آخرین پیشنهاد تیم اصلاحات و همگرایی
از خودگذشتگی عبدالله یا پیشگیری از دخالت دیگران؟!
البته نه اینکه یکی از دو نامزد بخواهد تا حامیانش پس از اعلام نتایج دست به شورش بزنند چرا که دو نامزد با یکدیگر به توافق رسیدند، بلکه احتمال داده می شود طرفداران کاسه ی داغتر از آش شوند و آنچه را که عبدالله و اشرف غنی پذیرفته اند، نپذیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۳    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79861 منبع: پرینت

در حالی که ارگ ریاست جمهوری خود را برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آماده می سازد، از دو ستاد انتخاباتی تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی خبر می رسد که عبدالله و اشرف غنی به تفاهم نهایی رسیده اند و درباره جزییات نیز توافق صورت گرفته است که به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

اما پس از اعلام این خبر که باعث سرور و خوشحالی مردم ما شده است، یکی از مقامات تیم اصلاحات و همگرایی اظهار داشته که داکتر عبدالله برای جلوگیری از تحریک و شورش هواداران تیم‌ها، خواهان تغییر در اعلام نتایج آرای انتخابات و کاهش یافتن اختلاف رای بین برنده و بازنده شده است.

با این توضیح که باید تفاوت بین آرای داکتر عبدالله و داکتر احمدزی کاهش یابد زیرا اگر تفاوت بین تیم برنده و بازنده زیاد باشد، این تفاوت می‌تواند حامیان تیم بازنده را تحریک به ایجاد شورش نماید.

مدعیان این طرح که جناب رحیمی سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی یکی از آنان است، می گویند در حال حاضر افغانستان به دو دسته تقسیم شده و هر نوع عامل تحریک کننده‌ای که نشان از شکست یکی از نامزدها در انتخابات باشد، می‌تواند نتیجه خشونت باری در پی داشته باشد.

البته نه اینکه یکی از دو نامزد بخواهد تا حامیانش پس از اعلام نتایج دست به شورش بزنند چرا که دو نامزد با یکدیگر به توافق رسیدند، بلکه احتمال داده می شود طرفداران کاسه ی داغتر از آش شوند و آنچه را که عبدالله و اشرف غنی پذیرفته اند، نپذیرند. این سخن تنها یک معنی می تواند داشته باشد آن هم اینکه شاید برخی از نزدیکان عبدالله و اشرف غنی که دست خود را دور از قدرت می بینند، بخواهند پس از توافق نهایی دو نامزد دست به شورش و تظاهرات بزنند که باید به آنها بهانه ی این کار را نداد.

هرچند که جناب زهیر سخنگوی تیم تحول و تداوم نظر دیگری دارد و می گوید باید نتایج حقیقی آرا از سوی کمیسیون انتخابات اعلان شود چون داکتر اشرف غنی پیشنهاد کاهش اختلاف آرا را نمی پذیرد.

اما هرچه هست هر دو نامزد می دانند نام چه کسی از صندوق کمیسیون انتخابات بیرون می آید، اما می خواهند از وقوع اتفاقات غیر مترقبه جلوگیری کنند زیرا اطرافیان خود را خوب می شناسند. مطمئنا افرادی با نفوذی که ده ماه از عمر خود را صرف کمپاین تبلیغاتی برای یکی از دو نامزد کرده اند، با حداقل قدرت راضی نخواهند شد و نمی خواهند در این معرکه سرشان بی کلاه بماند. به همین دلیل شاید این پیشنهاد عبدالله نوعی پیشگیری از مداخله اطرافیان محسوب شود تا از خودگذشتگی.

پیش از این نیز تیم انتخاباتی داکتر عبدالله از تیم انتخاباتی داکتر احمدزی خواسته بود که کابینه جدید به طور مساوی میان دو نامزد تقسیم شود اما تیم تحول و تداوم با رد این پیشنهاد، گفته بود که کابینه جدید باید براساس شایستگی افراد تشکیل شود چون که برخی نخبگان افغانستانی هم‎اکنون در هیچ تیم انتخاباتی نیستند و یا در خارج از کشور حضور دارند که باید یک سمت خوب دولتی را به دست آورند.

