گرفتن ویزای تجارتی ایران آسان شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۳/۷/۴ کد خبر: 80327 منبع: پرینت

دو کشور افغانستان و ایران مشترکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی بسیار زیادی با یکدیگر دارند. ایجاد و تداوم روابط حسنه و گسترش روابط چه اقتصادی و چه فرهنگی می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی در روابط دو کشور و حتی در منطقه بگذارد. دولت ایران به تازگی اقدام های مثبتی را در راستای گسترش روابط تجاری بین دو کشور از جمله سهولت دریافت ویزا و طولانی تر کردن مدت ویزا انجام داده است که گام ارزشمندی محسوب می گردد.

محمدمهدی جهانمرد نماینده ی تجارتی سفارت ایران در کابل در برنامه بامداد خوش گفت: در بخش روابط تجاری و گسترش آن، چند گزینه بسیار اهمیت دارد. برای گسترش روابط تجاری باید بر اساس استراتژی بلندمدت برنامه ریزی و همچنین در جهت رفع موانع موجود اقدام نمود. یکی از موانع موجود ویزا است که بر اساس شرایط شکل گرفته است. با حضور سفیر جدید محترم جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان، دادن ویزا آسان تر شد. گرفتن ویزا به تازگی اینترنتی شده به این معنا که افراد در داخل خانه می توانند برای گرفتن ویزا ثبت نام کرده و در تاریخی مشخص به سفارت مراجعه کنند.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه ی تاجران گفت: در بحث اینترنتی بودن ویزا دولت ایران تسهیلات ویژه ای را برای تاجران گذاشته است. در نهایت به تجار تا سه روز برای گرفتن ویزا نوبت داده می شود که با حضور در سفارت ایران در مدت چهار پنج روز در نهایت به آنان ویزا داده می شود.

سفارت ایران همچنین روز پنجشنبه را ویژه ی رسیدگی به کار تجار اعلام کرده و از سوی دیگر مدت زمان ویزا را از سه ماه به شش ماه افزایش داده است. با کمک هایی که اتاق تجارت افغانستان به ما کرده است و با ارتباط هایی که وجود دارد در این قسمت تسهیلات ویژه ای ایجاد شده است.

جهانمرد صادرات ایران به افغانستان و روابط تجاری ایران با افغانستان را حدود 4/2 میلیارد دالر دانست و افزود: این رقم غیر از صادرات محصولات نفتی است. با وجود دولت جدید در ایران و افغانستان پیش بینی می کنیم که روابط تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

محمدمهدی جهانمرد اظهار داشت: بسیاری از صادرات محصولات ما توسط تاجران افغانستانی در ایران ساماندهی، شکل دهی، خریداری و به کشور افغانستان ارسال می شود. آنها به واسطه ی اشتراک های فرهنگی، دینی و زبانی شرکت های تولیدی ما را می شناسند و تجارت می کنند.

نماینده ی تجارتی سفارت ایران در کابل گفت: ما هر ماهه هیات های تجاری را از افغانستان برای بازدید از نمایشگاه های بزرگ ایران اعزام می کنیم و در طی سه روز میزبان این تاجران هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: احترام به همه ی کسانی که برای گرفتن ویزا به سفارت می آیند واجب است. در بخش سرمایه گذاران کوچک هم موضوع شناسایی بسیار اهمیت دارد. وقتی تاجر برای ما شناخته می شود برای بار دیگر نیازی به معرفی شدن ندارد. این موضوع برای جلوگیری از سوءاستفاده ی اشخاص دیگر از این بخش ضرورت دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان آینده اش خواهدچی شد

>>>   ایران بایدویزای سیاحتی رانیزآسان کندزیراهرکسیکه ازبستگانش ایران است به ایران میایدد وازایران اجناس واموال وسوغات میبرد واین یک نوع تجارت است.

>>>   خوب است امیدوارم روز به روز روابط حسنه مان با کشور دوست و برادر و هم کیش و هم زبان مان ایران بیشتر شود.
البته به کوری چشم حسودان بد خواه همچون امریکا و انگلیس جهان خوار تفرقه افکن و تجزیه طلب

>>>   ای کاش ويزا بين دو کشور به کلی برداشته می شد مانند ايران و ترکيه که هيچ ويزايی ندارند.

>>>   یک طرح خوب این است که ویزا بین کشور های فارسی زبان برداشته شود همان طور که کشور های ترک زبان ترکیه، آذربایجان ،ترکمنستان، ازبکستان،قرغیزستان و قزاقستان اقدام به حذف ویزا فیما بین خود کرده اند این طرح بین ایران و تاجیکستان عملی شده و سفر بدون ویزا انجام میشود ولی در مورد افغانستان به علت هراس از قاچاق مواد مخدر و نا امنی در مرز ها هنوز طرحی وجود ندارد.

>>>   سلام دوستان روز بخیر
سفارت ایران در کابل به جای کارهای سیاسی به کار مافیای تجاری با شرکت هواپیمایی اسمان رو آورده است
به طور مثال بلیط رفت و برگشت از تهران 1025000 تومان ÷ 57 = حدودی 18000 افغانی است، من تابستان با بلیط رفت و برگشت از تهران به کابل رفتم تاریخ 15/6/1393 برای اوکی برگشت بلیط به دفتر شرکت اسمان در کابل رفتم می گفت تهران 20 روز دیگر و مشهد 10 روز دیگر و اگر عجله دارید بلیط از اینجا بیگیرید، در حال که من با چشمان خودم می دیدم کسانی به خواطر ویزا سفارت مجبور کرده بود ورود ایران فقط هوایی، بلیط یکطرفه تهران 20000 افغانی و مشهد 15000 افغانی به تاریخ روز بلیط میفروختند اما کسانی مثل من از تهران بلیط رفت وبرگشت داشتند به تاریخ روز اوکی نمی کرد
در نهایت ما مجبور شدیم از خیر بلیط تهران بگزریم بعد 10 روز به مشهد بیاییم و مبلغ 200000 تومان بلیط مشهد تهران از مشهد تهیه نماییم
حال سوال انیجا است سفارت ایران اگر ویزا را در مقابل بلیط شرکت اسمان میفروشد یک انسان زنده و دلسوز در وزارت خارجه افغانستان وجود ندارد که در کنار گوشش چه می گذرد و مردم بیچاره مجبوراست به خاطر دید و بازدید اقوام اش از ایران حد اقل برای ویزا و بلیط 1000 دلار پرداخت نمایید چرا مردم اختیار خود را ندارد زمینی میرود و یا هوایی؟ و امید است در دولت آینده در وزارت خارجه ادم دلسوز سر کار ییاید که مشکل مردم حل شود
موفق باشید
رضا

>>>   سلام مردم گنای ندارند ولی آنهای قدرت دارند به فکری مردم باشند امروز فردای ندارد چیقت مردم بدبخت شودن با تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است