اشرف غنی جنرال دوستم را سگ خطاب کرده است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۳/۶/۱۶ کد خبر: 79040 منبع: پرینت

مشاجره مجدد میان اشرف غنی و جنرال دوستم اوضاع این تیم را متشنج ساخته است.
درگیری ها و امتیازگیری های سیاسی کم بود که حالا باید شاهد توهین و تهمت های دو تیم به یکدیگر و حتی در میان هرتیم از اقوام مختلف باشیم.

یک منبع از تیم تحول و تداوم اطلاع داد که در مهمانی هفته گذشته در خانه اشرف غنی یکبار دیگر بحث جنرال دوستم به میان آمد و برخی به حرکات این جنرال گستاخ معترض بودند و انتظار داشتند که در دولت آینده قدرت مانور این جنرال محدود شده و وظایف و اختیارات اش بسیار کمتر از مقام دولتی اش باشد.

اشرف غنی در پاسخ سوال یکی از مهمانان خود مبنی بر اینکه چرا جنرال دوستم که شخص آقای غنی وی را در گذشته بی دانش و قاتل ملت خطاب نموده بود حالا باخود در تیم انتخاباتی اش دارد؟ گفت: (در یک رمه یک سگ هم می باشد)

این صدای ضبط شده آقای غنی به دسترس جنرال عبدالرشید دوستم قرار گرفته است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شایعه به نظرم دورازانصاف است چون تیم روشنفکران داکتراشرف غنی مشکل مشاجره وجدال تقسیم وجودندارد.
بیطرف

>>>   افرین اشرف غنی اینجا مغزت به کار انداختی
برای ا ن دو تا دیگه چه داری امرخیل و کریم خلیلی
نبی جاغوری

>>>   خودم درهمین مهمانی حضور فزیکی داشتم اصلآ بحث درمورد جنرال دوستم صورت نګرفته فقط وفقط تبلیغات سو تیم اختلافات وخمګرایی است که به راه انداخته اند ولی جای رانمیګیرد تیم تحول وتداوم شکست ناپذیراست
یکی ازمشترکین همین مهمانی

>>>   مقصد اشرف غني سلطان زوي بوده است

>>>   هاهاهاها....بزنین به سر یک دیگر تان خداوند شماره بشرماند شما بین خود نمیایند به مردم چگونه میسازین؟؟؟؟؟
((((یک هموطن))))

>>>   چون دوستم فرد بی سواد است و دایم درگیری می شود بخاطریکه مریضی سرطان جکر دارد . داکتر صاحب عبدالله مردم وملت افغانستان منتظر هدایت شما هستند دیگر حوصله ما هم به آخر رسیده ونمیخواهیم ونمیتوانیم یک فرد متعصب و مشکوک دزد رای پروسه ملی غنی خود که از طرف اسراییل برای نفاق قومی و یک متقلب را در راس قدرت ببینیم ما هزار بار مرگ را در زیر بیرق یک حکومت داماد یهودی و تقلبی ترجیح میدهیم و تا زنده هستیم به هیچ تقلب ... سالار کار اجازه حکومت کردن را در این ملکت مسلمانی ما و زنده ماندن درین خاک را نمیدهیم.

>>>   اکثریت شان داشمندان روشنفکران غیر وابسته متخصصان دلسوز وطن شخصیت‌های تاثیرگزار و نیک‌نام چه در داخل و چه در خارج جمع شده اند تا کابینه دولت وحدت ملی به رهبری داکتر عبدالله به تواند افغانستان را در یک راه سالم و سودمند و رفا سوق دهند .

>>>   برادران ازبک دیدید عواقب جدا شدن خود را ازبهلوی برادران تاجیک خود اینها به هیچ کسی بدرد نمیخورند حتی بین قوم خود شان اما ما وشما ازبیک ها وتاجیکها که صدها سال درسفره وخانه ها باهم خورد نوش وقومی وهمسایی داشتید شمارا فریب دادند پس هنوزهم دیرنشده بیدارشوید
منیر ازکندز

>>>   جنرال دوستم انقدر بی عقل نیست که به ویدیو های تقلبی شکست خوردگان باور کند ونه اشرف غنی بی عقل است. این همه توطیه های شیطانی است.

