اشرف غنی:
من ریاست جمهوری شراکتی را نمی خواهم
اگر نتایج بازشماری آرای انتخابات به انتخاب یک نفر محدود نشود و تقسیم قدرت صورت بگیرد و با درخواست عبدالله موافقت شود، ترجیح می‌دهم که در قدرت حضور نداشته باشم 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۶    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78692 منبع: پرینت

قرار است طی روزهای آینده نتیجه نهایی بازشماری صندوقهای رای اعلام شود تا نتیجه بن بست سیاسی کشور مشخص گردد.

تیم انتخاباتی داکتر عبدالله بارها اعلام کرده که اگر خواسته های آنان درباره نحوه ی باز‌شماری آرای و تفکیک آرای تقلبی از آرای صحیح مدنظر گرفته نشود، نتیجه ی نهایی پذیرفته نخواهد شد.

تقریبا بیست روز پیش با میانجیگری جان کری قرار شد مجموع آرا دور دوم انتخابات بازشماری شود، شخص اول رییس جمهور و شخص دوم مسوول امور اجرایی کشور شود که طی این دو سه هفته کم و کیف این سمت ها بارها بین نمایندگان دو نامزد بررسی شده است.

در این میان ظاهرا تیم عبدالله موافقت خود را با تقسیم قدرت اعلام کرده اما اشرف‌غنی‌ احمدزی موافق این شرایط نیست و تمام قدرت آینده را می خواهد.

مخالفان این طرح بیان داشته اند که مساله تفکیک قوا در دولت وحدت ملی مشکل ایجاد می‌کند چون در قانون اساسی افغانستان به چنین مساله‌ای اشاره نشده است و رییس‌جمهور نمی‌تواند بخشی از اختیارات خود را تفیض کند و آن را به فرد دیگری بسپارد.

از طرف دیگر نزدیکان اشرف غنی گفته اند که رهبر آنها مدعی است اگر نتایج بازشماری آرای انتخابات به انتخاب یک نفر محدود نشود و تقسیم قدرت صورت بگیرد و با درخواست عبدالله موافقت شود، ترجیح می‌دهم که در قدرت حضور نداشته باشم و درآن سهیم نباشم.

حامیان تیم تحول و تداوم می گویند که اشرف غنی احمدزی بر این باور است که: با تقسیم قدرت رییس‌جمهور در قدرت نقشی نخواهد داشت و دولت ضعیف و ناتوانی بر سر کار خواهد آمد و در این صورت تمامی کارها و اقدامات به پای رییس‌جمهور نوشته خواهد شد و او مقصر اصلی مشکلات قلمداد خواهد شد به همین دلیل من در این تقسیم قدرت حضور نخواهم داشت و من این رییس‌جمهوری را نمی‌خواهم.

حال این سخن جناب احمدزی که البته هنوز از زبان خودش بیان نشده، دو صورت می تواند داشته باشد: یکی اینکه واقعا نظر واقعی ایشان درباره تقسیم قدرت همین است که مخالفت این نامزد را با طرح آمریکایی " تشکیل دولت وحدت ملی" نشان می دهد. دوم اینکه وی تمام قدرت دولت آینده را می خواهد و می داند که نزدیکانش با تیم اصلاحات و همگرایی یکجا جمع شده نمی توانند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گر انسان به گرداب برود باید با آدم سلم برود به با کور خودخواه. دقیق گقته اید. تمام دزدی های افراد دکتر عبدالله بنام داکتر صاحب اشرف غنی خواهد شد.
امید.م

>>>   اشرفغنی معلومدار است که نمیخواهد چنین کند....

