باز یکبار دیگر گفتگو کردند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78578 منبع: پرینت

١- امروز گفتگوهای دو تیم انتخاباتی ادامه یافت، سخنگوی تیم تحول از بن بست مذاكرات سخن گفته اما من بن بستی ندیدم، هیات چهار نفری دیروز وامروز مذاكره كرد، موارد اختلافی نشانی وبرجسته شد و هر دو طرف این موارد را با رهبری های خود در میان گذاشته و راه های دستیابی به تفاهم را بررسی كردند و مجدد وارد گفتگو شدند و احتمالا این مذاكره دوام كرده است.

٢- نامزدان ریاست جمهوری و یان كوبیش و سفیر آمریكا مشتركا دیدار كرده و پیرامون راه های بیرون رفت از معضل كنونی تبادل نظر كردند.

٣- جان كری وزیرخارجه آمریكا با داكتر صاحب عبدالله تماس تلیفونی داشت و از ناراحتی و شكایت تیم تحول و تداوم سخن گفت و از ضرورت تفاهم وانعطاف...

٤- امروز یک بار دیگر، ما ادامه تفتیش و ابطال آرا را بی معنی و تمسخر آمیز تلقی و تاكید كردیم كه نتیجه یک چنین تفتیش و ابطال بی معنا را بی اعتبار می دانیم.

٥- متخصصان ملل متحد اسناد ما را موثق دانسته اند و كار عملی بالای این اسناد آغاز شده است، در صورتی كه اسناد مذكور نافذ گردد بیشتر از یک میلیون رای های تقلبی از سیستم خارج می شود، بدون تطبیق این اسناد انتخابات بی اعتبار می شود، یک عضو ارشد تیم اصلاحات تهدید كرده است كه اگر نهادهای بین المللی به این اسناد توجه نكنند، موضوع را به دادگاه های بین المللی از جمله هاگ خواهد كشاند.

٦- تیم تحول برای پوشاندن ناكامی وشكست خود امروز شایعه كرد كه گویا ما خواستار صلاحیت های بیشتر برای رییس اجرایی شده ایم تا وانمود سازد كه ما نقش دوم را پذیرفته ایم اما اعضای تیم مذاكره كننده می دانند كه ما خواستار یک چهارچوب متعادل هستیم و شرایط خود را سخت تر ساخته ایم.

٧- تیم تحول به بررسی های كمیسیون و بشارت های روزانه این نهاد بی اعتبار دل گرم شده است تا شاید در پایان، این تیم را برنده اعلان كند اما نمی داند كه اولا كمسیون قدرت اعلان یک نتیجه مقلوب را نخواهد داشت و ثانیا چنین نتیجه ای پای در هوا خواهد ماند و كسی آن را نمی پذیرد.

٨- امروز یک بار دیگر فشار های بین المللی بر هردو نامزد تشدید گردید كه هر چه زودتر به توافق برسند و تا زمانی كه چنین توافقی صورت نگیرد نتیجه بررسی ها اعلان نخواهد شد.


ذبیح الله حسن زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است