعضا به افغان ها زده میشه ناراحتم. هم دل افغان ها شکسته میشه هم ما میشیم مثل جریان گاو 9 من شیر که خوب که شیر میده اخرش یه لگد میزنه زیر ظرف و تموم کاری که کرده را خراب میکنه.الان ترک ها در ترکیه با رذالت هر چه تمام شرایط سخت کرد های سوریه را میبینند و حاضر به یاری رسوندن به کرد ها نیستند و نهایت لطفشون اینه که لب مرز براشون چادر بزنن. اما ما (ایرانی و افغان) بیش از 30 سال کنار هم زندگی کردیم.شما به ما کمک کردید (در ساخت و ساز و غیره) ما به شما ؛اما به خاطر اظهارات احمقانه بعضی افراد در ایران و اعمال مجرمانه بعضی افغانها روابط دوستانه و سالم ما در بعضی مقاطع کم رنگ میشه.دل ادم از این میسوزه.
محمد / ایران

>>>   اين جور اخبار هيچ جايی در افکار عمومی ايران ندارند و اصلاً به گوش مردم ايران نمی رسند. اظهارات ضدمهاجرين از منابع دست صدم خبری ايران بيرون کشيده ميشن و در صفحه ی اول رسانه های ضد ايرانی قرار می گيرن. در مقابل توجه کنيد به اين مسئله که وقتی يک مقام افغانستانی عليه ايران حرفی می زنه هميشه رسانه های ايرانی در مقابلش سکوت می کنند و پوشش خبری نميدن.در صورتی که اگر ايرانی ها به دنبال افغان ستيزی بودند بهترين راه حل اين بود که تحرکات ضدايرانی در افغانستان را پوشش خبری بدن تا ذهن همه نسبت به مهاجران منفی بشه.با يک چوب همه را را نزنيد.

>>>   این یک توطعه ویک مقدمه برای یک فتنه بزرگ است
باید آگاهان ودلسوزان به مکتب ناب محمدی بیدار باشند
همه مسلمانیم واصراف را حرام میدانیم این حرفها دلایل
منطقی ندارد .بااحترام

>>>   چه جالب آب رودخانه هلمند از افغانستان به ایران می آید بعد کم آبی تقصیر افغانی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه جااااالب!!!؟؟؟

>>>   سلام.در شهرستان زابل ایران هفت حلقه چاه نیمه یا گود بزرگ حفر نموده که هرکدام بیش از یک ملیون متر مکعب ظرفیت ذخیره اب دارند.تمام این چاه نیمه ها ازاب جاری شده در فصل بهار دررود هیرمند اب گیری میشود وعلاوه اززابل با لوله ای به قطر یک متر به زاهدان نیز منتقل میشود واب اشامیدنی این شهرستان تامین میگردد.اگر اب افغانستان نباشد در زابل وزاهدان ابی برای خمیر نانوائی ها برای پختن نان هم پیدا نمیشود.ودر زابل بدون اب افغانستان ایرانی ها حتی قادر به تطهیر هم نیستند.بااین حال افغانها متهم به مصرف اب وسبب کم ابی وغیره هستند.بهر حال باید دولت جدید افغا نستان مسایل مربوط به مشکلات مهاجرین در ایران راهم در محراق توجه قرار داده وبرای بهبود شرایط زندگی ویااسکان شان در داخل افغانستان چاره سنجی نماید.
مهاجربی سرپناه.

>>>   جای تعجبه افغانستان چرا از این همه کارشناساش که همه امور صاحب نظرن و آمار و ارقام میدن برای آبادانی کشورش استفاده نمی کنه.