>>>   غنی فرد مشوک تو یک رهبر افغانی نیست ویک رهبر ساخته شده اسراییل است که بخاطر بربادی افغانستان پارسل شده ومیخواهد افغانستان را با جعل وتقلب برباد کند چون هر کسیکه انسان است وعقل دارد میداند که دربعضی ولایات آنقدر امر خیل صندوق هارا پرکرده که زمانیکه حساب میکنند ومیبینند که از نفوس اصلی این ولایت بیشتر گوسفند ها چاغ شده وپندیده وحالا حیران مانده اند که این دروغ را نزد مردم افغانستان وجهان چگونه پت کنند حالا این گوسفندان آنقدر چاغ شده وپندیده اند که نه پت میشوند ونه پنهان آخر مردم عقل دارند همه مردم مانند امر خیل بیعقل نیستند که گوسفند هارا آنقدر چاغ کند وبپندانند که از حرکت بمانند .

>>>   زمانی کودک بودم که داکترنجیب میگفت "وطن یاکفن " امابعدازشهادتش فهمیدیم که وطندوست حقیقی کشوربوده جانفدای وطن شد مگروطن را نفروخت . وطن فارغ از بیگانه را به مجاهدین سپردحال وطن دردست دیگران است . مگرهنوزمجاهدین سابق ما میگویند "ارگ یامرگ " یعنی اینها بجای وطن وبجای همه چیز دیگر فقط قدرت کاسه لیسی و درآمددالری کاردارند نه سرنوشت مردم. با مطالعه تفاسیر منتشره این شبکه داکتراشرف غنی ازبدنامی حراس داردبنابرین گفته" همه قدرت یا هیچ قدرت " این مفکوره مشابهت زیاد به شعار شهید داکتر نجیب دارد که نشانی ازصداقت و حفظ آبرو و اعتبار آینده را نشان میدهد. معلومدار که فقط دزد بالای دالر جان میدهد مگر صادق به وطن آبروی خودرا به دالر مبادله نمیکند. با در نظر داشت شهامت داکتر اشرف غنی تاحال که طرفدارنبودم حال سخت طرفدار میشوم. زنده باد داکتراشرف غنی!
وطندوست

>>>   غنی متفکر دین یهودیت ومسیحیت ریاست جمهوری شراکتی را نمی خواهم است

>>>   حزب جمعیت و شورای نظار به کدام حق 60 فیصد قدرت دولتی را در حکومت ائتلافی چشم دوخته.؟اگر 5 فیصد هم برایش داده شود باید راضی باشد.
در حکومت که به نام ائتلافی پایه گذاری میشود تمام اجزاب سیاسی و اقشار دیگر ا بخش ها ی جامعه ما سهیم بوده و به صورت عادلانه به اساس اصل شایستگی و لیاقت و وطن پرستی به صورت مساوی حق مشارکت در قدرت را دارا میباشند. حکومت مال ارثی اقای اشرف غتی و اقای عبدالله نمی باشد. که بین خود تقسیم کنند.!
حبیبی

>>>   ازکردار و عمل تیم انتخاباتی داکتر عبدالله معلوم میشه کی اینها در جستجوی ایجاد یک شرکت بنام چور و بکش هستند ولی بنام حکومت ملی.

>>>   اگراپوزیسیون قوی وولسی جرگه ملتزم وقدرتمندوآگاه به قوانین داشته باشیم هردولتی ازاین دوکاندیدای... که برسرکاراید ازموقعیت خوددرهراس می شود وناگزیر باید مقابل نمایندگان ومردم ازعملکردخود حساب بدهند.
نواندیشان بلخ.سیدحسن

>>>   تمام گفتار وکردار وعمل اشرف غنی کاملاً مکروفریب واغوا وجعل وتذویر بوده صداقت وفاداری به تعهدات اش در هیچ زمان از وی دیده نشده ودیده نخواهد شد پس ملت همچ شخص را بصفت ریس جمهور خود انهم با رای تقلبی نخواسته ونمی خواهند واگر با همکاری نهاد های مربوط به انتخابات با همان رای تقلبی بکرسی ریاست جمهوری رسانده هم شود وطن را در اتش بغض وکینه وکشمکش ها خواند سوختاند چون اشرف غنی وفاداری طالبان وحزب گلبیدین را به ای اس ای دارد وتیم شکل یافته وه ان یک تیم نا متجانس وتشنه قدرت وقاچاقبرا وغاصبین زمین ورشوت خوران کنار رفته حکومت کرزی وهوا خواهان طالبان وگلبیدین گرد هم جمع شده اند .

