نمی توان از 50 میلیارد دالر درآمد سالانه گذشت
چرا امريکا توانست ايتاليا، آلمان و جاپان را در جنگ جهاني دوم تنها در مدت سه سال و نيم شکست دهد در حالي که 13 سال درگير کشور ۳۰ ميليون نفري ما است و هنوز هيچ پيروزي بدست نياورده، زیرا کاخ سفید این میدان مبارزه را مرکز پرمنفعتی برای بهره مندی از درآمد کشت مواد مخدر می بیند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۳    ۱۳۹۳/۶/۲۶ کد خبر: 79784 منبع: پرینت

تمام تلاش کاخ سفید برای میانجیگری در انتخابات ریاست جمهوری به این جهت است که نیروهای آمریکایی برای چندین سال دیگر در افغانستان بمانند تا برنامه های ناتمام خود را تمام کنند.

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي آورده که آيا اوباما مي‌خواهد براي برداشت محصول خشخاش خود در افغانستان بماند؟ آيا یکی از دلایلی که باراک اوباما ریيس جمهور امريکا مي‌خواهد نظاميان امريکايي را در تا سال ۲۰۲۴ در افغانستان نگه دارد اين است که امکان دهد سازمان سيا همچنان ۵۰ ميليارد دالری درآمد سالانه خود را از محصول خشخاش افغانستان به دست آورد؟

زماني که طالبان بر سر قدرت بودند ، حداقل سخت گيري بيشتري بر تجارت مواد مخدر صورت مي‌گرفت اما اکنون بدون هيچ چون و چرايي مي‌توان گفت اوضاع پس از تهاجم امريکا به کشور ما، اوضاع بسيار بدتر از گذشته شده است.

پروفسور مايکل چودووفسکي مدير مرکز تحقيقات جهاني در مونترال در اين خصوص مي‌گويد ممنوعيت توليد مواد مخدر از سوي طالبان منجر به آغاز دوره‌اي از کمبود هرویين در اروپا در اواخر سال ۲۰۰۱ شد.

اريک والبرگ که يک روزنامه نگار سرشناس کانادايي است نيز در مقاله خود با عنوان "امپرياليسم پست مدرن " مي‌نويسد در دو سال عمليات سيا در افغانستان، مناطق مرزي پاکستان و افغانستان به بزرگترين توليد کننده هرویين جهان تبديل شدند.

وي در مقاله خود مي‌نويسد توليد مواد مخدر در افغانستان از ۱۸۵ تن در سال ۲۰۰۱ ، تقريبا ۳۳ برابر شد و در سال ۲۰۰۶ به ۶۱۰۰ تن افزايش يافت به نحوی که در سال ۲۰۰۷ ، کشور ما تقريبا ۹۳ درصد هرویين جهان را توليد کرد و اکنون نیز این میزان به حدی رسیده که برای چندین سال آینده ی جهان هم مواد مخدر ذخیره سازی شده است.

مدارک خوبي از دست داشتن سازمان سيا در چنين فعاليت هايي در تاريخ اين نهاد اطلاعاتي وجود دارد. ويليام بلوم نويسنده و محقق انگليسي در کتاب " کشور ياغي " مي نويسد سازمان سيا نيروهاي ملي گراي شکست خورده چيني را در برمه سازماندهي کرد. اين سازمان اطلاعاتي چشمان خود را به روي اين واقعيت بست که اين سربازان در حقيقت به مهره‌هاي بزرگ مواد مخدر در مثلت طلايي -- برمه ، تايلند و لائوس-- تبديل مي‌شدند.

پرواز خصوصي اير امريکا سيا ، مواد مخدر را در سراسر منطقه جنوب شرق آسيا جا به جا و از مناطقي که هرویين توليد مي شد راهي بازار و دست مشتريان غربي مي‌کرد.

هوفينگتون پست به نقل از رون پل از نمايندگان سابق جمهوريخواه در مجلس نمايندگان امريکا مي نويسد قاچاق مواد مخدر همانند معدن طلا براي کساني است که مي‌خواهند براي تامين مالي طرح‌هايي که از راه قانوني نمي توانند آن را تامين مالي کنند ، به دنبال کسب پول هستند. اين موضوع کاملا بديهي است که سيا در معاملات قاچاق مواد مخدر عميقا فعاليت داشته است.

جنرال محمود گاريف از فرماندهان سابق ارتش روسيه در زمان حمله به افغانستان ۲۰ اوت سال ۲۰۰۹ در مصاحبه با تلويزيون آر تي اعلام کرد امريکا قصد متوقف کردن توليد مواد مخدر در افغانستان را ندارد چرا که با آن هزينه حضور نظامي خود را در اين کشور تامين مي‌کند.

وي در ادامه اظهارات خود تاکيد کرد امريکايي‌ها خودشان پذيرفتند که مواد مخدر اغلب با هواپيماهاي امريکايي از افغانستان خارج مي شود. قاچاق مواد مخدر در افغانستان براي آنها سالانه حدود ۵۰ ميليارد دالر درآمد دارد که به طور کامل هزينه هاي مرتبط با نيروهاي نظامي آنها را در افغانستان تامين مي‌کند.

شايد با توجه به مطالب مطرح شده توضيح اين موضوع چندان دشوار نيست که چرا امريکا توانست ايتاليا، آلمان و جاپان را در جنگ جهاني دوم تنها در مدت سه سال و نيم شکست دهد در حالي که 13 سال درگير کشور ۳۰ ميليون نفري افغانستان است و هنوز هيچ پيروزي بدست نياورده است.

آيا اين موضوع ممکن است که امريکا اصلا قصد پيروزي در جنگ با تروريست را نداشته باشد؟ اما به جاي آن چنين ميدان مبارزه اي را مرکز پرمنفعت براي استفاده از کشت خشخاش و توليد مواد مخدر افغانستان سودمند مي‌بينيد!

به همین دلیل هم اصرار دارد دولتی پس از کرزی در افغانستان بر سر کار آید که خود را مدیون آمریکا بدانند و در مقابل این منفعت طلبی های کاخ سفید مقاومت نکند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دليلش اينكه دران كشورها مردم شان به وطن خود وفادار وصادق هستند درينجا صرف در حرف داد از وطندوستي ميزنند در عمل همه چيزشان صرف پول است هرجائيكه پول باشد بهمان طرف ميروند از استخبارات كشورهاي همسايه پول ميگيرند از سازمان هاي جاسوسي غرب پول ميگيرند وذره حس وطن دوستي ومردم دوستي در ضمير ما وجود ندارد

>>>   نه این قسم نیست.امریکا خود خود "حقوق بشر" و دیموکراسیه.چون BBC 'گفت! هرچی BBC بگه مه قبول می کنم! امریکا نباید از افغانستان بیرون بشود.اگر امریکا برود طالبان برمی گردند و تنبان ما غربزده های خائن را از پا می کشند! ای امریکا تو خوبی! امریکا دوست افغانستانه! همه جوانان افغانستان ره پودری کن.کدام عیبی ندارد.مه تا دم مرگ از امریکا حمایه می کنم.گوربابای افغانستان.
غربزده خائن(احمق خان سابق!)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است