>>>   جنرال صاحب دوستم بی غم باش غنی بی مغز که تا هنوز هم جامعه سنتی افعانستان را نه شناخته است . زن رولا یهودی شما زن اول افغانستان نمی شود که تا یک مرد با آبرو با غرور با نامو س دین دار افغانستان زنده است

>>>   جنرال دوستم غنی احمدزی باری در مصاحبه‌ای با یکی از تلویزیون‌های افغانستان در بارۀ زندانیان بگرام گفت:«آیا این متعادل است که فقط ۹۸ درصدِ زندانیان بگرام، گویندۀ یک زبان [زبان پشتو] باشند؟ آیا این متعادل است که اکثریت حملات شبانه بالای خانه‌های گویندۀ یک زبان صورت گیرد؟ معلوم‌دار که متعادل نیست.»
این حرف اشرف‌غنی به خوبی نقاب از چهرۀ واقعی‌اش برمی‌دارد و نشان می‌دهد که او تا چه حدی قومی می‌اندیشد. او می‌خواهد جنایت و تروریسم و هراس‌افگنی هم بر اساس درصدِ نفوس اقوام در افغانستان، میان مردمان این آب و خاک، توزیع عادلانه! شود

>>>   جنرال دوستم افرادی که پیرامون اشرف‌غنی گرد آمده اند و قرار است در صورت پیروزی او سهمی از قدرت و ثروت به دست بیاورند غالباً آدم‌های بدنام و قوم‌پرست و فاشیست‌مآب اند. ضرب‌المثلی عربی‌است که می‌گوید:«آدم را از همنشینش باید شناخت.» اگر اشرف‌غنی افکار و اندیشه‌های برتری‌طلبانۀ قومی را برنمی‌تابد و با آن‌ها سرِ سازش ندارد پس چرا بیشترینۀ آن‌هایی که پیرامون سفره اش نشسته اند اندیشه‌های قبیلوی دارند.

>>>   این است سرانجام تقلب دربرابر ملت

>>>   بجنرال صاحب دوستم اشرف‌غنی احمدزی با طالبان، قرابت فکری دارد چرا که هیچ دشمنی و مخالفتی با طالبان از خود نشان نداده است. او چه در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش و چه پیش از آن، هیچ‌گاه از طالبان بد نگفته و آن‌ها را مسؤول ایجاد ناامنی و راه‌اندازی قتل و کشتار و تباهی ندانسته است. بی‌جهت نیست که برخی از منتقدان احمدزی، او را «طالب نکتایی‌دار» لقب می‌دهند. اشرف غنی احمدزی در یکی از سخنرانی‌هایش در شهر قندهار در جریان کمپاین‌های انتخاباتی، اعلام کرد که چند سال پیش به مردم قندهار وعده سپرده بود که زندانیان بگرام را آزاد می‌کند و اکنون به این وعده اش وفا کرده و طالبانِ زندانی در زندان بگرام را از بند رها کرده است

>>>   جنرال دوستم صاحب اگر واقعاً غنی احمدزی دومین متفکر دین یهودی جهان باشد، باید گفت که وای بر جهان و وای بر علم و وای بر اندیشه مارکیستی آن !! چون سخنان غنی احمدزی حتا در حد یک آدمِ بی‌سواد که هرگز مکتب نرفته و درس نخوانده هم قابل قبول نیست! غنی احمدزی با این سخنان نه تنها به مردم افغانستان اهانت کرد، که حتا به جهان علم و اندیشه دین یهودی نیز توهین بزرگی را روا داشت؟

>>>   خوبش

>>>   دروغ است، دوستم یک قهرمان است که به غنی بابا اضافه تر از یک میلیون رای آورد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   وجدان اسلامی خود را بخاطر گرفتن دالر هنگفت از اسراییل بوسیله اشرف غنی داماد یهودی آغایان حضرت مجددی ،سید منصور نادری ،احمد ضیاء ، دوستم ، کریم خلیلی، سروردانش فروخته اند تا رولا غنی یهودی ملکه افغانستان کشور اسلامی مجاهد پرور شود.

