افزایش جذب محصل در دانشکده های شبانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80544 منبع: پرینت

امتحانات کنکور دانشکده های شبانه سال 1393 حوزه کابل اخذ شد و گفته می شود که در رقم جذب محصلان در این بخش افزایش به عمل آمده است.

به گزارش وزارت تحصیلات عالی، داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دانشگاه کابل در حالی که معاونان، مسوولان ریاست امتحانات، روسا و استادان دانشگاه ها نیز حاضر بودند، گفت: در سال جاری مجموعاً 31 هزار و 408 تن اشتراک نموده بودند که از جمله 24 هزار و 228 تن آنان داوطلبان آزاد و 7 هزار و 225 تن کارمندان دولت می باشند.

به گفته وی قرار است از این رقم 9 هزار و 250 تن شان در دانشکده های شبانه مرکز و ولایات جذب شوند که رقم جذب در سال جاری حدود دو هزار تن افزایش را نشان می دهد، در حالی که سال گذشته رقم جذب به بخش شبانه نهادهای تحصیلی دولتی 8 هزار تن بود.

موصوف گفت که در حوزه کابل 11 هزار و 132 تن شامل امتحان بوده و امتحان آنان در دانشگاه های کابل، پولی تکنیک کابل و دانشگاه تعلیم و تربیت شهید استاد ربانی اخذ گردید.

محترم عبید اطمینان داد که شفافیت در امتحان کنکور شبانه در نظر گرفته شده و تمام تدابیر به خاطر جلوگیری از هرنوع تخطی ها اتخاذ شده است.
قابل ذکر است امسال امتحانات شبانه در 18 ولایت با شفافیت کامل اخذ شده که با اخذ امتحان حوزه کابل خاتمه یافت.

قرار است نتایج این امتحانات تا یک هفته دیگر اعلان شود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سرور دانش به معاونیت اول بیاید تمام چوکی ها را به پول می بخشد .
کریم سنجری

>>>   امرنیک است وتوصیه مااین است که علوم بشری ازمنابع علمی غنی مابومی وتوسعه یابد واولویت درایجاد دانشکده های فنی وحرفوی وتکنیکی باشد تازمینه توسعه اقتصادی وصنعتی وایجاد اشتغال فراهم شود.
نواندیشان بلخ.شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است