>>>   اگر افغانیها مزاحمند،منشاء فسادند،همکار داعشند،مشتری پرمصر آبند وبرای دولت ایران هیچ نفعی ندارند،چرا دولت ایران دستور اخراج همگانی را نمی دهد؟
از چه کسی ویا چیزی می ترسد؟
از کشور بی دفاغ افغانستان می ترسد ویا از آمریکا که روز هزار بار مرگ برآنها می فرستند وشیطان بزرگش می خوانند؟
واقعیت این است که نیروی کار تقریبا رایگان افغان که مشمول هیچ قانوی در ایران نمی شود و مثل موم می توان هرطوری که می خواهند در مشت خود بگردانند وله کنند، بزرگترین تچارت ایران است وسود حاصل از ان هم قابل چشم پوشی نیست این چند نفری هم که حرف از اخراج می زنند حرف مفت زده و دارند افکار عمومی را منحرف می کنند ولی آنهای که در راس امور اند گوشی به صدای ... آنها نمی دهند مطمئن باشید که اگر روزی برسد که نیروی کار افغانی نفعی برای دولت ایران نداشته باشد،در ظرف یکماه تمامی مهاجرین را اخراچ خواهند کرد.

>>>   سياه نمايي ميكنيد خودتان باعث پايين احترام متقابل بين دو ملت شده ايد امان از دست رسانه ها
هم رسانه هاي ايران هم افغانستان.
اينقدر بين دو ملت فاصله نياندازيد
اسى ايران

>>>   عجیب منطقی را به کار برده اند! حشک شدن رودخانه ها و نیامدن باران و خشک سالی چندین سال اخیر چه ربطی به مهاجرین افغانی دارد؟ کمی خدا را به یاد آورید عمل کرد تان را اصلاج و خدایی کنید از کجا معلوم که اگر افغانی ها را اخراج کنید وضع بدتر از آن نشود. کاری که خدا پسندانه نباشد نه تنها برکت ندارد بلکه باعث نقمت و مکافاته ای مختلف می شود. کمی اسلامی فکر کنید و خدا را فراموش نکنید که برکت و فراوانی همه اش از طرف خدا است همانگونه که کمی نعمت نیز در دست اوست ان الله یرزق ما یشاء و یقدر.

>>>   مهاجران ايرانی در غرب همگی افرادی ملياردر هستند و ثروتشان را هم در ايران به دست آوردند و به غرب منتقل کردند. اخراجشان از اين کشورها مسلماً باعث خوشبختی ايران خواهد شد.
دولت کانادا از هر ايرانی مبلغ 1 مليون دلار گرفته تا بهشون تابعيت بده.
ايرانيان مقيم خارج ضامن وحدت اين کشورها هستند و جلوی تجزيه‌ی اين کشورها را گرفتند. در آمريکا در نواحی اکثريت سياه‌پوست و مکزيکی ساکن شدند. با سياست‌های اين دولت‌ها هم هماهنگ هستند.ولی هر مهاجر در ايران تأکيد داره که با مردم ايران فرق داره.ضمناً هفته‌ی گذشته ديدم ترکيه به خاطر راه دادن 1 مليون سوری چقدر در دنيا افتخار می‌کرد که مهاجران در خيابان‌هايش قدم می‌زنند و می‌گفت توان اقتصاديش پايين‌تر از اروپايی‌ها بوده ولی برعکس ايران با وجود راه دادن 3 مليون نفر که فقط يک جفت دمپايی با خود آوردند و ثروتمند از کشور رفتند مورد محکوميت و نفرت همگان قرار گرفته.
از يک طرف قصد دارند در افغانستان اسرائيل دوم درست کنند. فقر و ناامنی را به حدی بالا بردند تا مردم از کشورشان اخراج شوند و به ايران پناه ببرند. از يک طرف حاضر به بازگشت مهاجران نيستند. از طرفی بين مهاجران و ملت ايران تفرقه ميندازند و مانع از ايرانی شدن مهاجران می شوند.تا کی ميشه اين وضعيت را تحمل کرد؟هيچ کشوری حاضر به پذيرش کارگر ايرانی نيست. دولت ژاپن چند سال پيش ويزايش را با ايران برداشت و هرچه ايرانی بود را اخراج کرد تا ايرانی ها برای کار به ژاپن نرن در صورتی که تعداد ايرانی های مهاجر خيلی کم بود.ما واقعاً از اين همه توهين به ايران خسته شديم و کم کم بايد بگيم ما را به خير و شما را هم به سلامت.

