پیشنهاد جدید آمریکا به نامزدها:
افغانستان ارث پدری تان است، تقسیم کنید!
بدین طریق اگر عبدالله پیروز انتخابات شود، اولا دیگر پیگیر بحث تقلب نمی شود و قایله انتخابات ختم به خیر می شود و اشرف غنی نیز با قبول 60 درصد از مجموع قدرت، راحت تر نتیجه ی نهایی را می پذیرد. اگر هم اشرف غنی رییس جمهور شود، 60 درصد از کل قدرت دولت آینده چیزی نیست که عبدالله به داشتن آن راضی نباشد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۳    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78691 منبع: پرینت

بنا به گفته ی مسوولان کمیسیون انتخابات تاکنون بیش از ۸۶ درصد کل آرا بازشماری شده که در واقع اعلام نتیجه نهایی نزدیک است.

سخنگوی کمیسیون انتخابات اذعان داشته در روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات تعداد صندوق‌هایی که به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفتند به 3 هزار و 49 عدد می‌رسد و از آغاز روند بررسی و بازشماری آرا، 19 هزار و 751 صندوق مورد رسیدگی قرار گرفته است که در مجموع 86.52 درصد کل آرا را شامل می‌شود و از 22 هزار و 822 صندوق تنها 3 هزار و 77 مورد دیگر باقی مانده است.

محترم نور در مورد جمع بندی نتایج نیز گفت: از مجموع 17 هزار و 465 چک‌لیستی که وارد مرحله پردازش ابطال آرا شده‌اند، تعداد 15 هزار و 970 چک لیست مرحله نهایی را طی کرده و منتظر اعلام و تصمیم‌گیری علنی در مورد نتیجه آنان هستیم.

درباره روند بررسی و ابطال آرا باید تصریح کنیم که در این پروسه بیش از 100 کارمند وجود دارد و کلیه فعالیت‌ها اعم از بررسی و شمارش آرا تا ورود به سیستم ابطال و پردازش آن زیر نظر ناظران ملل متحد انجام می‌شود که در حال حاضر ناظران دو تیم انتخاباتی حضور ندارند.

با این تفاصیل اگر تنها دو سه روز دیگر صبر کنیم نتیجه نهایی انتخابات اعلام می شود و معلوم می گردد که چه کسی رییس جمهور آینده افغانستان خواهد بود. اما از قرار معلوم آمریکاییها نمی خواهند این پروسه روال طبیعی خود را طی کند.

آنگونه که خبر می رسد ظاهرا عبدالله و اشرف غنی طی روزهای گذشته نشستی را با حضور مقام های آمریکایی در کابل داشته اند، که در این نشستها درباره میزان سهم گیری هر نامزد در دولت آینده تبادل نظر شده است. کسی که رییس جمهور شود 40 درصد قدرت را در اختیار داشته باشد و نامزد دیگر در سمت ریاست اجرایی 60 درصد قدرت را.

موضوع نشست مذکور چگونگی و روند توافقات سیاسی میان تیم‌های انتخاباتی و دست یافتن به یک نتیجه سریع بوده است، که در آن مقامات آمریکایی پیشنهاد داده اند برای توازن قدرت در افغانستان صلاحیت‌های و مسوولیت‌ها به صورت 60 به 40 به نفع رییس اجرایی در دولت آینده تقسیم شود.

بدین طریق اگر عبدالله پیروز انتخابات شود، اولا دیگر پیگیر بحث تقلب نمی شود و قایله انتخابات ختم به خیر می شود و اشرف غنی نیز با قبول 60 درصد از مجموع قدرت، راحت تر نتیجه ی نهایی را می پذیرد. اگر هم اشرف غنی رییس جمهور شود، 60 درصد از کل قدرت دولت آینده چیزی نیست که عبدالله به داشتن آن راضی نباشد.

آمریکاییها که در ابتدا طرح تشکیل دولت وحدت ملی را مطرح کردند تا قانون اساسی ما را زیر سوال ببرند و بگویند رای و نظر ما غربیها بسیار معتبر تر از قوانین شما است، اکنون نیز با تقسیم اینگونه ی قدرت بیان می دارند که افغانستان ملک ابا و اجدادی شما می باشد. آن را برای خود 60 به 40 تقسیم کنید. بریزید و بخورید و بپاشید چه کسی که از شما سوال کند!!!

ما مقامات کاخ سفید فقط می خواهیم ناراحتی ها پایان یابد. حال اینکه کدامیک از شما رییس جمهور و کدامیک رییس اجرایی شود خیلی مهم نیست. مهم آن خواسته هایی است که ما داریم و با شما یا بی شما به آن می رسیم.