>>>   100% دروغ است
احمد زی

>>>   مسله واقعیت دارد و نوار ثبت شده صدای اشرف غنی را اصلا تیم اصلاحات به جنرال دوستم داده است

>>>   بلی این موضوع کاملا حقیقت دارد فعلا هم صدای ثبت شده اشرفغنی نزد جنرال دوستم موجود است ولی اشرفغنی یک اختلاف بزرگ دیگری رادرجنبش ملی وقوم ازبک انداخته که فیض الله زکی را علیه جنرال دوستم تحریک تشوق وحمایت نموده وفیض الله زکی هم بسیاری از سران قوم ازبک را ملاقات نموده وگفته که جنرال دوستم یک شخص بیسواد است ونمیتواند از عهده وظیفه برآید بهتر است تامن این چوکی را اشغال کنم درغیر آن پیش مردم افغانستان وجهان رسوا وریشخند میشویم

>>>   سلام به ملت غیور و با شهامت افغانستان!
هرگاه به طور منطقی و بیطرفانه نظر بدهیم دوستم در واقعیت.... تاریخ شاهد این حقیقت است و اینرا همه ملت افغانستان بیاد دارند که جنرال دوستم بخاطر خصومت شخصی که با داکتر نجیب الله داشت بدون در نظرداشت منافع ملی، کشور را آنقدر تکه تکه نمود که بپا استادنش قرنها را در بر خواهد گرفت. لطفآ درین باره نظریات سودمند تانرا با در نظر داشت واقعیت ها ابراز بدارید.
نقیب الله از فاریاب

>>>   دوستم یک انسان نادان است که از سیاست ضریب صفر بهره ندارد. تاکنون بین دوست و دشمن فرق کرده نتوانسته است. اشرف غنی بسیار ممکن است با داکتر عبدالله سر تفاهم پیدا کند اما دوستم همانند... بد می بیند. اشرف در جواب اعتراضات فاشیستهای اطرافیانش گفته بود که من فقط از دوستم استفادهء سیاسی میکنم وقتی وظیفهء خودرا انجام داد تصفیهء وی کاری ساده است. تیم فاشیست اشرف عنی و دوستم مانند اتش و یخته است که به مجرد نزدیک شدن سوال در اذهان باقی نمی ماند. الان دیگر از دستم فقط یک جسد بی رمق باقی مانده که با ناملایمات پنجه نرم کرده نمی تواند و فقط منتظر پیوستن به دیار حق است.

>>>   این ادعا حقیقت دارد.

>>>   اين كوجي...اكر اين جنرال بادشاه ساذ نمي بود اين ...لوكري بيش از سه فيصد رأي نمي برد واكر دو مليون ً وصد هزار رأي تقلبي اورا سازمان ملل تحميل نمي كرد ورآه جنرال صاحب هم إزاو طرح ميشد .لابد كه ... بدست لورا يهود در خيابان هاي أمريكا برسه ميزد ًبكبار ديكر سر نوشت ابومسلم خراساني درين اشفته بازار تكرار ميشد .
حميد مبارز

>>>   هزاربار هم بگوید -کلم جم نمیتواند که سربالا کند/ چون ترکیه و آس اس آی با مشت ولگد او را به توافق وا میدارند.
مندوزی

>>>   درجه بندی اقوام
پشتون درجه یک
دورگه هاییکه از پدر پشتون و از مادر تاجیک
ویا کدام قوم دیگر اند اند(مانند داکتر عبدالله ) درجه دوم.
تاجیک - درجه سوم.
هزاره درجه چهارم.
ازبیک درجه پنجم.
اقوام اقلیت دیگر مسلمان درجه ششم.
هندوها و سکه ها درجه هفتم -بشمول انارکلی کوچی.
قابل ذکر است که قوم درجه یک میتواند بالای درجه های
اقوام ذکر شده جهت پایین آوردن ویا بالا آوردن درجه تصمیم بگیرد.
پروفیسور داکتر؟؟؟پاروق
سخنگوی کوچی غنی

>>>   دوستم همیش دوستی و دشمنی اش متزلزل ، زودگذر و روی اهداف سیاسی بوده که همیش به شکست منجر شده است از داکتر نجیب الله - مجددی - استاد ربانی - احمدشاه مسعود - گلبدین حکمتیار تا حال هر اتحاد اش صرف بخاطر اهداف شخصی و قدرت طلبی خودش بوده و به اوزبکها هیچ حق قائل نشده او از ازبک ها منحیث افزار استفاده کرده خودش در حکومت کرزی به کجا رسیده و اوزبیکها در حاشیه رفته اند فاریاب ، جوزجان ، بلخ و سرپل به شدت نا امن شده است و خون ازبکها میریزد آیا کدام خویشاوند نزدیک دوستم قربانی این جنگها شده است ای اوزبیکان یکی شوید و رهبر با دیانت و تازه انتخاب کنید تا کی عقل تان را قربانی احساسات تان میکنید اگر دوستم رهبر میبود قاتل مردمش جمعه همدرد را نمی بخشید او حتی با سران حزب جنبش جور نامده چی رسد به دشمنان طعنه زن گذشته اش که او را قاتل و جنگسالار خطاب میکردند دوستم تنها رهبر سیاسی است که در هر معامله باختی و اوزبیکها که نه درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند و جمع ترکمن ها و ترکتبارها از دوازده درصد میگذرند همیش قربانی ها و جانفشانی های زیادی بخاطر آزادی وطن عمومی داده اند اما حاصلش دوری از خدمت در حکومت بوده است پنجشیری ها یک رهبر داشتند که دوازده سال پیش به شهادت رسید اما حضور پر رنگ در دولت دارند.
ولید احمد شبرغانی عضو جنبش اوزبیکان افغانستان بر علیه تقلب

