اولین فرمان رییس جمهور جدید صادر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۵    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80565 منبع: پرینت

فرمان رییس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد تقرر رییس و معاونان ریاست اجرایی حکومت

بتاسی از حکم ماده پنجاه قانون اساسی و در روشنی موافقتنامه میان دو تیم انتخاباتی در مورد ساختار حکومت وحدت ملی ایجاد پست های رییس اجرایی با وظایف صدراعظم اجرایی، معاون اول رییس اجرایی و معاون دوم رییس اجرایی جمهوری ا.ا و همزمان تقرر ذوات آتی:

محترم داکتر عبدالله عبدالله بحیث رییس اجرایی حکومت با وظایف صدر اعظم اجرایی
محترم انجنیر محمد خان بحیث معاون اول رییس اجرایی حکومت
محترم حاجی محمد محقق بحیث معاون دوم رییس اجرایی حکومت

منظور است.

از خداوند متعال (ج) توفیقات مزید برایشان آرزو می کنم.

داکتر محمد اشرف غنی احمدزی
رییس جمهوری اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ نیازی به این حکم نبود بدون آن هم عبدالله و محقق و محمد خان رییس بودند

>>>   وظایف صدراعظم اجرایی رادرخواب هم نبیند فقط وفقط هم اهنګ کننده است و سکرتر رییس جمهور هم برایش ګفته میتوانیم
کارمند اداره امور

>>>   بدبخت عبدالله که برنده انتخابات بود ولی با خیانت کرزی خائن و کمک امریکا یک یهودی رئیس جمهور یک ملت مسلمان شد. کرزی هم در انتخابات 2009 به رای ملت خیانت کرد و هم در 2014. هدف او صرف این بود تا قدرت از دست پشتون ها بیرون نشود.

>>>   امید که پس ازاندکی این افرادبخاطر فسادیااهمال دروظایف سبکدوش شوند.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   نوشتن کلمه داکتر از طرف خود شخص مناسب نیست.آقای غنی نه رئیس جمهور لطفا دقت کنید.
مشاور شما ناظر

>>>   به امضا اشرف غنی تعین شد به امضای اشرف غنی برطرف هم میشود جه سلاحیت وچه اعتباردارد.

>>>   نواندیشان چرا فک منیکنی در همه موارد کارشناسی...

>>>   عبدالله هم صد ملیون داکر را گرفت و هم خود را بدولت سهمدار کشید آیا این خیانت نیست که به مفت پول بگیری ازین معلوم میشود که مصرف 100 ملیون دالر رشوت در کمپاین داکتر عبدالله برای گرفتن رای و خریداری رای بوده است نه اینکه مردم خود رای بدهند بلکه رای خریده شده این هم یک فساد اداری است از طرف عبدالله و تیمش .

>>>   بدبخت تر از قوم پشتون در افغانستان کسی نیست از این طرف یک عده دزد بنام این قوم حکومت می کنند و خزانه های خالی خود را پر نموده بسوی اروپا و امریکا می روند بد بختی و فقر و بیچاره گی را برای تمام مردم افغانستان از جمله قوم پشتون به جای می گذارند از سوی دیگر عده بنام طالب و القاعده تروریست هر روز خون ملت افغانستان از جمله پشتون های بد بخت را می ریزند و به قول خود شان جهاد می کنند. !!!!
ای قوم محتر پشتون از روی عقل و اندیشه و فکر عمل کنید فریب دزدان که با آدرس قومی وارد می شوند و اموال و آبرو و ناموس و حیثت تان را بر باد می دهند نخورید. ما همه محکوم به زندگی کردن در کنار همدیگر در یک سرزمین هستیم آنان که در دیگر کشورها برای خود زندگی ساخته آمده اند تا با دزدی از این کشور وسایل عیش و نوش بشتر خود را فراهم آورند با ما زندگی نخواهند کرد. از هر قومی که باشند. !!!!
ببنید چند نفر از وزرانی که از وزرات باز مانند پس از وزارت شان باز به افغانستان می مانند؟؟؟ اگر زاخیلوال وزیر نشود آیا او زندگی در افغانستان را بر زندگی در کنادا ترجیح خواهد داد؟
آیا دلسوزی این آدم به حدی است که او را وادار کرده برای خدمت به این کشور باز گردد؟
اگر چنین بود روزهای که این ملت در میان خون غوطه می خوردند یکبار صدای مظلومیت این ملت را شنید؟
همین گونه قیاس کنید و یکی یکی از وزرا و کارمندان و رئیس صاحبان و ... را که با یک درشی آمده بودند و در این مدت حساب های بانکی شان چند صد میلیون دالری رسیده را ببنید که چطور به ریش تمام اقوام افغانستان خندیده و به سوی زندگی خوش و آرام شان در اروپا و آمریکا باز خواهند گشت.؟؟!!!

>>>   اگر اشرفغنی زور وتوان میداشت داکتر عبدالله وهردو معاونش را اعدام میکرد مگر چه کنیم که رییس جمهور بیچاره ما مجبور است که پست صدراعظمی را و شورای وزیران را به داکتر عبدالله بدهد وخودش مانند پیغمبر بی امت رییس جمهور بی وزیر مانند یک تره تخمی بی صلاحیت درچوکی بشیند نه تنها مقام صدراعظمی برای داکتر عبدالله داده شد بلکه 50 فیصد قدرت حکومت ودولت نیز برایش داده شد رییس جمهوری که از تقلب تولد شود باید همین جزایش باشد

>>>   دوستان به جای این سخنان در فکر ساختن ملت خود باشید تا بکی در فکر اخلال کاری و اختلاف می باشید اندکی در اطراف خود نگاه کنید جهان به کجا رسیده اند و ما به کجای قافله قرار داریم که حتی یک روز اگر کمک های خارجیان گرفته شود تمام کشور به فلج کشانده می شود اگر می خواهید با عزت زندگی کنید و شرف داشته باشید :
اول باید اختلافات را کنار بگذارید
دوم تا می توانید ثروت و قدرت کشور را بالا ببرید
سوما در فکر درد مندان مظلوم باشید و . .
(م دردمند)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است