هرچند هنوز هیچکدام از دو نامزد یعنی سخگویان عبدالله و اشرف غنی سخنی در این باره نگفته اند، اما گپ، گپ کاخ سفید خواهد بود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر عبدلله برنده انتخابات شود اشرفغنی به وی و تیمش تبریک خواهد گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت خواهد کردو همانند تمام انتخابات دنیا فرد برنده را با مسئولیتهایش تنها خواهد گذاشت. اما اگر اشرفغنی برنده شود معلوم نست که عبدلله چطور گریان خواهد کرد اما چیزی که مخواهم که هردوی آنها بدانند این است که مردم به کاندید مورد نظر خود به خاطر برنامه ها و تبلیغاتشان رای دادند و اگر قرار بود که بعد از انتخابات اینگونه قدرت تقسیم شود که چی نیازی بود که انتخابات برگزار شود؟ قطعا احترام به فرد پیروز احترام به رای مردم و احترام به رای مردم احترام به خواسته مردم است چیزی که در تمامی کشورها حتی یک کودک هم آنرا مداند . مردم گوسفند نبودند که برای شما رای بدهند پس به خواست مردم احترام بگذارید.

>>>   خواستها دوکتور عبدالله عبدالله اینها است پول افغانستان باید ملی شود بعنی به دوزبان نوشته شود سرود ملی ملی ملی شود به دوزبان باشد نام اداراد دولتی همه به پشتو است به دوزبان باشد امتیاز دادن برای گوچیرگی خیمه نشینی قبیله پرستی توسط کاخ نشینان به پایان خود برسد مثال در مجلس نماینده گان چند گورسی به گوچی ها داده شده است این ها نمونه ار خواسه های میباشد چرا قبول نمیشود ؟

>>>   اگر افغانستان ارث پدری اشرف و عبدا... نمی بود اینطور مملکت را به تباهی نمی کشاندند.

>>>   اگرچه کشورهای همدوست امریکاهرجاکه رفتندتجزیه کردند تفرقه کردند وقتل کردند گویا صاحب بخت نیک نشد . حال هم حاکمیت دوگانه یا شراکتی بدبختی مردم افغانستان است شایدپیش بینی قبلی درحال اجرا قرار گرفته باشد . ارکان دولت فعلی بازحمات زیاد خارجی از جمع فسادکار ترینها گردآورده شده وظیفه تضعیف ملت را از طریق غارتگری به نفع خارجی با تجربه قبلی انجام میدهند. زمانی این رکن کاز آزموده شان در اثر برخورد دوگانگی دچار اضمحلال گردد نوبت به طالب میرسد که در ترکیب آن رقبای سرسخت امریکا نیز وجود دارد. نتیجه باخت امریکا درین پلان نابکارحتمی است. فکر میکنم پیروزی یکی و اپوزیسیون دیگری بهترین گزینه بود هنوز امریکا دو تربوز در یک دست دارد تا هر دو تربوزرا با باد کند.
وطندوست

>>>   ایران زمین ارث پدری و تاریخ و تمدن و ماهیت فرهنگ و میراث ما بود که شما استعمار گران... یک بار آن را به چندین تکه تقسیم کردید دیگر نمیگذاریم خواب های شومتان برای ما تعبیر شود ننگت باد آمریکا که از هر کجای جهان سر برآوردی آنجا را به خاک مذلت کشاندی و قبل از تو پدر شومت انگلیس خباثت ها ره پایه گذاشت

>>>   مهم نیست چه کسی سرکارمی اید .مهم این است که نظارتهابربرنامه های دولت آینده بسیارشدیدباشد .خصوصاازجانب مجلسین شورای ملی همچنین یک کابینه دولت متخصص و ملتزم به قانون تایید شود.
نواندیشان بلخ. شیوا

>>>   بلی ارث پدری غنی کوچی ملتان است ارث پدری داکتر غبدالله افغانستان است

>>>   صلاحیتیکه در قانون اساسی کشور تصریح نشده باشد کاملاً بی بنیاد است .امریکائی ها در تلاش منافع کشورخود برای راضی نگهداشتن این دونامزد که یکی آن ازگماشته گان خودشان بارای تقلبی ودیگری که دارای نفوز ورای اکثریت میباشد بمنظور جلو گیری از اوج خیزش وتنش مردمی نادیده نگرفتند وبادادن کرسی ئی موقت عجالتا اورا نیز خوشنود سازند وتا آتشی را که خودشان شعله ور ساخته اند مهار نماید.درینمورد میتوان بدون حدس گمان پیشداوری نمود که بعداز اندک مدت این صلاحیت ها غیر قانونی پنداشته شده راه بروی ماموراجرائیه در چار چوب قانون مسدود میشود
مرزی

