میراث خراب کرزی هر دولتی را به زانو خواهد زد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۳/۶/۲۴ کد خبر: 79636 منبع: پرینت

در چهارسال گذشته رسانه های صوتی و تصویری همواره علاوه بر پرداختن به موضوع حکومتداری و فساد در کشور به عملیات و تجاوز پاکستان به منطقه ی کنر نیز می پردازند ولی از سوی حکومت افغانستان هیچ توجه جدی به این مساله و حل آن نمی شود. دلایل این بی توجهی به این موضوع مهم چیست و آیا با روابط دیپلوماتیک قادر به حل این مشکل نیستیم؟

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه ای رسانه ای گفت: متاسفانه زخم خونین کنر و ضجه و بدبختی و مهاجرت مردم کنر به این زودی التیام نمی بخشد به این دلیل که 1- کنر یکی از ولایت های سرحدی است و دست پاکستان براحتی به آن می رسد. 2- چوب چهارتراش کنر زخم خونینی است بخاطر راکت باران کنر برای قاچاق برها. سوم، دهلیزباز کردن از طریق کنر به سوی نورستان و بدخشان به طرف آسیای میانه و ولایات شمال افغانستان یک طرح سیاسی است. 4- وضعیت کوهستانی کنر 5- وضعیت سوق الجیشی کنر جهت استفاده ی دشمن 6- دریای کنر یکی از عوامل نگرانی پاکستان است آن ها بر این باور هستند که در صورت امن بودن این منطقه مردم بتوانند به درستی از آن استفاده کنند بنابراین آنجا را ناامن می سازد.

به باور وی بسیاری از ولسوالی های این منطقه بسیار زیر فشار قرار دارند به این علت که در طی 6 ماه گذشته پاکستان تعدادی از این گروه های تروریستی به نام سیاه پوشان را به کنر آورده است. این گروه، بیرحمانه مردم را می کشند. دوم، پاکستان از آمریکا پول گرفت و دو لشکر قومی ساخت تا در این مناطق فعال شوند.

سعیدی افزود: روابط دیپلوماتیک همیشه جاده ای دوطرفه است و هیچ گاه از موضع عذر و زاری به جایی نمی رسد. متاسفانه جامعه جهانی از موضع فشار و زور با پاکستان برخورد نمی کند. دوم، ما توان نظامی و اقتصادی فشار بر پاکستان را نداریم. بنابراین پاکستان خیره سرانه عمل می کند و هر رویه ی دیپلوماتیکی بی تاثیر است. کرزی 20 بار و سفرای ما بیش از 30 بار به آن کشور سفر کرده است ولی بی تاثیر بوده، پس این راه به جایی نمی رسد.

احمد سعیدی خواستار اقدام حکومت در اعلام این تجاوز آشکار شد و گفت: بزودی اجلاس ملل متحد برگزار می شود بهتر است حکومت افغانستان تجاوز برهنه و آشکار پاکستان به افغانستان را در این اجلاس مطرح سازد. بیش از دوسال پاکستان بر ولایات سرحدی ما تجاوز کرده و اضافه تر از چهارماه است که این حملات را شدت بخشیده است. دولت فعلی تا کنون هیچ سندی را در اختیار ملل متحد و شورای امنیت، کشورهای اسلامی و ناتو نگذاشته است. دولت، سند تصویری و صوتی این تجاوز را به سازمان ملل باید ارایه کند تا ملل متحد آن را شامل برنامه نماید.

آگاه مسایل سیاسی تصریح کرد: هندوستان همواره از طریق حکومت بر ما سیاست کرده و پاکستان از طریق مزدوران خود. متاسفانه دولت افغانستان سیاست و استراتژی و عملکرد واحدی ندارد. هر کس در این کشور هر کاری که خواست انجام می دهد. این حکومت آنقدر ضعیف و بیچاره است که دو تن مسلح هم می توانند آن را ساقط کنند. متاسفانه شهادت نیروهای پولیس و اردوی افغانستان به این زودی تمام نمی شود آن ها قربانی سیاست های غلط زمامداران این کشور هستند.

