محمد کریم خلیلی هم به میخ زد و هم به نعل
مگر مشت می تواند نمونه خرواری باشد که هزار دست بر آن دستبرد زده است و هرکس مشتی از جایی دیگر بر آن افزوده است و چند تکه ای است که هرگز با هم همخوانی و همگونی نداشته و نخواهند داشت؟ مگر همگان بدین باور نیستند که راه ملت و دولت از هم جدا است؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۳    ۱۳۹۳/۶/۲۸ کد خبر: 79888 منبع: پرینت

اصلا محمد کریم خلیلی، صاحب این صدا نباشد، اصلا چنین سخنانی مبنی بر هدایت روند انتخابات بدین گونه بر زبان نیاورده باشد، اصلا معاون دوم رییس جمهور از چنین جلساتی بی خبر و بدور باشد، اصلا مجاهد جنگی غیرتش را به چوکی و دالر نفروخته باشد، مگر...

مگر این سخنان هربار از گلویی با لهجه ای و در مناسبتی خارج نشده است؟ مگر صدای چور و چپاول رهبران احزاب، رییس جمهور و معاونانش، نمایندگان مجلس و سنا، وزرا و سفرا بارها نه از طریق فایل صوتی ضبط شده که از طریق کردارشان به مردم ملکی نرسید؟

مگر مشت می تواند نمونه خرواری باشد که هزار دست بر آن دستبرد زده است و هرکس مشتی از جایی دیگر بر آن افزوده است و چند تکه ای است که هرگز با هم همخوانی و همگونی نداشته و نخواهند داشت؟ مگر همگان بدین باور نیستند که راه ملت و دولت از هم جدا است؟

آیا ضبط چنین فایل صوتی ناشیانه ای نمی تواند با آگاهی و نظارت کامل محمد کریم خلیلی باشد؟ آیا می شود مردم ملکی از این ناآگاهی خودخواسته بدر آیند و ببینند و بنگرند و بفهمند که چه سودی اعم از مالی و معنوی عاید معاون دوم رییس جمهور پس از تبرئه اش گردید؟

مگر نه اینکه افغانستان به روایت تاریخ کشور 72 ملتی است که هرگز ملت هایش دست از قتل و کشتار و خونخواهی یکدیگر و نسل کشی و نفاق برنداشته اند و درگیری میانشان موجب تجاوز و لشکرکشی ابرقدرت های شرق و غرب به کابل شد؟

چه کسی می تواند بیاید و صراحتا ادعا کند که اگر چنین فایل صوتی ای تقلبی است و تکذیب شده و تبرئه کرده، بنابراین خلیلی هیچ تحرکی برای جریان دهی انتقال قدرت و کسب منافع شخصی بلند مدت انجام نداده است و تمام ادعاهای تیم اصلاحات و همگرایی از بیخ و بن دروغ است؟

اصلا در قرن 21 در عصر ارتباطات و تکنولوژی، به درازا کشیده شدن 365 روزه یک انتخابات از پیش معلوم، را می شود در سایه یک فایل صوتی با آگاهی صاحب اصلی اش پوشانید؟ رد صحت این صدا و این سخنان آیا به معنای تایید انتقال قدرت نامشروع می باشد؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بااحترام عمیقکه من به برادران قوم هزاره دارم باید بگویم که رهبران برای منافع شخصی خود هرچه از دستشان بیاید کوتاه نمیکنند وروند انتخابات را به مسخره کشیدن یکی از اهداف اساسی کرزی نبود سفارت امریکا وانگلیس وعربستان وپاکستان در پشت صحنه میلیون ها دالر را بدسترس اشرف غنی قرار ندادند مگر ما ملت خواب هستیم همه را میدانیم وفایل صوتی جناب معاون دوم هم میشه ازحقیقت ان چشم پوشی کرد ...
اینجنر احمد

