عصر طلایی افغانستان را از دست دادیم
دولت افغانستان در طی 5 سال گذشته دیپلوماسی بسیار ضعیف و شرم آوری را در مقابل تعرض آشکار و پنهان پاکستان اتخاذ کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۴    ۱۳۹۳/۶/۶ کد خبر: 78442 منبع: پرینت

کنر همچنان در زیر آتش توپخانه ی نظامیان پاکستان قرار دارد. مقام های ولایت کنر می گویند نظامیان پاکستانی به تازگی 28 موشک به ولسوالی دانگام و در روز جمعه 41 موشک شلیک کردند. به گفته ی مقام های حکومتی در یکسال گذشته بیش از 5 هزار موشک از سوی نظامیان پاکستان بر این ولایت شلیک شده و بیش از 2 هزار خانواده از بیم این موشک ها بی جا شده اند. حکومت افغانستان در قبال هزاران موشک پاکستان چه کرده و چرا در مقابل این حملات خاموشی اختیار کرده است؟

داوود کلکانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه فراخبر گفت: دولت افغانستان در طی 5 سال گذشته دیپلوماسی بسیار ضعیف و شرم آوری را در مقابل تعرض آشکار و پنهان پاکستان اتخاذ کرده است. رییس حکومت به جای این که موضع گیری مشخصی در قبال این حملات در جلسات شورای امنیت ملل متحد باشد به چین سفر کرد. کرزی همچنین در مجامع بین المللی و حتی در داخل افغانستان موضع مشخصی در مقابل تجاوز پاکستان نشان نداد.

وی با حمایت از نیروهای امنیتی گفت: نیروهای امنیتی افغانستان فرزندان این سرزمین هستند و از خاک کشور خود با شجاعت دفاع می کنند ولی اراده ی سیاسی رهبران و مقام های بلندپایه ی حکومت برای مقابله با حملات پاکستان وجود ندارد. دیپلوماسی گنگ و نامشخص دولت افغانستان در هیچ کشوری وجود ندارد. تا هنوز روابط خارجی و سیاسی کشور تعریف نشده و همه ی مسایل گرد یک نفر به نام رییس جمهور می چرخد. دیدگاه خودمحورانه ی کرزی هر روز افغانستان را به پرتگاه نابودی می کشاند.

به باور کلکانی متاسفانه عصر طلایی افغانستان را از دست دادیم. در طول 13 سال حمایت جامعه جهانی و کمک های آنان را داشتیم، دیپلوماسی جهان به نفع افغانستان فعالیت می کرد و نیروهای امنیتی خارجی در افغانستان حضور داشتند، افغانستان می توانست بدیلی برای جهانیان در منطقه شود اما نشد.

داوود کلکانی در ادامه اظهار داشت: پاکستان نقش خود را در منطقه همچنان بازی می کند و ما نتوانستیم به سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و منطقه و حتی به کشور حامی و دوست خود امریکا، پاکستان را به عنوان حمایتگر و صادرکننده ی تروریزم معرفی کنیم. این بیانگر وجود دیپلوماسی غیرفعال، ناموفق و در موضع ضعف حکومت است.

نماینده ی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت خاطرنشان ساخت: ما در طول این سال ها می توانستیم باعث انزوای پاکستان شویم ولی می بینیم که در حال حاضر پاکستان کمک های میلیارد دالری امریکا را دارد، روابط دیپلوماسی فعال و نزدیکی با امریکا و کشورهای جهان و منطقه دارد و افغانستان نتوانسته است بدیل پاکستان در منطقه شود. حکومت حتی در نشست های چند جانبه ای که با پاکستان و کشورهای ابرقدرت داشته نتوانسته است جنایات پاکستان نسبت به مردم افغانستان را نشان بدهد. در مواردی حتی پاکستان را با برادر خواندن و یا دوست و همسایه ی خوب گفتن، از این جنایات برائت دادیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کلکانی:
برای دزدها 40 سال اخیر که در افغانستان خون ریختانده میشود ، عصر طلایی بوده و هست!!!!!! شما را به خدا و قران قسم میدهم که راست بگویید که با استفاده از عصویت در شورا باشتراک سیاف تا کنون چند نفر از خویشاوندان خود و سیاف را از طریق باصطلاح "وزارت خارجه" در سفارتها مقرر کرده اید!!!! و اگر نکرده اید!! باز هم ترا به خدا و قران سوگند میدهم از همین سایت افغانپیپر اعلان کنید دروغ است تا ما بتوانیم لا اقل خود را قانع بسازیم که به حرفهای تو گ.ش بگیریم و یا انرا بخوانیم!!!
آتش