>>>   بعضی افغانستانی‌ها برای ايران مفيد هستند ولی بعضی هم مضر هستند.
مهاجران مانند يک مشت بادام شيرين و تلخ هستند.
ولی توجه کنيد که مهاجران افغانستانی تنها در استان‌های اکثريت فارسی‌زبان زندگی می‌کنند. در ساير استان‌ها زندگی به روال خودش باقی هست و فرقی با استان‌های فارسی‌زبان ندارند.ماندن افغان‌ها بيشتر به خواست دولت و افکار عمومی افغانستان هست و از ترس تيره نشدن روابط دو ملت.ولی گويا حضور مهاجران خودش علتی شده برای تيره شدن روابط دوستانه‌ی دو ملت.

>>>   .آفرین اسی! با شما موافقم. ایرانی و افغان ندارد اینها یک ملت اند

>>>   و لو آمن اهل القری و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض (قرآن کریم)
ثانیا، وززیر مربوطه از طریق مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که مشکل کم آبی در ایران زیر سز خیار است. کشت بی رویه خیار موجب کمی آب شده است. والله اعلم
مهاجر ایران دوست

>>>   گر از صلاحيت وتوانائي من ميبود آنقدر برف وباران ميكردم كه تمام خاك ايران وافغانستان سيراب ميشد چون آبادي ايران به نفع ماهم است

>>>   در جواب به قافیه اگر تنگ اید شاعر به جفنگ اید.
معمولا اگر درمحیط خانه فقر شدی...
بعنوان یک ایرانی از خواندن مطالب شما بسیار خندیدم.این امار و ارقام من دراوردی را از کجا... در میارید.من ایرانی نسبت به هدفمندی یارانه دیدگاه بسیار مثبتی دارم بعد تو... نگران کاهش ارزش پول ایران و تحریم وفشار به ملت ایران و ...هستی.یادمان نبود برای اجرای طرح های اقتصادی در کشورمان هم باید از افاغنه اجازه بگیریم.هدفمندی یارانه یک طرح موفق بوده که حتی مورد تقدیر صندوق بین المللی پول هم قرار گرفته و جز افتخارت سیستم اقتصادی ایران است.کاهش شدید مصرف انرزی در ایران و ارزانی بهداشت و درمان که یک ایرانی الان تنها 10 درصد هزینه بستری در بیمارستان را می پردازد حداقل نتایج این طرح است.
بهتر است بجای نظریات من دراوردی در مورد اقتصاد چند صد میلیارد دلاری قدرت های بزرگ دنیا فکری به حال کشور بسیار خود بکنید که با هر شاخصی حساب کنید از ضعیف ترین کشورهای افریقایی هم عقب مانده تر است تا مجبور نباشی اواره بلاد دیگر شوی.ضمنا میزان افزایش جمعیت ایران هم مستقیم و غیر مستقیم ربطی به افاغنه غیر مجاز ندارد .هر کشوری برنامه ریزی میکند تا به هر تعداد جمعیتی که نیاز دارد برسد و این دلیلی برای قبول همیشگی بیگانگان پناهنده در ان کشور نیست.خیلی کارشناس هستید با زبان خوش به سرزمین خود برگرید و مشکلات خود را حل کنید تا اینقدر سربار شرق و غرب عالم نشوید.گو انکه با این جنبشی که در مسئولان و ملت ایران ایجاد شده بر هم نگرید برگردانده خواهید شد.!!!

>>>   مشکل کم آبی به خاطر کمبود اطلاعات ما ايرانی هاست.
بهتر هست به جای گندم سيب زمينی بکاريم که يک ششم گندم آب می خواد و همگی سيب زمينی خور بشيم.
کاشت گندم در ايران واقعاً اسراف هست.

