همه کور و کر شده بودند و خندق را ندیدند
در تمام مدتی که ناآرامی ها در پشتونستان و وزیرستان، پاکستانی های پشتون تبار را به اردوگاه های خوست کشانید، تمام مدتی که مردم کنر و نورستان از رگبار راکت ها شبانه شب و روز نداشتند و در تمام مدتی که ارگ متشنج بود، دیورند شاهد حفر خندق هایی عظیم در گرداگرد خود بود به گونه ای که همه خود را به ندیدن و نشنیدن و نفهمیدن زدند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۳/۶/۲۶ کد خبر: 79733 منبع: پرینت

حفر خندق در نزدیکی مرز دیورند، توسط استخبارات و اردوی ملی پاکستان بعنوان کشور دوست و همسایه و برادر حکومت افغانستان، پس از آن جنجال زیادی بپا کرد که دو سوم کارش را در مرز مشترک تمام نموده بود.

معضل ناتمام کابل اسلام آباد که مردم ملکی مرز نشین دیورند را سرگردان و آواره و خسران زده نموده است مرز مشترکی 1500 کیلومتری می باشد که هیچ یک از دو کشور به رسمیت نمی شناسندش و خواهان گرفتن ولایات مرزی یکدیگر هستند اما...

اما قصه حفر خندق از جنس دیگری است، در تمام مدتی که ناآرامی ها در پشتونستان و وزیرستان، پاکستانی های پشتون تبار را به اردوگاه های خوست کشانید، تمام مدتی که مردم کنر و نورستان از رگبار راکت ها شبانه شب و روز نداشتند و در تمام مدتی که ارگ متشنج بود دیورند....

دیورند شاهد حفر خندق هایی عظیم در گرداگرد خود بود به گونه ای که امنیت ملی، وزارت داخله و وزارت دفاع خود را به ندیدن و نشنیدن و نفهمیدن زدند تا امروز مجلس سنا، نسبت به این مساله ابراز نگرانی نماید و شورای امنیت ملی درباره اش به بحث بنشیند.

درمورد خرابکاری های پاکستان در منطقه گذشته از دیورند، کنر و مهاجران خوست می رسیم به عزیمت گروهک تروریستی پنجاب که با عنوان طالبان پنجابی شهرت دارند و اعلام داشته اند کارشان در پاکستان به اتمام رسیده و در افغانستان تازه آغاز خواهد شد.

وقتی طالبان قربانی می شوند... دقیقا و یقینا وقتی است که خود طالبان از برنامه ها و کردار و گفتار و پندار پشتون تبارهای پاکستانی بی اطلاع اند اما عده ای که تعدادشان محدود هم نیست با عنوان پنجابی های طالب، قصد به آشوب کشیدن قلب آسیا را دارند.

گرچه مقامات وزارت داخله و دفاع گفته اند که تمامی این عملیات خرابکارانه را از چشم کشور سابقا دوست و همسایه و برادر کابل می بینند اما این قبیل دهن کجی ها برای اسلام آبادی که بی محابا حمله می کند تاکنون کارساز نبوده و زین پس نیز نخواهد بود. باشد که ارگ نشینان برای خداحافظی نه چندان تلخ با قدرت، تکانی به خود بدهند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان کار مارا اسان کرده خدا خیرش بده ماکابل را اباد نتوانستیم چه رسد به اباد کردن ولایات . سرحدات خو در جایش باشد. من از روزیکه بانام پاکشتان اشنا شده ام نام دیورند راهم شنیده ام امانمیدانم این دیورند .دیو است .گاو است .یاشتر .جن است یاپری که طی صد سال دست هیج زمامداری به ان نرسیده ویا افغانستان یک مرد کاری نداشت وندارد که ر وی این معضل تصمیم بگیرد.؟ به نظر من اگر کبوتر بخت به شانه افغانستان نشست واین کشور اباد شد مردمان انطرف بدون دعوت بماروی میگردانند واگر این زاغ سیا مارارهانکرد شاید ماهم طرف انهارا بگیریم . اسکاتلند بعد از سه صدسال تصمیم به باز نگری گرفته ماهم میتوانیم ازانها یاد بگیریم وفعلاء همین خانه خورد خودرا اباد کنیم .اخر این خاک از هیچ کس نیست وبنده خدا فقط بنده خداست واین کره خاکی هم مال اوست. همه بنده هاباهم برادراند.
م.ا.کابل

>>>   230 کیلومتر خندق تاکنون حفر شده مگر ارگان های کشفی ، سرحدی خبر ندارند؟ این را میگویند ارگانهای فعال؟ اگر شرم ، اگر غیرت ، اگروجدان دربشهرپیدا میشد برای مسولین سوگند خورده افغانستان یک یک کیلو میخریدم
با احترام بغلانی