>>>   یک خبر وحشتناک سه نفر از متجاوزین اصلی پغمان که فرار داده شدند از افراد برادرزادهء استاد سیاف بوده است و توسط او فرار داده شده اند خدا کند راست نباشد اما جنایات است نابخشودنی.
مازیار

>>>   اشرف غنی اگر مغز متفکرد دوم جهان است یقینا دوستم مغز متفکر سوم جهان است! خوب است کشور ما از مغزهای متفکر پر است. با این مغزهای متفکرتا چند سال دیگر کشور ما در صنعت از جاپان پیشی می گیرد و در امور نظامی از آمریکا که امروز ارباب ماست پیشی خواهد و ما ارباب آمریکا خواهیم شد! البته جای مغز متفکر اول جهان خالی است. شاید آن هم در کشور ما باشد و ما او ا نمی شناسیم.

>>>   غنی کوچی هرچه رای داردازازاوزبیکها وترکمنها ویک کمی ازپشتونها وکمی دیگرازهزاره هابوده درجنوب اصلارای گیری نشده وصندوقها توسط گوسفندچرانهاپورشده واین کوچی غنی اگرازطرف کمیسیون اعلام هم شودمشروعیت نداردویک رئیس جمهورتقلبی است مایه شرم افغانستان
علاالدین

>>>   این حرف ها دروغ هست حقیقت نه دارد .
احمد خان

>>>   اشرف غنی از علم انسان شناسی که درس خوانده وکار کرده و انسان های قدرت طلب چون دوستم ودانش واحمدضیاگل را خوب شناخته که اگر هر نوع توهین وتحقیر شوند بخاطر کسب قدرت ساکت میباشند بنابرین دوستم ودانش وضیاگل زی را تا حال چند بار توهین وسرزنش کرده در همان لحظه اول اگر قهر هم شده باشند بعد از چند دقیقه انرا فراموش کرده اند خداوند نجات بدهد از همچو قدرت خواهی که به ابروی انسان بر بخورد.جون زبان اشرف غنی به فحش گویی عادت کرده نه تنها که به انان بلکه برای جنرال طاقت وژوندون واسماعیل یون وظاهر زهیروغیره هم کلمات زشت وفحش را داده واکثر اعضای تداوم میگویند که خیر است اشرف غنی بسیار زود قهر میشود وهرچه بزبانش امد میگوید مریض است گناه اش نیست.در جریان کمپاین انتخاباتی همه دیدند وشنیدن که کلمه بچه خر را چندین بار برای بعضی اشخاص استعمال کرده است که نباید از زبان یک شخصی که خود را متفکر جهان میگوید وادعای رهبری یک مملکت چون افغانستان را دارد خارج میگردید اما گردید .

>>>   اگر این حرف غنی دروغ است وطرفداراناحساساتیدوستم باور نمیکنند مسئله قاتلخواند دوستمدر روزنامه ای نیویارک تایمز نشر شده بود این ائیتلاف نا متنجانس دوام نمی ورد وقتی غنی وهمراهان عبدالله را از پیش رو بردارد نوبت دوستم وهمراهان می اید وقتی عبدالله که از قندهاری های خودش است تحمل نمیتواند تو فکر میکنی به دوستم چه دلبستگی دارد اوزبک وتاجک وقتی سرش به لحد {قبر }خورد انگاه بیدار وهوشیار میشود واین انتخاب غنی جنرال دوستم را از شوق ومحبت نیست بخاطر اختلاف انداختن میان سایر ملیت ها است ازین کوچی فاسیت هر کلمه ممکن است اگر تا هنوز نه گفته باشد حتما چند روز بعد تر بد تر ازین کلمات را خواهد گفت
نیم جان از نیم روز