>>>   ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻂﻠﺐ اﻳﻨﻜﻪ .اﻧﺴﺎﻥ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺣﺪ ﺑﻲ ﺣﻴﺎ ﻭﺩﻳﺪﻩ ﺩﺭا ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﺗﭙﻪ اﺳﻜﺎﺭﺕ ﺭا ﺷﻬﺮﻙ ﺳﺎﺧﺘﻲ. ﺩﺭ ﺗﻘﻠﺐ اﺷﺮﻑ ﻋﻨﻲ ﻛﻤﺮ ﺑﻲ ﻫﻤﺘﻲ ﺑﺴﺘﻲ ﻭاﻳﻦ ﺻﺪاﻳﺖ ﺭا ﺣﺎﻝ ﻛﺘﻤﺎﻥ. ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺩﺭﺣﺎﻟﻴﻜﻪ اﻳﻦ ﭼﺘﻴﺎﺕ ﺭا ﺩﺭﻣﺤﺼﺮ ﻋﺪﻩ ﻋﻔﻴﺮﻱ اﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻗﺼﺮ. ﺻﺪاﺭﺕ ﺑﺎ ...ﺗﺎﻛﻴﺪ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ. اﮔﺮ ﺗﻮ ﺟﻨﺎﺏ ﺧﻠﻴﻠﻲ ...ﻧﺪاﺭﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺸﻴﻊ ﻭﺑﺨﺼﻮﺹ ﻫﺰاﺭﻩ ﻫﺎ اﺯ ﻣﻮﺟﻮﺩﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﮔﺸﻨﻪ ﭼﺸﻢ ....ﺩاﺭﻧﺪ. ﻭﺧﻮﺩﺭا ﺧﺎﻣﻮﺵ. ﺑﮕﻴﺮ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﺮﺵ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺭاﻩ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎﻳﻪ ﺷﺮﻣﺴﺎﺭﻱ ﻫﻤﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

>>>   عبدلله مداند که اگر نتایج نهایی انتخابات اعلام شود سند محکمه پسندی برای آمر خلیل بر علیه اتهامات بی اساس اصلاحات و همگرایی خواهد بود چراکه باز شماری آرا بر اساس معیارهای توافق شده تیم اصلاحات و همگرایی - تحول و تداوم - سازمان ملل بوده و کمیسیون مستقل اجرای آن را به عهده داشته .
بنائا تیم عبدلله دائما تلاش دارد تا خود را در دولت آینده و به عنوان رئیس اجرایی سهیم بسازد و از اختیارات فراقانونی سهم بگیرد و از طرف دیگر جلوی اعلان نتایج را قبل از به نتیجه رسیدن توافقات و مستحکم کردن جای خود در دولت آینده بگیرد.
حتی عبدلله برای توافقات خود از اشرفغنی تعهد کتبی طلب دارد به عبارتی واضح تر فرار به جلو را در دستور کار اصلاحات قرار دارد. ادعای عبدلله برای به قدرت رساندن خود در حالیست که وی کمیسیون مستقل و قانون را زیر سوال برده و بعد از انتخابات اینگونه اعمال کودکانه عبدلله برای وی سنگین تمام خواهد شد .
اختیارات فراقانونی برای خدمت به مردم نست بلکه برای فراری دادن خود از واکنش های سیاسیون کشور و اشخاص ملی کشور میباشد.
رفتار عبدلله در انتخابات امسال ملامت است چراکه انتخابات به خاطر رفتارهای وی پنج ماه به منظور شفاف سازی متوقف بوده. سهیم شدن تیم اصلاحات در شورای امنیت ملی و همچنین رئیس کابینه بودن باعث خواهد شد حتی رئیس جمهور هم قدرت کافی و قانونی برای زیر سوال بردنش نداشته باشد .
مقاومت اشرفغنی با خواسته های عبدلله هم به همین خاطر است که امکان اینکه عبدلله به نافرمانیها و خود سریهای خود ادامه بدهد زیاد است و هرگونه خرابکاری - دزدی - نا فرمانی و غیر قانونیهای عبدلله به عهده اشرفغنی خواهد بود چرا که رئیس دولت اشرفغنیست قسمی که ما در دولت حامد کرزی هم این گونه اقدامات را میبینیم .
در حالی که دزدی و فساد را اطرافیان حامد کرزی انجام دادند اما این اقدامات به بدنامی حامد کرزی منجر شد و ایشان منحیث رئیس دولت ملامت خاص و عام شده است. عبدلله برای رسیدن به ارگ دست به هر اقدام و جنجالی زد منجمله اسناد دروغین و اتهامات پیاپی بر علیه مقامات کشور زد و آخرین برگه فشار عبدلله شورشهای مردمیست و دائم تهدید مکند که اگر به خواسته هایش رسیدگی نشود شورشهای مردمی به راه خواهد انداخت .
حال باید دید مردم آیا از جنگهای داخلی عبرت گرفته اند یاخیر؟ و باید دید که مردم چطور از شورشهای مدنی پشتیبانی خواهند کرد. مردم از ادامه انتخابات زیر فشار هستند و بعید است که اینگونه اقدامات نتیجه مطلوبی برای تیم اصلاحات داشته باشد.
عبدلله با تقسیم مساوی قدرت متواند تیم تحول و تداوم را با مسئولیت اشرفغنی در میان اذهان عامه بدنام بسازد وبرای خود در انتخابات آینده زمینه سازی کند.

