بیانیه ی 7 ماده ای طالبان به نشست ولز:
طالبان نیز انتخابات آمریکایی را به تمسخر گرفتند
امروز همه می‌بینند که دموکراسی آنان چه شد؟ و انتخابات به کدام راه رفت!! انتخاباتی که آن‌ها ثمره اشغال 13 ساله ی خود می‌دانستند اینک همه شاهدند که این تبدیل به ننگی تاریخی شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۸    ۱۳۹۳/۶/۱۳ کد خبر: 78913 منبع: تسنیم پرینت

در حالی که هیات اعزامی افغانستان به رهبری جناب بسم الله محمدی وزیر دفاع در نشست سران ناتو در ولز انگیس حضور یافته است، طالبان نیز تحت عنوان " امارت اسلامی افغانستان" با انتشار بیانیه ای مواضع خود را در رابطه با این نشست و تصمیم سران آن اعلام کردند که در زیر متن کامل این بیانیه را مطالعه می‌کنید:

قرار است روز پنجشنبه 4 سپتامبر 2014 میلادی ،کشورهای عضو پیمان ناتو در انگلیس نشستی را برگزار نموده و در تاریخ 5 سپتامبر 2014 این اجلاس را به پایان می‌رسانند.

نشست مذکور که در شهر «ولز» انگلیس برگزار می‌شود، رهبران نزدیک به 60 کشور و بیش از از 200 نفر از رهبران کشورهای منطقه در آن شرکت می‌کنند .

از آنجایی که در این نشست علاوه بر گفتگو در مورد مساله اوکراین و مسایل دیگر منطقه، در مورد آینده کشور عزیز ما افغانستان نیز صحبت می‌شود ، امارت اسلامی افغانستان(طالبان) با استفاده از این فرصت، توجه شرکت‌کنندگان در این نشست را به نکاتی معطوف می‌دارد .

اول: تنها راه حل معضل کنونی افغانستان فقط در پایان دادن به اشغال آن است و این همان حقیقتی است که همه آن را می‌دانند، این خواسته بنیادین ملت مظلوم افغانستان است و این خواسته طبق تمام قوانین الهی و انسانی، حق مشروع و قانونی این ملت است چرا که انسان آزاد و مستقل به دنیا آمده است و حق دارد که آزاد زندگی کند.

دوم: تاریخ این را ثابت کرده است که زور و قدرت به هیچ وجه راه حل مشکلات نیست، بطور خاص بمباران‌ها، قتل‌ها، زندانی کردن‌ها و اذیت کردن‌های 13 سال گذشته به خوبی نشان داد که هیچ کس اگرچه زور و زر زیادی هم داشته باشد، نمی‌تواند که بر ملت‌های آزاد و به خصوص بر ملت افغانستان خواسته‌هایش را تحمیل نموده و استقلال آن را سلب کند.
به همین خاطر پس از این نباید سیاست زور و قدرت نمایی دیگر تجربه شود چرا که یگانه راه حل دایمی و معقول در انصاف، عدالت و دادن حق مظلومان نهفته است.

سوم : امارت اسلامی افغانستان(طالبان) بر این باور است که ملت افغانستان در زیر سایه یک نظام مستقل، اسلامی و پاک از هرگونه تبعیض قومی، زبانی و مذهبی می‌توانند در کنار هم باشند و این همان هدف و آرمانی است که ملت افغانستان برای به دست آوردن آن میلیون‌ها قربانی تقدیم نموده است و حال نیز برای همین هدف قربانی می‌دهد، به همین خاطر باید دیگر این ملت ستم‌دیده رها شود تا بدون هرگونه فشار و زور، سرنوشت خویش را خودش تعیین نماید.

چهارم: امارت اسلامی افغانستان(طالبان) به همه اطمینان می‌دهد که نه در امور داخلی کسی مداخله می‌کند و نه در امور داخلی خویش مداخله دیگران را تحمل می‌کند، نه برای دیگران سیاست آسیب رساندن دارد و نه آسیب دیگران را تحمل می‌کند و نه به کسی اجازه می‌دهد تا از خاک افغانستان بر علیه دیگران استفاده کند.

پنجم: حال باید همه آگاه شده باشند که امارت اسلامی افغانستان(طالبان) نماینده اصلی ملت افغانستان است، امارت اسلامی می‌تواند در حل مشکلات افغانستان نقش اساسی و محوری داشته باشد. زیرا امارت اسلامی(طالبان) از متن ملت بر خواسته و در درد و غم مردم با آن‌ها شریک بوده به همین خاطر ملت افغانستان به امارت اسلامی(طالبان) باور داشته و اعتماد کرده‌اند.

ششم: خارجی‌ها انتخابات را بزرگ‌ترین دستاورد اشغال 13 ساله تلقی می‌کردند به این گمان که در افغانستان دموکراسی خود را آورده و برای ملت افغانستان فرصت تعیین رییس‌جمهور به دست خودشان را داده‌اند، اما امروز همه می‌بینند که دموکراسی آنان چه شد؟ و انتخابات به کدام راه رفت!! انتخاباتی که آن‌ها ثمره اشغال 13 ساله ی خود می‌دانستند اینک همه شاهدند که این تبدیل به ننگی تاریخی شده است! به طوری که همه از به زبان آوردن نام انتخابات در این کشور شرمگین می‌شوند.

هفتم: برنامه این بود که در نشست ولز به اصطلاح آن‌ها رییس‌جمهور افغانستان شرکت می‌کرد اما اینک سخن بر خلاف توقعات آنان است، و اساس همه ناکامی‌ها و ناهنجاری‌ها اشغال افغانستان توسط خارجی‌ها است و تا وقتی که این اشغال به پایان نرسد، مشکل و معضل افغانستان حل نخواهد شد.