>>>   غنی کوچی زاده ملتانی پروسه ملی افغانستان با تقلب گسترده با هم دستی امرخیل ستار سعادت ناقل ملتانی صدمه وارده است

>>>   اگر نمیخواهی میتوانی به همراه اربابان آمریکایی ات به کشور محبوبت که سالیان سال آنجا خوش بودی برگردی و ملت را از شر خود رها کنی ننگ بر این ملت آوردید منت هم میگذارید تا به حال در جهان این انتخاباتی برگزار نشده بود که همه بر آن اعتراف کنن تقلب وسیع و گسترده است!

>>>   غنی جان ! مطمین باش که کرزی تو را خوب شناخته است؛ تا زسوایت نکند ماندنی ات هم نیست؛ چانس حفظ شخصیت ات در ګرو عقل سلیم ات است تا آبرومندانه صحنه سیاسی را ترک نماید؛ چنین هم خواهی کرد مګر پشیمانی خواهد داشت.
ذلګی کندز

>>>   اشرف غنی حکومت کرده نمیتواند؛ این نشانه عاجزی وی نسبت به مشکلات سیاسی است.عبدالله تبریک !
فاریابی

>>>   این است یکی از واقعیت های جامعه ما!
داکتر عبدالله باخت و طوری باخت که آرای تمام حامیان اش را به معامله گرفت. آیا او نگفته بود که به زودی حکومت اش را اعلام میکند؟ آیا او نگفته بود که اگر قطعه قطعه هم شود, معامله نخواهد کرد؟ آیا او نگفته بود که آرای مردم برایش ارزش دارد؟ او نگفته بود که در سال 2009 پست رییس اجراییوی را که کرزی برایش پیشنهاد کرده بود, نپذیرفته است او اکنون هم نخواهد پذیرفت؟
او بعد از اعلام نتایج به امضای داکتر اشرف غنی به سمت رییس اجراییوی گماشته خواهد شد و بعد از چندی به امضای داکتر اشرف غنی از سمت اش برکنار خواهد شد. سمت ریاست اجراییوی, سمت انتخابی نیست, بلکه به فرمان رییس جمهور تقرر و بعد هم برطرف خواهد شد. خداوند بزرگ شاهد است که داکتر عبدالله عبدالله در این معامله هم باخته است و خوب باخته است. هنوز خودش نمیداند, روزی که از دربار داکتر اشرف غنی رانده شد, باز میداند.

>>>   موافق هستم ! مردم از حکومت های... به فغان آماده اند ، اگر یکباری دیگر این حکومت تکرار شود دیگر افغانستان وجود نخواهد داشت.
حقیار

>>>   این یک واقعیت است که گفته شده دو تیم نمیتوانند یک جاجمع شده حکومت کنند بگزارید تایک شخص بیطرف که از تمامی ملت افغانستان جانب داری نماید رئیس جمهور شود ماافغانستانی ها از این روند انتخابات نهایت خسته شده ایم ودراینده از این دوتیم هیچ امیدی نداریم که درافغانستان خدمت نمایند وکشور را آبادنمایند بجز جیب های خود ونزدیکان شان را پر نمایند وجهانیان نیز فرید این هارا نخواهد خورد
مجاهدپنجشیر

