در عمل به اثبات رسانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۳/۷/۶ کد خبر: 80467 منبع: پرینت

پیشنهاد عاجزانه و توصیهٔ التماس آمیز این وطن دوست کمتر از همه خدمت شخص جناب احمدزی رییس جمهور و شخص جناب عبدالله رییس اجرایی، احزاب سیاسی، گروه ها، انجمن ها، جامعه مدنی رسانه ها، شخصیت های مستقل ملی گرای وطن دوست و ملت نجیب افغانستان!

آینده و حفظ قطعه خاکی به نام افغانستان واحد و یک پارچه، وظیفه، وجیبه و مکلفیت همه اتباع کشور، به خصوص آگاهان سیاسی و نسل جوان باز مانده از احزاب متهم به خرابکاری دیروز، توقع برده می شود تا با آن ذکاوت سیاسی و بلوغ فکری افغانستان شمول خود، از بهترین، منطقی ترین، سیاسی ترین و وطن دوستانه ترین انتخاب، استفاده نموده و صادقانه برای نجات مملکت که آتش تفرقه و اهداف شوم دیگر در کمین و به انتظار است. مهار و از تشکیل حکومت سهامی جداً جلو گیری نمایند.

درهر دو تیم خوشبختانه تعداد انگشت شماری از شخصیت های وطن دوست و نیک نام وجود دارند که از جملهٔ سرمایه های معنوی و متعلق به کشور می باشند، همانگونه که قبلاً در شعار ایجاد حکومت پاسخگو مطرح نمودید، امروز به اصطلاح عام زبان شیرین پشتو، دا گز او دا میدان! بفرمایید؛ در عمل به اثبات رسانید. این امر شریفانه زمانی بر آورده می تواند شود که:

۱- اگر شما واقعا به دولت خدمت گذار باورمند می بودید یا باشید؛ از انحصار قدرت دست بر می داشتید یا بردارید و به تحصیل یافتگان پاک نفس وارد و مسلکی بیرون از تیم!؟ تان رجوع نمائید. علاوتاً از افراد بد نام، متعصب، ماجراجو، جاسوس، تفرقه افگن، زورگو، خود محور، چاپلوس، غاصب، قاچاقچی، تجزیه طلب و مخالف تحقُق حکومت وحدت ملی تان را نه تنها از حلقه قدرت دور نگهدارید بلکه جهت تصفیه پرونده های اتهامات وارده به دادستانی و محاکم معرفی دارید.

۲- اگر شما واقعا به صلح و ثبات کشور صادقانه باور دارید، حتما و باید از چهره های با اعتبار و با صلاحیت مخالفان مسلح که علیه دولت و قوای ایتلاف در ۱۳سال گذشته، مخالفان مسلح را رهبری نموده اند؛ دعوت خالصانه، صادقانه به عمل آرید. شکی وجود ندارد که با بی توجه به عواقب این جنگ برعلاوه ادامه ریختن خون شجاع ترین فرزندان این وطن اعم از جوانان پیشرو یا عقب رو، علاقمند همکاری با غربی ها یا شرقی ها و کشور های اسلامی، درد جانکاه ما بیشتر می گردد و پس منظر خطرناک دیگری آن ایجاد حکومات خود مختاری می باشد. برای جلوگیری از این امر میزبانی سازمان ملل متحد و کشور های ذی نفوذ جهان را حتمی می دانم. زمینه میز مذاکره و صحبت مستقیم؛ خارج از صلاحیت پاکستان مساعد ساخته شود.

۳- اگر خواهان ایجاد حکومت واقعا وحدت ملی می باشید، باید به تحقق یکسان قانون و رعایت آن تن در دهید. جناب شما خلاف قانون اساسی پُست اجرایی را ایجاد نمودید و در نهایت امر در تلۀ ایجاد شدهٔ خود گیر افتیدید. دولت های گذشته همه قانون را قبل از اتباع، خود نقض نمودند، و به زعم خویش تلاش مشروعیت نیز نمودند.