>>>   سلام.سخنان که افغانها باعث کم ابی درایران هستند/.خنده اوراست ههههههه مسولین ج.ا.ا.در پیش مردم محترم ایران کم کاری میاورند برای توجیح فعالیت شان کاسه وکوزه راسرمحاجرین می شکنند به مثل اهنگر و زرگر می ماند..گفته اند گناه کرد اهنگری به تهران. زدند سری زرگری را در مشهد و تهران

>>>   ای کاش این گونه مسئولین... که کمترین مصرف آب را در ایران مهاجرین با عزت افغانستانی دارند در حالیکه بیشترین پول به بهانه های مختلف از این عزیزان گرفته می شود

>>>   طرح پر هزینه ای که وجود دارد و فعلا معطل مانده و باعث گلستان شدن بخش کویری ایران میشود پروژه احداث ایرانرود بین دریای عمان و دریای خزر است که از دشت کویر و لوت عبور میکند به علاوه باعث متصل شدن کشور های ترک تبار آسیای مرکزی و روسیه به دریای آزاد و اقیانوس هند میشود و برای ایران در آمد هنگفتی در حق عبور کشتی ها دارد
امیر

>>>   آقای آفتاب معلوم هست چه میگویی ایران از نظر سد سازی در جهان سوم است ولی افغانستان کدام سد ساخت میشود?

>>>   مردم فهیم ما حساب این ... را ازبرادران عزیز ایرانی که قدر افغان
رامیدانند فرق می کنند امروز مردم فهیم ایران میدانند مهاجر افغان تهدید نیست
بلکه فرصتیست برای ایران وایرانی!مردم مهمان نواز ایران میدانند که مشکلات ایران
از بی کفایتی همچین ادمهای بی لیاقت که کم کاریشان رانسبت میدهند به برادران مهاجر افغان

>>>   ایران باید بداند که مالک این آب صرف افغانستان است و اینکه بازهم از برکت افغانستان ایران از این آب به پیمانه وسیع استفاده کرده ولی در نهایت بازهم راضی نیست به امید آنکه در آینده یک قطره آن هم تا ایران نرسد بخاطریکه کدام کمک بنیادی به افغانها نکرده طی 30 سال در به دری افغانها حتی افغان ها را اجازه ورود به دانشگاه های عالی نداده و صرف در حد یک مزدو کار بخور و نمیر نگهداشته ولی با آنهم دعوای حقوقی آب را دارد, ما از دولت جدید خواهانیم تا با این و سایر همسایه گان در خصوص روابط تجاری و حق استفاده از تمام امکانات زنده گی را بصورت دقیق ارزیابی نموده و در فکر حقوق اتباع خویش باشد بخاطریکه طی 30 سال جنگ تاریک در این کشور حقووق اساسی افغانها مد نظر گرفته نشده است.
وسلام

>>>   مشکل دارم ز دانشمند مجلس باز پرس
توبه گویان پس چرا خود توبه کمتر می کند ؟
آه غریب سنگ « خارا » را می شکند
بعضی مسوولین ایران بار ها اتهامات بی جا و دور از انصاف را علیه مهاجرین افغانستان که نه با منطق بشری می سازد و نه با شعار جمهوری اسلامی جور می آیند بلک این حرف ها و اتهامات ناشی از همان خصیصه ای بر تری طلبی و خود باوری کاذب جهانی که منافی ارزش ها و دستورات دینی هست می باشد ولی غافل از اینکه مهاجر بودن در مکتب اسلام یک سنت عملی است گذشته از آن مهاجرین عزیز افغانستان خدمات شایان را در ایران با انجام دادن کارهای شاقه ای که اصلا مردم ایران توان انجام آن را یا عمدا نمی خواهد کار کند انجام داده دور از انصاف هست که مسوولین ایران هر از گاهی اتهامات را علیه مهاجرین عزیز افغانستانی وارد می سازد امید وارم که مسوولین و دولتمردان افغانستان با توجه به این اتهامات یک فکر به حال مردم مظلوم و نجیب افغانستان بنماید .

>>>   از افغانپیپر خواهشمندم به جای تفرقه اندازی بین ایران و افغانستان مشکلات داخلی افغانستان که بسیار مهمتر است را پوشش دهند
فارسی زبان از مشهد

>>>   ایرانی ها از حضور مهاجرین سوء استفاده می کند که تا دولت افغانستان در مذاکره بر تقسیم آب هلمند حاضر شده و به ایران سهم بیشتر از 26 متر مکعب آب بدهد. این سیاست جدید ایران برای تحت فشار قراردادن افغانستان است.

