آغاز کار کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78552 منبع: پرینت

برای نخستین بار کمیسیون ولایتی مبارزه با اختطاف و قاچاق انسان در ولایت هرات آغاز بکار نمود.

به نقل از باختر، این کمیسیون که زیر نظر والی هرات فعالیت دارد، متشکل از روسا و نمایندگان با صلاحیت فرماندهی امنیه, ریاست های عدلیه, دادستانی, امنیت ملی, حقوق بشر, کارو امور اجتماعی, امور زنان, حج و اوقاف, انجمن وکلای مدافع, دادستانی اختصاصی مبارزه با جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی, امور مهاجرین و نهادهای مدنی می باشد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این کمیسیون, جدیت هریک از اعضا را در جهت ریشه کن ساختن پدیده های اختطاف و قاچاق انسان را خواستار شد.

والی هرات می گوید: کمیسیون ولایتی مبارزه با اختطاف و قاچاق انسان قوی ترین مرجع رسیدگی به واقعات اختطاف و آدم ربایی است.

در این میان سید غلام محمد رحمانی رییس عدلیه نیز هدف اصلی ایجاد این کمیسیون را کاهش واقعات قاچاق و اختطاف انسان و دریافت راه کارهای مناسب غرض ریشه کن ساختن این پدیده ها اعلام کرد.

در این میان مسوولان ارشد امنیتی و اداری و نمایندگان سازمان های حقوقی و عدلی نیز هرگونه همکاری خود را بخاطر ارتقای موثریت کار کمیسیون اعلام کردند. در این کمیسیون ریاست عدلیه مسوولیت ترتیب برنامه کاری و ارایه گزارش ربع وار به کمیسیون مرکزی را برعهده دارد و ریاست زنان نیز مکلف به ثبت موارد اختطاف و قاچاق انسان در خصوص زنان در سطح ولایت هرات را عهده دار می باشد.

به همین ترتیب ریاست های ارشاد و حج اوقاف, معارف, اطلاعات و فرهنگ نیز ملزم به اطلاع رسانی و تلاش در جهت کاهش واقعات آدم ربایی هستند. کمیسیون, فرماندهی امنیه ولایت را مکلف به اتخاذ راهبرد مناسب به منظور جلوگیری از ارتکاب جرایم اختطاف و قاچاق انسان در تمام سرحدات زمینی, هوایی و محل های عامه نموده است.

همچنان ریاست صحت عامه, کار و امور اجتماعی, عودت مهاجران, حقوق بشر, دادستانی جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی, امنیت ملی و انجمن وکلای مدافع نیزملزم به همکاری با کمیسیون شده اند.

در حالی که آمار دقیق اختطاف و آدم ربایی و همچنان قاچاق انسان در ولایت هرات در دست نیست, یکی از اهداف اصلی این کمیسیون کاهش واقعات آدم ربایی و قاچاق انسان اعلام شده است.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است