به همین خاطر امارت اسلامی افغانستان از تمام شرکت‌کنندگان در این نشست می‌خواهد که در پرتو حقایق، تصمیم معقولی بگیرند که از یک طرف استقلال ملت افغانستان تضمین شده و اشغال به پایان رسد و از طرف دیگر بر زنجیره رنج‌ها، زندانی کردن‌ها، کشتار ملت مظلوم و ستم‌دیده افغانستان نقطه پایانی گذاشته شود.
تمام

وقتی انسان متن بیانیه فوق را مطالعه می کند از صمیم دل می گوید ای کاش افغانستان دولتمردانی داشت که اینگونه راستگو و استوار و با صداقت بودند اما افسوس که این بیانیه ها مانند صدها بیانیه دیگر طالبان و سران دولت کابل فقط و فقط در حد شعار است. طالبان و بسیاری از دولتمردان افغانستان نیستند جز مزدوران غرب!

طالبانی که اینگونه به زیبایی شعار می دهند و بیانیه های دلگرم کننده صادر می کنند، جز خلق و خوی افراطی و وحشی گری چیزی دیگر به نمایش نگذاشتند تا به بهانه آنها خارجی ها به کشور ما بیایند و اکنون بخواهند بصورت دوام دار در افغانستان بمانند. پس این بیانیه ها فقط در حد دلگرمی و دل خوش کردن است و بس!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان ابتدا شعار های خوش سر می دهد ولی اگر خدای نکرده قدرت پیدا کند مثل داعش در عراق به سان گرگ همه مردم را می درد و زندگی را بر همه حرام میکند

>>>   آفرین ملا صاحب محمد عمر آخوندزاده چطور سواد و قلم پیدا کردی. کوشش کن چند روز بعد زبان بادارانت را انگلیس پاکستانی مشرب را نیز از بر می کنی. ما مردم ساده ماندیم.

>>>   ههههههه هههه ههههه طالبان عدم تبعیض قومی هههههه طالب کورزی مگر در انتخابات شما هم به پر کردن رای های گوسفندی در مناطق جنوب کمک نکردی و بیانیه ندادی همه شرکت کنند هههه هههه

>>>   امارات اسلامی پاکستان مزدور های پاکستان بی عقل های امارات نا مسلمان در زمان اشغال شوروی هم مجاهدین می کفتن تا شوروی از افغانستان خارجه نشود جنک ادم دارد ولی شوروی رفت چرا جنگ تمام نشد شما و مجاهدین همه مزدور پاکستان هستید چون عقل ندارید خلق و پرچم مشل شما کشور نفروخت ولی شما بی عقل کشور به پاکستان فروختید پاکستان از شما و مجاهدین استفاده های زیادکر وشما نسواد کافی دارید نه دانش اکر داشتید کشور این طوری نمی شد

>>>   دراعلامیه ازمردم مظلوم وملت مظلوم یاد آوری شده وگفته شده که طالبان ازمتن مردم افغانستان نشئت کرده اند ! ایکاش که طالبان اجازه میدادند تاازمردم افغانستان شکل یک روند نظرخواهی پرسان میشد که ازطالب وحکومت طالبانی خوش هستند یاخیربازمعلوم میشد که مردم چه میگفتند . مردم حکومت سیاه آنرا دیده اند وجنایات که فعلا به حق مردم انجام میدهند مبی بینند . که اصلا مرام شان نابودی افغانها وویران کردن وطن است . بازبی شرمانه چنین اعلامیه ها را نشرمی کند خداوند به دروغ گویان لعنت فرستاده است
نعیمی .

>>>   لعنت بر طالبان جنایتکار

>>>   وقتی درسروبی صندوقهای تقلبی را برای رهبر تان ملاعمر یا همان کوچی غنی پر میگردید/ انتخابات امریکایی بود یا مسلمانی؟؟؟؟؟؟
همه میدانیم که شما بیفرهنگهای طالب مزدور اسراییل -امریکا -انگلیس و پاکستان وهمه ای همپیمانان همین کشورها هستید.

>>>   اولا طالبان که سخن ازحقوق انسانی میزندکشتاروذبح انسانهارادرکارنامه سیاه دارد وثانیا اینهابخاطر ضعف وفساد حکومت فعلی واغراق درتسلط خارجیان ورسانه های مستهجن باعث یافتن پایگاه مردمی شده است .
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   این مقاله را هرکس که نقل قول کرده جز وصف طالبان چیزی بیش نیست به صورت مطلق مبالغه شده است
1 اگر طالبان به آذادی باور دارند اول خود را از قید فکری اندیش های پاکستان نجات دهند. دوم اگرطالبان از کشتار های مردم افغانستابه نگرانی دارند پس چرا
روزانه در حد اوسط 15 الی 25 تن افراد ملکی از دست
این جنایت کاران جان خود را از دست می دهند و هزان افراد ملکی معلول ومعیوب شده اند سیوم مروز از هر ده تن افراد جامه 9 تن آن به طالبان لنعت می فرستند این ها را گروهای وهشی می دانند وحتی در مناطقی پشتونی.
ســـــــــــــیرت اندرابی

>>>   در ماده سوم کفته شده که همه مردم افغانستان به صورت مساوی بدون تبعیض زندگی کنند این مساله را طالبان در دوره زمامداری چندین ساله اش در افغانستان ثابت کرد که دروغ می گوید.در ماده چهارم گفته که طالبان به هیچ کشوری وابسته نیست، معلوم است که طلبان مزدور و برده اصلی عربستان و غربیها می باشند.
حجت ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است