>>>   دوستم وتمام کسانیکه درتیم اصلاحات هست اینها یک عده ادمهای بی سواد وخون خوارملت مظلوم و ستمدیده ای افغانستان است که درطول تاریخ شان جزلکه ای نگی چیزی دیگری نداردمطمئین باشید تازمانی اینها نابودنشود افغانستان بهترازین نخواهد شد،
نواندیشان افغانستان

>>>   زنده باد اشرفک متقلب جهان
کوچی

>>>   سابق مردم گندم ، باقلی وماش را یکجا مینمود ونان می پخت این نان را گدوله میگفت این نان ریزگی ریزگی میشد ودر دسنخوان سالم نمی ماند تیمهای موجود گدوله است ودولت وحدت ملی جواری ودال ونسک راهم باخود دارند که پنج ماه دوام ندارند فقط میتوانند افراد وطندوست هردو تیم بادادن هرنوع قربانی به شمول سران تیم ها یک دولت پابند به منافع ملی کشور بسازند ومملکت را از بحران نجات دهند
بااحترام ع.م ازکابل شریف

>>>   به... دریا مردار نمیشه

>>>   غنی در گذشته بی دانش و قاتل ملت خطاب نموده بود حالا باخود در تیم انتخاباتی اش دارد؟ گفت: (در یک رمه یک سگ هم می باشد)
این صدای ضبط شده آقای غنی به دسترس جنرال عبدالرشید دوستم قرار گرفته است.

>>>   این پشتونها و تاجیک ها دست شیطان را از پشتبسته اند. خود شان آرام نشسته اند و سخنگویان شان راز مردم هزاره انتخاب کرده و آنان را به جان هم انداخته اند. مردم هزاره و ازبک نباید فریب این دو قوم را می خورد نان را آنان می خورند جنگ شان برای هزاره و ازبک است. این مسئله از عدم شعور سیاسی این دو قوم حکایت می کند. هزاره ها و ازبک ها باید خود شان را ازاین جنجال دورکنند و آنان را به خود شان رها کنند هر چه می خواهند بکنند. من از دانش و محسنی و خلیلی از یک طرف و از محقق و سنچارکی از طرف دیگر بسیار تعجب می کنم که کاسه از آش داغتر شده اند. فردای و پس فردا اشرف و عبدالله بر سر یک سفره می نشینند و قهقه می خندند و می خورند و این شما هستید که برای آنان بین خود تان دشمنی می کنید. به ما و شما چه ربطی دارد تاجیک رئیس جمهور شود یا پشتون کوچی برای ما هیچ چیزی نمی رسد. هرکدام رئیس جمهور شود همان آش و همان کاسه خواهد بود و در خدمت باداران شان قرار خواهند گرفت.

>>>   این شایعه به مثال (گربه وبینی )است ذکر گردیده (بانک تلکس شایعات) ولی متاسفانه تعداد از هموطنان شعوری وغیر شعوری اظهار نظر های دور از اخلاق اجتماعی ارایه میدارند شایعه پخش کن وبالای مردم حکومت کن .
قادری

>>>   80% دروغ
نذیر از هرات

>>>   سلام به همه اي همو طنان عزيزم ساده بگويم نه اشرف غني خود اشرف غني است نه عبدالله خود عبدالله هردوتايش دست نشانده هاي خارجي هاست فقط حيف كه يك جوان درافغانستان نيست كه اين دوتارا بفرستد اون دنيا كه كه اينا قدازمي انتخابات خو بيخي افغانستان را خراب كردند توره خدا نه كار هست نه ارامش هست نه پول هست مردم به پاي اين دوتا سوخته راي است

>>>   خوب، اولش هم معلوم بود که اشرف غنی چرا دوستم بی سواد را با خود گرفته است...
کابلی

>>>   داکتر حمید الله فاروقی بد گرده با این تفکر ضد ملیش. حمیدالله فاروقی که من فکر مینمودم فقد یکنفر انسان درتیم غنیست -همان فاروقی باشد- حال با مصاحبه ایکه انجام داد و گفت قوم درجه دوم نمیتواند رییس جمهور شود- نشان داد که -پشتون ذاتآ از ... دور است.
فریده