به هر حال اینگونه که به نظر می رسد پس از دیدارهای چند روز گذشته عبدالله و اشرف غنی در سفارت آمریکا در کابل، توافق های نهایی بین دو تیم انجام شده است و مراسم تحلیف رییس جمهور آینده به زودی برگزار می گردد فقط معلوم نیست که عبدالله رییس جمهور است یا اشرف غنی.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلان اول
اعطا محمد نور برطرف ميشوند
كل اغا شير زى والى مزار شريف ميشود
و جناب اعطا محمد نور والى ولايت غور شدند البته نظر بخواهش خودشان كه ميخواهند ولايت غور را هم مثلى مزار شريف بكنند
و افتخار به جناب اعطا محمد نور با اين كزشت شان و وطنبرستى شان
تشكر

>>>   به نظر من همان حرف قديمي است كه مي گويند زمستان رفت و روسيايي به ذغالها مان اين دو نامزد آنقدر به افغانستان ضربه رساندند كه حتي فكر هم نميكرديم
زياد ترين ضربه آنها پاهين آوردن اقتصاد كشور ميباشد.
محمد شعيب حقبيان
هرات

>>>   یک ملیون بار معلوم است هرگاه خودرا به تغافل بزنیم ومانند ان شاگرد مکتب که درجواب سئوالی که پایتخت انگلستان را پاریس نوشته بود بعد دعا میکرد که ای خدا پایتخت انگلستان را پاریس بگردان !میشود بگویم معلوم نیست که کدام یک در ارگ میرود در غیران
خارجی ها از چهار دهه بدینسو برنامه ریختند وپلان سنجیدند ووقت ضایع نمودندنه بخاطر اینکه عبدالله بیاید ودر ارگ راه پیدا کند خیال است ومحال است وجنون
بی عقلک از 315

>>>   عبدلله خود فهمید که اتهاماتش دروغ بوده فورا شرایط را پذیرفت چرا که اگر بیشتر پا فشاری مکرد همین هم گیرش نمآمد.

>>>   اعضای تیم متخلف ومتقلب تحول وتداوم با تر فند های زیک زاک خود می خواهند که اذهان مردم را قسم منحرف از تقلبات شان کنند که گویا اشرف غنی با رای ملت برنده دور دوم انتخابات است در حالیکه همه ملت میدانند که جفای بزرگ را تیم تداوم با انجام تقلبات شان درارای ملت مرتکب شده که هرگز قابل عفوتخفیف نمیباشند اشرف غنی بخاطر که بیشتر در انزوای ملت قرار نگرفته باشد از داکتر عبدالله عاجزانه خواهش کرده که بر علاوه از گذشت های بی دریغ گذشته تان این پیشهنادم را قبول کنید که در ابطال بیشتر ارای تقلبی پافشاری نکنید که نهایتاًرای مارا درسطح نهایت محدود تقلیل دهد که باعث بیشتر ابروریزی ما گردد داکتر عبدالله که یک شخص رووف ومهربان است ونمی خواهد که خصومت بین مردم ایجاد گردد پیشنهاد اشرف غنی را با قبول رای مساوی پنجاه پینجاه داکتر صاحب عبدالله با بزرگواری خود پذیرفت ملت افغانستان وتمام جهان میدانند که برنده اصلی با رای پاک ملت داکتر عبدالله عبدالله است وتقلب کار تیم اشرف غنی بهر صورت داکتر عبدالله خیلی کار خوب کرده بزرگان گفته اند که گذشت خصلت مردان است .

>>>   خوب معلوم است.اشرف غنی ریس جمهور است و عبدالله صدر اعظم .چون وقتی گزینه حکومت موقت را شنیدند. لرزه بر اندامشان افتید.و جنگ زرگری را بس کردند. ---- دونفر دزد خری دزدیدند---- سر تقسیم بهم جنگیدند---- اندو بودندچوگرم زدو خورد---- دزد سوم خری شان را زد وبرد.

>>>   فرمان سپسالار سلطان خراسان داکتر صاحب عبدالله حمایت کن و را ی اکثریت مردم آزادی خواه و ترقی پرور افغانستان را با خوداری فکر می کن غم م خور بخاطریکه ستارسعادات ناقل ، امرخیل ملتانی کریم خرم گومیش فاشیست ،اسماعیل یون یهود نژاد فاشست ، گرزی قبیله پرست حامی طالبان تروریست در پروسه ملی انتخابات خیانت بزرگ نابخشیدنی کرده اند .

>>>   ازخودگذری خصلت وطندوستان است اینکه یکی یا هردو نامزد مصالح ملی را درنظر گرفته باشند مردم حفظ ثبات را ستایش خواهد کرد .مسله جدال چوکی دربین خودتیمها یابین تیمها کاریست معمولی برای افغانستان اما این جدال جرات تظاهرات بزرگ را ندارد و مردم کمی که ازروی همکاسگی دورهم گرد آیند دردوروز افشا میشودکه چندان کارآیی ندارد یا مدنظرباشد . به هرصورت اگرتیمها توان اداره اموررا داشته باشند امکان نخواهند داد تا به بهانه چوکی تیم شان متلاشی شده درجستجوی چوکی راه گم و ذلیل شوند .
وطندوست

>>>   در افغانستان اگر هندو هم رئیس جمهور شود شاید قابل قبول مردم قرار بگیرد مگر خداوند از آن روزی جامعه افغانستان در آمان داشته باشد که فاشیستهای معلوم الحال بزعامت افغان ظلمتیها{ملتیها} در امان داشته باشد که این جاسوسهای پاکستان در آرزوی تشکیل افغان ملیت بزرگ سبب تجزیه افغانستان نشوند.