>>>   محترم داودکلکانی
شماکه وظیفه تان درولسی جرگه نظارت براعمال قانون وحمایت ازمنافع ملی ونظارت بردولت است وحاکمیت واستقلال است وطن درواقع ازخود انتقاد می کنید وماازچه کسی انتقادکنیم .
نواندیشان بلخ .سیدحسن شیوا

>>>   این عصر طلایی برای شما بوده نه برای مردم .
برای مردم بد ترین عصر بود .تو خانه پیدا کردی ، مردم خانه از دست دادند .اولاد تو ارام شد ، اولاد مردم در سرک ها پوقانه فروشی می کند، خیرات می طلبد، به روز ها نان پیدا نمی تواند ، تو... وطن فروش موتر های زرهی داری و وکیل خود ساخته و خود پرورده خارجی ها شده اید جنرال ها و دگروال های بیچاره که از مکتب چور و چپاول چیزی نمی دانستند کراچی وانی می کنند . او کور چشمان تانرا تداوی کنید بعدا" یک چیزی را قضاوت کنید .شما برای خود دوزخ و برای اولاد های تان اینده بسیار خراب کمایی نموده اید کمک های خارج برای افغانستان و ساختن زیر بنا های این وطن جنگ زده بود نه برای شاه دخت های شما که در خارج رفته و چکر بزنند و برای شما بگوید که در این دفع از دبی تنها طلا می اورم

>>>   او مسلمان که از قانون اسلام بی خبری :
زیر بیرق دولت مفسد کسانی که در رده های بلند دولتی یا حکومتی زندگی دارند خود مفسدین هستند. شما که وکیل هستید، قدرت پول، قدرت چپاول، قدرت بستن و کشتن ما را دارید شما دولت را چیزی گفته نمی توانید یا نمی گویید پس این حرفها را برای ما چرا می گویید بخاطر که مشهور شوید یا عجز خود را نمایان می کنید که زورتان به پشبون ها و کرزی نمی رسد. این حرفهای شما بی شرمانه است . نصیحت برادرت برای شما این است که دیگر مردم شما را شناخته با حرفهای شما بازی نمی خورند لطفا" این نصایح را برای باز ماندگان تان کنید چون با پیروزی اشرفک اکسیجن بالای شما کم می شود شاید نفس تنگی پیدا کنید.
در دامن پاکستان در کمپ (به بو) کلان شدی...خانه ات یادت می اید تو چطور پاکستان را واقعا" بد گویی می کنی همه مردم می دانند که شما در ظاهر و در باطن یکی نیستید

>>>   یاهو !!!
داوود کلکانی!بتو بسیار شرم است که در دفاع از کنرها
تنها حامد کرزی را مقصر بدانی ، تو هم گل هستی وهم کوزه وهم وهم کوزه خر .
در این حکومت فاسد و... تو همه کاره هستی ، چرا
در پارلمان که صدها هم چو تو کرسیها را اشغال کردند صدایت را بلند نمیکنی ؟
شما موافقت کنندگان پیمان امنیتی با امریکا ، که از خون ملت تغذیه میکنید و
دست روی دست تماشاگر نشسته اید
چرا در دفاع از کنرها از امریکا ، انگلیس وکفر جهانی که به
آنها تکیه دارید کمک نمیگیرید ؟؟؟
دیکر اینکه : اگر واقعاٌ تو مجاهد بودی و یا غیرت دفاع از مردم کنرها را داری،
زیرا هم سلاح داری و هم حکومت در دستتان است، چرا منتظر هستید ؟؟؟
وزیر دفاع برای جنگ علیه طالبان که آنها هم افغانان هستند
به کندز میرود، اما جراٌت رفتن به مصاف پاکستنی ها را ندارند.
نیازی صا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است