>>>   اشرف غنی خیلی با مطمئن است چون چندین میلیون رای گوسفندی دارد

>>>   جانم فدایت غنی بابا ما به همین خاطر به شما رای داده ایم
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   راست میگوید از رقیب خیرات خواستن شرم است اگر برنده هستی چون رای به فرمایش شما صد در صد بازشماری گردید تبریک باشد تومیدانی ریاست جمهوری وصلاحیت انتخاب تو واگر بازنده باشی خیرات نخواه درجایت بنشین اگر جانب مقابل به خاطر خیر وطن به تو ضرورت داشت درانصورت پیشنهادش به خاطر منافع مردم و وطن قبول فرما هم سنگینی شما حفظ میگردد وهم سیاست بدنام نمیگردد ودر غیر ان امریکا باید نفر سومی را بیاورند وبرای پنج سال انتصابش کند تا مردم از این انتظار مرگبار شما نجات پیدا کنند قدرت طلبان بی احساس .

>>>   قدرت مشاركتي رياست جمهوري دوام ندارد
صميم از كابل

>>>   ... هر دویتان بروید که یک نفر بی طرف وعادل بیاید

>>>   اشرفک...فاشیست حالا که چلوصاف شما ... که از آب برآمد پای خودرا پس میکشید. در دور اول انتخابات و دور دوم داکتر عبدالله برنده بود چون شما فاشیستان و قوم پرستان در قدرت بودید نخواستید که عبدالله برنده شود حالا هر مشکل که بوجود آمده تو و امثال تو فاشیستان مسول بدبختی کشور هستند.

>>>   کدام ریاست جمهوری ؟؟ 80% رای خودت بخاطر تقلب باطل شد و میلیونها پول افغانی را حیف کردی هنوز هم فکر میکنی برنده هستی تو...

>>>   شما ریاست جموری شراکتی مخیواهید اما از یتم که مبارزین واقیعی این خاک اند نهء این جای بسیار تاسف که از یک طرف به طالبان کمک کنید افغانستان را به چالش بکشند از سوی دیگر بزرگ ترین خیانت ملی را در تقلب های انتخاباتی متحمل شو ید سر انجام از جانب دیگر
خواهانی دست رسی به اقدار حکمومت مطلقه در کشور باشید بسیار جای شرم است . مردم هرگز به رهبر های که دیدگاهی افراطی دارند اجازه نخواهد داد هر آنچه خواست شان باشد انجام دهند. ساختار اقوام قبیله پشتون ها نشان میدهد که این قبیله به پخش ها وطیف های متخلف تقسیم شده اند. گروهای نخست آن به شدت افراطی بوده
از طرف پاکستان وگروهای تروستان پاکستانی مورد استفاده قرار گرفته بالای افغانستان استعمال میشوند حلف وفاداری جامعه پشتونستان را خورده اند که رهبر شان ملا عمر است گروهی دومی در ساختار حکومت دولتی ریشه دوانده با استفاده از اقتدارشان به ترورستان وطالبان همنظر بوده برنامه داخلی نظام را به آنها منظم می کنند بهای خون مردم که از طرف طالبان آماج قرار میگرند هیچ ارزشی ندارد که رهبر شان است آقای کرز بهشمول اشرف غنی احمد زی. گروهی سومی افراد مظلوم وستم دیده هستند که غرور افغانی شان ترجیه نمی هد که گروهای تند روی طالب وترورستان باکستان بالای خاک مقدس شان حمله ور شود ازین همین رو قربانی بیشتر می دهند واین قربانی بیشتر از طرف دو گروهی فوق ذکر بالای شان انجام میشود
ســــــــــــــــــیرت

>>>   کاملا حرف صحیح و منطقی هست. با دو رییس کی میشود یک کشور را اداره کرد؟!!!!

