براون: قانون اساسي انگلستان بايد اصلاح شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۳/۶/۲۸ کد خبر: 79877 منبع: پرینت

نخست وزیر پیشین انگلیس تصریح کرد باید قانون اساسی این کشور تغییر کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، گوردون براون در گفتگو با این شبکه گفت:"مردم اسکاتلند امروز پای صندوقهای رای حاضر شده اند تا در همه پرسی شرکت کنند و نظر خود را درباره استقلال از انگلستان اعلام کنند. این همه پرسی درباره خواست مردم اسکاتلند است و اینکه آنها خواهان تغییرات هستند یا نه. تغییرات در دیگر مناطق اروپا نیز مطرح است. همین جریان خواهان تغییرات در اروپا سبب قدرت گرفتن احزاب راستگرا در برخی از کشورهای اروپایی شد.

این جریان سبب شد احزاب دارای نگرشهای ضد مهاجرتی و بیگانه ستیزی در بخشهایی از اروپا قدرت بگیرند. بنابراین می بینیم که مساله، مساله تغییرات است. موضوع اصلی این است که ما می خواهیم شاهد چه نوع تغییراتی باشیم.

به نظر من، همه متوجه شده اند که استقلال اسکاتلند، تغییری خوب است و می تواند وضع انگلستان را بهتر کند و پارلمان اسکاتلند را اصلاح کند و قدرت بیشتری به آن بدهد و مردم به این نتیجه می رسند که می توان قانون اساسی انگلستان را اصلاح کرد. این در حالی است که تغییرات بدی هم در دو سال اخیر مطرح بوده است مبنی بر اینکه فقط اسکاتلند از انگلستان جدا شود و به نوعی به وضع قرن نوزدهم باز گردد تا اینکه اسکاتلند کشوری کاملا مستقل شود، آنهم در دنیایی که به هم مرتبط است.

به نظر من، چنین تغییری بی معنا است. مردم اسکاتلند با تعدادی بسیار بیشتر از هر انتخابات قبلی در این همه پرسی شرکت می کنند. جنبشی در داخل اسکاتلند شکل گرفته است که مخالف استقلال از انگلستان است. رای منفی به این همه پرسی به معنای این نیست که هیچ تغییراتی ایجاد نشود و هیچ اتفاقی رخ ندهد. وقتی همه متوجه شوند که لازم است تغییرات خوب ایجاد شود، پارلمان اسکاتلند قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد و باید قانون اساسی انگلستان اصلاح شود، مردم اسکاتلند متوجه خواهند شد که باقی ماندن در انگلستان منافع زیادی برایشان خواهد داشت و همه حقوق اقتصادی، سیاسی، مدنی و اجتماعی برابر خواهند داشت. به نظر من، تغییرات شروع شده است."

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انگلستان قانون اساسی ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است