متن سخنرانی داکتر عبدالله در مراسم تحلیف
حالا زمان آن رسیده است که همه ی ما مردم افغانستان، قشر سیاسی و نخبگان کشور و جامعه ی جهانی آگاهانه با مسوولیت بیشتر در کنار حکومت وحدت ملی بایستیم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80529 منبع: پرینت

بالاخره پس از کشمکش های فراوان انتخاباتی مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید افغانستان برگزار گردید و نخستین انتقال مسالمت آمیز قدرت صورت گرفت. گفته شده که حدود 1400 مهمان داخلی و خارجی در این مراسم شرکت کرده اند. داکترعبدالله در این مراسم سخنرانی کرد و برای حکومت وحدت ملی آرزوی موفقیت نمود.

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: نمایندگان عالیرتبه ی کشور دوست ترکیه، چین، تاجیکستان، کانادا، ترکمنستان، قزاقستان، فدراسیون روسیه، آمریکا، عربستان، قطر، امارات عربی، سریلانکا، دیپلمات های مقیم کابل، روسای محترم هر دو مجلس شورای ملی افغانستان و تمام ملت افغانستان، سلامٌ علیکم.

وی افزود: امروز ما به عنوان یک تیم واحد در حالی که انتخابات افغانستان را پشت سر گذاشتیم در خدمت شما هستیم. در راس تیم اصلاحات و همگرایی با افتخار وارد رقابت های انتخاباتی شدیم اما در این عرصه ی حساس تاریخ کشور به عنوان یک تیم واحد با تشکیل وحدت ملی مبتنی بر چارچوب توافق سیاسی متعهد هستیم تا در راستای پاسداری از ارزش های اسلامی، اصلاحات بنیادی و ایجاد تحول در همه سطوح و ساختارهای اداری وسیاسی کشور بر اساس همکاری، اعتماد متقابل، صداقت و همدیگر پذیری گام های اساسی برداریم.

به باور عبدالله، افغانستان امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت، همدلی، صلح و امنیت ضرورت مبرم دارد. بر اساس موافقتنامه ی سیاسی، ملزم به تحکیم صلح و ثبات، انکشاف اقتصادی، رشد و تکامل فرهنگ سیاسی و نهادینه ساختن ارزش های مردمسالاری در کشور آن گونه که شایسته ی مردم رشید افغانستان است هستیم.

داکتر عبدالله برنامه های مهم حکومت وحدت ملی را چنین تشریح کرد: ایجاد حکومتداری سالم، مبارزه ی جدی با فساد، تحکیم حاکمیت قانون، رشد آزادی بیان، حمایت از حقوق دسترسی به معلومات، حفظ و گسترش حقوق بشری، توجه جدی به حقوق زنان، اصلاح نظام انتخاباتی، فراهم سازی تمهیدات لازم برای تعدیل قانون اساسی و انعطاف پذیرتر ساختن قدرت سیاسی از دیگر تعهدات من و جناب اشرف غنی احمدزی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان است. ما برای احیای جایگاه شایسته و بااعتبار کشور در سطح منطقه و جهان و تامین مناسبات نیک در چارچوب منافع متقابل و همزیستی مسالمت آمیز مساعی جدی به خرج خواهیم داد.

رییس اجرایی کشور خاطرنشان ساخت: حضار محترم حالا زمان آن رسیده است که همه ی ما مردم افغانستان، قشر سیاسی و نخبگان کشور و جامعه ی جهانی آگاهانه با مسوولیت بیشتر در کنار حکومت وحدت ملی بایستیم و آرمان های کشور افغانستان را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک سازیم.

وی با تشکر از حامد کرزی گفت: در پایان مراتب سپاسگزاری خود را از جناب جلالت مآب حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان که در زمینه سازی برای انتقال قدرت سیاسی اقدامات مساعد انجام دادند ابراز بدارم و برای وی سلامتی و عمر طولانی از درگاه خداوند پاک مسئلت نمایم.

عبدالله این مراسم را دومین انتقال مسالمت آمیز قدرت دانست و اظهار داشت: 13 سال قبل اولین انتقال مسالمت آمیز قدرت از استاد شهید پرفیسور برهان الدین ربانی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان به جلالت مآب حامد کرزی صورت گرفت. در 13 سال گذشته جناب حامد کرزی زمام امور کشور را به عهده داشتند و بر ما و مردم افغانستن حق دارند و ما ممنون خدمات وی هستیم.

داکتر عبدالله در پایان گفت: از جامعه جهانی و کشورهای دوست افغانستان به خاطر حمایت شان از مردم افغانستان ومساعدت های فراوان شان به کشور ما قدردانی می نمایم. همچنان از نیروهای امنیتی افغانستان می خواهم به خاطر قربانی های بی دریغ شان در راه دفاع از حاکمیت ملی و تامین امنیت مردم قدردانی می نمایم. به روح همه ی شهدا دعا می کنم. در آخر آرزومندی خود را برای موفقیت حکومت وحدت ملی زیر ریاست جلالت مآب داکتر اشرف غنی احمدزی ابراز می دارم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امیدوار هستیم که جنابان در عهدشان متعهد باقی بمانند!!!چون صلاح کشور وملت همین است.
سید ذبیح الله حنیف ازرستاق

>>>   به بی هیای و... خود را به قدرت رساند .
احمد

>>>   آفرین برتو ای شیر خراسان چشم بدخواهانت کور باد که با تقلب و نیرنگ نگذاشتند رییس جمهور ما شوی...

>>>   ازموده را ازمودن خطا هست .در آینده معلوم میشودوهمچنان در گذشته امتحان را داده است

>>>   عبدالله این مراسم را دومین انتقال مسالمت آمیز قدرت دانست و اظهار داشت: 13 سال قبل اولین انتقال مسالمت آمیز قدرت از استاد شهید پرفیسور برهان الدین ربانی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان به جلالت مآب حامد کرزی صورت گرفت. در 13 سال گذشته جناب حامد کرزی زمام امور کشور را به عهده داشتند و بر ما و مردم افغانستن حق دارند و ما ممنون خدمات وی هستیم.عبدلله در تعریف معنای مسالمت آمیز هم مشکل دارد. گرفتن قدرت از برهان الدین ربانی کار زیاد ساده ای هم نبود. به واقع ربانی چیزی که نداشت را تقدیم کرد.

>>>   آمر صاحب من شما را به حیث رییس جمهور افغانستان میشناسم و نه هیچ کس دگر

>>>   تا جایکه من سخنرانی عبدالله را گوش کردم گپ های خوب زد خدا کند که عمل شان انحراف نکند
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   ما که می دانیم شما رییس جمهور هستید ولی تقلب کردند ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است