>>>   نیرنگ مه ره خوش داشتی؟ دور اول عبدالله برنده بود ولی مه انتخابات ره به دور دوم بردم و 2 میلیون رای ناپاک داخل صندوق ها کردم تا گوسفندها چاق بشوند!! حال وقت جشن پیروزی است.رئیس جمهور صرف غلامک یهودی خودم.خو براش میلیونها دالر خرج کردم.حقمه که او ره رئیس جمهور کنم.رای و نظر مردم که 2 روپیه هم ارزش نداره. از دیموکراسی امریکایی خوش شدی؟ چرا می خندی؟! دیموکراسی امریکایی همینه.
اوباما

>>>   مردم وملت افغان با اشرف غنی است. اشرف غنی حکومت قانون را بوحود می اورد و تمام این دزدان و چپاولگران یا فرار میکنند و یا با محکمه عادلانه جزای عمل های غیر انسانی خود را می بینند.با تجارب اندوخته شده دیگر ملت پاشان نیست. ملت یک پارچه شده و تبدیل به یک مشت اهنین گردیده. با این یک پارچه گی ملت دیگر زور گویان و دزدان نمی توانند بالای مردم ظلم کند و به چپاولگری بپردازد. پایدار باد یک پارچه گی ملت افغان

>>>   یک طرف حزب جمعیت (شورای نظار) قرار دارد و
طرف مقابل ملت و مردم به رهبری شخص مستقل سیاسی و نخبه افغانستان داکتر اشرف غنی.
بنآ ملت پیروز است. نه حرب جمعیت.

>>>   ملت شریف افغانستان بایدبایک خیزش خودجوش ومردمی تیم اصلاحات وهمگرایی رابجایش بشاند واجازه ندهد بیشترازین حالت ملت راخراب بسازد.
واگرنه این تیم اصلاحات همگرایی که یک گروه نامناسب وتمامی اشخاص نامناسب یکجا جمع شده با سرنوشت ملت بازی دارد.
روشنفکران

>>>   داکتر اشرف غنی احمدزی یک شخص دانشمند ووظن دوست است درچپاول وکشتار مردم کابل سهم نداشت ووطن را ازبخران کنونی نجات میدهد بدون چنین شخص نه میتواند وطن را نجات دهند

>>>   حرف خوب است
در کدام کشور چنین بوده که دو ریس جمهور داشته باشد
بعد از تفتیش هر کدام رای لازم را آوردند برنده است
شرعلی

>>>   غنی جان سر پدرت انریکا جور میکند . میگوید از زور ما رستم شدی .آخر به ما دشمن شدی.برو...کار خود را شروع کن وگرنه باز کوچی میشوی.

>>>   زنده باد داکتر صاحب اشرف غنی احمد زی ما شرکت سهامی نمیخواهیم.
دزدان و ... ملت در تیم تحول و تداوم و دولت آینده جای ندارند جای شان زندان است و بدتر ازو.
شکارچی

>>>   اشرف غنی نباید خود را شریک ناکامی حتمی فرصت طلبان عبدالله کند
عبدالراحمن

>>>   ما آماده هر نوع مبارزه با زور گویان هستیم اما به هیچ صورت شراکت عبدالله در حکومت نمیخواهیم باید و باید شکست خود بدون قید و شرط بپزیرد و خیر شان در پزیرفتن شکست است در غیر آن چهار راهی آریانا در انتظار شان است
داوری

>>>   راستى من نمى خواهم حتى يک نيمه پشتون و يا نيمه افغان رييس جمهور در سرزمين بىتات و مولانا, فاريابى و ناصر خسرو, شکور بلخى و دقيقى, بيرونى و سنايى عزنويى , جامى و ڀير هرات و ديگران شاعرانى تورانتبارشود. ديگر شهرک سازى واشغالگرى پشتون بس است.
نه کند که راستى قوم و قبيله هاى پشتون از اقوام گمشده اسرايلى باشند. بسيار صفات شان يک سان اند!.
زمان زمان رييس جمهورى يک غير پشتون است:
اوزبيک, تاجيک, ايماق و ويا هندو.
نکتايى پوشان طالبان تقلبکار اند!
تجزيه و هزار بار تجزيه و حذف واژه افغان از ستان خور!
پروردگارا, باز خورشيد به سر اين ملک تاب کند! و قوم طالبان را يک کشور پشتونستان در وزيرستان دهد که اين مهاجرين پس به پشته سليمان کوه و يا سليمان کوت روند و کوچى ها از بلخ تا هرات واز نيمروز تابه شهرجلال آباد پس به سرزمين آبايى و اجدادى کوچ نمايند!