>>>   همین... ها باعث شده و خواهد شد که خدا باران رحمتش را از ایران بگیرد ... از منظر دیگر، نادیده نباید گذاشت که افغان ها درایران برای کارفرمایان ایرانی آنقدر چاه کندند که ذخایر آبی تحت الارضی ایران به کلی تمام شد ... شاید منظور مسولان ایرانی همین موضوع باشد ...

>>>   ایران فراموش نکند که در سی و پنج سال گذشته مرتبا افغانها را مقصر بی کفایتی مسوولین خود قرار داده اند و این یک سیاست در ایران است در بیشتر استانهای ایران ورود افغانها ممنوع است آنجا هم بحران آب دارند در بیشترین حالت ممکن دو درصد جمعیت ایران افغانها هستند که با توجه به درآمد پایینشان و خانه های کوچک نمیتوانند مشترک پر مصرف باشند اگر اداره آب اران یک قبض آب متعلق به افغانها را نشان دهد که پر مصرف بوده همه حرفشان را میپذیریم، ضمنا من خواهان خاتمه پرونده مهاجرین هستم از رییس جمهور احمد زی میخواهم با دونر ها صحبت کند شهرکهای لازم را بسازد و مهاجرین را طلب کند بعد از آن کالاهای بی کیفیت ایران را تحریم کند و یک قطره آب مفت را مانع شود که از کشور خارج شود ده ها سال است که میلیاردها متر مکعب آب رایگان را استفاده کردند و هیچ نگفتیم مگر اختیار آب خود را نداریم چرا از اران غرق در بحران بترسیم اینها از پیمان امنیتی پر دردند لهذا از این پس رفتار زشت و غیر انسانی خود را نسبت به افغانها شدیدتر میکنند فراموش نکنید این روحیه چندممسؤول اران نیست بلکه روحیه غالب مسئولان اران هست تحقیر و توهین و افترا کار روزانه آرانی هاست وقتی رییس پلیس اران این گپها را میزند فکر کنید در روستاهای دور افتادعسکر ارانی با افغانها چه برخوردی دارد؟؟! بالاخره این یک نظام اسلامی است و میخواهدسرمشق دنیا باشد حتی در برخورد با مهاجرین! اگر یک روزی برخورد با مهاجرین ارانی در اروپا همین شکلی شود ارانی ها چی خواهد کردند؟! چرا هیچکس از شرایط دردناک زندگی مهاجر گزارش نمیکند چرا نمیگویند که نام افغان در اران تبدیل به بدترین فحش شده؟ اگر به یک ارانی فحش خواهر و مادر بدهی آنقدر مکدر نمیشود که افغانی بگویی!! این روحیه در مسوولین ارشد اران موج میزند بالاخره گفته اند الناس علی دین ملوکهم، ما مسلمانیم و بر همین عقیده، ببینید اینها اینهمه مرگ به آمریکا میگویند اما اگر یک امریکایی بیسواد را هم ببینند هزار کرنش میکنند اما یک علامه و فیلسوف افغان را اگر راه داشته باشد ارانی معرفی میکنند در غیر اینصورت باید تحقیر شود

>>>   دوستان مشکلات اقتصادی و بیکاری و بیماری که تو آمریکاست به احتمال خیلی قوی به خاطر دو ملیون مهاجر ایرانی باید اوباما آنها را هرچه زودتر اخراجشان کند وگرنه ملت آمریکا تلف و نابود می شون

>>>   دولتها اکثرآ برای پوشش نقایص کاری و ناکامی های خود، برای جلوگیری از خشم مردم خود، گناه را برگردن دیگران، خصوصآ خارجی ها میاندازند.

