8 حافظ دارالحفاظ امام غزالی سند فراغت گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78313 منبع: پرینت

8 حافظ کل قرآن کریم و فارغ شده دور سوم دارالحفاظ امام غزالی, در یک جشن پرشکوه قرآنی آیین ویژه دستاربندی جایگاه معنوی خود را باز یافتند.

در این همایش که به اشتراک علما، روحانیون، اساتید مدارس دینی و طلاب و استادان دارالحفاظ ها در شبستان نمازخانه مسجد جامع سفید سی متره باغ آزادی با تلاوت آیات کریمه قرآن آغاز یافت، قاری محمد شفیع استاد دارالحفاظ مسجدجامع باغ آزادی, مولوی محمد امام مسجدجامع کرخ, فضل احمد فاضل استاد عربی دانشکده ادبیات دانشگاه هرات, مولوی نجم الدین ثاقب خطیب مسجد جامع عبدالله ابن ذبیر, مولوی خلیل الله محمدی رییس مرکز آموزشی اعجاز قرآن, در رابطه به اعجاز برکات و فیوضات قرآن کریم این راهنمای همه بشریت به سوی نور و روشنایی و قانون الهی برای نجات انسان ها از منجلاب گمراهی, ارزش های حفظ و قرایت قرآن و همچنان شرایط واجد یک قاری و حافظ قرآن شریف مطالبی بیان داشت و حفظ قرآن کریم این فیض عظما را به قاریان نوجوان و خانواده های آنان تهنیت گفتند.

در بخش بعدی این همایش 27 تن فارغان سه دوره حال و گذشته ضمن دستاربندی تقدیرنامه و اسناد فراغت را بدست آوردند و نیز تحایف نقدی به عده ای از علمای کرام و اساتید مدارس اهدا شد و سپس هر یک از قاریان در پهلوی اولیا و اساتید خود عکس های یادگاری گرفتند.

به گفته قاری محمد نعمان موحد مدیر دارالحفاظ امام محمد غزالی این دارالحفاظ هرچند در سال 1380 تاسیس شد ولی به دلایلی تداوم نداشته به طوری پراکنده فعالیت داشته است و آنهم در دور اول 16 تن, در دور دوم 3 تن و در دور فعلی 8 تن فارغ داده که تعداد فارغان هر سه دوره به 27 تن می رسد.

محمد یونس احمدی که حافظ 30 جز قرآن است می گوید: قرآن را حفظ نمودم که مونس تنهایی باشد.


همایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این حافظان قرآن مجید را بدون معنی و مفهوم ان حفظ کرده باشند بی فایده است باید قرآن را با معنی ان و تفصیر آن آموخت نه بخاطر پیدا کردن پول.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است