>>>   ریس جمهور ما غنی بابا است و بس
احمد ازمزارشریف

>>>   قرار معلومات موثق، رحمت الله بیژنپور که از عاملان قتل سفیر امریکا در کابل در سال ۱۳۵۸ است ، تمام اسرار و فتنه انګیزیها را در خصوص تیم اصلاحات به شخص اشرف غنی بازګو میکند ولی در این اواخیر اشرف غنی وی را به عنوان عامل مخرب اقوام پشتون پشت پا زده است که منجر به مایوسی رحمت الله خان شده است؛ حال بیم آن میرود که از پرده های تصویری هم محروم شود.
شهلا بدخشان

>>>   داکتر صاحب اشرف غنی,
نمیدانم چرا کم میآرید و خاموش مینشینید؟ هر اتهام بالای شما و یا تیم تان صورت بگیرد, خاموش هستید. من که در انتخابات نه طرف هستم و نه از شما و نه هم از داکتر عبدالله حمایت میکنم, از بسیار چیزها خبر میشوم. مثلاً؛ داکتر صاحب عبدالله قبل از سفرش به هندوستان پیشنهاد سازمان ملل متحد را برای بازرسی قبول کرد. اما زمانی که خودش در کابل نبود, تیم سیاسی و تخنیکی اش ساز خود را زدند و پیشنهاد یوناما را قبول نکردند. داکتر عبدالله هم مجبور به عقب گرد شد. یکی از همکاران نزدیک نماینده خاص سرمنشی ملل متحد, امروز برایم گفت که داکتر صاحب عبدالله در نشست خصوصی به یان کوبیش گفته است که کنترول اش را بالای تیم اش کاملاً از دست داده است.
من مطمینم که شما و سخنگویان تان از این همه خبر دارید, چرا آن را رسانه یی نمیکنید؟ چرا مسله ناظر امریکایی, تیم شرک, را فراموش کردید؟ من در مورد قصه های عجیب شنیده ام. تیم شرک گاهی مشاور رییس جمهور راوندا بوده است. او بسیار پول دار است و دارای صلاحیت بسیار است. او چرا به حیث یک امریکایی ساده داخل افغانستان میشود؟ در حالیکه در امریکا 5 گارد دارد اما در افغانستان با یک موتر گشت و گذار دارد. او پی چیست؟ چرا افشا نمیکنید؟چرا نشست همان امریکایی را که با جیت اش و یکجا با بریالی ارسلایی نزد یکی از همکاران قبلی تان رفته بود و در مورد روند دوم سخن گفته بود, همان وقت افشا نکردید؟ چرا اکنون افشا نمیکنید؟ من نمیدانم چرا؟

>>>   بیا بگیر از برای خدا عذر میکنیم

>>>   آواز دهل شنیدن از دور خوش است.....
ههههه رییس جهور ...غنی است و بس!!!
... در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

>>>   ماکس بوت، لاس انجلس تایمز
برگردان: دکتور لعل زاد
لندن، 28 می 2013
بیطرفی در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان یک ایدیال خوب، اما ناممکن است!!!!!
دموکراسی آمریکایی = دروغ بزرگ شاخ دار

>>>   من ازجناب داکتراشرف غنی حمایت میکنم که دزد سابقه دارنیست.
فاریابی

>>>   ههههههه.... پیر خواب کنجاره می بیند .

