قرارداد دو جانبه امنیتی با دو امضا!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80536 منبع: پرینت

در تصمیمات مهم و سرنوشت ساز کشور خصوصا توافقنامه امنیتی بین آمریکا و افغانستان بهتراست هر دو نفر رهبرافغانستان مشترکا امضا و تصمیم بگیرند.

همان طورکه حکومت ( اشتراکی ) بین داکتراشرف غنی احمد زی و داکترعبدالله عبدلله که اکثریت آرای مردم افغانستان را با خود دارند، لازم است زیرهر تعهد مهم بین المللی به خصوص تواقفقانه امنیتی را مشترکا امضا نمایند.

جامعه جهانی ویژگی ها و ظرافت های انتخابات افغانستان را خوب درک نموده به همین دلیل امضای توافقنامه امنیتی به امضای هر دو رهبر سیاسی افغانستان می تواند تضمینی برای آینده کشور باشد.

اندرس فوگ راسموسن منشی عمومی ناتو گفت که چشم به راه مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان و همچنین تعیین رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان است.

او افزود که اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله در پیام مشترکِ که به نشست سران ناتو در ویلز بریتانیا فرستاده بودند، هر دو تعهد کرده اند که قراردادهای امنیتی را امضا می کنند. این در حالی است که حامد کرزی در آخرین دوره ریاست جمهوری اش برضد منافع افغانستان امضای توافقنامه امنیتی را امضا نکرد و افغانستان را برای خوشحال ساختن طالبان بحرانی ساخت و مردم افغانستان را به شدت از خود ناراضی نمود.


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرامضای موافقتنامه فقط ازطرف وزیردفاع اجراگردد افسوس بحال مردم که تفکیک دوست و دشمن خیلی ها دشوار میشود . اگرریس جمهور، ریس اجراییه با وزیر دفاع یکجاامضاکنند به نفع مردم افغانستان است که دوست خودرا ازبین مردم بغیرازین ها انتخاب نموده درآینده پای پاک تصفیه خواهند کرد .
وطندوست

>>>   کرزی توافقنامه امنیتی را امضا نکرد و افغانستان را برای خوشحال ساختن طالبان بحرانی ساخت و مردم افغانستان را به شدت از خود ناراضی نمود. خدا کند عین و غین عاقل باشد و زود امضا کند تا شر طالبان دوباره مردم را نگیرد
بهلول

>>>   امضای این قرارداد فروش وطن
ننگ است افتخار نیست
ط.بیباک

>>>   کرزی یک مرد قهرمان بود که بخاطر منافع اقغانستان وبخاطر اسلام پیمان فروش وطن را امضا نکرد.
من شخصا از کرزی نفرت داشتم مگر به همین مردانگی اش سلام وصد سلام.
سید عبدالغفور

>>>   اگر شما بهلول جان هوشیار باشید حامد کرزی توافق نامه امنیتی را بخاطر امضا نکرد این کار شان از هوشیاری شان بود امضا قرار داد امنیتی به معنی کشور را فروختن به امریکا است .
طاهری

>>>   ...امضای این طوافقنامه به نفع دوطرف هست .هردونامزد دردوران انتخابات صریحااعلام کردند طوافقنامه راامضامیکنند .مردم که درانتخابات شرکت کردن ورای دادن این امرمهم رافهمیده بودند ورییس جمهور خودرا انتخاب کردند.پس بیایید به شعورمردم خود احترام بگذارید.
امیری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است