>>>   گفته یکی از بزرگان که اسمش یادم نیست "مردم عوام مانند صفر های هستند که هر قدر پهلوی همدیگر قرا بگیرند تا عددی در کنارش نباشد مقداری را ارایه نمیتواند .
این ضرب المثل اگر در دیگر جای دنیا صدق نکند به یقین کامل در کشور ما عین حقیقت است .مردم آنقدر از دست این تیکه داران قدرت ضربه دیده اند که توان هیچگونه عکس العمل را ندارند مطمئن باشید اگر اینها در معامله سازش نموده باشند هیچ واقعه ی رخ نخواهد داد.
م د
کابل

>>>   پذیرفتن مقام ریاست اجرائیه از طرف تیم اصلاحات و همگرایی در حقیقت پذیرفتن شکست در انتخابات، تسلیم شدن به تقلبات گسترده و مشروعیت بخشیدن به ریاست جمهوری نامشروع اشرف غنی می باشد.
هدایت

>>>   اگر قاطعیت های اقای محقق وعطامحمد نور وهمراهان نمیبود واستادگی وشجاعت ایشان تبلور وتبارز نمیکرد اقای عبدالله را در مراحل اول مانند سال 2009 فریب میدادند ازبرکت خبرت ودور اندیشی های این دواست که امروزه زورگوها وسخت اندیشان تاریک دل به مذاکره و نرمش وتوافق زانو زده اندقدما گفته اند که سخت گورا جواب سخت باصلاح اورد مصاحبه ای تاریخ19 -9 2014 نماینده ای سازمان مللرا در بی بی سی خواندماونیز مانند همه واقعیت اندیشان از خطورات اوضاع ونا ارامی ها درصورت بوقوع نپیوستن یک اتفاق ووحدت اوضاع کشور بحرانی میشود باوجود اینکه انها تقلب های گسترده در انتخابات وفریب کاری های ارگ نشینان وتیم تحول را میدانن ودران شریک هستند بازهم منافع خود وکشور ما را ازدیگران بهتر می اندیشند ومی دانند
ناظر از نورستان

>>>   استاد عطامحمد نور زنده باد

>>>   این غیرت نیست بلکه غولدری است مرحبا به عبدالله واقعاً وطن پرست بود نگذاشت کشور به بحران برود

>>>   خدایاچنان کن که انجام کار..-..توخوشنودباشی ومارستگار..
م.ا.م کابل جان

>>>   این کشورازدونامزد نیست بلکه ازتمام مردم افغانستان است حیچ کس حق ندارد که کشور را به بهران بکشاند البطه که تقلب صورت نگیرد.
سرباز اردوی ملی

>>>   بنام خداوند متعال
اگر خبر غير رسمی نتايج انتخابات افعانستان درست باشد، يعنی جناب اشرف غنی رئيس جمهور و جناب داکتر عبداله عبداله رئيس اجرايي تعين شوند، در آنصورت من اين توافق را به فال نيک گرفته، به ايشان و ملت افغانستان تبريک ميگويم. خدا کند که مصدر خدمت گشته بتوانند، کار که احتمال آن بسيار ضعيف است.
اينکه هموطنان گرامی عکس العمل های مختلف را نشان داده اند، نتيجه نااميدی های شان از زعامت های گذشته ميباشد.
ياد آور ميشويم که اگر هدف خدمت به مردم و ملت باشد، آنگاه مقام هيچ شرط نيست. يک سقاب زيادتر خدمت ميکند نظر به يک مامور بلند رتبه عاطل و رشوت خور.
مياييم به سمت يا چوکی رياست جمهوری، اين چوکی همانقدر که نامش بلند است مسئوليت های آن هم بزرگ اند و آنهم در کشور مانند افغانستان که همه از حکومت نان ميخواهند. نشستن بر اين چوکی به خاطر آرام کار ساده نيست. آفرين به کسان که جرئت احراز اين مقام را دارند.
من در حال که به آقای اشرف غنی يکبار باز تبريک ميگويم، عرض ميکنم که اگر خدا ناخواسته در اجرای امور خود احساس عجز و ناکامی کند، آنگاه بدون درنگ خود را از اين بار سنگين سبکدوش ساخته و بگذارد به کسانيکه لاف و گزاف خدمت و صداقت را ميزنند تا آنها هم درين ميدان تاخت وتاز ناآزموده نمانند. به اميد سعادت و خوشبختی ملت و مردم افغانستان و کاميابی آقايان اشرف غنی و عبداله عبداله
عارف وردگ شهر بن آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است