۴- امضاء هرنوع پیمانی که بی امنیتی در کشور و منطقه را دامن می زند، تا قطع کامل حملات توپ خانه ای دولت پاکستان و... که دقیقاً قلب کشور را نشانه گرفته و کشور را به طرف تجزیه سوق می نمایند، جداً ادای مسوولیت نمایید.

۵- به صورت کُل هیچ منطقی وجود ندارد که اپوزیسیون سیاسی کشور، توسط فرمان رییس جمهور به تیم دوم!؟ یا به حزب دیگری توسط فرمان دولت، زیر نظارت دولت و با امتیازات مادی دولتی ایجاد گردد. این دام دیگریست که توسط دیموکراسی صادر شده عمداً علیه سیاسیون مخلص و مبارزان ملی، گُسترانیده می شود. به عبارت دیگر؛ دولت متکی به خارج و غیر مشروع، احزاب مجاز و متعلق بخود را توسط فرمان، به اندازۀ قد و قامت نور چشمی ها فرمایش داده، می بُرند و با پرداخت امتیازات دولت، مانع ظهور شخصیت های مبارز ملی گردیده تا ۵ سال بعد بار دیگر ملت افغانستان فاقد نماینده های متعلق به اکثریت خاموش و چهره های سیاسی ملی برای راه یافتن به پارلمان و نامزدی ریاست جمهوری باشند.

۶- عالی جناب داکتر صاحب احمد زی، ملت افغانستان از چهره های آزمون شده انتظار و گلایه ندارند اما از شما که خود را مجری قانون و لقب انسان قانون گرا و قاطع!؟ معرفی می دارید؛ با کمال احترام منحیث یک فرد تحصیل یافته، متخصص و کار فهم که تا هنوز به قدرت تکیه نزده، کوچکترین خدمتی را به این ملت نگون بخت انجام نداده اید، پیهم و پیوسته در بیانات تان از موجودیت اکثریت خاموش انکار می ورزید!؟

آیا جناب شما از درصدی آرای تقلبی که کمیسیون به اصطلاح انتخابات!؟ نتوانست منحیث برنده درصدی جناب شما را و رقیب تان را منحیث بازنده به اسیران کشور اعلام دارند؛ متوجه شده و آگاه اید؟ این در حالی است که رقیب دیروز و خدا کند که در همکاری امروز با شما پایدار و صادق باقی بماند. بار ها حدود ۲ میلیون رای شما را زیر سؤال برده اند و هکذا سخنگویان شما رای رقیب تان را ۲ تا ۳ میلیون جعلی شمرده اند.

با تمام احترامی که به تخصص و فهم شما دارم، این حقیر متعلق به نسل سوخته از نوجوانی تا این دم ۵۰ سال عمر با آگاهی از اوضاع سیاسی کشور و هدفمند در کنار ملت آزادیخواه خود قرار داشته و ناظر همه مظالم انجام شده از طرف زورمندان در حق ملت مظلوم و اسیر بوده ام. روی شانس از زیر ساطور رژیم های یک حزبی و خوشبین به مجاهدین، با لطف حضرت حق جان به سلامت برده ام. نمی دانم که جناب شما ناآگاهانه از نبود اکثریت خاموش انکار می ورزید یا خدا ناخواسته از حقایق جامعه به دلیل امنیتی در حصار هواخواهان خود محصور و هنوز هم به بانک رأی!؟ باور دارید؟

۷- اگر چنین می بود و اکثریت خاموشی وجود نمی داشت امروز جنازه دیموکراسی وارد شده توسط وزارت خارجه آمریکا به خاک سپُرده نمی شد و در کنار جناب شما برنده دوم!؟ اختراع نمی گردید. تاكیداً این است كه دولت آینده افغانستان باید متشكل از وطن دوستان ملی گرا باشد؛پ زیرا همچو یک دولت ضمانت قطع جنگ و تامین همسایگى نیک را نموده می تواند و براى منطقه و جهان پیام آور صلح و ثبات می باشد.


م.ع. آشفته


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است