>>>   مردم در انتخابات 2 انتخاب داشتند.
انتخاب اول :مردم تصمیم میگرفتند که سیاست - اقتصاد - فرهنگ - و درکل کشور باید اصلاح مشد و این اصلاحات با همگرایی رهبران گذشته که اکثرا جهادی هم هستند همراه باشد . نام این گروه اصلاحات و همگرایی نام گرفت و عملا سردمداران قبلی با همان زمینه فکری قبل و با همان سیاستهای بی منطق قبل باز به قدرت مرسیدند. که رهبری این گروه را عبدلله به عهده گرفت.
انتخاب دوم : مردم تصمیم میگرفتند که سیاست - اقتصاد - فرهنگ ودر کل کشور باید متحول شود واین تحولات باید طوری صورت بگیرد که دوامدار باشد. برای همین چهره ی تازه و ناشناخته تر نسبت به عبدلله به نام اشرفغنی که گروههای جهادی کمتری اورا همراهی کردند وارد عرصه رقابت شد.
سوای از تعصبات قومی اگر به انتخابات نگاه کنیم خواهیم دید که مردم از هر قومی عبدلله و تیمش را سالها دیده اند و با آنها به خوبی آشنایی دارند .
این بی انصافی است که کسی غیر از رهبران جهادی حق حضور و دخالت در امور کشور را نداشته باشند و از کجا معلوم که بسیاری از خرابیهاو دزدیهای کشورما به خاطر اینها نباشد؟ کشورهای دیگر درحال پیشرفت و ارتقائ سطح زندگی مردم خود هستند حال اینکه کشور ما نیم قرن است که هنوز صاحب خود را پیدا نتانسته است. چیزی که مسلم است این است که کشورهای دیگر نخبگان و با سوادهای خود را در بالاترین سطح کشور جای مدهند ولی در کشور ما کسی که زور بیشتر داشته باشد قدرت را غصب مکند. ثروتمند ترین اشخاص کشورهای دنیا مثل امریکاو دیگر کشورها کسی است که بیشترین خدمت را به کشور خود کرده است اما در کشور ما هرکه زورش بیشتر باشد ثروت بیشتری غصب مکند. مردم به تیم تحول رای دادند چرا که کشور به یک تحول نیاز دارد کشور باید تحولات اساسی را در درون خود ایجاد کند تا مردم به کشور امید پیدا کنند.
ما موظف هستیم که تیم تحول را کمک کنیم نه اینکه سنگ پیش پایش اندازیم . دولت افغانستان اگر پیروز باشد مردم نیز پیروزند دولت اگر موفق باشد مردم نیز موفقند . دولت اگر ناکام باشد مردم هم ناکامند. دولت اگر قوی باشد مردمش هم قوی است.

>>>   این فایل صوتی متواند دروغگورا مشخص کند. نیمه دوم سال مردم با کمبود معاش و در فصل سرما بحرانی که عبدلله ایجاد کرده را متوانند با پوست و گوشت و استخان خود احساس کنند.

>>>   جناب و نويسنده تقلب صدا يک جنایت است

>>>   در یک محکمه عادلانه این عبدلله است که باید تقلب خود را ثابت مساخت اما از آنجا که مساله آبروی کشور و مشروعیت انتخابات بود جناب محترم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور شخصا به این مساله رسیدگی کرد تا اذهان عامه را نسبت به اقدامات نمایندگان انتخابات روشن بسازد. گروه اصلاحات و همگرایی از آزادی بیانی که دولت و مردم در اختیارشان گذاشتند سوی استفاده مکنند و با بی شرمی تمام انتخابات افغانستان را به طولانی ترین انتخابات دنیا رساندند. عبدلله دروغ گفت و به دروغ گو نمشود اطمینان کرد. نوار صوتی جناب خلیلی اولین دروغ عبدلله و تیمش را ثابت ساخت دومین دروغ را باز شماری آرا و جدا سازی آرای پاک از نا پاک که زیر نظر سازمان ملل و نمایندگان هردو کاندید صورت گرفت را معلوم خواهد کرد.
عبدلله اگر راست مگوید نوار صوتی آمر خلیل را ثابت بسازد که چطور توانسته که مکالمات تلیفنی را ثبت کند؟

