ولایت جنگ و تریاک مظهر همزیستی است !
آیا آنچه که تاکنون منجر به همزیستی مسالمت آمیز و همجواری مصلحتی دشمنان و رقبای منطقه ای و بین المللی در مربع سنگین، موسی قلعه، نوزاد و کجکی شده است چیزی جز عواید سهمیه بندی شده از پر سود ترین تجارت جهانی است؟! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78562 منبع: پرینت

کجکی، سنگین، موسی قلعه و نوزاد این 4 ولسوالی هلمند بزرگترین صادر کننده تریاک به جهان، بزرگترین معدن اورانیوم و نیز بزرگترین ولایت جنگ زده افغانستان هستند که سرنوشت ثبات و قدرت و امنیت را در کابل و 34 ولایت دیگر بدست گرفته اند.

ولایت جنگ و تریاک در حالی مظهر همزیستی مسالمت آمیز استخبارات ایران و پاکستان، طالبان، امنیت ملی افغانستان و سربازان انگلیس و امریکا بعنوان دشمنان بالفعل یکدیگر شده است که به دلیل هکتارها هکتار مزارع سرسبز کوکنار و خشخاش هرگز رنگ آرامش رابه خود ندیده است.

آخرین جنگ در این ولایت با تناقض گویی والی هلمند و اردوی ملی، چند روز قبل خاتمه یافت اما از اثرات و تبعات تاسف بار آن از آوارگی و بی جا شدگی مردم ملکی، کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و خسارات وارد شده بر اموال دولتی خبر مستندی در دست نیست.

آیا آنچه که تاکنون منجر به همزیستی مسالمت آمیز و همجواری مصلحتی دشمنان و رقبای منطقه ای و بین المللی در مربع سنگین، موسی قلعه، نوزاد و کجکی شده است چیزی جز عواید سهمیه بندی شده از پر سود ترین تجارت جهانی است؟!

آیا سربازان انگلیسی و امریکایی حاضر در ولایت هلمند هرگز نمی توانسته اند مربع ولسوالی های کلیدی این خطه را از طالبان و استخبارات کشورهای همسایه بزدایند؟! رد پای برادران حامد کرزی از شراکت با دزد و رفاقت با قافله در قاچاق هنگفت مواد مخدر به سراسر جهان چگونه پاک شده است؟!

تمام افغانستان از حیث منابع و معادن سرشار و بکر و کم نظیر خود مورد توجه قدرت های بزرگ جهان اعم از شرقی و غربی بوده اند اما هیچ یک به اندازه معادن اورانیوم هلمند، مربع قدرتهای جهان از امریکا و انگلیس و پاکستان و طالبان را بر سر مربع ثروت کجکی، نوزاد، سنگین و قلعه موسی به خود ندیده اند.
آنچه تاکنون منجر به جنگ های نامنظم کوتاه مدت و بی نتیجه در این ولایت جنوب شرقی افغانستان گردیده است نه عدم توانایی مقابله با طالبان، نه حفاظت از جان مردم ملکی در برابر حملات هوایی بدون سرنشین ناتو و نه حتی دستور شخص رییس جمهور مبنی بر حفظ ثبات در روند انتخابات بوده است.

تا زمانی که مزارع حاصلخیز کوکنار و خشخاش، معادن غنی اورانیوم و رقابت بر سر ثروت حاصله از سود سرشار قاچاق مواد مخدر از هلمند بزرگترین ولایت صادر کننده تریاک به جهان باقی باشد هیچ یک از ولسوالی های آن رنگ آرامش به خود نخواهند دید چه حکومت مرکزی قدرتمند باشد چه حکومت موازی قد علم کند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازهمین حال باجنرال صاحب دوستم معاون اول ریاست جمهوری آینده که چندروز بعد باریس جمهورنو ومتفکرجهان به یکجا ارگ میآید گفتگوها راجع به مسایل امنیتی افغانستان جریان داردمیخواهیم یک پلان وطرح وراهکار مشخص را دررابطه به ازبین بردن تمامی گروه های تروریستی درافغانستان روی دست بگیریم جنرال صاحب دوستم بطور کل گفته میتوانیم دارای توانایی خوب وقدرت خوب بوده قادربه ازبین بردن تمامی گروه های تروریستان میباشد ودرامنیت تاثیرخوب خواهدکذاشت ملت شریف ما صاحب صلح وامنیت خوب خواهدشد.
ظاهرعظمی سخنگوی وزارت دفاع ملی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است