>>>   مشکل بی آبی و خشکسالی در ایران آثار رباء خواری می باشد که اینک دامن ملت ایران را گرفته و در این زمینه بار بار مراجع تقلید سخن به میان آورده اند ولی بانکهای ایران گوش شنوا ندارد.
آیت الله هایری از شیراز در مقاله ی در زمینه مفصل بیان داشته و نویشته است که پیش از طلب باران باید استغفار نمود تاکه خداوند رحمتش را بباراند , یعنی باید موضوع رباء را نابود ساخت تاکه درب های رحمت الهی باز شود.
شیطان پرستی در ایران غوغا می کند و نظر به محاسبات اولیهّ 2300 گروی شیطان پرست همین الان در ایران وجود دارد آیا این مصیبت ها در کشور اسلامی مانند عامل خشکسالی نیست؟
مهاجرین افغانستانی مایه کدام فساد شده اند که همه ی مشکلات را می اندازند به گردن آنها؟
کاش هموطنان مهاجر ما اتوماتیک ایران را ترک کنند تاکه قدرشان برای تمام سرمایه داران ایران روشن شود.

>>>   این ایرانی که غیرمجاز به سایت افغانها وارد و اظهار نظر کرده، فراموش کرده است که عرضه ی مواد مخدر از افغانستان در قبال تقاضای روزافزون شما ایرانیهاست، پیش از مهاجرت هیچ افغان معتادی نداشتیم ، اما اکنون از برکت همسایگی شما دسته دسته معتاد به افغانستان تحویل میدهید و اینک تقاضای آب و سهم و حق الآب از افغانستان دارید؟؟؟!!!
در چند دهه ُ آتی شما مجبورید ۲بشکه نفت و گاز را در قبال قطره ای آب از افغانستان معامله کنید، نمیدانم غرور آبکی شما در قبال افغانها کی پایان می پذیرد که حتی سخن از واردات آب از تاجیکستان می زنید اما از قطب فرهنگ و میراث تمدن منطقه (افغانستان) با نخوت و کج اندیشی و ادعاهای سست و...یاد می کنید؟؟!!!!
سردارمحمدرحیمی

>>>   دولت ایران همیشه از مهاجرین برای دولت ومردم افغانستان به عنوان اهرم فشار استفاده می کنند خداوند بر این مردم مظلوم افغانستان فرج عنایت فرمایید و برای مردم ایران صبر و عقل ....؟

>>>   سایت افغان پیپر
شما طوری نوشتید که انگار تنها در این دولت به افغانها ستم شده و اگر دولتی مثلا اصولگرا بود اینگونه صحبتها در مورد افغانها نمی شد
توجه شما را جلب می کنم به رفتاد دکتر احمدی نژاد با افغانها

>>>   من از دوستان افغانی خودم خواهش دارم که آب ایران را کم بخورند که تمام نشود ....یا بگویم که زیاد بخورند هروقت آب ایران تمام شد باز به کشور خود برگردند
دوستان ایرانی خواهشمندم که دیگه دری این طوطعه هارا ببندند

>>>   عجيب تر اين جاست که با وجود اين همه اخباری از اين دست هنوز بسياری ادعا می کنند کليه ی مخارج افغانستانی ها از سوی سازمان ملل و دولت های غربی تأمين شده و ايران کمک های جهانی به مهاجران افغانستان را برای خودش برداشته.
يا ادعا می کنند همه ی کشورها از ايران درخواست کردند که مهاجران را آزاد بذاره تا به آمريکا و اروپا برن ولی ايران ايشان را حبس، زندانی و برده کرده و اجازه ی خروج ايشان از کشور را نميده. حتی هنوز برخی ايران را متهم به حمايت از طالبان و داعش و ترويج ترياک در افغانستان می کنند.

>>>   مخاطب ماعموم ایرانیان فرهنگی نیست بلکه بعضی مدیران ارشدآنان است تنگ نظری وحسادت وکبر ونادیده گرفتن حقوق مسلم انسانی وبین المللی پناهندگان راکنارنهاده وبه انسانیت روی آورید.که این امردامن خودتان راخواهدگرفت .
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   این اخبار کذب محض است که در آخر به لیست شایعات میرود
مردمان ایران زمین همه با هم متحد هستند و هیچ عاملی تفرقه بینشان نمیتواند کرد.