>>>   مسوولین افغانستان بی کفایتند و باید بر کنار شود و این وظیفه شورای ملی است که خاینین را استیضاح کند این وزرای امنیتی چه کاری دارند میکنند مملکت را آب ببرد خبردار نمیشوند وقتی هم خبردار شدند میگویند اختیار نداریم...بر این اداره ... بر وزیر دفاع و داخله و خارجه و سرحدات، وقتی شما از دروازه ارگ دفاع نمیتوانید چه انتظاری داریم از مرز، اصلا شما چه میفهمید که مرز چیست شما داخل خاک افغانستان جرات ساختن یک بند را ندارید... بند سلما در سیصد کیلومتری مرز را نتانستید بسازید چرا نمیرید کنار،؟ چرا اینهمه بودجه مملکت را حیف زندگی بی ارزشتان میکنید مرا به حیث وزیر دفاع مقرر کنید با چهار عسکر رفته هر چی آنهاخندق کندند ما پر میکنیم اگر چهار تا پنجابی دست به ماشه شد ما اقدام متقابل میکنیم چهار تا پنجابی چی هست که ما را تهدید کند ای خاک بر سر این دولت ناکارآمد، شرم کنید چادر بر سر کنید صحنه را رها کنید که شیرمردان دست به کار شوند مدعیان جهاد به کدام سوراخ خزیدند شما که ادعای جنگ با روس میکنید حالا چرا یک بیل خاک در این خندق ها نمی اندازید ای... من از شما رسانه ها میخواهم یک کمپاین مردمی راه بیندازید فراخوان بدهید از مردم بخواهید در یک اقدام مدنی بیل به دست این خندق ها را پر کنند حالی که دولت نداریم حالی که این ... ها از چوکی ها پایین نمی آیند ما خود آستین را بر بزنیم....؟؟

>>>   ما ملت بیچاره بارها صدای خویش را بلند کردیم اما مسولین افغاستان بار ها خاموشی اختیار نمودن پس به لیاض خدا چرا چب هستین حقیقت را بگوین تا مردم از این بدبختی خلاص شوند . شرم است که دالخوران پاکستانی بالای شما حکمت کنند .. من فکر میکنم در افغانستان هیچ غیرتی وجود ندارد .. که بار بار ... های پاکستانی علیه خاک پاک ما کار های نشاسته را انجام میدهند اما این دولت مردان ما خاموشی اختیار نموده دست زیر الاشه از دست شان کاری برنمیخزه .. بسار متآسف هستم کاری از دست ما بر نمیخزه و اگر نه جان خویش را فدای نام این مهین زیبا میکردم

>>>   برادران، خواهش میکنم خیلی هم بی انصاف نباشید و عملکرد همه را زیر پرسش نبرید. نیروهای امنیتی در مرز جان برکف نهاده و زیر رگبار دشمن به انجام وظیفه میپردازند و هر روز شاهد تلفات زیادی از آنان هستیم! اما آنچنان که باید حمایت نمیشوند! میدانید چرا؟
چون دشمنان درپوشش اسلام و باورهای مذهبی مردم ساده دل را به کمک میگیرند و بنابراین روز به روز به تعدادشان افزون میشود. بنظر من بجای به جان هم افتادن به روشنفکری بپردازید و مردم ساده دل و ناآگاه را از دشمنانی که به نام اسلام درحال به آتش کشیدن همه منطقه هستند آگاه کنید. دود این آتش آخر کار به چشم همه میرود! بیرون گود نشستن و فریاد کشیدن خاکش کن، خاکش کن! بسی آسان است...به درون گود بیا!
آفتاب

>>>   نام خدامامیلیونهانفرتحلیلگرسیاسی داریم که اندکی ازاقتصادوفرهنگ وجامعه شناسی وعلوم وتکنالوجب روز خبرندارند.دولت ومجلس ماکه خبر دارند در فساد خود غرقند.این روشنفکران چرا انتقاد و نظارت ندارند. رسانه ها و خبرنگاران که از قضایای زنان در پشت پرده خانه ها خبر می شوند و هر روز حقوق زن گفته نفسشان می برآید. در دشت های وسیع هیچ نمی بینند که ناموس وطن را اشغال می کنند.
نهاد نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   اگرازین عمل بی خبرباشندواقعاًبرای دولت ودولت مردان ماجای شرم است.امااینطورنیست،زوروترس بعضی کسان را کور، کر، و نابینا میسازد.ما یک ضرب المثل داریم که زورقالب ندارد.
میرزاد ازمزارشریف

>>>   ازجنرال عبدالرشید دوستم حتی پاکستان هم میترسد:-
ازهمین حال باجنرال صاحب دوستم معاون اول ریاست جمهوری آینده که چندروز بعد باریس جمهورنو ومتفکرجهان به یکجا ارگ میآید گفتگوها راجع به مسایل امنیتی افغانستان جریان داردمیخواهیم یک پلان وطرح وراهکار مشخص را دررابطه به ازبین بردن تمامی گروه های تروریستی درافغانستان روی دست بگیریم جنرال صاحب دوستم بطور کل گفته میتوانیم دارای توانایی خوب وقدرت خوب بوده قادربه ازبین بردن تمامی گروه های تروریستان میباشد ودرامنیت تاثیرخوب خواهدکذاشت ملت شریف ما صاحب صلح وامنیت دایمی خوب خواهدشد.
ظاهرعظمی

>>>   خاکش هست دلش که هرکارمیکند. ما همین قدرخاک که داریم هم برای افغانستان کفایت کننده است.دردست خود هیچ چیزی نداریم ولی اسمان را با لگدمیزنیم!!
بلال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است