کرزی صاحب زنده باشی
حامد کرزی متحمل انواع و اقسام افتراها، تهمت ها، ناسزاها، بی مهری ها و بدبینی ها قرار گرفت. چرا همگان عملکرد وی را نسبت به سایر روسای جمهور سایر کشورها می سنجیدند نه براساس توان و وضعیت کشور 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۳/۷/۹ کد خبر: 80712 منبع: پرینت

حکومت 12 سال و اندی حامد کرزی بر مسند قدرت در ارگ ریاست جمهوری با اختیارات تام و عام و خاص ساعاتی پیش رسما به پایان رسید و اولین انتقال قدرت مسالمت آمیز به دست وی کلید خورد.

در گذر از افغانستان 1381 تا افغانستان 1393 که به یقین دوران گذار کشور از کاستی ها و نقاط ضعف بسمت توسعه و تعمیق کمیت ها و کیفیت ها در عرصه های گوناگون بوده است نام حامد کرزی تا همیشه بر تارک تاریخ خواهد درخشید.

رییس جمهوری که متحمل انواع و اقسام افتراها، تهمت ها، ناسزاها، بی مهری ها و بدبینی ها قرار گرفت چرا که همگان عملکرد وی را نسبت به سایر روسای جمهور سایر کشورها می سنجیدند نه براساس توان و وضعیت کشور؛ ساعاتی قبل بار سنگین مسوولیت را به دوش اشرف غنی انداخت.

حتی قیاس بدست گیری حکومت توسط اشرف غنی و عبدالله با زمان اعلام حمایت همه جانبه و خوشبینی صددرصدی مردم ملکی و سران منطقه ای از زمان تفویض حکم ریاست جمهوری به حامد کرزی کاری از پای بست اشتباه است.

اینک در خداحافظی رسمی و ابدی با رییس جمهوری که مسالمت آمیز ترین و مصلحت گرا ترین حکومت تاریخ افغانستان را داشت و براحتی و با پای خود از ارگ قدم به بیرون نهاد نه مجال انتقاد و اعتراض واهی و نه حسرت از فرصت های به یغما رفته است بنابراین زنده باشی کرزی صاحب!

از بزرگترین و ماندگارترین آثار و تبعات حکومت سه دوره ای حامد کرزی بر افغانستان، رشد و توسعه مطبوعات و رسانه ها با اصل آزادی بیان، نظام آموزش و پرورش وسیع با بیشترین قشر تحصیلکرده شامل 13 میلیون دانش آموز با یک میلیارد دالر هزینه کمکی جامعه جهانی است.

همین حامد کرزی که بارها متهم به دفاع از رشوت خوری ها، اختلاس ها و غصب ها بوسیله وزرا، معاونان، مشاوران و برادرانش قرار گرفت، در نهایت متانت و پرستیژ ریاست جمهوری، هم خانه تهیه شده کنار ارگ را به مهمانخانه آن تبدیل کرد و بخشید، هم هدایای خود را به موزه ملی کابل یادگار گذاشت و هم دارایی های خود را به ثبت رسانید.

زنده باشی کرزی صاحب که روزگارانی نه چندان دور، کودکان کاری که دست عطوفت پدرانه بر سرشان کشیدی به یادت خواهند آورد و تبسم خواهند کرد، زنده باشی کرزی صاحب که سربازانی که با ایشان نان چاشت خوردی روزگاری به افتخارت خواهند ایستاد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعداز «داکترصاحب نجیب» که بهترین رئیس جمهوردنیابود می توان وی را هم ستود.

>>>   زنده باشی رییس جمهور سابق

>>>   کرزی خان رفتی وافغانستان را با کمیسیون انتخاباتت تباه وبرباد کردی نگزاشتی که افغانستان بعد از رفتنت دارای یک رییس جمهور منتخب وحکومت قانونی میبود یک حکومت کچری قروت بعد از خود بجا گزاشتی وبزرگترین خیانت را برمردم ما کردی

>>>   کسانیکه مسئولیت های بزرگ را عهده دار میشوند، اشتباهات شان هم به همان تناسب بزرگتراست، ولی اگر از حق نگذریم خاطره کرزی صاحب به عنوان معمار دولت مدرن افغانستان سالهای سال در خاطره ها باقی خواهد ماند. کرزی صاحب احترامت محفوظ است. کاش در سال 1371 نیز شخصی چون تو پیدا میشد و امور کشور را چون تو سامان میداد تا مردم ما این همه رنج و عذاب و کشور این همه ویرانی را تحمل نمیکرد.