>>>   جناب سردار رحیمی اولا سایت های فارسی زبان مورد فهم همه اقوام ایرانی است و فارسی یک زبان فراملی است که برای ارتباط همه اقوام ایرانی اعم از فارس و تاجیک و هزاره و کرد و لر و آذری و مازنی و گیلکی و افغان و بلوچ با یکدیگر به کار میرود همان طور که افغان ها و تاجیکان در سایت های پارسی زبان ایران آزادانه نظر میگذارند فارسها و کرد و لر و آذریها و... هم حق دارند در مورد خبر های افغانستان که پاره تن ایران زمین است مخصوصا خبرهایی که مربوط به ایران میشود نظر بگذارند و سخن شما مخالف آزادی بیان است ثانیا خواهید فهمید این خبر کذب و شایعه میباشد ثالثا خواهشمندم مطالبی که موجب تفرقه فیمابین اقوام ایرانی میشود را بیان نکنید رابعا شما مغالطه ای بس عجیب کردید و آن این که فرمودید این که جوانان افغانستان معتاد شده اند به سبب اعتیاد عده ای از جوانان ایران است!! در صورتیکه ریشه فساد را باید خشکانید و ریشه کشت مواد مخدر در افغانستان است که طبق فتاوی علما حرام میباشد و هر که سبب فساد شود دامنش خود او را میگیرد و اعتیاد جوانان افغانستان هم به همین دلیل است و بس..

>>>   من یک ایرانی هستم
متأسفانه چرا مردم ما هروقت مشکل پیش میاد مقصر افغانی ها را میدانند. متاسفانه نام دولت و مام رهبری به تدریج خدشه دار میشه اصلا مسلمانی بودن به کنار حق کرامت ذاتی انسانی چه میشه

>>>   با سلام
از دیدن کامنتهای دوستان افغانم بسیار نا امید و ناراحت شدم به عنوان یک ایرانی باید بگویم که این خبر کذب را هرگز نشنیدهام...خوب توانسته ذات ضد ایرانی بعضی افغانها را به خوبی نمایان کند بعضی هموطنان افغان شما انقدر نا جوانمرد هستند که خدمات چهل ساله ایران را منکر شدند هیچ وقیحانه شروع به اهانت به مردم ایران میکنند.اقایی که گفته رباخواری درایران باعث خسکسالی شده یا در حق افغانها ظلم شده خدا قهرش گرفته!!!!!!باید بگویم خیر نه تنها ایران بلکه افغانستان وخیلی از کشورهای دیگر به دلیل تغیی اب و هوا دچار خشکسالی می شوند و افغانستان هم مستثنی نیست منتها شما دولتی ندارید که بخواهد امار و ارقام ابهایتان را در اورد پس خیلی هم خوشحال نباشید که بشکه های نفت ایرلن را در قبال قطرهای اب بگیرید فراموش کنید ما به اقیانوس متصلیم ودریا داریم فکری به حال خودتان بکنیدکمی هم منصف باشید.با تشکر