>>>   اقای نویسنده!
اگرمحمدکریم خلیلی هم به میخ وهم به نعل می زندحقش است چون بادارش اقای کرزی درهمین سیزده سال حاکمیت خوددرهمه عرصه هاازسیاست میخ ونعل کارگرفته است.بطورمثال دربرابرطالبان گاهی بیادرمی گفته وگاهی دشمن ومزدورخارجی!
اماگپ سراین دوجمله نوشته بی سروپاوجعلی تواست که هم به میخ زده ای وهم به نعل ودرنتجه معلوم نیست که تو بااین نوشته خودچه می خواهی بگوئی !!ازتقلبکاری کریم خان خلیلی نقدمی کنی یاطرفداری!!
کریم خلیلی معاون دوم

>>>   از آنجایی که عبدلله را فاقد شرم و حیا و اخلاق دیپلماتیک میبینم من از طرف عبدلله و تیم اصلاحات و همگرایی از جناب محترم خلیلی معاون محترم رییس جمهور عذرخواهی مکنم. همچنان از تمام طرفداران عبدلله که احساساتشان را به بازی گرفته اند عذر خواهی مکنم. اما عذرخواهی ویژه خود را از تمام مردم افغانستان چه آنهایی که به اشرفغنی رای دادند و چه آنهایی که به تیم عبدلله رای دادند دارم و واقعا پوزش مخواهم از کسانی که انگشتان خود را به خاطر انتخابات فدا کردند. شش ماه دوم سال برای ما مردم افغانستان به خاطر سرما و کمبود کار به سختی خواهد گذشت و من به عنوان یک افغان ابراز همدردی خود را با مردم ابراز مدارم .

>>>   اگر تیم تقلب - تقلب ننموده پس با وجود طرفداری عناصر استعماری اسراییل+پاکستان+انگلیس +امریکا وغیره غربیها -این انتخابات گوسفندی تااین مدت شش یا هفت ماه چرا به پایان نرسیده؟؟؟معلومست- وقتی امرخیل کل کاره کمیسیون انتخابات و کوچی ناقل پاکستانی بنام سعادت همه کاره کمیسیون شکایات و عضو باند پاکستانیهای ملتانی طرفدار کوچی قبیله اشرفغنی باشند/ چطور انتخابات شفاف و انسانگرایانه بوجود بیاید؟؟؟

>>>   فایل صوتی کریم خلیلی که شنیده شد صد درصد اواز خودش بوده و کسانی که تبت صدا را شنیدند به صحت ان معتقد اند در حالیکه موضوع به سارنوالی جهت صحت وسقم فایل صوتی اواز کریم خلیل ارسال گردیده بود چرا کریم خلیلی وگروپ ان بدون اگاهی ارگان عدلی وقضایی طور شخصی در مورد با کمپنی های تثبیت اواز در خارج مملکت اقدام کرده و یک سند را بدست گرفته که گویا این صدا از کریم خلیلی نیست اگر سازش و رد اواز بهر شکل ورسمی که بوده در کار نبود دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری در انگلستان با کمپنی های طرف معامله وقبول خود تماس گرفته تا از جعلی بودن صدا کریم خلیلی در فایل صوتی نظر یات شان را منحیث دساویز برخ مردم بکشد وخود را از اتهام ان تبریه کند کسانی که به ساده گی ارای ملت را تقلب مینمایند گرفتن اسناد از کمپنی ها کار مشکلی برای شان نخواهند بود ازین نشست ها وتبلیغات ها ساخته وبافته شده نمیشود که از مسولیت انجام داده شده شانه خالی کنند ورفع مسولیت کنند هدف ازین کار استفاده از تبلیغات بر ضد تیم رقیب ودور ساختن اذهان مردم از تقلبات درارای شان وضربه برپرستیژجانب مقابل چیز دیگری نیست ولی خوشبختانه یکی ازاین ترفند های شان کار ساز نبوده بلکه نشان دهند ان است که تیم تحول وتداوم بخاطر کسب قدرت واغوای وفریب ملت از انجام تقلبات انجام داده شان در دور دوم انتخابات بهر کاری دست میزنند تا از ارای تقلبی که به نفع شان صورت گرفته به چشم مردم خاک بزنندورای های تقلبی را رای مردم محسوب کنند تیم خود را برنده اعلان کنند جناب کریم خلیلی غصب تپه اسکارت دار الامان کابل وغصب زمین های ولایت بغلان توسط نبی برادرتان را هم جعلی میدانید با وصف انکه تپه اسکارت بنام شهر نبی مشهور است وملیون ها دالر نمرات ان بفروش رسیده است وغیره وغیره هم جعل شده ودامن شما را گرفته خوب چاره سازی کرده اید یک نی وصد اسان .