>>>   به حضور امیر صغیر طالبان, حضرت معنوی صاحب!
حرف های شما در مجلس تخنیکی تیم های دو نامزد, به نماینده گی از تیم داکتر عبدالله کفر بزرگ محسوب میشود. شما به وضاحت گفته اید که قانون اساسی را از اول نپذیرفته اید و اکنون هم نباید در مورد قانون اساسی صحبت شود. پیشنهاد من برای شما اینست که شما ... را گم کرده اید. اگر قانون اساسی این کشور را نمیپذیرید, پس لطف فرموده پهلوی امیر کبیر طالبان بنشینید. شما را در این جا و آن هم در پهلوی یک نامزد, کاری نیست. شما که سال ها در تلاش بودید تا رییس ستره محکمه و یا هم لوی سارنوال شوید, و چنین یک باور دارید, واقعاً همه باید متأسف باشیم.اگر شما به حیث مشاور حقوقی و انتخاباتی داکتر عبدالله به این باور هستید, برای همه ملت و خود داکتر عبدالله هم جای خجالت است. مشوره های شما به داکتر عبدالله در رابطه به قانون همیشه چنین بوده است که "برادر قانون را نپذیر!"من از جناب شما میخواهم که توبه کنید و از این حرف تان از مردم افغانستان معذرت بخواهید!افغانستان زنده باد

>>>   من در زنده گی سر به جاسوس پاکستان وامریکایی خم نمی کنم و نه هم ریاست یک جاسوس را میپذیرم. پذیرفتن ریاست عبدالله برای من مرگ است...

>>>   اهداف این غلامان امریکا حفظ منافع شخصی خودشان درحکومت آینده وحمایت از پلان های شوم امریکای به خاطر بقای فعالیت های استعماری استعمارگران درافغانستان میباشد نی بخاطر خدمت به این مردم مظلوم ستم دیده که تحت اثر نظام کثیف سرمایه داری فرسوده شدند.این سروصدا ها بخاطر تامین امنیت ،کاهش فقر ورفاه جامعه مظلوم نیست خاص بخاطر رسیدن به قدرت وتسلط کامل بیت المال که هرچی خواسته باشد مطابق میل خویش دزدی، چور، چپاول،غارت وغیره اعمال غیر شرعی راانجام دهید،وهمچنان بتوانند منافع امریکا وغیره استعمارگران را تامین کنند.
احمد بهزاد

>>>   ایدئو لوژی اشرف غنی وتعداد هم قطارانش همین است متاسفانه فکر میکنند ریاست جمهوری مالکیت یک قوم است آنهم قوم برادر پشتون

>>>   براد ر عزیز ما به خواسته های شما هیچ فکر نمیکنیم به خا طریکه یک رای شما برای ما به هزاران دالر تمام شده است این چوکی ها را ما خریده ایم دل ما که هرقسم تقسیم نمودیم برای نفر اول 60 در صد وبرای نفر دوم 40 در صد قبلآ تقسیم شده اگر مساوی باشد عدالت ما تامین میگردد خدمت گاران شما هردو کاندید

>>>   افغانستان ارث پدری آزاد تیمه داکتر عبدالله است و داکتر عبدالله با مدرک ثابت کده تقلب شده.در همه جای دنیا با تقلب برخورد میکنن.حالا این جناب اشرف غنی گوچی زی گیر داده که ای گپ ها نمی پذیرد و همانطور که در همه ای مدت یک قوم بر ملک حکومت کردند و نتایج ان میبینیم بازهم باید بالای نفوس ای ملک حکمرانی کند.نکند پشتون ها انتظار دارند مثلا انتخابات برگزار شود ولی در هر صورت یک پشتون از صندوق خارج شود.

>>>   چوکی اجرایه را سه تا بسازید که بشکل دی تقسیم گردد و افعانستان از بدبختی خلاص شود:
1_برای محقق...
2 برای فضل رحمن آریا فتنه گر.
3 برای عطای غاصب و....

>>>   اگر از واقعیت دور نرویم بما جای شرم و تاسف است که بطور متال مشکلات و پرابلم های فامیلی خود را از خانه بیرون بکشیم به خارج از کشور دامن پرابلم های خود را هموار کنیم .در افغانستان پرابلم کاندید ریس جمهوری در دور دوهم از تقلب شروع شد . افغانها هنوز بین خود از تقلب سر بلند نکرده بودند که دوستان بسیار نزدیک ما مسله وحدت ملی و پوست اجرایی را در میدان بزکشی دیموکراسی انداختن. سوال مهم در اینجاست تا کی دست های ما به خارجی ها دراز باشد . تا کی ما وابسته به کمک های بیرونی باشیم تا کی پرابلم های خود نتوانم خود حل کنیم . و تا کی تا کی. وسلام
عزیز از سویس

>>>   تمام عبرتی ها راکرزی، وکمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات به بارآورده است . اینها باید محاکمه شوند .
حیران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است