>>>   ﺧﻂﺎﺏ. ﻛﺮﺩﻥ.... ﺑﻴﻚ. ﺭﻫﺒﺮ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ. ﺻﺎﺩﻕ. ﻭﻣﺪاﻓﻊ ﺭاﺳﺘﻴﻦ. ﻭﻃﻦ ﺑﻤﺜﺎﺑﻪ ﺗﻮﻫﻴﻦ ﻭﺑﻲ ﺣﺮﻣﺘﻲ ﺑﻴﻜﻲ. اﺯ اﻗﻮاﻡ. ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭ. ﺩﺭﺳﻴﺎﺳﺖ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ اﺳﺖ. ﺧﺪاﻭﻧﺪ ... ﻛﻨﺪ. اﻳﻦ ﺳﺮ ﺩﺳﺘﻪ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﻃﺎﻟﺐ ﻭاﻟﻘﺎﻋﺪﻩ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ ﺭا. اﻧﺸﺎاﻟﻠﻪ ﺳﻴﺎﻩ ﺭﻭﻱ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﻧﺪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﻌﺼﺐ. ﻭاﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺟﻮﻳﻲ. ﻧﺎﺟﻮاﻧﻤﺮﺩاﻧﻪ ﺷﺎﻥ.
ﺳﻨﮕﭽﻴﻞ ﺳﺨﻲ ﺻﺎﺣﺐ

>>>   هدف اشرفغنی این بوده که همه ای طرفدارانش که به او رای داده اند - مانند... بی زبان خواص ... دارند و تا حال کوچی را نشناخته اند/ دربین این گوسفندها دوستم هم ... است که اکثریت این ... را رهبری میکند یعنی طرفداران دوستم- واقعآ متفکرست/ عالیست. هههههههه

>>>   اگر مصاحبه مغز متفکر اول جهان( قیوم کوچی کاکای اشرف غنی) را از طلوع نیوز شنیده باشید باز در مورد طالب بودن ای آدم هیچ شک نمی کنین جناب ایشان فرمودن که به طالبان ظلم شده و دلم به حال شان می سوزه و ... ای است حال ملتی که کافر های به ظاهر مسلمان چند نفر را به نام قوم دور خود جمع کردن و منافع یهود را در ای کشور تامین می کنن.
مصطفی از کابل

>>>   من خودم در او جلسه بودم غنی صاحب داوود سلطانزوی را گفت.
ته ینچ از کابل

>>>   من میدانم و تردیدی ندارم که اشرف غنی چنین چیزی نگفته باشد
معراج قیامی کندز

>>>   دوستان عزیز !
بیایید از دروغ و حرف های تبعیض گونه خودرای نموده تا افغانستان از مشکلات ها داخلی فاروغ گردد.
خیرخواه

>>>   اعلامیه داکتر حمیدالله پاروقی
نماینده و سخنگوی کوچی غنی
از آنجاییکه جنرال دوستم در قسمت تعظیم و سرسپرده گی به قوم درجه یک از نعماتی زیادی برخوردار است - بنابرین ازبیکهای طرفدار دوستم به قوم درجه سوم به عوض قوم تاجیک ارتقآ نموده است/ ومنظوری آن از طرف رهبر... یعنی کوچی غنی تفویظ گردیده.
حمیدالله پاروقی

>>>   این تبلیغات نا درست تیم اصلاحات و همگرایی میباشد میخواهد تنش را در تیم تحول و تدوام به راه اندازد. تیم تحول و تداوم تیم روشنفکر است نه تیم جنجالی
فاریابی

>>>   من افغانستانی نيستم و مسائل داخلی افغانستان به من مربوط نيست.
ولی برادران و خواهران همسايه؛ در همه جای دنيا فعاليت هر گونه حزب قومی و دينی ممنوع هست.
آن وقت در کشور شما هر کس صرفاً به رئيس قبيله‌ی خودش رأی ميده. تمام احزاب هم يا قومی هستند و يا دينی.
تا کی می‌خوايد اين وضع ادامه پيدا کنه؟

>>>   چه دروغ شاخ دار!
من تاحال خدم اینرا نشنیده ام. اشرف غنی از جمه اندیوالای خوب من است و هیچگاه مرا ... خطاب نخواهد کرد. با این گفتار ها اتحاد ما خراب نمیشود.
دوستم

>>>   هرچه گفته گفته فعلا باهم بسازید که مردم نسوزه گرانی بی کاری نا امنی غوغا می کند او برادر

>>>   لطفا کسی بجای هزاره نظر ندهد هزاره و تاجیک متحد هستند و فریب تفرقه انداز هارا نخورند

>>>   اشرفغنی در بی ادبی و ... توعین نمودن جایگایش معلومست/ از بچه خر گفتن یک نویسنده خارجی تا خرگفتن خارجیها در دوران تحصیلش؟؟؟که حالا با افتخار از آن یاد مینماید/ معلومست که ...
نظر از خواجه دو کوه جوزجان