>>>   فایل صوتی قطعاً مربوط خلیلی است .

>>>   خواننده عزیز هموطن از کابل
لطفا در صورت امکان یک بار دیگر نظری که بدان اشاره داشتید را ارسال نمایید. خواننده محترم اطمینان داشته باشید نظری که عاری از هر گونه توهین باشد حتما نشر خواهد شد. از هم تمیز دادن انتقاد و نقد شخصیتها، قومیتها، نژادهای گوناگون و غیره با توهین بدانها از اصل انتخاب نظر و بدست نشر سپردن ان است. این باور را داشته باشید که انتقادات سازنده ای هم که از شبکه دارید بدست مسوولین مربوطه ارسال میشود.
باعرض حرمت مسوول مربوطه

>>>   یکی از علایم قیامت این است که ملا دروغ بگوید
م.ی

>>>   اگر این فایل صوتی حقیقت باشد جرمی راثابت نمیکند
بلکه خلیلی هم مثل بقیه افراد ازیک سلسله گپ ها
خبر داشته به دوستان خودش گفته امادیگر کاری نمیتوانسته
بنابر شرایط کشور ما و شما پس جرم نیست. با احترام

>>>   راستی وقتیکه صدای کریم خلیلی ثبت شده بود . شما ریاست امنیت مدیریت جنایی وزارت داخله وسارنوالی را درجریان گذاشته وحتی یک یک نفرازارگانهای فوق باخود داشتید تا صدای کریم خلیلی را بطورقانونی وبا وسیله ای که ریاست امنیت بدست داشت ثبت نمودید . ثبت کننده این فایل معلوم است . درکجا ثبت شده وچه وقت ثبت شده تمام این سوال هارا درنظرگرفته وآنرا ثبت نمودیدآفرین به شما پاسداران قانون . شما اکنون میتوانید ادعای آن کمپنی خارجی را غلط ثابت کنید زیرا وی به زبان خود گفت که من از این تشخیص خود درهرجایی دفاع خواهم کرد.

>>>   به نظر می رسد اظهار نظر قطعی درباره فایل صوتی که صدای کریم خلیلی باشد صحیح نیست زیرا در شرایط کنونی نزاعها وخصومتها ایجاد چنین فایلهای جعلی بعید نمی باشد و مرجع باید کارشناس تشخیص صدا قرار گیرد ولی در واقع اگر از ایشان باشد باید برایش متاسف بود که یک سیاست مدار بالای کشور منافع ملی را در نظر نگیرد چنانکه بسیاری از مسولین امروزه گرفتار خواسته های خود هستند که با منافع ملی همخوانی ندارد برخی این وضعیت را به حساب شرایط بحران سیاسی می دانند ولی باید گفت که هیج وضعیت اجتماعی وسیاسی توجیه گر جعلها و تقلبها و سخنان ناسازگار با منافع کشور نمی تواند باشد والا باید در گرداب جبر اجتماعی ومحیطی فرورفت واز مسولیت وتکلیف سخن گفته نشود پس مهم این است که چنین چیز های واقعی یا دروغ وجعلی اتفاق نیفتد ودر صورت وقوع مرجع کارشناس صالح باشد نه هرکسی و هر شخصی که با محدودیت ها زیادی در تشخیص کارهای فنی مواجه است منظور این است که در نسبت دهی و نتیجه سازی ها یک مقدار دقت وانصاف رعایت شود
ن-ق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است