طرح‌ پنتاگون برای حمله به داعش در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۳/۶/۱۸ کد خبر: 79257 منبع: پرینت

منابع امنیتی و مخالفان سوری در واشنگتن آن چه که وزارت دفاع آمریکا پیشتر در خصوص آماده بودن طرح‌های پنتاگون برای برخورد با داعش اعلام کرده بود، تایید کردند.

به گزارش سایت شبکه العربیه، طراحان و برنامه‌ریزان داعش سه گزینه را به این منظور مطرح کرده‌اند: گزینه اول حملات هوایی برای هدف قرار دادن نیروهای داعش در مرزهای سوریه با عراق و ترور سرکرده‌های این گروه به ویژه عاملان کشتار گروگان‌های خارجی است.

کارشناسان امنیتی بر این باور هستند که حمله به این سرکرده‌ها با هدف جلوگیری از فعالیت‌های داعش است و نتیجه‌ای بهتر از دنبال کردن هدف‌هایی دشوارتر همچون ابوبکر البغدادی، رهبر داعش می‌دهد.

گزینه دوم حمله به مقرهای داعش در شهر الرقه است چرا که این شهر مرکز تجمع گسترده سرکرده‌های این گروه و منابع تسلیحاتی این گروه است.

هدف از این گزینه نیز تضعیف و سپس از بین بردن این گروه است.

اما گزینه سوم، حمله گسترده علیه داعش در سوریه است. براساس این گزینه‌، تمام مراکز، تجهیزات و نیروهای وابسته به داعش هدف قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود تا داعش در مدتی کوتاه از بین برده شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران نظامی وی گزینه آخر را بعید خواهند دانست چرا که این گونه حمله به داعش دشوار است و راه را در مقابل نظام سوریه برای بازپس گیری مناطقی که از دست داده است، باز می‌کند.

همچنین دولت آمریکا در مرحله برنامه‌ریزی نظامی با یک مشکل دیگر مواجه است که آن ضرورت همکاری با مخالفان سوری است، هر چند که به آنها اطمینان ندارد.

هادی البحرة، رییس ایتلاف مخالفان سوری در پیامی به مسوولان کنگره آمریکا اعلام کرد: نیروهای مخالف سوری همواره برای تبادل اطلاعات و هماهنگی با نیروهای آمریکایی جهت حمله به داعش آماده هستند.

این در حالی است که دولت آمریکا تاکنون به این تلاش‌های مخالفان پاسخی نداده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا دروغ میگوید این بهانه است هدف اش حمله بر دولت سوریه است داعش نوکرخوش است انرا از بین نمیبرد.برای از بین بردن داعش باید بر عربستان فشار بیاورد که ۱۰۰ در۱۰۰ میتواند وهم منابع مالی ونفرگیری انرا درکشور های عربی غربی قطع نماید .دیگر داعش وجود نخواهد داشت وهمینطور در مورد طالبان که طالبان همه نوکران و وابسطه گان امریکا است. خوشبختانه امریکادر سوریه شکست خورده وهمینطور در اوکراین هم شکست خورد و ناکام شد.
کارشناس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است