>>>   افغانی اب را می خواهد چه کند.بزرگترین تولید کننده مواد مخدر هستید و دنیا را به اشوب کشیدید.از افغانستان چیزی جز مهاجرت های غیرقانونی و موادمخدر و تروریسم شنیده نمیشود.اب بیشتر می خواهید تا چند هزار تن مواد مخدر را به چند صد هزار تن برسانید یا بجای ورود غیرقانونی چند هزار نفری در روز به چند صد هزار نفر برسید.این کامنت های ضد ایرانی نوع نگاه اتباع بیگانه نسبت به خدمات ایران را در طول چند دهه به خوبی نشان میدهد.اگر افغانستان توان داشت همین حداقل ابی هم که وارد خاک ایران میشد را میبست.الان هم که پایگاه اصلی امریکا بزرگترین متحد اسرائیل شده اسم خود را هم اسلامی گذاشته.
این نوشته ها در این سایت را اتفاقا من به بسیاری از دوستانم نشان دادم و بر خلاف گذشته دیگر کوچکترین حمایتی از اتباع غیرمجاز بیگانه نمیکنند.اما در مورد اب قابل توجه اتباع کم دانش بیگانه که میزان اب های قابل دسترسی برای ایران بیش از 90 میلیارد مترمکعب در سال است که برای سیراب کردن و گردش چرخ صنایع 300 میلیون جمعیت کفایت میکند.ما مشکل اب شرب یا صنعت نداریم. مشکل سیستم ابیاری نامناسب کشاورزی است که 90 درصد این اب را می بلعد. همین مشکلات بار دیگر سبب خیر شده و نزدیک به یک میلیون هکتار زمین کشاوررزی در 4 سال اینده به ابیاری پیشرفته مجهز و میزان تولید به دو برابر افزایش می یابد یعنی این بحران در حداکثر 4 سال اینده ترمیم و در 10 سال اینده رفع خواهد شد.ما اگر مشکل اب داشتیم شمال و جنوبمان دریا است مثل کشورهای عربی اب شیرین کن میزدیم. پس خیلی جو این مقدار نازل اب را نگیردتان!!!
همین اخراج 3 میلیون تبعه بیگانه کلی باعث صرفه جویی در مصرف اب خواهد شد.در ضمن کسانی که مدام تهدید به قطع حداقل اب ورودی به خاک ایران را میکنند باید بدانند که طبق کنوانسیون های جهانی رودهای بین الدولی تنها متعلق به یک کشور نیست و تمام کشورهایی که رود از انها میگذرد حق ابه دارند و ایران انقدر قدرتمند هست که حق خود را از کشورهای عقب مانده بسیار فقیر بگیرد و مسولان افغانستانی هم به خوبی به این امر اگاهند.ثانیا ادامه وضع موجود باعث بدبینی بیشتر و تیره گی روابط با افغانستان میشود که حداقل نتیجه ان اخراج 3 میلیون نفری اتباع کشور شما و جایگزینی انها با کارگران ارزان قیمت پاکستانی و هندی و...خواهد بود و عدم اجازه دسترسی این کشور به اب های ازاد و وابسته شدنش به پاکستان!!!! و عدم فروش نفت و حتی انتقال نفت اعراب از خاک ایران به سوی افغانستان.ضمن انکه هر کس به دشمنان ایران پایگاه دهد منتظر عواقب ان هم باید باشد!!پس بهتر است اتباع غیرقانونی که در ایران حضور دارند بجای رجز خواندن فکری به حال خود کنند که صبر ملت ایران از اقدامات غیردوستانه وایران ستیز حکومت شمادر حال به پایان رسیدن است و نشانه ان را در تند تر شدن اظهارات مقامات ایرانی به خوبی قابل دیدن است.یادمان نرفته همین چند سال پیش که اخراج گسترده اتباع را اغاز کردیم همین جماعت چه زجه هایی میزدن و چه التماس های از سوی مقامات افغانی انجام شد تا وقت بیشتری به شما دادیم حالا که دیدن اوضاع ارام است حرفهای جالب میزنن. اما این ارامش پیش از طوفان است!!

>>>   سلام.....برادران ایرانی محاجرین افغانستانی به فتواامام راحل رحمته الله علیه بهایران امدن .که اسلام مرزندارد... انقلاب اسلامی حامی مستضعفان است..حالابه چی دلیل این اتحامات ناروا را به این محاجرین مظلوم می چسپانید عالم محضرخداست..درمحضر خدا.............الم یعلم بان الله یرا...صدق الله علی العظیم...
محاجر35سال درایران

>>>   من خودم ایرانی هستم ولی از دوستان ایرانی و افغانستانی که کم لطفی کرده و نسبت به یکدیگر عتاب میکنند ابراز ناراحتی میکنم اگر مسئولان افغانستان در پیمان نامه ننگین با آمریکا حق استقلال خود و همسایگانشان را لحاظ نکردند و کشورشان را به یهود و نصاری فروختند گناه مهاجرینی که برای بدست آوردن نون حلال به ایران آمده اند چیست نباید عمل یک شخص باعث ظلم به دیگری شود به قول ضرب المثل:
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است