مجلس فشارهای جدی بر دو نامزد وارد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۰    ۱۳۹۳/۶/۲۱ کد خبر: 79426 منبع: پرینت

تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس به پایان رسیده است و آن ها اولین جلسه ی کاری خودرا آغاز کردند. آن ها گزارش های خود را از ولایت های مختلف کشور به مجلس ارایه داند و همه ی آن ها از وضعیت امنیتی ولایت ها به طور جدی ابراز نگرانی کردند. خانه ی ملت همچنین بر دو نامزد فشار وارد می سازد تا با در نظرگرفتن منافع مردم، به توافق اساسی روی تشکیل حکومت وحدت ملی برسند.

ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان در برنامه ای رسانه ای گفت: همه ی نمایندگان پس از اتمام دوره ی تعطیلات، طی گزارشی که به پارلمان ارایه دادند نگرانی جدی خود را نسبت به وضعیت امنیتی ولایت های دوردست و هم مرز با کشورهای همسایه ابراز کردند. انتخابات فعلی متاسفانه تاثیر عمیقی بر وضعیت امنیتی گذاشته است. ما امیدوار بودیم که جناب رییس جمهور کرزی میراث خوبی از خود به جای بگذارد ولی وی در اواخر حکومت خود با خواست های جامعه ی جهانی مخالفت کرد و پیمان امنیتی با آمریکا را که برای مردم افغانستان بسیار حیاتی بود امضا نکرد. پاکستان نیز از وضعیت کشور استفاده کرده و کنر را موشک باران می کند.

وی این ادعا که سیاست خارجی کرزی موفق بوده را رد کرد و گفت: حکومت افغانستان با سیاست های غلطی که در روابط خارجی داشت و همچنین برادر خواندن طالبان کشور را به این وضعیت دچار کرده است. در حال حاضر اکثر ولایت های کشور ناامن است و طالبان حملات جدی و گسترده ای به مناطق به قصد تصرف آن انجام داده اند.

آزاد اظهار داشت: ما باید کشور خود را قوی و توانمند کنیم و بدیل پاکستان شویم. اگر ما پیمان امنیتی را به امضا می رساندیم امروز جامعه جهانی مجبور به همکاری با ما بود. وجود سیاست های دوگانه در حکومت ما را با چنین مشکلات گسترده ای مواجه ساخته است. به طور مثال حکومت، طالبان را از زندان رها کرد در حالی که از سوی دیگر نیروهای امنیتی با آن ها می جنگند. روابط خارجی ما به کشورهای منطقه و خصوصاً همسایه نیز دچار فراز و فرود های فراوانی است.

به باور ریحانه آزاد، جامعه ی بین المللی توانسته است فشارهای زیادی را بر پاکستان وارد کند. آن ها تا زمانی که بن لادن را در پاکستان نیافته بودند به یقین نمی دانستند که پاکستان تمویل کننده و حمایت کننده ی گروه طالبان والقاعده است. بعد از آن که این موضوع را دانستند، سیاست ها و رفتار جامعه بین اللی کاملاً با آن ها فرق کرد. سیاست های جامعه ی بین الملل به نفع افغانستان است و ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. ما در طول این 13 سال دستاوردهای خوبی نیز داشتیم و نباید از آن ها چشمپوشی کنیم.

نماینده ی مجلس، مشکلات کنونی کشور را ناشی از عملکرد خود ما دانست و افزود: نمی توانیم کشورهای خارجی و یا دیگران را در این میان مقصر بدانیم. نامزدان محترم نیز با توجه به شرایط فعلی باید به طور جدی فکر کنند و از منافع شخصی خود بگذرند و از منافع مردم حمایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان چگونه می توانند بر دو نامزد فشار وارد کنند، گفت: خانه ی ملت فشارهای جدی بر دو نامزد وارد می کنند و امیدواریم که نتیجه بخش باشد. از مردم افغانستان نیز تشکر می کنیم که با دادن قربانی های زیاد به پای صندوق های رای رفتند و به نامزد خود رای دادند. نامزدان باید قربانی های مردم در انتخابات را در نظر بگیرند و به دور از منافع شخصی خود، منافع مردم را در نظر بگیرند و تصمیم بگیرند.

آزاد در پایان خاطرنشان ساخت: نیروهای امنیتی تا به امروز شجاعانه با دشمنان این سرزمین جنگیده اند ولی در حال حاضر تامین تجهیزات مهمترین مشکل آن ها است و وضعیت انتخابات چندان تاثیری روی روحیه ی آن ها ندارد. نامزدان محترم باید بدانند که نباید سرنوشت مردم را به گروگان بگیرند در حالی که آن ها ادعا می کنند منافع مردم را در نظر دارند. کدام منافع مردم را در نظر گرفته اند که اقتصاد کشور در پایین ترین سطح خود قرار گرفته و ناامنی در اکثر ولایت های کشور جان و مال مردم را تهدید می کند؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همین مجلیس که برای خود امتیار ویژ میخواهد.

>>>   کدام مجلس؟ همان حمام زنانه؟ یا مجلس دلالان؟ نماینده ای که در برابر راه اندازی کار یک موسسه 12% سهم می گیرد؟ یا از موکلان خود به هر بهانه ای اخاذی می کند؟ کدام دولت خانم نماینده؟ کدام مجلس خانم همه نمایندگان؟ که به که فشار می آورد؟ این چه تعبیری خام ؟
هرچه بگندد نمکش می زنند وای از روزی که بگندد نمکواقعا که چه رویی دارند این دلالان قدرت. آبروی هرچه مجلس قانونگذاری را در جهان بردید. خودتان عنوان حمام زنانه را برای جمع تان انتخاب کردید. نمایندگان زن این قدر تأثیرگذاری دارند که مجلس! را تبدیل به حمام زنانه کنند. در این کشور هیچ چیزی بعید نیست.
واعظ

>>>   کدام مجلس بی بی جان مجلس که تا موی درخیانت غرق است او هیچ فشار ندار وفت هوای شان برامده والله اگر درگپ مجلس کس پیاز هم پوست کند خاین هیچ وقت بر ضد خاین نمی باشد .
مسافرجبری

>>>   مجلسی که حقوق مادام العمر می خواهد هرگز در فکر مردم نخواهد بود. این مجلس به هیچ کسی فشار نمی آورد تا نان نمایندگان قطع نشود.
ناصح


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است