>>>   او مرد شریف افغانستان بدانید که غنی کوچی زاده ملتانی بی شرم بی حیا پروسه ملی افغانستان را با تقلب گسترده با هم دستی امرخیل ستار سعادت ناقل ملتانی صدمه وارده کرده است.

>>>   کاشکی دو جناح انتخاباتی طور توافق کنند که دو نیم یک تیم و دو نیم سال باقی مانده دیګر تیم اداره کل کشور را بدوش میګرفت که معلوم که کدامش خوب خدمت میکند.این یک بار در ترکیه تجربه شده بود
عبدالله

>>>   .....اما عبدالله و محقق و عطامامد ارگ را به هر قیمتی به شکلی میخواهند...

>>>   درود بر داکتر عبدالله
تیم برنده قانونی ما
علی سانچارکی

>>>   جناب غنی راست میفرماید حکومت شرکت سهامی رارد وافراد که در13سال حکومت بیسوادی کرده است انان رابه محاکمه بکشانید
(تورگل)

>>>   سلام آقای غنی ! جناب شما پیش از رسیدن به مقام حرف از نفاق و قومگرای می زنید کشور به صلح دایمی نیاز مبرم دارد نه به چوکی قلابی و حرف های بیرونی و دیک تی شده ی فاشیزم . وحدت ملی خوب گپ است . نفاق چرا ؟؟؟؟؟وسلام
( رستم )

>>>   تورگل دروغ میفرماید غنی متقلب است ما از جانب عبدالله حمایت میکنیم و بس

>>>   تقلب غنی کانلآ رسوا شده از آب در آمد.
غنی فکر مینمود که مانند دور اول هشت ملیون نفر در انتخابات شرکت میکند/ به همان محاسبه دقیقآ متفکر متقلب تقلب را سازماندهی نمئد- در دور اول هشت ملیون نفر شرکت نموده بود و یک ملیون رای داکتر عبدالله را قیچی نموده و آرایش را دزدیدند/ و در دور دوم به عوض رای عبدالله رای خود را بلند بردند وبرعکس رای عبدالله را پایین آوردند/ ولی دیده شده که در دور دوم حتی کمتر از پنچ ملیون نفر در انتخابات شرکت نمود- همینجا بود که آرییکه توسط گوسفندان بدون لست نامهای انسانها به صندوق ریحته شده بود- نزدیک به سه ملیون رای بود/ همینجا تشت رسوایی کوچی یهودزی متفکر و به اصطلاح کریم خلیلی دوستان بین المللی شان از بام افتاد و حال جام مانده اند/ که یکطرفه غنی کوچی یهودی را با رولا یهود اسراییلی به ارگ ببرند ویا نبرند؟؟؟اگر ببرند چطور ببرند؟؟؟ و اگر نبرند-جواب اسراییل را چه بدهند؟؟؟؟بکنم یا نکنم؟؟؟بکنم ده غم بمانم/ نکنم چطور کنم/ این خواندن بانکوویچ مللمتحدیست / که چطور کنه / برسر دوراهی مانده/ با مردم اوغانستان باشه یا با اسراییل؟؟؟؟؟
کابلی

>>>   تورگلخانه
اگر شرکت سهامی نیست / پس سهم جنرال دوستم یا به گفته دیروزیتان کلم جما ویا هزاره گان خلیلی و شورای نظار ضیای مسعود چطور میشود؟؟؟با وجودیکه از سهامداران طالبی و گلبیدینی - امین وقاد وجمعه خان غمدرون-پاروق زردک-کریم خرم وغیره و افغانملتیهای باندیست کوچی غنی مانند احدی /لالی-یون -ظاهر قدیر - طاقت ناطاقت-زاغ خیلوال وغیره مزدوران سرتا پا قرض پاکستانیها میگذریم و آنها را جزی از حلقه آی اس آی با کوچی غنی میشکاریم و همه را شریک غنی میدانیم.
سفید گل

>>>   تورگل دروغ میفرماید غنی متقلب ناکام است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است