وی مهار بازی که در کشور در جریان است بالاتر از توان حکومت آینده دانست و دلایل آن را چنین شرح داد: اول، جنگ های استخباراتی در کشور ما بسیار رونق دارد. دوم، رقابت های منطقوی به بالاترین حد خود رسیده است. سوم، وضعیت ژیوپولتیک و ژیواکنومیکی و سوق الجیشی افغانستان با سیاست های غلط زمامداران این کشور را در حالت بحرانی قرار داده است. حکومت این بار را با سیاست غلط و طفلانه ی خود با این وضعیت نابهنجار به منزل نمی تواند برساند مگر این که با دوستان بین المللی خود به صورت منطقی به توافق برسد.

سعیدی در پایان ابراز امیدواری کرد که حکومت آینده بتواند بزودی تشکیل شود و عملکرد مثبتی داشته باشد اما خاطرنشان ساخت که حکومت فعلی چنان میراثی از خود به جای گذاشته که هر رییس جمهوری را در آینده به زانو می زند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هی هی چوکی هی هی چوکی هی هی چوکی ای چوکی قنسلگری چه مفت از دستم رفتی!
اگر سرخوده به سنگ هم بزنم مشکل است ترا بدست بیاورم. هی هی هی هی چوکی هی
ناچار سعیدی

>>>   جناب سعیدی صاحب بسیار آدم با خدا رستگو هستی چه وقت باشه که همه این قوم انتحاری را ما و شما سر نگون کنیم این وطن فروشان را که از اول پادشاهی خود تا حال این وطن ما را فروختن انشاالله که حقیقت همیشه بر ملا میشود اینها کور میشوند
فخری

>>>   حیف حیف صد حیف کاش چنین کار را نمیگردم حال مردم هم به گب هایم گوش نمیکند چرا خود را وابسته به شورای نظار وابسته ساختم کاش چنین کاررا نمیکردم
سعیدی

>>>   سلام به آقای سعیدی مرد نرد و قهرمان وطن!!!
بجواب دوستان که گم نام استن نظر دادن. شما ها حتمی پاکستانی استید و یا حتمی جاسوس پاکستان. که چشم تان کور و قضاوت میکنید کسیکه همیشه واقعیت هارا روشن میسازد طبعا از وظیفه محروم میگردد و یا اضافه بست اعلان میکنند شان. پس لطفا توهین به اشخاص سیاسی و وطن پرست را بس کنید.
تمیم فیضی از بادغیس

>>>   راستی که درد چوکی و باز وعده های کرزی برای دادن چوکی بشما حال مساوی میشود به این حرفها که میزنید - بیایید آقای سعیدی برای یک لحظه وجدانا جواب دهید آیا آقای کرزی بسیار خاین بود یا آنانکه ۶۰۰۰۰ مردم بیگناه کابل را از بین برد و تو نیز در تیم شان دستنگر شان هستی . آیا اگر به جای آقای کرزی همان نامزد مورد نظر تو ریس جمهور شود و باز هم از امریکا و دیگران خواهش کند که بالای طالبان بمب های ده هزار کیلویی یا کارپیت را استعمال کنند بنظر تو در کشور آرامی خواهد آمد و همه چیز گل و گلزار خواهد شد ؟ اگز اقای کرزی به طالبان برادر میگوید - وزیر دفاع - ریس شورای امنیت ملی - اکثریت جنرالان وزارت های دفاع - داخله و امنیت که هرگز آنها را برادر خطاب نمیکنند و آنچه از دست شان میاید در حق شان میکنند - پس باز چرا هیچ نتیجه نمیدهد ؟؟؟ یک کمی سر در گریبان کن و در حالیکه خود را دیپلومات هم میگویی زبان کوچه و سر چوک به کار نبر که مناسب سن و سالت نیست - این سیاست مداران بشمول نامزد دلخواهت روزی که به قدرت برسند آنقدر چاپلوس و بوتپاک خواهند داشت که تو با این وزن و توشه از نظر شان پنهان خواهی ماند - ناحق برایت با بد گفتن و یاوه سرایی دشمن نتراش ..... به اینگونه مطرح نمیشوی - سیاست کردن و چوکی خواستن از خود طریقه دارد آنرا یاد بگیر - به این و آن دشنام نده - او که خبر هم نمیشود اما یک تعداد دیگر را به جان خود میندازی ...
مرد آریایی

>>>   نظر دهنده اولي وسومي شايد به نظر شما سعيدي به اين دليل بد مي خورد كه مخالف دشمن اين ملك يعني پاكستان است اگرموضوع چوكي باشد وقتي كرزي اورابحيث والي يكي از ولايات در نظر داشت او قبول نكرد وقتي سلطان زوي ميتواند به يك گروپشامل شود وچوكي بگيرد اگر سعيدي خواسته باشد نميتواند؟؟