>>>   هیچ زنده نباشه. صدها ملیون دالر این کله شخی کرزی که ممکن دستوری بوده باشد برای کشور خساره وارد کرده است. امریکاییی ها هوشیار اند و میخواهند که کرزی با این حماقت اش رهبری آینده مردم را بدست داشته باشد، آنها چون روسها نیستند که دست نشانده شان چون کارمل جای برای دفن کردن در افغانستان نداشته باشد. متوجه باشید کرزی همان کرزی است که 13 سال پیش توسط هلیکوپتر های امریکایی بر چوکی ارگ دیسانت شد.
هیله من هلمندی

>>>   کرزی نتوانست از کمکهای جهانی که سیل آسا به افغانستان سرازیر میشد استفاده کند دزد های بسیار ماهر وحرفوی را از خارج مانند اشرفغنی احدی وزاخیلوال را آورده بالای خزانه افغانستان مقرر کرد واین دزدان خارجی ملیارد هادالر را به کمک دزدان خارجی خود بسیار ماهرانه ازافغانستان کشیدند واین ملیارد هادالر کمک های خارجی دراقتصاد کشورما کمک چندانی نکرد اگر بجای وزرای مالیه خارجی وچند تابعیته یک وزیر مالیه افغان خالص را مقرر میکرد یک دالر را هم کسی از افغانستان کشیده نمیتوانست وامروز افغانستان با این مقدار کمک های هنگفت مانند اروپا میبود

>>>   رفتيد شود امديد ني ------
جفاي كه بر حق ملت مظلوم كردي خداوند سخت از تو
پرسان كند و در روز جزا خجل و شرمسار باشي كار كرد
هاي تو به خط سياه در تاريخ ثبت شد.
كار كرد هاي ننگين تو ازين قبيل بوده :
١- گرفتن بوجي هاي دالر از استخبارات منطقه و جهان
٢- دادن دالر ها و زمين هاي دولتي به قوماندانان جهادي
٢- حمايت از جنايت كاران
٣- نقض قانون
٤- فساد اداري
٥- قوم پرستي و قبيله سالاري
٦- طالب پروري و طلبانيزم
٧- سياست هاي ضعيف فاقد استرتيژي
٨- نفاق انداختن بين اقوام
٩- تقدير نكردن از اردو و پوليس ملي و ناديده گرفتن خانواده
هاي شهدا
١٠- انتخابات مهندسي از طرف خودت جفا بر ملت بيچاره
١١- نتيجه انتخابات تجزيه قومي هر كس از قوم و نژاد خود
حمايت ميكند كس بالاي يك ديگر اعتبار ندارد حتي در مسجد
يك ديگر نمي روند كرزي خان افرين خوب خدمت كردي
١٢- روز جزا در انتظار تو نفرين الله سبحان تعالي برتو
١٣ - گوش كن و غني هم پند بگيرد زعيم مسلمان خادم ملت
و اسلام ميباشد نفاق و تفرقه را دور ميكند عدالت الهي را
تامين ميكند خود را بر مردم فرعون نه بلكه مهربان وعزيز
ميدارد ريس جمهور شدن بخاطر ظلم كردن بالاي ملت نيست
بلكه خدمت گذاري و كسپ ثواب در اخرت است قوم پرستي
شرك است نفس كه از دهن برامد پرسش از قوم نيست از
اعمال انسان است ما نفهميديم كه عالم ، خرد ، علم ، تخصص
تفكر ، توانايي ، شايستگي ، خانداني ، احساس خوب، گذشت
محبت ، خدمت ، دوستي ، احترام ، شفقت ، از كه خواهد بود
هر كه مي ايد ظلم و جفا را بر ملت افغان روا ميدارد الهي تنها
به تو روي مي اوريم گوش شنوا نيست تنها بر خصلت رسول
تو محمد (ص) سرور كائنات توصل ميشويم ما را از شر
منافقين و ظالمان نجات بده.

>>>   حامدکرزی متوجه انتقداتی جدی است که بامردم خودصادق نبود گرچنداوتحت فشاراشغالگران خارجی بود اگربه قدرت ملتش باورمندمی بود می توانست باکمک آنهاتمام فشارهایی که ازجانب خارجیان درنقض قوانین بالایش بود وبارهاعنوان نمود حل وفصل نماید.
سیدحسن شیوا

>>>   رسوایی که همه جهان از آن خبر شد، دولت وابسته کرزی تنها با ذکر نام چند تن از سهام‌داران بدون محاکمه و پیگرد قانونی اکتفا نمود. سهام‌دارانی که از این بانک پول دریافت نموده بودند و تا امروز حساب آن تسویه‌ناشده مانده قرار ذیل اند:
۱- شیرخان فرنود ۵۰۴ میلیون دالر
۲- خلیل‌الله فیروزی ۶۶،۹ میلیون‌دالر
۳- حصین فهیم (برادر قسیم فهیم) ۷۸ میلیون‌دالر
۴- گلهبار حبیبی ۳۹٫۷ میلیون ‌دالر
۵- عبدالغفار داوی (شوهر شکریه بارکزی) ۳۷ میلیون دالر
۶- محمود کرزی (برادر حامد کرزی) ۲۲میلیون دالر
۷- هیوادوال ۱۵ میلیون دالر
۸- صوفی نثار ۱۴ میلیون دالر
۹- طاهر ظاهر ۱۱ میلیون دالر
۱۰- داوود نصیر ۹ میلیون دالر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است