>>>   تیم اشرفک احمد زی یکی از متجاوزین به زنان افغان را که دوسیه هایش در ثارنوالی دنیا را گرفته بنام کبیر رنجبر در خود پناه داده کسی که به ناموس مردم احترام نگذار به یک رهبر مردمی هیچ احترام نمیگذارد.
فاروق بصیری

>>>   به دوست عزیزواقعآ که راست گفتی دراین جای شکی نیست تاجیکها وهزاره باید اتحادشان را بیشترگسترش دهند بخاطرکه با یک زبان تکلم میکنند وبس و آنهم زبان پارسی که 60%نفوس این کشور راتشکیل می دهندومتباقی در رده های درجه دوم و سوم قراردارند
رادمش ازبلخ

>>>   دوستم شخصی است که دوامدار فریب خورده ...اگر کله میداشت موقف خود را در پهلوی تاجک ها حفظ میکرد همن تاجک ها بود که این دوستم را به کجا کجا رساند

>>>   درمثل مناقشه نیست ودراین بین برخی می خواهنداوضاع رامتشنج کنندوهردوتیم رابه جان هم اندازندکه مخالف منافع ومصالح وطنی می باشد.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   تاجیکان عزیز متحد شوید و یکدیگر را نه کوبید عبدالله حقش تلف شده است صرف بخاطر تاجیک بودن و شما هنوز بر یکدیگر رحم نمیکنید پشتون های فاشیست که تشنه خون تاجیک و هزاره اند سخت در تلاش اند که حقوق تاجیکان را زیر پاه کنند از همین خاطر عبدالله را که جرئت کرده بود برای بهسازی وطن گام بردارد با زور تقلب و چور خزانه ملی بیچاره ساختن و حیثیت تاجیکها و هزاره ها را سخت ضربه زدند یکبار در کمیسیون انتخابات داخل شوید باز میبینید که چی ظلم وحشتناک علیه عبدالله به نفع اشرف غنی روان است خوب بنگرید من هم از طرفداران اشرف غنی بودم اما در کمیسیون بسیاری پشتون ها طرفداری اشرف غنی را میکردند و میگفتند چون او پشتون است هرگز نمیگذاریم که یک تاجکک رهبر شود.
فتانه فراهی

>>>   بسم الله الرحمن رحیم ان الله مع الصابرین ای برادران امروز به این خوش نباشید که عبدالله یک پنجشیری است و اگر تقلب هم شده باشد باید از آن چشم پوشید اولا جرم یکعده محدود را به تمام پنجشیری ها نسبت ندهید مردم شریف پنجشیر انسان های مرد ، صبور و شریف هستند اگر چند لچک و باغی به نام این مردم کاری کرد ظلمست که همه پنجشیر را در آن شریک شمرد اگر امروز حق عبدالله زیر پاه شد فردا هیچ شکی نیست که حق همه ما زیر پاه شود چنانجه به قول فهیم ظلم ظلم را بار میاورد پس امروز بیاید بدون در نظر داشت همه اختلافهای کوچک کنار داکتر صاحب ایستاد شویم تا فردا کسی جرئت نکند که حق ما را زیر پاه کند . بری امانی

>>>   {جنرال دوستم شخص صادق است آدم صادق یکبارفریب میخورد وآدم مکاروفریب کار هزاربارفریب میخوردوفریب کارخودرا خود فریب میدهدوهمچنان آدم صادق هرگزشکست نمیخورد.}کسی که قصدفریب دادن دوستم راکرده ودارد خودش فریب خورده است وناکام مانده است.
هیچ نیرویی نمیتواند جنرال دوستم را ازمردم اش جدابسازد.
سیدثمرالدین"سنگر"ازقیصارفاریاب

>>>   تاجیک های سقاو وپنچرمین هنوزهم توقع دارد جنرال دوستم ازآنها حمایت کند جنرال خود رهبر وخان زاده است ترکها 1100صدسال پادشاهی و17امپراطوری سپری کرده است هیچ وقت ازتاجیک های غلام حمایت نمیکند بهتراست تاجک ازدوستم حمایت کند وبرایش رای بدهد.
روشنفکران

>>>   کاملا یک دروغ شاخدار است

>>>   تیم غنی تیم روشنفکران نیست، بلکه تیم معامله گران تقسیم قدرت یم و فروش رای مردم است۰
کابورا