>>>   من در این جا در حمایت از سلطان زوی نیستم وبرعلاوه سخت در مخالفت سیاست پاکستان در کشور عزیزم استم وتا زنده استم این مخالفت با من خواهد بود مگر این به این معنی نیست که مغرضین را شناسایی نکنم ودر مقابل انها خاموشی اختیار کنم من سعیدی را از دیر زمان میشناسم وبا طرز دید سیسی او اشنایی دارم او هم از جمله کسانی است که هر گز عملی ملی نداشته وهیچ وقت ملی نه اندیشیده گب های هوایی را هر کس میزند اما کار ملی از او سر نزده. برای اینکه کمی دقیق تر در شناختش گپ بزنم این است او فعلا در خدمت کسی است که ان شخص در خدمت همسایه ما است اگر شما نظر دهنده ششم میل افشاگری بیشتر اقی سعیدی را داشته باشید می توانم مدارک قناعت بخش برایت اماده سازم.
نویسنده اول.

>>>   جناب احمدسعیدی اگردر13سال گذشته فکرکنیم بایدشکرکردکه کرزی موفق ترین رئیس جمهورتابه حال بوده یک سال وچندماه میشودکه انتخابات دوام داردآیاحکومت اینان چه خواهدبودخدامیداندناسپاسی هم کاسه راسرنگون میکند.
بهیرامینی گرزیوانی

>>>   سلام به آقای سعیدی مرد نرد و قهرمان وطن!!!
بجواب دوستان که گم نام استن نظر دادن. شما ها حتمی پاکستانی استید و یا حتمی جاسوس پاکستان. که چشم تان کور و قضاوت میکنید کسیکه همیشه واقعیت هارا روشن میسازد طبعا از وظیفه محروم میگردد و یا اضافه بست اعلان میکنند شان. پس لطفا توهین به اشخاص سیاسی و وطن پرست را بس کنید.
تمیم فیضی از بادغیس

>>>   بـــة نظر دهنده اول : در طول 13 سال سعيدي چكاره بوده مسئول كدام بخش بوده كه كار عملي نكرده ؟ بعد ازينكه يك كتاب در مورد پاكستان نوشت از طرف جاسوسان پاكستان خانه نشين شد وبرايش اخطار دادند .اگر او انديشه ملي نميداشت آيا خبرنداشت كه در حكومت چقدر صلاحيت آي اس آي حاكم است ؟ به آنهم او نه هراسيد ودو كتاب د ر مورد دشمني هاي پاكستان با افغانستان نوشت
آيا اين جرئت وانديشه ملي نيست؟

>>>   اینهای که سعیدی را براات میدهند معلوم است که کیها هستند اگر سعیدی خلاف پاکستان بود پس در پاکستان چی میکرد - اگر پاکستان با او مخالف بود پس چرا اورا منحیث یک دیپلومات پایین رتبه ولو هیچکاره در کشور خود پذیرفت - معلوم است که او هیچیزی نبود فقط وقتی کابل آمد از فضای به اصطلاح دیموکراسی (‌چشم بسته و دهن باز) استفاده کرده و فقط کرزی را تنها و ضعیف یافت - او اگر مرد (‌نر )‌است بفرماید یک چند خرفی به آدرس مارشال و جنرال و فلان وزیر نیز بگوید .... معلومدار است که یا نمیتواند و یا بوسیله همانها تحریک شده است
در اینکه طالبان یک پدیده ی شوم و مزدور پاکستان است هیچ شکی وجود ندارد و هیچکس از آن منکر نیست اما ای کاش فقط طالبان پدیده منفور و شوم خارج از دولت میبود متاسفانه آنهای که در داخل دولت اند و ۸۰ در صد کرسی های دولتی را اشغال نموده و داد از عدالت اجتماعی و وطن دوستی و جهاد و مقاومت نیز میزنند - خود دست و استین بر زده اند تا همین دولت را با تمام مشروعیت و حقانیت اش و بلاخره همان قانون اساسی اش از بیخ و ریشه بکنند....... سعیدی یکی از همانها است که میگوید تمام کشور را ویران کنید - همه مردم را بکشید تا باشد که عقده شخصی اش در مقابل یک سمت - یک قوم و بلاخره یک اکثریت آب شود
مرد آریایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است