>>>   این صدا هم صدای همان شخص و تکنالوژی است که قبلاً در مورد سایر افراد به نشر رسیده ولی بجای نرسید, اگر قرار باشه با نشر صرف همین نوار دوستم وضعیت به نفع جانب مقابل تمام میشوه شاید منطقی نباشه بخاطریکه اینوع تکرار ها صورت گرفته و تکرار تکرار اصلاً بجای نمیرسد بیایید دیگر تشنه ریختاندن خون افغان نباشیم کفایت میکند همین قدر که ریخته شده است, هر حاکم که در افغانستان حکمروایی کرده و لو اگر از جمله نهایت حاکم قصیر القلب هم بوده بازهم بخاطر نجات افغان خویش از قدرت کنار رفته و دیگر نخواسته موجب خونریزی بیشتر افغان خود گردد.

>>>   اﺷﺮﻑ ﻋﻨﻲ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﺎﺗﻪ. ﺧﻮﺩﺭا ...ﻛﻨﻴﺪ. ﭘﺲ اﻳﻦ اﻗﺎ ﺗﻮﺳﻄ ...ﺭاﻱ ﮔﺮﻓﺘﻪ? ﺩﺭﺣﺎﻟﻴﻜﻪ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺧﻴﺮ ﻛﺸﻮﺭ ﻭﺭﻫﺒﺮ ﻳﻚ ﻗﻮﻡ ﺑﺰﺭﮒ اﺳﺖ.... ﺑﻪ اﻳﻦ ﻓﺎﺷﻴﺴﺘﺎﻥ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ.

>>>   ﺩﻭﺳﺘﻢ ﻣﺮﺩ ﺑﺰﺭﮒ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ اﺳﺖ ﻳﻚ ﺭﻫﺒﺮ ﻛﺎﻣﻼ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭﻣﺮﺩﻣﻲ اﺳﺖ ﺑﻲ اﺣﺘﺮاﻣﻲ ﺑﻪ اﻥ اﺣﻤﺎﻗﺖ ﻓﺎﺷﻴﺴﺘﻲ اﺳﺖ. ﺩﻭﺳﺘﻢ ﻫﻴﭽﮕﺎﻩ ﻗﻮﻣﺶ ﻛﻪ ﺣﺎﺟﺖ ﻫﺎ اﺳﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﮕﺬاﺷﺘﻪ. ﻭﺗﻨﻬﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ ﻃﺎﻟﺐ. اﺳﺖ ﻭﻱ ﻫﻤﻴﺶ. ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﻗﻮﻝ ﺩاﺩﻩ اﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪ ﺧﻮﺩ ﺧﺎﻳﻴﻨﻴﻦ ﭘﺸﺖ ﭘﺎ ﺯﺩﻩ اﻧﺪ.
ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩ اﺯﺑﻚ ﻫﺎ ﺗﺎﺟﻜﻬﺎ. ﻫﺰاﺭﻩ ﻫﺎ ﻋﺮﺏ ﻫﺎﻱ ﺻﺎﺩﻕ ﻭﻃﻦ. ﺗﺮﻛﻤﻦ ﻫﺎ. ﭘﺸﻪ اﻱ ﻫﺎ ﻗﺮﻋﺰ ﻫﺎ ﻧﻮﺭﺳﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎ. ﻭﭘﺸﺘﻮﻧﻬﺎﻱ ﺑﻲ ﺗﻌﺼﺐ...ﺑﺮ ﺑﻨﻴﺎﺩﮔﺮ ﻫﺎ ﻭاﻣﺘﻴﺎﺯ ﺧﻮاﻫﺎﻥ ﻣﺰﺩﻭﺭ ﻭﻧﻤﻚ.
ﺑﺤﺮاﻥ.

>>>   این همه اش دروغ و جز شایعات چیزی دیګری نیست، حال تیم اصلاحات و همګرایی دانست که ناکام هستند پس به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به چنین اتهامات دست میزنند

>>>   دوستم هزار بار ازین...غاصبین، چپاولګران و وطنفروشان کرده خوب تر است و سزاوار این سمت میباشد...بر این چپاولګران که در طول ۱۲ سال تمام دولت و حکومت را هم خوردند، مال مردم را هم خوردند، افغانستان را در فساد اداری در درجه نخست قرار دادند و هزار فجایع دیګر را بالای این ملت مظلوم آوردند خداوند پاک همه شان را مثل فرعون غرق بسازد

>>>   این صفحه هم گفته که شایعه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است